Dit wil ik nog even onderschrijvenquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:24 schreef poepeneesje het volgende:
Volgens mij is het verstandig om dit te laten doen door een erkende loodgieter, i.v.m. met de verzekering mocht er iets fout gaan.
zijn er wel, maar deze mag je dan weer niet voor gasgebruiken.quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:33 schreef TrustNo het volgende:
knelkoppelingen voor 3/4 staal ??
Denk het niet.
Zo het toch daar een erkende installateur laten doen ivm verzekering en de risico'squote:Op dinsdag 12 september 2006 15:56 schreef Arti het volgende:
[..]
zijn er wel, maar deze mag je dan weer niet voor gasgebruiken.Het is dan ook niet echt knel, maar weer meer een klem verbinding.
zeg toch ook dat deze niet voor gas gebruikt mag worden?quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:48 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zo het toch daar een erkende installateur laten doen ivm verzekering en de risico's
lijkt me wel handig als je enig kennis van zaken hebt anders krijg je taferelen waar mensen elektrabuis gaan gebruiken om een gasleiding aan te leggen(ben het tegengekomen).quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:47 schreef boertie het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen zo bang is voor een gasleiding.![]()
Ten eerste het is maar 0,3 bar.
Ten tweede als je je werk goed controleerd met zeepsop of gaslekzoeker is er niets aan de hand.
Ten derde je hebt geen speciaal diploma of opleiding nodig om (lagedruk) aardgasleidingen te mogen leggen.
Ten vierde als je een lek hebt ruik je het snel genoeg.
Ik zou voor de oplossing van roykejanssen gaan als je er idd niet met een draadsnijapparaat bij kan.![]()
Misschien omdat het zo'n bende geeft als het fout gaat?quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:47 schreef boertie het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen zo bang is voor een gasleiding.![]()
Foutje gas mag wel met knelfittingen, echter je mag de knelring maar 1x gebruiken.quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:29 schreef TrustNo het volgende:
Je zal draad moeten tappen op je dikwandige gasbuis.
Daarna een 3/4 90graden - 15 mm koper verder.
Draadsnijder kan je huren bij betere verhuurders.
Ga niet met knelkoppelingen werken ( gas mag nooit knel ! ) en dicht je schroefdraad af met teflon tape.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |