abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 september 2006 @ 18:42:05 #151
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42053378
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 16:57 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Daarin heb je gelijk, al zou het wat meer mixen met de autochtone bevolking er ook bij mogen staan. Maar helaas zijn er nog velen die dat niet doen om verschillende redenen.
Sterker nog, ik kwam pas nog een honkbaltrainer tegen, spreekt alleen engels en komt uit Amerika.
Daar hoor ik nou nooit wat over, over engelssprekenden.
Komt dat nou omdat we het gewoon 'naar' vinden omdat we andere talen niet verstaan, en met onze nationale paranoide denken dat ze het over 'ons' hebben, op een negatieve manier?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_42065089
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 18:42 schreef Yildiz het volgende:

Sterker nog, ik kwam pas nog een honkbaltrainer tegen, spreekt alleen engels en komt uit Amerika.
Daar hoor ik nou nooit wat over, over engelssprekenden.
Komt dat nou omdat we het gewoon 'naar' vinden omdat we andere talen niet verstaan, en met onze nationale paranoide denken dat ze het over 'ons' hebben, op een negatieve manier?
Da's nou het verschil tussen een westerse en een niet-westerse immigrant, de eerste hoeft niet te integreren en de tweede wel. Hypocriet? Ja, natuurlijk en het mooiste aan dat verhaal is dat Amerikanen de grootste niet-europese groep immigranten zijn in Nederland.
pi_42066554
Er was zojuist een interview met hem op Radio 1, hij had een zeer redelijk verhaal imo.
  zaterdag 23 september 2006 @ 02:35:50 #154
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_42068337
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 16:37 schreef BansheeBoy het volgende:
<knip>

Dus doe niet tof: werken, belasting betalen, je netjes gedragen en de taal fatsoenlijk spreken is meer dan voldoende integratie.

²
Daar heb je helemaal gelijk in en ik weet zeker dat de overgrote meerderheid van de "autochtone" bevolking het daarmee eens is. Er zijn andere groepen, zoals de Molukkers (natuurlijk geen 1-op-1 vergelijking qua situatie), die nog steeds graag binnen eigen gemeenschapjes leven, zoals je dat bijv. in Tiel in delen van de stad hebt. Hoewel het niet ideaal is, is dat prima leefbaar voor beide groepen, zolang alle delen van de stad voor iedereen toegankelijk blijven. Of neem als voorbeeld de China-towns in verschillende grote steden wereldwijd.

Maar het probleem zit hem er juist in dat dat verhaal voor een groot gedeelte niet opgaat. Er is teveel wrijving tussen met name Marokkanen en autochtonen ontstaan. Het is natuurlijk moeilijk om precies aan te geven wie schuld waaraan heeft in zo'n proces, maar je kunt onmogelijk ontkennen dat een onevenredig groot aantal incidenten met Marokkaanse jeugd daar aan bijgedragen heeft. Ik hoef ze vast niet allemaal op te noemen, maar neem de overlast in zwembaden door het lastig vallen van meisjes, tot aan sluiten van het zwembad toe; de overlast door het lastigvallen en naroepen van (blanke) meisjes op straat; de levensgrote geweldgerelateerde problemen die leraren op het VMBO hebben etc. Dit zijn stuk voor stuk zaken die je onmogelijk op het bordje van de autochtonen kunt leggen, die gaan over het overtreden van de wet en gaan dus tegen jouw eigen definitie van integratie in.

Ondanks de "zachte" maatregelen van de afgelopen jaren is de stroom aan gebeurtenissen niet minder geworden. Wat zie jij voor andere oplossing dan "harder aanpakken" in zulke gevallen dan?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zondag 24 september 2006 @ 20:10:37 #155
153388 stereopenisme
De Paus is Onfeilbaar
pi_42097686
Molukkers onderscheiden zich hierin dat hen iets beloofd is dat niet is nagekomen.
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden
  maandag 25 september 2006 @ 01:15:00 #156
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_42103878
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:10 schreef stereopenisme het volgende:
Molukkers onderscheiden zich hierin dat hen iets beloofd is dat niet is nagekomen.
Dat is offtopic. En jammer dat niemand meer reageert. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_42108061
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 16:57 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Daarin heb je gelijk, al zou het wat meer mixen met de autochtone bevolking er ook bij mogen staan. Maar helaas zijn er nog velen die dat niet doen om verschillende redenen.
Alsof 'de' autochtonen wel onderling zo gemakkelijk en frequent met elkaar omgaan. Er zijn hier in mijn straat autochtone buren die jarenlang niets tegen elkaar zeggen. Of neem het feit dat er in NL 2,4 miljoen eenpersoonshuishoudens zijn.
Before all else, be armed.
  maandag 25 september 2006 @ 12:11:17 #158
153388 stereopenisme
De Paus is Onfeilbaar
pi_42109255
quote:
Op maandag 25 september 2006 01:15 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Dat is offtopic. En jammer dat niemand meer reageert. .
Molukkers erbij halen is appelen met peren vergelijken.
Zij ghebben niet gekozen naar Nederland te komen, en zij kunnen niet terug
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')