Een klacht over dieven, de slimme dan, want de domme brengen je alleen gezeik. Dit verhaal gaat eigenlijk over een hele domme. Zaterdag avond was namelijk mijn brommer gestolen, recht voor de tent vandaan waar ik de hele avond was. Ik balen dus, gelijk ff een politie agent aangesproken en die zou dus even kijken of ie 'm zag rijden, en had de aangifte alvast voorbereid.
Hier komt het grappige van het gebeuren. Zie ik een of ander crackwijf op m'n brommer tuffen, langs mijn huis ook nog. Erachteraan dus op een andere brommer, ding terug gepakt. Zij was zich van geen kwaad bewust, of ze even mocht bellen. Maar natuurlijk mag dat, bel maar lekker degene op die 'm heeft gestolen.
![]()
Na het telefoongesprek mompelde ze iets van "ze krijgen je nog wel" en liep weg.
Nu heeft ze geluk dat het een vrouw was, weliswaar een vercrackte snuifhoer, maargoed, die mep ik nog steeds niet. En ze had me zonder er zelf bewust van te zijn het adres van de dader gegeven, door op zijn huisnummer te bellen met mijn telefoon. Vanavond even langs dus, wil namelijk een nieuw slot.
![]()
Bestaan er nog debielere mensen vraag ik me dan af?