Probleem is dat je na een campagne offensief vaak ineens een doodse stilte ziet bij Nintendo. Marketing behelst meer dan korststondig minutenlange spots te maken of verkooppraatjes te houden, de hype moet blijven en dat kan doormiddel van zeer korte spotjes/ advertenties of evenementen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:06 schreef kepler het volgende:
[..]
alle 'reclame' die voor de 360 was gemaakt, had volgens mij met de launch te maken. Die MTV-presentatie was een onofficiele launch namelijk. Het heeft echt geen zin om reclame te maken voor de Wii vlak voor of tijdens de launch.
Ten eerste krijg je dus alle media-aandacht vanwege de launch zelf, en de eventuele tekorten die er zijn. Veel kranten zullen reviews plaatsen van de console zelf en de games. Dit is allemaal gratis reclame!
Ten tweede, als je zelf reclame gaat maken dan kost dit geld, terwijl het helemaal niks oplevert omdat de Wii toch de eerste weken is uitverkocht.
De naam Wii blijft toch wel hangen vanwege de launch, en zodra er dus voorraad is moet je juist reclame gaan maken. Dan kan iedereen de winkel in lopen na een reclame, en de Wii oppikken.
Althans, als ik Nintendo was zou ik het zo doen

quote:Secrets of the Wii controller: Iwata has the answers
Tuesday 12-Sep-2006 10:55 AM Nintendo president turns journo and uncovers the truth behind the evolution of the Wii-remote
Nintendo president Satoru Iwata recently turned journalist, interviewing a selection of the Wii's designers about the console's innovative controller. This slightly odd exercise - part of the build-up to Nintendo's big Wii announcement at the end of the week - provides a pretty good insight into how the Wii-remote came into being.
Head of Wii development Genyo Takeda said: "The DS had a big influence. We kept in mind how we could follow the DS's path. As many people had been predicting, we even considered including a touch panel on the controller and even considered something that's like a PC mouse or track pad in that can be used as a pointing device."
Advertisement:
Controller and system designer Kenichiro Ashida admitted the process of designing the Wii-remote was tricky : "I've been specializing in industrial design since my college years, but prior to entering Nintendo, I hadn't experienced industrial design so closely tied up with software. In particular, with controller design, we have to keep in mind that this is something that's used when playing software. With the Wii, we were unable to clearly see the shape of software, so this was an extremely difficult area."
Ashida added: "I had the strong feeling that this is a game machine that my family and I can use. Specifically, wouldn't it be okay to reset the style where you hold a controller in both hands and play intently from the morning? Not that we're criticizing that deep play style, but I felt the future in this concept of resetting the style of holding the controller in both hands."
Chief software producer and all-round gaming God Shigeru Miyamoto took a typically developer-focused view, saying the biggest problems surrounding the design of the Wii controller involved: "How to persuade users and designers who've gotten used to current interfaces. This was an extremely high hurdle." And one that seems to have been surmounted, given the excellent developer support the Wii now enjoys.
So Nintendo's message is clear: if you liked the DS, you'll like the Wii, and it's a machine for all the family, rather than merely hardcore gamers. Tune in this Friday, and we'll be able to tell you exactly how much the Wii will cost, when it will launch in the UK and what games will be available on day one and in the run-up to Christmas.

quote:Qua presentje: Ik ben aan het sparen voor de nieuwe Nintendo spelcomputer, die ergens in oktober / november uit moet komen. En mijn wijnrek zit mij treurig en leeg aan te staren..

schooier...quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:13 schreef Oksel het volgende:
Ik heb een brief naar vrienden/kennissen gedaan voor mijn verjaardag;
[..]

Nee, de preorders worden gedaan door de filialen, dus als je een beetje pech hebt heb je kans om geen Wii bij launch te krijgen ook al heb je gepreordered, maar dat hangt er vanaf hoeveel consoles elk filiaal gaat krijgen en hoeveel preorders er zijn aangenomenquote:Op dinsdag 12 september 2006 13:31 schreef Megalomaniac het volgende:
Krijg je nog iets exclusiefs erbij als je pre-ordert?

Wat is de beste manier om aan n zwarte te komen op de dag van launch?quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:36 schreef Tain het volgende:
[..]
Nee, de preorders worden gedaan door de filialen, dus als je een beetje pech hebt heb je kans om geen Wii bij launch te krijgen ook al heb je gepreordered, maar dat hangt er vanaf hoeveel consoles elk filiaal gaat krijgen en hoeveel preorders er zijn aangenomen

Helaas is mijn account net afgelopen anders had je m wel ffe mogen 'lenen'. Je kan gewoon met zn tienen tegenlijk inloggen, heel raar allemaal.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:51 schreef depax het volgende:
een rare vraag maar heeft iemand van jullie een ign insider account
Ik wil namelijk ook ene maar ik heb geen CC en money order gaat weken duren.
Ik wil het graag voor het Wii event hebben.
Nu is het zo ik had geld van me bank naar paypal getransfered en nu blijkt dat zelfs daarvoor je een CC nodig hebt bij ign.
Als ik een van jullie nu gewoon dat geld op stuur via paypal. Kan iemand mij dit dan regelen.
Zou het zeer waarderen

$20.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:57 schreef depax het volgende:
maar ja zo reageren ze dus op mijn vraag op het ign board :
http://boards.ign.com/Message.aspx?topic=126846423&brd=5296&start=126846732
Net of ik iemand ga afzetten voor 30 dollar :|

Bedoel ik wilde zelf extra geven als iemand me maar kon helpen :quote:

Ik stuur je een PMquote:Op dinsdag 12 september 2006 14:00 schreef depax het volgende:
[..]
Bedoel ik wilde zelf extra geven als iemand me maar kon helpen :

Niet te zeggen doordat de winkels zelf de preorders regelen, dus als je hem preordered vragen of je een bepaalde kleur kan vastleggen, maar zeker weten doe je het niet. Vind het echt jammer dat ze niet zo'n preorder gebruiken zoals bij de 360. Dat werkte gewoon prima en je wist gewoon zeker dat je een 360 op launch kreeg.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:51 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Wat is de beste manier om aan n zwarte te komen op de dag van launch?
Nu preorderen bij een winkel terwijl je weet dat er een hele rij voor je zit, of gewoon op de dag zelf gaan zoeken?
Als ik m niet tijdens launch krijg ben ik![]()

quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:57 schreef depax het volgende:

Klote is dat. Ik moet eigenlijk wel een zwarte hebben, al mn randapparatuur is zwart (shiny zwart ook nog es, de LCD) en ik heb de DSL ook in t zwart gekocht daarvoorquote:Op dinsdag 12 september 2006 14:02 schreef Tain het volgende:
[..]
Niet te zeggen doordat de winkels zelf de preorders regelen, dus als je hem preordered vragen of je een bepaalde kleur kan vastleggen, maar zeker weten doe je het niet. Vind het echt jammer dat ze niet zo'n preorder gebruiken zoals bij de 360. Dat werkte gewoon prima en je wist gewoon zeker dat je een 360 op launch kreeg.
Verwacht trouwens wel dat de Wii overal wel redelijk op voorraad zal zijn, zal niet zo'n enorme gekte zijn dat hij echt nergens meer te krijgen is.

Ik heb em net mijn account gegevenquote:Op dinsdag 12 september 2006 14:02 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
![]()
Amerikanen he, die zijn altijd bang voor geldwolven.
Als ik die van mij opnieuw laat registreren, betaal je dan de helft mee? Dan hebben we beide een nieuw account voor de helft van het geld.

Dank je maar waar ign of hier.quote:

hehehequote:Op dinsdag 12 september 2006 14:08 schreef depax het volgende:
ign zie ik maar der is alleen een probleem.
IGN laat geen pm toe als je geen insider bent

Ik ben al 3 jaar lid van Insider... Je mag me wel sponsoren om nog een jaartje door te gaanquote:

Pisventjes. Dat zijn echt typisch van die misselijke mannetjes die zichzelf heel wat vinden op het net, maar IRL zijn ze gewoon überzielig. Helaas laatst ook nog mee te maken had, wat kunnen zulke figuren me mateloos irriteren zegquote:Op dinsdag 12 september 2006 13:57 schreef depax het volgende:

Ik moet wachten tot ik thuis ben zodat ik kan gaan afspreken over msn met BMH.quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:25 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Pisventjes. Dat zijn echt typisch van die misselijke mannetjes die zichzelf heel wat vinden op het net, maar IRL zijn ze gewoon überzielig. Helaas laatst ook nog mee te maken had, wat kunnen zulke figuren me mateloos irriteren zegMaargoed, is het al gelukt?

Nee, was gewoon satire.quote:

Gewoon doen danquote:Op dinsdag 12 september 2006 14:33 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Nee, was gewoon satire.
Ik abonneer me altijd net voor de E3![]()
Abonnement van 3,95 en als de maanden voorbij zijn dan is t weer schluss. Alleen is 2006 een iets ander
jaar en is t tempting om opnieuw in te loggen.![]()
Wat wel jammer is is dat de content relatief verminderd is voor een Insider, veel kan nu al bekeken worden door normale gebruikers & tevens vind ik de download iets te langzaam vaak![]()

Boeie. Gewoon eerste 2 uur skippen, zeggen dat je je hebt verslapen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:23 schreef MilaNL het volgende:als de launch op een vrijdag is ga ik huilen
grote kans helaas...
op vrijdag moet ik naar school en dan heb ik kans dat de wii is uitverkocht als ik uit school kom

goeie tip!quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:38 schreef EricG het volgende:
[..]
Boeie. Gewoon eerste 2 uur skippen, zeggen dat je je hebt verslapen.

Je gaa toch niet terug naar school als er thuis een Wii staatquote:Op dinsdag 12 september 2006 15:38 schreef EricG het volgende:
[..]
Boeie. Gewoon eerste 2 uur skippen, zeggen dat je je hebt verslapen.

quote:Japanese Countdown (to 9am Japanese time) 1 day 09h 32m 55s until PWNAGE

Komen er 3 events.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:03 schreef Tomasso het volgende:
Donderdag ochtend Japans Wii event info, donderdagavond USA event en vrijdag heb ik pc geregeld op m'n stage voor EU event.
Ik ben er klaar voor![]()

1 event per continent.quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:02 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Waarom in vredesnaam? Ze kunnen alles beter in 1 event gooien.

Dat is dan ook weer zo.quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:05 schreef Xrenity het volgende:
[..]
1 event per continent.
Zodat alle pers erbij kan zijn wanneer de info voor hun continent bekend wordt gemaakt. En eventueel hebben alle events iets tofs te melden en is Wii dus een/twee dagen primetime news over de hele wereld

quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:41 schreef Tomasso het volgende:
JAPAN WII EVENT ZOMFG!!!
14 september 2006 gepland van 3:00 tot 9:00
USA WII EVENT ZOMFG!!!
14 september 2006 gepland van 16:00 tot 22:00
EU WII EVENT ZOMFG!!!
15 september 2006 gepland van 13:00 tot 19:00
Nederlandse tijden.

euuuhhh.. volgens mij niet.quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:41 schreef Tomasso het volgende:
JAPAN WII EVENT ZOMFG!!!
14 september 2006 gepland van 3:00 tot 9:00
USA WII EVENT ZOMFG!!!
14 september 2006 gepland van 16:00 tot 22:00
EU WII EVENT ZOMFG!!!
15 september 2006 gepland van 13:00 tot 19:00
Nederlandse tijden.

1200-1800 dusquote:Op dinsdag 12 september 2006 19:26 schreef depax het volgende:
http://www.nintendobuddy.com/megaton_times.html
handige link met tijden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |