abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41703607
DAT DUURT GODVERDOMME VEEL TE LANG MET DIE TERING GROTE SCHIJVEN VAN TEGENWOORDIG!!!!

Ik heb zwaar het idee dat de snelheid van de harde schijf niet evenredig toeneemt met zijn grootte...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_41703641
Moet je maar linux nemen: 250GB in 4 seconden
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_41703658
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:02 schreef Mr-Mackey het volgende:
tjeh gek de roflMFT wegtiefen kan iedereen wel, is niet OS gebonden ofzo
  maandag 11 september 2006 @ 13:03:54 #4
131603 Afwazig
Serious business
pi_41703664
quote:
En vervolgens opgescheept zitten met een OS met 0,0% compatibiliteit .
pi_41703669
quote:
Niet valsspelen met zaken als quickformat oid he?

Maar goed, linux is hier geen optie.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_41703688
11% al, als het een beetje meezit ben ik om kwart voor 2 wel klaar...
pi_41703802
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Niet valsspelen met zaken als quickformat oid he?

Maar goed, linux is hier geen optie.
quickformat
ik wachtte ook altijd op die gewone...gaat me veel te traag
pi_41703835
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:09 schreef enlightenedwizza het volgende:

[..]

quickformat
ik wachtte ook altijd op die gewone...gaat me veel te traag
Nou weet ik niet of quickformat zo'n goed idee is met een schijf die nog nooit geformateerd is. Iemand die het verschil uit kan leggen (behalve dan dat het veel sneller is ) .

18% alweer...
pi_41703938
Quickformat doen Werkt prima en heeft geen nadeel (vooral niet bij een nieuwe schijf)
Steun een gratis goed doel naar keuze. Download http://rapidshare.com/files/29980773/plz_download.rar (en gooi het daarna weg ofzo :) Gratis doneren aan een goed doel!
pi_41703942
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:03 schreef Afwazig het volgende:

[..]

En vervolgens opgescheept zitten met een OS met 0,0% compatibiliteit .
leg eens uit ...
pi_41703973
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:14 schreef hav0c het volgende:
Quickformat doen Werkt prima en heeft geen nadeel (vooral niet bij een nieuwe schijf)
Maar wat is dan het verschil?
pi_41704007
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:14 schreef R0elio het volgende:

[..]

leg eens uit ...
Games spelen op linux schijnt nog niet echt jofel te gaan. Maar dit is geen topic om te ijlen over Linux maar om te kankeren op het formateren van de harde schijf .
pi_41704028
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Maar wat is dan het verschil?
Een Quickformat dondert gewoon de filetable weg. Dan is de data, in principe, te recoveren.
Een full-format schrijft elke 512-byte sector van de schijf. Feitelijk moet je dat alleen doen als er prive-data op staat en je de schijf weg wil donderen. Anders is het, in principe, niet nodig.
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_41704059
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:18 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

Een Quickformat dondert gewoon de filetable weg. Dan is de data, in principe, te recoveren.
Een full-format schrijft elke 512-byte sector van de schijf. Feitelijk moet je dat alleen doen als er prive-data op staat en je de schijf weg wil donderen. Anders is het, in principe, niet nodig.
Maar formateren is toch ook het indelen van de harde schijf? Lijkt me dat dat bij een nieuwe harde schijf toch wat grondiger moet gebeuren dan bij een schijf die de gewenste indeling al heeft.
pi_41704079
Meer informatie
Als u ervoor kiest een normale formattering uit te voeren voor een volume, worden de bestanden van het te formatteren volume verwijderd en wordt de vaste schijf gescand op beschadigde sectoren. De scan voor beschadigde sectoren neemt de meeste tijd in beslag bij het formatteren van een volume.

Als u de optie voor snelformattering kiest, worden de bestanden van de partitie verwijderd, maar wordt de schijf niet gescand op beschadigde sectoren. Gebruik deze optie alleen als uw vaste schijf al eerder is geformatteerd en u zeker weet dat de schijf niet is beschadigd.

Als u Windows XP hebt geïnstalleerd op een partitie die is geformatteerd met de optie voor snelformattering, kunt u uw schijf controleren met de opdracht chkdsk /r nadat de installatie van Windows XP is voltooid.

http://support.microsoft.com/?kbid=302686
  maandag 11 september 2006 @ 13:26:15 #16
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_41704230
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:20 schreef thomzor het volgende:
Meer informatie
Als u ervoor kiest een normale formattering uit te voeren voor een volume, worden de bestanden van het te formatteren volume verwijderd en wordt de vaste schijf gescand op beschadigde sectoren. De scan voor beschadigde sectoren neemt de meeste tijd in beslag bij het formatteren van een volume.

Als u de optie voor snelformattering kiest, worden de bestanden van de partitie verwijderd, maar wordt de schijf niet gescand op beschadigde sectoren. Gebruik deze optie alleen als uw vaste schijf al eerder is geformatteerd en u zeker weet dat de schijf niet is beschadigd.

Als u Windows XP hebt geïnstalleerd op een partitie die is geformatteerd met de optie voor snelformattering, kunt u uw schijf controleren met de opdracht chkdsk /r nadat de installatie van Windows XP is voltooid.

http://support.microsoft.com/?kbid=302686
ik heb mijn nieuwe schijf gewoon op Qf gedaan, en dat ging prima
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_41704250
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:26 schreef buzzer het volgende:

[..]

ik heb mijn nieuwe schijf gewoon op Qf gedaan, en dat ging prima
Volgens de microsoft uitleg kan dat ook prima, zolang je harde schijf niet beschadigd is.
pi_41704261
40%... Het is toch om te janken...
  maandag 11 september 2006 @ 13:29:03 #19
131603 Afwazig
Serious business
pi_41704297
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:14 schreef R0elio het volgende:

[..]

leg eens uit ...
Sorry ik ga geen moeite doen dit uit te leggen.
pi_41704323
Als het goed doet hoef je het maar 1 keer te doen.
pi_41704329
Dikke magneet eroverheen en je bent zo klaar.
pi_41704332
Een full-format loopt de hele schijf langs en kijkt of alles te beschrijven is. Maar dit is in de fabriek ook al gedaan. En ik moet zeggen dat het heeeel lang geleden is dat ik een schijf tegen kwam met bad-sectors, dus is een full-format naar mijn mening overbodig. Bovendien als er een bad-sector op zit, dan merk je dat snel genoeg en daar komt bij dat een sector die bij het formatteren goed is, na een half jaar defect kan zijn. (Een stofje die 'roet' in het eten gooit)

Een quickformat daarentegen heeft schijt aan de hele disk en bouwt alleen een filetabel op. In tegenstelling tot wat Mr-Mackey zegt, hij wordt niet weggedonderd maar (opnieuw) aangemaakt waarbij de oorspronkelijke inhoud verloren gaat. Al denk ik dat hij dat ook zo bedoelde.

Oh enneh, voordat je een harddisk weggooit moet je (indien nog mogelijk) er een DoD-wipe overheen gooien. (Een full-format haalt nog steeds niet alles weg!). Of je boort er gewoon een paar gaten in.
Don't hurry, be crappy!
pi_41704336
Nee, dan EXT3 / ReiserFS !

NTFS
pi_41704353
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
40%... Het is toch om te janken...
Afbreken, uithuilen en opnieuw beginnen......

maar dan met een quickformat.
Don't hurry, be crappy!
  maandag 11 september 2006 @ 13:32:30 #25
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_41704384
Was ook een anti-climax toen ik mijn laptop kocht (zonder WXP bijgeleverd). Helemaal blij, laptop uitpakken, blabla. En vervolgens een uur lang naar een lelijk geel balkje op een blauwe achtergrond kijken tijdens de WXP-installatie .
2000 light years from home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')