abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50210295
Ik zie ook veel in dit topic over de prijzen voor grote transfers met trein, bus of vliegtuig. Maar eigelijk niets over kleinere transfers, stel je wil vanuit de stad een kleine excursie maken naar een of andere site die een 15 kilometer buiten de stad ligt; Is dat:

1. Goed te doen met een bus of trein of kun je beter een taxi nemen/auto huren?
2. Beetje lastige vraag want het is nogal algemeen, maar wat voor kosten moet je daar voor rekenen?

En ja, ik ben een soort van begroting/planning aan het maken Ik wil weten hoe lang ik nog hiervoor moet sparen
"Wir schnapsen zusammen, und keiner ist allein!"
pi_50211693
Voor 10 km kun je het beste een taxi nemen. Op populaire plaatsen ontmoet je ook vaak veel toeristen en kun je taxies delen. Een taxi voor een dag kost zelden meer dan 500 rupees, of 10 euro. Je zult ook verbaasd staan dat op veel plekken een prima busverbinding is, je moet alleen niet bang zijn zelf een beetje op onderzoek uit te gaan hoe dingen ter plaatse zijn geregeld. En de LP of RG is je vriend, altijd.
Jesus saves but death prevails.
pi_50211755
Mijn begroting in India was ongeveer 30 euro per dag. En dat had zeker nog een stuk goedkoper gekund, maar ik heb heel veel gereisd en ook gedoken, dat soort dingen.
pi_50214259
Is hier überhaupt eigenlijk wel eens iemand in Sikkim of Darjeeling geweest?

Ik krijg een beetje het gevoel dat er totaal geen lampje gaat branden hier.
pi_50214817
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:47 schreef k_man het volgende:
Is hier überhaupt eigenlijk wel eens iemand in Sikkim of Darjeeling geweest?

Ik krijg een beetje het gevoel dat er totaal geen lampje gaat branden hier.
Ik ben in Darjeeling geweest, maar daar heb je geen extra visum voor nodig. Ik kan me ff niet herinneren waarom je ook alweer voor Sikkim een extra stempel moet hebbenl, maar het staat ongetwijfeld in de bekende reisgidsen.
pi_50235715
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:26 schreef k_man het volgende:
Vanwaar is voor Sikkim eigenlijk een special permit nodig?
Het is een 'gevoelig' grensgebied... Tot een aantal jaren geleden eiste China de staat nog op. Het grenst ook nog aan Nepal en Bhutan, dus vandaar dat India een duidelijke grip wilt hebben over wie daar allemaal komt.
pi_50235797
Ah, ok.

Dat het aan Bhutan grenst is wel handig in dit geval.
pi_50263311
Volgende deel: India (deel 4)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')