nou ik ken er wel een paar hoor, maar die komen toch echt niet uit het milieau waar jij op doelt.. sommige vrouwen kiezen er nu eenmaal voor om jong moeder te zijn.quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:14 schreef cinnamongirl het volgende:
In wat voor milieu zoek jij?!
De meeste meiden rond de 26 die ik ken, hebben (nog) geen kinderen en als ze wel kinderen hebben zijn ze daar met hun vaste partner weldoordacht aan begonnen.
Ik doelde niet zozeer op de leeftijd maar op het feit dat ze single mom zijn.quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:15 schreef spinnertje het volgende:
[..]
nou ik ken er wel een paar hoor, maar die komen toch echt niet uit het milieau waar jij op doelt.. sommige vrouwen kiezen er nu eenmaal voor om jong moeder te zijn.
Omdat het aardig voor het kind is? Je moet er toch niet aan denken als vijftiger nog met een puber thuis te zitten? Zowel voor jezelf niet als voor het kind.quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:09 schreef Averon het volgende:
Voor de dames, waarom in deze tijd van birthcontrol zijn er toch zoveel jonge alleenstaande moeders?
?? ik denk dat het er meer om gaat dat ze alleenstaand zijn, niet zozeer dat ze jong waren toen ze een kind kregen..quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:18 schreef burne het volgende:
[..]
Omdat het aardig voor het kind is? Je moet er toch niet aan denken als vijftiger nog met een puber thuis te zitten? Zowel voor jezelf niet als voor het kind.
Deze gedachte vind ik alleen al te schandalig voor woorden! 'T zijn verdomme geen wegwerp produkten!quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:18 schreef soylent het volgende:
Een vrouw met een kind heeft wel wat, vind ik. Ik heb zelf (nog?) totaal geen behoefte aan een kind en die verantwoordelijkheid. Desondanks zou ik best wel eens een gezinnetje willen hebben. Maar als 't niet je eigen kind is kan je tenminste gewoon weg als het je niet bevalt.
Nope, niet via dating services.quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:19 schreef TR08 het volgende:
Misschien dat TS zoekt via datingbureau's? Daar hoor ik wel vaker over dat ze kinderen hebben (+ diverse karaktertrekjes die goed verklaren dat ze weer vrijgezel zijn)
Welkom in de 21ste eeuw.quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:21 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Deze gedachte vind ik alleen al te schandalig voor woorden! 'T zijn verdomme geen wegwerp produkten!
als je daarvan overtuigd bent moet je er niet eens aan beginnen..quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:18 schreef soylent het volgende:
Een vrouw met een kind heeft wel wat, vind ik. Ik heb zelf (nog?) totaal geen behoefte aan een kind en die verantwoordelijkheid. Desondanks zou ik best wel eens een gezinnetje willen hebben. Maar als 't niet je eigen kind is kan je tenminste gewoon weg als het je niet bevalt.
Ik sta volledig achter je!!!quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:21 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Deze gedachte vind ik alleen al te schandalig voor woorden! 'T zijn verdomme geen wegwerp produkten!
leuke mannen ook niet, dus go figurequote:Op dinsdag 12 september 2006 15:28 schreef Averon het volgende:
Wat trouwens wel opvalt, is dat de leuke vrouwen zonder kinderen niet single zijn.
Stenig me! Stenig mijn steenharde AArsch!! Wie weet helpt het?quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:21 schreef Developersrus het volgende:
OK, point taken, bedankt voor de uiteenzetting.quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:31 schreef soylent het volgende:
[..]
Stenig me! Stenig mijn steenharde AArsch!! Wie weet helpt het?![]()
Ik was edoch serieus. Wellicht formuleerde ik het te cruëlla de vil voor op fok? Anyway, nog een poging. Zelf een kind nemen is een commitment waar je niet meer vanaf komt. Daar zou ik niet snel aan beginnen, maar alleen als ik zou weten dat de relatie voor de rest van m'n leven zou zijn. Maar voor een relatie met een vrouw die zelf al aan de kinderen is geldt die beperking niet.
Daarnaast is mijn idee dat veel vrouwen rond deze leeftijd driftig op zoek zijn naar het verwekkende zaad. Hieruit vloeit voort dat ze proberen mannen zo snel mogelijk te binden, ook als dit niet een ideale relatie is. Daar zit ik dus niet op te wachten. Maar voor de vrouw die al een kind heeft, is de situatie geheel anders. De druk is van de ketel; feitelijk leeft ze weer echt. Vandaar mijn welgemeende, al wellicht niet tactisch geformuleerde, pleidooi voor de alleenstaande vrouw met een kind.
Ik verwerp verder de bezwaren tegen de tentativiteit van prille relaties. Wie gaat er nu na een paar weken relatie vanuit dat het voor eeuwig is? Nee, het uitproberen, het proeven en smaken, het verslikken en vervolgens een ander taartje proberen, is een gezond en onvermijdelijk onderdeel in het leven van een mens en daar hoeft niemand zich voor te verontschuldigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |