abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41725252
Ik wil mijn muren een nieuw kleurtje geven, maar nou is het probleem dat de vorige laag loslaat bij het rollen. ik weet niet zeker wat erop zit, maar het lijkt op latex, met daaronder witsel of zo. is hier een oplossing voor?
  dinsdag 12 september 2006 @ 00:39:39 #2
129586 klara12
fly with the wind
pi_41726250
Ja, daar is een oplossing voor. Voorstrijkmiddel halen bij de gamma of praxis. Even etiket lezen zodat je het goede spul koopt. Succes ermee. En vervelend als zoiets gebeurd.
pi_41726761
en anders oude verflaag er af halen, goed kleefmiddel/hechtmiddel op de muur doen en dan verven in de kleur die je wilt....
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_41726801
wat hun zeggen
pi_41726868
Die loslatende vorige laag is op een niet goed ontvette muur aangebracht. Komt vooral bij studentenflats nogal vaak voor.
Die losse laag moet eraf, tenzij je voorzichtig met de kwast wilt gaan pielen. losrollen of bikken. daarna ontvetten met ammoniakwater. Ammoniak niet mengen met andere dingen zoals chloor. Want dat slaat aardig op de keel.
Farts are jazz to assholes
pi_41729490
Is het geen kalkmuur?

Daarbij heb je dat ook, dat moet je eerst voorstrijken met speciale voorstrijk voor poederende ondergronden. In dat geval hoef je de ondergrond niet te verwijderen.
pi_41763272
de ondergrond op zich is niet "poederend", dat is volgens mij gewoon latex. de ondergrond onder de ondergrond, daar zit het probleem.

ik zal toch even naar dat voorstrijkmiddel kijken.
pi_42231584
probeer eens met water en een spons de muur schoon te maken.
als er een laag overheen zit even proberen die eerste laag eraf te halen en dan met spns en water proberen.
als je het er dan afkrijgt zit er waarschijnlijk veegvast op (geeft niet echt af als je met je vinger probeert)
als je er dan verf overheen smeert laat inderdaad de vorige laag los omdat de veegvast reageert met de natta verf.
dit betekent dat je de hele muur zo goed mogelijk moet reinigen (zat bij mij over mijn hele plafond, wat een K klus)
als je besluit alles schoon te maken (wat beter is dan gelijk primer of hechtmiddel want veegvast is echt TROEP) dan raad ik je aan om water met ammoniak icm een natuurspons te nemen ipv een gewone syntetische spons. deze is veel ruwer en haalt veel meer weg.
hou er rekening mee dat je als de hele muur schoon en droog is je hem nogmaals moet afnemen voor de resten en hem daarna alsnog moet voorstrijken met hechtmiddel speciaal voor veegvast verf.

wat ik al zei, veegvast is troep, succes met de schoonmaak.
erover heen verven is geen optie, ik heb letterlijk wel eens 2vierkante meter verf zo van de muur zien afrollen/vallen tijdens het drogen.
when it rains, why don't sheep shrink?
pi_42231616
hmm zie dat er 2 weken tussen zit tussen je laatste bericht en mijn reactie:-)
verf zit er nog op?
when it rains, why don't sheep shrink?
pi_42235528
we hebben de muren met ammonia en water afgenomen, en de verf bleef de volgende dag keurig zitten. we weten alleen niet of het anders weer afgebladderd zou zijn, aangezien het een andere kamer is als waar dat gebeurde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')