probeer eens met water en een spons de muur schoon te maken.
als er een laag overheen zit even proberen die eerste laag eraf te halen en dan met spns en water proberen.
als je het er dan afkrijgt zit er waarschijnlijk veegvast op (geeft niet echt af als je met je vinger probeert)
als je er dan verf overheen smeert laat inderdaad de vorige laag los omdat de veegvast reageert met de natta verf.
dit betekent dat je de hele muur zo goed mogelijk moet reinigen (zat bij mij over mijn hele plafond, wat een K klus)
als je besluit alles schoon te maken (wat beter is dan gelijk primer of hechtmiddel want veegvast is echt TROEP) dan raad ik je aan om water met ammoniak icm een natuurspons te nemen ipv een gewone syntetische spons. deze is veel ruwer en haalt veel meer weg.
hou er rekening mee dat je als de hele muur schoon en droog is je hem nogmaals moet afnemen voor de resten en hem daarna alsnog moet voorstrijken met hechtmiddel speciaal voor veegvast verf.
wat ik al zei, veegvast is troep, succes met de schoonmaak.
erover heen verven is geen optie, ik heb letterlijk wel eens 2vierkante meter verf zo van de muur zien afrollen/vallen tijdens het drogen.
when it rains, why don't sheep shrink?