tjeh gek de roflMFT wegtiefen kan iedereen wel, is niet OS gebonden ofzoquote:Op maandag 11 september 2006 13:02 schreef Mr-Mackey het volgende:
Moet je maar linux nemen: 250GB in 4 seconden
En vervolgens opgescheept zitten met een OS met 0,0% compatibiliteitquote:Op maandag 11 september 2006 13:02 schreef Mr-Mackey het volgende:
Niet valsspelen met zaken als quickformat oid he?quote:Op maandag 11 september 2006 13:02 schreef Mr-Mackey het volgende:
quickformatquote:Op maandag 11 september 2006 13:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Niet valsspelen met zaken als quickformat oid he?
Maar goed, linux is hier geen optie.
Nou weet ik niet of quickformat zo'n goed idee is met een schijf die nog nooit geformateerd is. Iemand die het verschil uit kan leggen (behalve dan dat het veel sneller isquote:Op maandag 11 september 2006 13:09 schreef enlightenedwizza het volgende:
[..]
quickformat
ik wachtte ook altijd op die gewone...gaat me veel te traag
leg eens uit ...quote:Op maandag 11 september 2006 13:03 schreef Afwazig het volgende:
[..]
En vervolgens opgescheept zitten met een OS met 0,0% compatibiliteit.
Maar wat is dan het verschil?quote:Op maandag 11 september 2006 13:14 schreef hav0c het volgende:
Quickformat doenWerkt prima en heeft geen nadeel (vooral niet bij een nieuwe schijf)
Games spelen op linux schijnt nog niet echt jofel te gaan. Maar dit is geen topic om te ijlen over Linux maar om te kankeren op het formateren van de harde schijfquote:
Een Quickformat dondert gewoon de filetable weg. Dan is de data, in principe, te recoveren.quote:
Maar formateren is toch ook het indelen van de harde schijf? Lijkt me dat dat bij een nieuwe harde schijf toch wat grondiger moet gebeuren dan bij een schijf die de gewenste indeling al heeft.quote:Op maandag 11 september 2006 13:18 schreef Mr-Mackey het volgende:
[..]
Een Quickformat dondert gewoon de filetable weg. Dan is de data, in principe, te recoveren.
Een full-format schrijft elke 512-byte sector van de schijf. Feitelijk moet je dat alleen doen als er prive-data op staat en je de schijf weg wil donderen. Anders is het, in principe, niet nodig.
ik heb mijn nieuwe schijf gewoon op Qf gedaan, en dat ging primaquote:Op maandag 11 september 2006 13:20 schreef thomzor het volgende:
Meer informatie
Als u ervoor kiest een normale formattering uit te voeren voor een volume, worden de bestanden van het te formatteren volume verwijderd en wordt de vaste schijf gescand op beschadigde sectoren. De scan voor beschadigde sectoren neemt de meeste tijd in beslag bij het formatteren van een volume.
Als u de optie voor snelformattering kiest, worden de bestanden van de partitie verwijderd, maar wordt de schijf niet gescand op beschadigde sectoren. Gebruik deze optie alleen als uw vaste schijf al eerder is geformatteerd en u zeker weet dat de schijf niet is beschadigd.
Als u Windows XP hebt geïnstalleerd op een partitie die is geformatteerd met de optie voor snelformattering, kunt u uw schijf controleren met de opdracht chkdsk /r nadat de installatie van Windows XP is voltooid.
http://support.microsoft.com/?kbid=302686
Volgens de microsoft uitleg kan dat ook prima, zolang je harde schijf niet beschadigd is.quote:Op maandag 11 september 2006 13:26 schreef buzzer het volgende:
[..]
ik heb mijn nieuwe schijf gewoon op Qf gedaan, en dat ging prima
Sorry ik ga geen moeite doen dit uit te leggen.quote:
Afbreken, uithuilen en opnieuw beginnen......quote:Op maandag 11 september 2006 13:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
40%...Het is toch om te janken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |