abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 september 2006 @ 10:07:59 #1
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_41762680
HAYMAN DD03

Betaalbaar digitaal drumstel met klankmodule. Stevig aluminium rack, 4 drumpads en hihat/cymbal pads. Klankmodule met 20 preset drumkits opgebouwd uit een selectie van de 215 onboard geluiden. Er zijn 10 user plaatsen om eigen drumkits in te programmeren. De pads hebben echte vellen en geven een goede vergelijkbare respons. Bassdrumpedaal en hihatpedaal worden bijgeleverd.
(Geleverd exclusief AD1 adapter a 15,- euro).

Van ¤ 499,00 voor ¤ 399,00

Ik ben van plan om dit speeltoestelletje te kopen. Ik ben een onervaren drummer, dit wordt mijn allereerste drumstel, maar ik kan wel drummen...

klinkt gek... maar ik drum al jaren met mijn keyboard al mijn orkestbanden in.. handmatig dan he.. en drum er menig drummer uit.. kan ook niet anders, ik heb tien vingers, een drummer 4 ledematen .
Ik heb ooit wel eens tijdens een JAM sessie gedrumd (na een pauze, want ik ben links ) en de drummer van de band die hun instrumenten beschikbaar stelde speelde ik helemaal kwijt... dat kan dus twee dingen betekenen... ghehehe

Dit drumstel ga ik puur gebruiken voor thuis, om mijn orkestbanden in te drummen, en hopelijk zo nog meer 'feel' te kunnen geven aan de echtheid.... jaja.. ik weet het, het blijft digitaal, maar het is zo'n ideale oplossing voor een rijtjes huis

Maar goed... ff resumé, zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit toestel, voor of nadelen kunnen opnoemen met gelijkwaardige producten. of hun digi toestel willen showen en ervaring over willen uitwisselen..

Doe ik hier dan verstandig aan...?

.
www.wildpianoz.nl Wild Pianoz Show.
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_41762855
Mjah, ik geloof er niks van Een voordeel van je keyboard is ws dat je met een trigger speelt. Maar afgezien daarvan, je voordeel is dat je niet gewend bent om op een 'echt' drumstel te spelen; de grootste tegenvaller naar mijn mening met electronische drumstel is de aanslag op de pads, die erg anders is dan die van een echt drumstel. Maar waarom wil je eigenlijk gaan drummen als je alles op je keyboard kunt doen?
Je zou eigenlijk gewoon ff naar Feedback of een andere grote muziekwinkel moeten gaan en een paar van die electronische drumstellen moeten proberen om uit te vinden wat het verschil is tussen dit model en duurdere modellen.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 13 september 2006 @ 10:23:30 #3
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_41763019
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:16 schreef Shivo het volgende:
Mjah, ik geloof er niks van
Waar geloof je niks van?
quote:
Een voordeel van je keyboard is ws dat je met een trigger speelt. Maar afgezien daarvan, je voordeel is dat je niet gewend bent om op een 'echt' drumstel te spelen; de grootste tegenvaller naar mijn mening met electronische drumstel is de aanslag op de pads, die erg anders is dan die van een echt drumstel.

Daar kan ik helemaal in meekomen, maar wat bedoel je met trigger? ik ram gewoon (met gekruiste armen) op mijn toetsen en drum zo de banden in.
quote:
Maar waarom wil je eigenlijk gaan drummen als je alles op je keyboard kunt doen?
Zoals ik al zei, om zo hopelijk meer 'feel' in de banden te krijgen. En ik het erg tof vindt om te drummen.. lekker uitleven...
quote:
Je zou eigenlijk gewoon ff naar Feedback of een andere grote muziekwinkel moeten gaan en een paar van die electronische drumstellen moeten proberen om uit te vinden wat het verschil is tussen dit model en duurdere modellen.
true... maar vaak doen ze er niet zo makkelijk over in mijn geval... omdat ik links ben, moet de hele shit omgebouwd worden... en rechts drummen gaat me niet echt goed af. en dan zijn ze vaak niet zo behulpzaam... zeker niet als je te kennen geeft met een beperkt budget binnen te wandelen...

.
pi_41763149
Normaal ben ik niet zo'n fan om naar andere sites te verwijzen. Maar bij deze doe ik het toch.

Op DrumForum.NL zitten vrij veel mensen die wel degelijk weten hoe een e-drum moet zijn. Over Hayman is veel te vinden, o.a. hier. Het gaat dan wel over de DD08, maar ik kan mij niet voorstellen dat een DD03 beter is.

Een vriend van mij heeft het ook geprobeerd en die heeft het apparaat erg snel weer verkocht omdat het gewoon te slecht voor woorden was:
quote:
Ik heb op de Hayman gespeeld. Het is allemaal plastic en niks geen gaasvellen. Het rek is gammel. Het komt over alsof je op een Intertoys apparaat aan het spelen bent. Wees verstandig en laat dit links liggen en ga voor kwaliteit. Goede sets kunnen tientallen jaren mee, dit is na enkele maanden kapot!!
Dus Hayman is echt peut. Het is de Yoko onder de E-drums.

Ik adviseer je dan ook om door te sparen voor een Yamaha of Roland.
  woensdag 13 september 2006 @ 10:32:30 #5
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_41763271
Hmm, is het echt zo erg?... Ik zal eens een kijkje nemen daar...
De DD08 is zijn iets grotere broer, is ook ietsje duurder... voor dat geld heb je ook bijna een yamaha geloof ik.... de goedkoopste yamaha zit rond de 800 - 900 euro... maar das dus 2x zo duur als die Hayman.

dan lijkt het me idd verstandig om eerst die Hayman te onderwerpen aan een durability test... in de winkel wel te verstaan....
pi_41763930
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:23 schreef RecomServ het volgende:

[..]

Waar geloof je niks van?
[..]
Dat je die drummer helemaal kwijt speelde. Maar dat is een andere discussie. Een trigger wordt gebruikt om te zorgen dat je aanslagen netjes op de tel terecht komen.
quote:
[..]

true... maar vaak doen ze er niet zo makkelijk over in mijn geval... omdat ik links ben, moet de hele shit omgebouwd worden... en rechts drummen gaat me niet echt goed af. en dan zijn ze vaak niet zo behulpzaam... zeker niet als je te kennen geeft met een beperkt budget binnen te wandelen...
Maar ook in de rechtse opstelling kun je wel een beetje een feel krijgen voor hoe iets speelt; kijk maar naar de foto, de hihat hangt op de zelfde hoogte als de floortom dus daarvoor hoeft niks gedraaid te worden. Mijn gevoel zou ook zijn, kijk naar een evt 2ehands Roland of Yamaha.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 13 september 2006 @ 12:47:25 #7
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_41767071
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:07 schreef RecomServ het volgende:
klinkt gek... maar ik drum al jaren met mijn keyboard al mijn orkestbanden in.. handmatig dan he.. en drum er menig drummer uit.. kan ook niet anders, ik heb tien vingers, een drummer 4 ledematen .
Ik heb ooit wel eens tijdens een JAM sessie gedrumd (na een pauze, want ik ben links ) en de drummer van de band die hun instrumenten beschikbaar stelde speelde ik helemaal kwijt... dat kan dus twee dingen betekenen... ghehehe

.
Moet gelijk aan deze gekke Japannert denken.

....This is Lock & Lol .....

http://www.youtube.com/watch?v=EQqFhdck1QY
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
  woensdag 13 september 2006 @ 13:28:30 #8
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_41768202
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:55 schreef Shivo het volgende:

[..]

Dat je die drummer helemaal kwijt speelde. Maar dat is een andere discussie. Een trigger wordt gebruikt om te zorgen dat je aanslagen netjes op de tel terecht komen.
[..]

Maar ook in de rechtse opstelling kun je wel een beetje een feel krijgen voor hoe iets speelt; kijk maar naar de foto, de hihat hangt op de zelfde hoogte als de floortom dus daarvoor hoeft niks gedraaid te worden. Mijn gevoel zou ook zijn, kijk naar een evt 2ehands Roland of Yamaha.
Zoals ik ook al suggereer.. dat zegt misschien meer over de kwaliteiten van deze drummer als van mij... maar dat kan niemand beoordelen als je mij niet kent. Het is ook zo raar om goed over jezelf te spreken, vooral op Fok! want dat wordt gelijk afgekafferd ...
  woensdag 13 september 2006 @ 14:14:56 #9
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_41769573
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:47 schreef _Vulcanus_ het volgende:

[..]

Moet gelijk aan deze gekke Japannert denken.

....This is Lock & Lol .....

http://www.youtube.com/watch?v=EQqFhdck1QY
Net het filmpje gekeken... ghehehe glappig .. maar hij zuigt wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')