abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 september 2006 @ 17:03:19 #1
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_41679397
Aangezien ik nu pas merk dat deel 3 al weer vol zit hierbij dus deel 4!:

Dit is een topic over gothicmuziek. Niet over gothics zelf, hoe ze ruiken, of hoe ze er uit zien.
Onder de 'paraplu' van gothic vallen de volgende stromingen:

* Darkwave
* EBM
* industrial
* Medieval
* synthpop
* neofolk
* powernoise
* gothic rock
* darkambient
* martial/military pop
(wikipedia.nl)

En nog even voor de duidelijkheid:
Gothic metal (bands als Within Temptation, Nightwish en After Forever) dient te worden geschaard onder de metal, progressieve metal of progrock. Het genre werd gothic metal genoemd vanwege de voorkeur voor middeleeuwse jurken die de zangeressen van deze bands hadden. Deze naam zorgt echter voor veel verwarring, want het feit blijft dat de meeste bands die gothic metal worden genoemd nauwelijks tot niet door gothic of new wave zijn beïnvloed.
(wikipedia.nl)

Voor gothicfeesten check: http://www.kagankalender.com
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  dinsdag 12 september 2006 @ 00:54:10 #2
117776 OFfSprngr
pi_41726520
Jullie mogen wel reageren hoor..
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_41729075
Hmm ja ik begin net echt bekend te raken met het genre

Een paar favorieten van mij zijn:

Razed In Black
VNV nation
Combichrist
Diary of dreams
The Cruxshadows
The Covenant
Massiv in Mensch
E nomine
Wumpscut
Zombie Nation

Wat kunnen jullie me nog meer aanraden?
There is nothing left to prove
No use deny this simple truth
Can’t find the reason to keep holding on
Now that the love is gone
pi_41732254
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 09:13 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:

Razed In Black
VNV nation
Combichrist
Diary of dreams
The Cruxshadows
The Covenant
Massiv in Mensch
E nomine
Wumpscut
Zombie Nation

Apoptygma Berzerk Alleen hun laatste paar albums vielen me nogal tegen.

Heb trouwens in de scheur gelegen om een filmpje over VNV Nation:
http://youtube.com/watch?v=_nC58R-5zPY
  dinsdag 12 september 2006 @ 14:14:42 #5
117776 OFfSprngr
pi_41735815
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 09:13 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:

Razed In Black
VNV nation
Combichrist
Diary of dreams
The Cruxshadows
The Covenant
Massiv in Mensch
E nomine
Wumpscut
Zombie Nation

Futurepop: Mesh, Neuroticfish.
Aggrotech: Suicide Commando, Grendel, Psyclon Nine.
Darkwave: Die Form, Switchblade Massacre, Blutengel.
Ethereal: Dead Can Dance.
EBM: Zombie Girl.
.
.
pi_41738007
Wat vinden jullie van "Apocalips", de nieuwe CD van Ordo Rosarius Equilibrio?
pi_42112135
effe subtiel kickje;

14 Oktober a.s. QNTAL en Unto Ashes in de Willem II in Den Bosch, meer mensen hier die gaan?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 25 september 2006 @ 15:32:00 #8
117776 OFfSprngr
pi_42113862
Vrijdag 29, Freitag @ LVC in Leiden, 3E entree van 23:00 tot 04:00, komt allen!
.
.
pi_42185531
Zijn er nog mensen die afgelopen zaterdag naar Epicentre geweest zijn? Voor het eerst op (weer) een nieuwe locatie, deze keer aan het rembrandtplein. Het was wel weer leuk, ik was al een tijd niet meer naar gothic feesten geweest.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_42191236
Ha, is er toch nog een deel 4 gekomen?

Ik ben benieuwd naar de nieuw Within Temptation
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_42192788
quote:
Op donderdag 28 september 2006 08:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ha, is er toch nog een deel 4 gekomen?

Ik ben benieuwd naar de nieuw Within Temptation
Ik ook wel, al is het alleen maar om te zien wat het effect ervan is op de rest van het genre.
whehe, ik zie net dat mijn band "officieel" gothic is omdat we gothic rock maken. Geloof dat we onszelf er niet echt onder scharen, maar goed.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 28 september 2006 @ 11:12:56 #12
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_42194060
quote:
Op maandag 25 september 2006 14:11 schreef Ceased2Be het volgende:
effe subtiel kickje;

14 Oktober a.s. QNTAL en Unto Ashes in de Willem II in Den Bosch, meer mensen hier die gaan?
Helaasch, dan ben ik aan het marcheren op de fijne raszuyvere millitaristische klanken van Dernière Volonté
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 2 oktober 2006 @ 00:04:53 #13
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_42299095
kent iemand Schiller? Een Duitser die ambient/techno maakt en het bijzonder goed schijnt te doen in de goth-scene. Zal niet in de laatste plaats zijn door de vocalisten: Alexander Veljanov, Mila Mar, etc...
  maandag 2 oktober 2006 @ 00:05:17 #14
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_42299109
quote:
Op maandag 25 september 2006 14:11 schreef Ceased2Be het volgende:
effe subtiel kickje;

Ik ga in Utrecht.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 19:27:03 #15
129873 Marjan_K
I used to dream
pi_42398786
quote:
Op maandag 25 september 2006 15:32 schreef OFfSprngr het volgende:
Vrijdag 29, Freitag @ LVC in Leiden, 3E entree van 23:00 tot 04:00, komt allen!
was gaaf B2B is de keren dat ik hem hoorde draaien erg oke
Or maybe something I thought
  donderdag 5 oktober 2006 @ 20:10:22 #16
117776 OFfSprngr
pi_42400369
Als je volgende keer weer gaat moet 't ff melden.
.
.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 20:39:40 #17
129873 Marjan_K
I used to dream
pi_42401619
clan of xymox is ook wel prettig om naar te luisteren
Or maybe something I thought
pi_42930474
  donderdag 26 oktober 2006 @ 00:11:40 #19
117776 OFfSprngr
pi_42940883
Al een prijs bekend?
.
.
pi_42963042
Nee, nog niet. Ook nog geen tijden, DJ's etc. Komt allemaal vanzelf, nog wel even tijd
pi_42963370
wat ik me dus al een tijdje afvraag, valt Bauhaus ook onder gothic te scharen? soms draai ik er wel eens wat van net als het ouwere werk van Joy Divsion, klinkt ook allemaal lekker statisch en donker
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:19:35 #22
117776 OFfSprngr
pi_42965929

Bauhaus IS de eerste echte Gothic Rock band.
.
.
pi_42967153
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:19 schreef OFfSprngr het volgende:

Bauhaus IS de eerste echte Gothic Rock band.
ah nee dan weet ik dat ook weer

maar wanneer je aan de eerste de beste goffik vraagd: heuj, bauhaus? dan krijg je van die domme blikken enzo
maar hier zitten dus wat meer cultuur bewustere mensen

en het latere werk van joy division (walk in line bijvoorbeeld) valt dat nog onder gothic? het is immers langzaam, strak, 1 bass line, 1 accoord schema
pi_42968112
"Gothic" is geen genre. Als jij iets gothic noemt, wil dat niet zeggen dat anderen dat ook vinden, de vraag lijkt me daarom een beetje nietszeggend. De persoon aan wie je het gevraagd zult hebben, zal er een compleet andere definite van hebben. Zoveel gothen, zoveel meningen.

Overigens; "een gothic" bestaat niet, het is geen zelfstandig naamwoord. En "Walk In Line" is geen nummer van Joy Division; "Walked In Line" is dat wel.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 22:20:32 #25
117776 OFfSprngr
pi_42968377
Joy Division is New Wave maar was wel de eerste band waarover werd gezegd dat het Gothic was.

En als de Goths die je aan spreek Bauhaus niet kennen is het een grote kans dat het goffiks zijn, van die Slipknot luisterende Marilyn Manson aanbiddende wicca beoefende zelf-claimende satanisten die geen zak met Gothic te maken hebben in watvoor vorm dan ook.
.
.
pi_42969480
het is inderdaag Walked In line, maar dat voegd verder ook niet zo gek veel toe

Maar Joy Division new wave? Ik vind het eerste werk van ze echt punk en het "middel" werk echt postpunk. vanaf new order werd het new wave imho.

kennen jullie nog wat bandjes als Bauhaus die een beejte toegankelijk zijn? (makkelijk te downloaden dus )
pi_42970540
Christian Death wellicht?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_42973935
Siouxsie and the Banshees anders? Luister er zelf nooit naar, omdat ik er niet naar kan luisteren. Maar het is een naam die vaak in een adem met Bauhaus genoemd word.

Nog mensen die naar NeoN gaan trouwens?
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 01:55:35 #29
117776 OFfSprngr
pi_42974337
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:50 schreef punkjunk het volgende:
het is inderdaag Walked In line, maar dat voegd verder ook niet zo gek veel toe

Maar Joy Division new wave? Ik vind het eerste werk van ze echt punk en het "middel" werk echt postpunk. vanaf new order werd het new wave imho.

kennen jullie nog wat bandjes als Bauhaus die een beejte toegankelijk zijn? (makkelijk te downloaden dus )
Joy Division is wellicht wel Post-Punk maar zeker geen Punk.

Sisters Of Mercy, Fields Of Niphilim, Christian Death, 45 Grave, The Legendary Pink Dots.

Kwa New Wave natuurlijk The Cure en Siouxsie And The Banshees.

Verder kun je ook wat T.S.O.L. en The Damned proberen, de eerste 2 Punk bands die over zijn gegaan naar Death Rock/Gothic.
.
.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 01:57:09 #30
117776 OFfSprngr
pi_42974357
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 01:24 schreef PrisonerOfPain het volgende:
Nog mensen die naar NeoN gaan trouwens?
Heel misschien, Amora is duur; 7,50 entree, 50cent voor de wc en 2,20 voor een biertje.
.
.
pi_42974715
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 01:57 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Heel misschien, Amora is duur; 7,50 entree, 50cent voor de wc en 2,20 voor een biertje.
't Bier is idd duur maar aan de andere kant, de stufi is ook weer binnen. Ben benieuwd, eerste Cyber feestje and all .
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 02:38:36 #32
117776 OFfSprngr
pi_42974776
hmm, denk dat ik wacht op Freitag. (10de in Leiden).
.
.
pi_43449458
Schatjes van me!
pi_43449482
Offsprngr, maak gothic nou geen trend plz xD
  zaterdag 11 november 2006 @ 13:52:19 #35
117776 OFfSprngr
pi_43451802
Ik maak geen trends, ik verwoest ze.

Anyway, wanneer ga je nou eens een keer mee..
.
.
pi_43460360
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 13:52 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik maak geen trends, ik verwoest ze.

Anyway, wanneer ga je nou eens een keer mee..
Ik ga wel keer naar Cyberia.
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:37:33 #37
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_43542850
Leeft dit topic nog?

Da's ook niet Goth verantwoord
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_43542875
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:37 schreef Elegy het volgende:
Leeft dit topic nog?

Da's ook niet Goth verantwoord
Als we het 'ondood' noemen mag het weer wel.
pi_43562229
Spannend, een ondood topic.

Zelf geniet ik heel erg van dingen als Assemblage 23, Colony 5, Diary of Dreams, Grendel, Tamtrum, KiEw, The Sisters of Mercy, Wolfsheim, Covenant enzovoorts.
Ook vind ik London After Midnight erg tof, maar weet niet zeker of dat onder gothic valt? Volgens mij wel.
Princess of the posse
  woensdag 15 november 2006 @ 00:12:11 #40
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_43564282
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:12 schreef x_Xfixiated het volgende:
Spannend, een ondood topic.

Zelf geniet ik heel erg van dingen als Assemblage 23, Colony 5, Diary of Dreams, Grendel, Tamtrum, KiEw, The Sisters of Mercy, Wolfsheim, Covenant enzovoorts.
Ook vind ik London After Midnight erg tof, maar weet niet zeker of dat onder gothic valt? Volgens mij wel.
Ik vind van wel. Dus is het zo
pi_43567809
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:12 schreef x_Xfixiated het volgende:

zeker weten!
  woensdag 15 november 2006 @ 12:38:38 #42
117776 OFfSprngr
pi_43573742
Al valt het niet onder Gothic, het zit dichtbij genoeg.
.
.
  zondag 19 november 2006 @ 21:31:40 #43
99410 nightdaughter
a dark soul in a cold world
pi_43698165
De kagankalender moet ik onthouden. Zou weleens naar Bal du Masque willen. Weet iemand of dit elk jaar gehouden wordt? Van het elektronische/darkwave/industrial of waar het dan ook onder valt vindt ik The Cruxshadows, The Birthday massacre en Helium Vola erg gaaf. Of Helium Vola ook echt onder gothic valt weet ik niet precies.
Maar goed ik luister ook graag naar nightwish, epica en delain en nog een aantal van zulk soort bands. Kweet dat het niet echt gothic is. Ik noem het altijd fantasy metal/sprookjes metal.
Dark Blessings from the other world
pi_43698716
quote:
Op zondag 19 november 2006 21:31 schreef nightdaughter het volgende:
De kagankalender moet ik onthouden. Zou weleens naar Bal du Masque willen. Weet iemand of dit elk jaar gehouden wordt? Van het elektronische/darkwave/industrial of waar het dan ook onder valt vindt ik The Cruxshadows, The Birthday massacre en Helium Vola erg gaaf. Of Helium Vola ook echt onder gothic valt weet ik niet precies.
Maar goed ik luister ook graag naar nightwish, epica en delain en nog een aantal van zulk soort bands. Kweet dat het niet echt gothic is. Ik noem het altijd fantasy metal/sprookjes metal.
Ball Du Masque word om de paar maanden gehouden.
  zondag 19 november 2006 @ 21:43:30 #45
99410 nightdaughter
pi_43698855
ok bedankt, lijkt me echt tof om daar naar toe te gaan. Is iemand er weleens geweest die evaringen kan delen?
pi_43699176
quote:
Op zondag 19 november 2006 21:43 schreef nightdaughter het volgende:
ok bedankt, lijkt me echt tof om daar naar toe te gaan. Is iemand er weleens geweest die evaringen kan delen?
Ik wil er ook nog heen... maar ik wil niet met 2 vrienden mee (n stelletje) en dan ik, in mn eentje erbij, snap je dan wil ik ook mét partner.
  zondag 19 november 2006 @ 21:53:24 #47
99410 nightdaughter
pi_43699419
idd een partner is wel handig, aah misschien kan ik een van mijn vrienden charteren om een keer te gaan, woon er wel een eind vandaan:(
  zondag 19 november 2006 @ 22:07:07 #48
117776 OFfSprngr
pi_43700049
quote:
Op zondag 19 november 2006 21:31 schreef nightdaughter het volgende:
Om ff elitistisch te zijn, of gewoon op de feiten drukken, Nightwish is Power Metal, Epica weet ik niet maar geen Gothic en Delain heb ik nog nooit van gehoord, zelfde geldt voor Helium Vola.
.
.
pi_43700280
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:07 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Om ff elitistisch te zijn, of gewoon op de feiten drukken, Nightwish is Power Metal, Epica weet ik niet maar geen Gothic en Delain heb ik nog nooit van gehoord, zelfde geldt voor Helium Vola.
Epica is gewoon troep en Helium Vola valt ongeveer in hetzelfde straatje als Qntal, maar dan net niet zeg maar. Snappie?

Cyberia was trouwens erg vermakelijk afgelopen vrijdag. Miste wel wat lekkere clubhits maar toen Suicide Commando voorbij kwam was mijn avondje al compleet
en o o o o wat heb ik zin in Feindflug en Supreme Court
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
  zondag 19 november 2006 @ 22:15:16 #50
99410 nightdaughter
pi_43700403
Ik vind het allemaal best joh. Iedereen zijn eigen ding
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')