Niks. Die Amerikanen sporen gewoon niet helemaal. Hypocriet paupervolk.quote:Op maandag 11 september 2006 08:53 schreef Natalie het volgende:
Wat is er mis met het woord 'Fuck'?
Ze zijn bang dat 'het een verkeerde invloed op hun kindertjes heeft', gok ik.quote:Op maandag 11 september 2006 08:57 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Niks. Die Amerikanen sporen gewoon niet helemaal. Hypocriet paupervolk.
Da is kenmerkend voor de hypocricie die veel fundamentalistischere christenen kenmerkt; zo zal ik nooit die documentaire vergeten over die maagdelijkheidsring; meisjes sluiten dan met de ouders; kerk en de hele goegemeente een contract af: geen seks voor het huwelijk. Typisch is dat het aantal voorhuwelijkse zwangerschappen in dergelijke streken erg hoog is; alsmede de 16 jarige getrouwde meisjes. (keeping up appearrances...)quote:Op maandag 11 september 2006 08:58 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ze zijn bang dat 'het een verkeerde invloed op hun kindertjes heeft', gok ik.
Hoe meer je weg piept, hoe nieuwsgieriger de kindertjes worden en hoe vaker ze het gaan gebruiken om de provoceren. Het webpiepen e.d. van dat soort woorden heeft alleen maar een averechts effect.
Die docu heb ik ook gezien.quote:Op maandag 11 september 2006 09:37 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Da is kenmerkend voor de hypocricie die veel fundamentalistischere christenen kenmerkt; zo zal ik nooit die documentaire vergeten over die maagdelijkheidsring; meisjes sluiten dan met de ouders; kerk en de hele goegemeente een contract af: geen seks voor het huwelijk. Typisch is dat het aantal voorhuwelijkse zwangerschappen in dergelijke streken erg hoog is; alsmede de 16 jarige getrouwde meisjes. (keeping up appearrances...)
Wat religieuze beleving betreft leven sommige Amerikanen cht nog in de middeleeuwen... en hun president vormt daarvan een triest voorbeeld...![]()
Omdat ze er zo paniekerig over doen op tv waarschijnlijkquote:Op maandag 11 september 2006 15:09 schreef annoylikethewind het volgende:
Om even advocaat van de duivel te spelen....In Amerika heeft Fuck en zelfs Shit om de een of andere manier een veel zwaardere lading dan hier. Wij 'shitten' hier wat af, terwijl het daar als een echt vies woord wordt gezien. Bij fuck is dat nog erger. Dat wordt je dus ook allemaal verteld als je naar US wil om te studeren/stage lopen. Blijkbaar om problemen met de 'grove nederlanders' te voorkomen.
Maar het blijft vreemd.
Dat zeg jij een stuk mooier dan ik probeerde te doenquote:Op maandag 11 september 2006 18:38 schreef maartena het volgende:
Nee... woorden als "Fuck" en "Shit" in het Engels zijn in het Nederland meer vergelijkbaar met "Kanker". In Nederland wordt het op TV volgens mij ook niet altijd gewaardeerd als men elkaar "Kankermongool" gaat noemen. Het wordt danwel niet weggepiept in Nederland, maar het heeft een vergelijkbare zware lading.
In Nederland zijn de woorden "Fuck" en "Shit" overgenomen uit Amerikaanse films en TV series, en eigenlijk verbasterd tot bijna gewone woorden..... Mijn Amerikaanse vrouw moest er toch aan wennen dat met name het woord "Shit", maar ook het woord "Kut" (de Amerikaanse versie "Cunt" heeft ook een zwaardere bedoeling) bijvoorbeeld..... In Nederland zegt men al snel dat men een "kut dag" had bijvoorbeeld, en dat zal in het Engels vertaald moeten worden tot "Shitty Day".
Zelfs mijn moeder die toch een heel goed ABN taalgebruik heeft, gebruikt af en toe het woord "shit", en dat was toch even wennen voor mijn vrouw.
De lading van "Shit" en "Fuck" is in de VS dus een stuk zwaarder. Omdat wij er te pas en te onpas mee gooien lijkt het voor ons maar raar dat het allemaal uitgepiept moet worden natuurlijk.
Fuck, dat is een daad van liefde, en liefde mag in de VS niet, je moet zoveel mogenlijk oorlogen beginnen in zulk arm en onderdrukt mogenlijke landen om ze de vrijheid te geven van een winkelwagentje met de hulp van een arsenaal van meer dan 5 duizend atoom wapens terwijl je zelf als een josti band over een opstapje struikelt als een land er wel mogenlijk 1! heeft, maar dan moet je natuurlijk wel landen die wel in bezit zijn van nucleare wapens vrij laten gaan: Rusland, Frankrijk, China, India, Pakistan, Noord Korea en Israel.quote:Op maandag 11 september 2006 08:53 schreef Natalie het volgende:
Wat is er mis met het woord 'Fuck'?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |