abonnement Unibet Coolblue
pi_42133627
quote:
Op maandag 25 september 2006 09:28 schreef PBateman1978 het volgende:
Jammer dat Nilsson en Friend nog niet de veters mogen strikken van Caluwe en Fortune.
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:03:28 #227
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_42134814


Paultje
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_42135039
Hij heeft op beide portretten zijn handtekening gezet.
pi_42135138
Boy Waterman gister weer gespeeld las ik dat is goed nieuws voor jullie club.
pi_42135281
quote:
Op maandag 25 september 2006 17:36 schreef MasterMido het volgende:

[..]

ja jullie spelen uefa cup voetbal
Hoeveel prijzen hebben jullie eigenlijk gewonnen de afgelopen 5 jaar ?

Tot de volgende keer maar weer Friezen, de groeten.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_42159869
ff wat leesvoer
quote:
'Afscheid van Riemer en Annie, een paar apart'

Er had vorige week zaterdagavond een verborgen camera in de auto van Riemer en Annie van der Velde moeten zitten. Dat zou topamusement hebben opgeleverd. Het ambitieuze SC Heerenveen, met een begroting van 23 miljoen euro, verloor van het bescheiden Excelsior, met een budget van 3,6 miljoen. Het kleurrijke Friese echtpaar heeft alles meegemaakt in de wondere wereld van het topvoetbal. Aan verliezen hebben Riemer en Annie nooit kunnen wennen. Ik mag de voorzitter en zijn vrouw graag, maar na een nederlaag blijf ik uit de buurt. Annie wil dan de tactiek en de wissels van de trainer nog wel eens ter discussie stellen, terwijl Riemer heel gefrustreerd kan reageren. Na een paar glazen whisky trekt dat gelukkig weer bij. Ik weet zeker dat er lustig op los gemopperd is tijdens de lange autorit van Kralingen naar Langweer. Annie is altijd de bob en Riemer zal ongetwijfeld harde maatregelen hebben aangekondigd, die na een goede nachtrust overigens altijd genuanceerd worden. Het is een prachtig stel. Helaas is het onafscheidelijke duo nog maar een dag of veertien in functie. Op 1 oktober neemt Van der Velde na 23 jaar onbezoldigd voorzitterschap afscheid van SC Heerenveen.

Het was even zoeken, maar uiteindelijk vond ik nog een paar vergeelde regionale kranten uit de jaren zestig. 'Daar Nieuw Roden en ONB het op een gelijkspel hielden en Rolder Boys thuis met 3-1 de baas bleef over Bakkeveen, heerste er zondagmiddag op het gemeentelijk sportterrein te Rolde een feestelijke stemming. De kampioen van de vierde klasse C moest slechts eenmaal de eer aan de tegenstander laten. Dat brutale stukje haalde Bakkeveen uit, dat in Friesland van Rolder Boys won.' Als jeugdige linksbuiten van Rolder Boys keek ik huizenhoog op tegen de midvoor van Bakkeveen. Riemer van der Velde was een regionale held. Hij was een vooraanstaand grasbaancoureur en een begenadigd voetballer, die om onbegrijpelijke redenen als prof mislukte bij Be Quick in Groningen. Van der Velde reed toen al in een luxe donkerblauwe Mercedes en had verkering met de beeldschone Annie Idzinga, een sportieve Friezin die op topniveau korfbalde bij LDO en Wordt Kwiek. Na zijn actieve carrière was Van der Velde nog jaren scheidsrechter, duivenmelker, voorzitter van Bakkeveen en stampte hij een florerende horecagroothandel uit de grond.

Begin jaren tachtig kwam ik De Butler, zoals hij in Bakkeveen werd genoemd, weer tegen nadat hij een opleiding had gevolgd aan de horecavakschool. SC Heerenveen speelde een onbeduidende rol in de eerste divisie, het tekort bedroeg één miljoen en 650 duizend gulden (750 duizend euro), op een omzet van 980 duizend gulden. Manager Henk Schulten kreeg van de invloedrijke supporter en BMW-dealer Klaas Oenema het advies eens met zijn motorsportvriend Riemer van der Velde te gaan praten. De zittende voorzitter Jan Steenhuizen rekende Van der Velde voor dat het voorzitterschap hem niet veel tijd ging kosten: anderhalf uur vergaderen op maandagavond en aanwezig zijn bij de thuiswedstrijden. Dat bleek achteraf niet helemaal te kloppen. Maar vanaf het moment dat Van der Velde de leiding overnam, gebeurde er van alles binnen de club. De schulden werden gesaneerd via een regeling met de Rabobank, de gemeente Heerenveen en de fiscus. Dankzij de verkoop van Eddy Bosman aan FC Groningen was de club binnen een halfjaar schuldenvrij. Met zijn vrienden Klaas Oenema, Lippe Lap en Klaas de Leeuw stichtte Riemer een businessclub en dat betekende de start van de succestory. Hij maakte van het zieltogende provincieclubje een nationale topclub met een uitermate publieksvriendelijke uitstraling, en presteerde het onmogelijke door met een begroting van 35 miljoen gulden deel te nemen aan de Champions League.

De slimme voorzitter maakte van zijn jeugdidool Abe Lenstra een cultfiguur. Abe werd het gezicht van het nieuwe SC Heerenveen. Sindsdien exploiteert de voorzitter de magische naam van de legendarische voetballer optimaal. Nadat de ex-international werd getroffen door een hersenbloeding, haalde Riemer hem voor elke thuiswedstrijd naar het stadion. Dat was best lastig, want Abe wilde na afloop in een volle bestuurskamer de scheidsrechter nog wel eens de les lezen. Dan reed de voorzitter hem in zijn rolstoel naar het spelershome en zodra de voetballers het daar moesten ontgelden, werd Abe naar de businessclub gereden. Intussen is het nieuwe stadion naar de overleden sterspeler vernoemd en staat er een sierlijk standbeeld van hem voor de hoofdingang. Het door Frans Ram uit Hogebeintum gemaakte kunstwerk werd gefinancierd door sponsor Batavus. Van der Velde voelde de impact van dit eerbetoon feilloos aan, zoals hij ook begreep dat het traditionele shirt met de pompeblêden heilig is in Friesland, evenals het zingen van het Fryske folksliet voor elke thuiswedstrijd.

De langstzittende voorzitter in het betaalde voetbal was geen democraat. Riemer was gewoon de baas, maar wel een voorzitter met voetbalverstand. Het gebral van trainers die de voetbalwijsheid in pacht dachten te hebben, negeerde hij. Maar dankzij een indrukwekkend netwerk trok de voorzitter altijd de juiste spelers aan zodra de club daar behoefte aan had en de financiële situatie het toeliet. Riemer en Annie waren de afgelopen jaren de belangrijkste scouts voor SC Heerenveen. Ze reisden de hele wereld af op zoek naar betaalbare spelers voor hun club. Riemer had oog voor talent. Het kan geen toeval zijn dat Jon Dahl Tomasson, Ruud van Nistelrooy, Marcus Allbäck en Klaas-Jan Huntelaar zich voor het eerst bij SC Heerenveen profileerden. Doordat de voorzitter een neusje voor talent had, werd het structureel falende jeugdbeleid gecamoufleerd. De trainers Henk van Brussel, Ted Immers, Ab Gritter, Fritz Korbach, Foppe de Haan en Gertjan Verbeek zijn er in al die jaren nooit in geslaagd zelf belangrijke spelers te produceren, terwijl de club een vermogen in de jeugdopleiding stak.

Nadat hij zijn zaak had verkocht, verruilde Van der Velde het landelijke Bakkeveen voor het mondaine watersportoord Langweer. Daar ontvangen de gastvrije Riemer en Annie wekelijks gasten die op de specialiteit van het huis afkomen. De zelf gebakken pangasius en talapia zijn intussen befaamd. De meest uiteenlopende figuren, zoals motorcoureur Egbert Streuer, de Russische bondscoach Guus Hiddink, de Poolse bondscoach Leo Beenhakker en blueszanger Harry Muskee zijn kind aan huis in Langweer. Tijdens die bijeenkomsten vraagt de vertrekkende voorzitter zich ook regelmatig af wat het geheim achter zijn succes is. 'Het is toch bijzonder dat een regio waar meer koeien dan mensen wonen een van de grootste clubs van Nederland heeft. Maar het is zeker niet vanzelf gegaan. We zijn stapje voor stapje gegroeid en hebben onze basis daarbij nooit vergeten. De basis is de historie, de traditie en het fatsoen van de club.'

Van der Velde blijft als adviseur bij de club betrokken. Ik vraag me af of dat verstandig is, want hij is eigenlijk te dominant voor een dergelijke functie. Verder ben ik benieuwd of hij voortaan naast Annie op de tribune gaat zitten. Dat wilde hij nooit, omdat zijn vrouw te fanatiek meeleefde. Zijn vriend Koos Formsma wordt de nieuwe voorzitter. Hij heeft de nodige bestuurlijke ervaring en weet hoe hij een bedrijf moet runnen. Formsma heeft natuurlijk ook recht op het voordeel van de twijfel. Ik wens hem veel succes, maar hij is niet te benijden. Van der Velde opvolgen is een ondankbare taak. Ik vraag me af of de nieuwe voorzitter ook verstand van voetbal heeft. En wat nog veel belangrijker is: heeft hij ook een Annie?
quote:

Riemer van der Velde zeer kritisch in interview

Riemer van der Velde heeft afgelopen vrijdag bij een sponsoravond van Excelsior'31 in een gesprek met freelance journalist Willem Neeskens een pittig interview afgegeven, waarin de voorzitter van SC Heerenveen geen blad voor de mond neemt.

Hij vertelde in het vraaggesprek met Neeskens over zijn periode als voorzitter van SC Heerenveen en de voetballerij in het algemeen. Dit leverde een bijzonder verhaal op, waarin Van der Velde kritische kanttekeningen plaatst aan het adres van oud-spelers Erik Edman en Gerard de Nooijer, de KNVB en het huidige jonge trainersgilde. Positief was Van der Velde over Foppe de Haan, Klaas-Jan Huntelaar en Romano Denneboom.

Enkele fragmenten uit het geschreven stuk van Willem Neeskens:

,,De eerste jaren was het vooral puinruimen en reorganiseren, wat de klok sloeg. De club had een schuld van 1 komma 3 miljoen (gulden) en een verlies van 3 ton, jaarlijks. Onze penningmeester was een accountant. Hij ging o.a. over de clubkas, de kaartverkoop én nog zo een aantal zaken. Ik zal niet zeggen dat hij de zaak fleste, maar er verdween gewoon geld, dat was duidelijk. Ach, toen hebben we maar afscheid van de goede man genomen. Ik heb begrepen dat hij later nog penningmeester is geweest van de Dierenbescherming. Toen hebben de honden ook een tijdje niet te vreten gehad, heb ik begrepen. Toen men mij als voorzitter van SC Heerenveen vroeg vertelden ze mij dat de functie slechts bestond uit anderhalf uur in de week vergaderen én ééns in de veertien dagen een thuiswedstrijd bijwonen. Dat ik dáár in ben gestonken!"

,,Het is leuk dat er momenteel een aantal jonge trainers aan het roer staan, in het betaalde voetbal. Zoals de twee Koemannen en Van Basten. Die moeten maar eerst weer een tijdje in de schoolbanken, vind ik. Je mag denken wat je wil over Van Gaal, Adriaanse en vooral Hiddink, maar die hebben pas écht verstand van voetbal. En ach, als ze zo nu en dan wat roepen waar de hele media van op z’n achterste benen staat, wat zou dat? Met dat soort trainers kun je over voetbal praten, dat is een hele verademing, kan ik je vertellen. Je moet het zo zien: zou het ook niet een beetje aan de bondscoach kunnen liggen dat na Van Nistelrooy nu ook Huntelaar het in het Nederlands elftal niet zo doet als iedereen maar van ze verwacht? Kijk, ik kan ook genieten van de schaartjes e.d. van Van Persie en de passeeracties van Robben. Er is echter één groot probleem: beide flankspelers spelen alleen en uitsluitend voor zichzelf en niet in dienst van – of samen met – de spits. Neem nu maar van mij aan! dat – bijvoorbeeld – Foppe de Haan Ruud van Nistelrooy binnen drie weken weer aan het voetballen zou hebben. Met Foppe kun je ook uren over voetbal praten. Hij ademt en leeft voetbal. Ik kan me nog goed herinneren dat men ‘boven de rivieren’ wat lacherig deed over het aanstellen van Foppe, als bondscoach van Jong Oranje. Hij zou geen ervaring op het hoogste niveau hebben, nooit prijzen hebben gepakt. Volgens mij is Jong Oranje afgelopen zomer Europees kampioen geworden, dát bedoel ik nu maar!"

,,Ik heb in al die 23 jaar als voorzitter maar twee écht slechte mensen ontmoet. Erik Edman en Gerard de Nooijer, met name. Edman had bij ons nog een contract en gaf bij de E.K. in Portugal een beslissende voorzet op Larsson, waarmee hij zich in de picture van tal van clubs speelde. Edman gaf daarop te kennen dat hij weg wilde, maar had zoals gezegd nog een contract. Daar hielden we dan ook aan. Vervolgens liep hij er op de training de kantjes af en kwam op goed moment een huilende vriendin van Edman bij ons aan de deur ‘dat we Erik toch absoluut moesten laten gaan’. Benfica toonde belangstelling, onder andere. Wij vroegen 5 miljoen terwijl de Portugezen slechts 1 ½ miljoen boden. Daar kwamen we dus niet uit. Vervolgens hebben wij – voor 1 komma 7 miljoen euro een deal gemaakt met Tottenham Hotspur met in het contract klip en klaar vermeld dat hij (Edman, red.) afstand zou doen van de 20% die in zijn nog lopende contract met de SC Heerenveen stond. En wij nog een bepaald deel! mee zouden krijgen, wanneer hij op goed moment weer doorverkocht zou worden. Zo gezegd, zo gedaan. Wat schetst onze verbazing dat we een tijdje later zijn zaakwaarnemer aan de telefoon hadden ‘hoe het stond met de 20% voor Erik'. Kijk, dan heb je bij mijn als mens afgedaan, hé…"

,,Een tweede geval van ‘slecht in elkaar zitten’ is Gerard de Nooijer. Op goed moment overleed het zoontje van speler Brian Tevreden. Een klap die niet alleen bij de spelers, maar ook bij de medewerkers van de club hard aankwam. Brian is immers een fijn en joviaal mens, waar we nog steeds een goed contact mee onderhouden. Op de dag van de begrafenis van zijn zoontje had ik een darmonderzoek in het ziekenhuis, daar kon ik niet onder uit. ’s Ochtends heb ik nog uitgebreid telefonisch contact gehad met Brian en ’s middags zijn mijn vrouw Annie en zo’n 25 medewerkers van de club naar de begrafenis geweest. Zet die De Nooijer doodleuk op zijn website ‘dat het bestuur van de SC Heerenveen niet het fatsoen had om de begrafenis van Brian’s zoontje bij te wonen.’ De volgende dag heb ik Gerard op het matje geroepen en hem vriendelijk maar dringend gevraagd die onzin van zijn website te halen. Een dag later was dat nóg niet gebeurd. Pas na een week heeft hij die leugens van z’n website ! verwijderd. Kijk, dan deug je als mens nergens voor, naar mijn mening. Toen op goed moment Feyenoord belangstelling voor De Nooijer had, heb ik even de telefoon gepakt en met die club gebeld, als je begrijpt wat ik bedoel. Die transfer ging dus niet door."

,,Het tegenovergestelde van deze twee is onze voormalige spits Klaas Jan Huntelaar. Op goed moment komt hij bij me en zegt: ‘Voorzitter, ik ben hier nu een aantal seizoenen en wil graag hoger op.’ Die ambitie kon ik billijken. Hij speelde gewoon open kaart. Ik heb Klaas Jan wel verteld dat we een goeie prijs voor hem zouden vragen. ‘Da’s prima’, zei hij. Op goed moment meldde AJAX zich bij ons voor Huntelaar en bood 2 miljoen. Daar konden wij hard om lachen en gaven hen te kennen dat we toch écht 10 miljoen wilden hebben, voor onze goalgetter. Klaas Jan vatte het sportief op: ‘Volgend seizoen loop ik hier toch gratis de deur uit, dus hebben jullie groot gelijk…’ Veertien dagen later meldde men zich opnieuw en bood 4 miljoen. Ik heb ze daarop duidelijk gemaakt dat er onder de 10 miljoen niet viel te onderhandelen. Uiteindelijk zijn we een aantal weken verder op 9 miljoen uitgekomen en hebben bovendien bedongen dat SC Heerenveen bij een volgende transfer nog 1 miljoen overgema! akt kreeg, plús een leuk percentage van de transfersom. Zo werkt dat dus."

,,Ik heb absoluut een zwak voor Romano Denneboom, momenteel actief bij NEC. Ik zal niet durven beweren dat hij geen verstand heeft, hij heeft een ietwat ander verstand dan de meeste dat hebben. Iemand met een gebruiksaanwijzing, zeg maar. Zo nu en dan komt hij wel eens aanwippen op zondagmiddag, met zijn Nigeriaanse vriendin. Ze eten dan gezellig mee en we kletsen wat. Als we ze dan weer uitzwaaien zeg ik niet zelden tegen mijn vrouw Annie: ‘Waar hebben we het nu eigenlijk over gehad, daarnet..?’ ‘Weet ik ook niet’, klinkt het dan. Maar Denneboom’s voetbaltalent heb ik zeer hoog zitten. Sterker nog, het zou me wat waard zijn om hem terug te halen. Maar dan heb je wel een tóptrainer nodig, als Hiddink bijvoorbeeld. En dat is ‘de bulldog’ (Gertjan Verbeek, red.) nu eenmaal niet. Begrijp me goed, Verbeek is een hele goeie trainer voor de SC Heerenveen, maar een toptrainer? Da’s toch wat anders…"
  woensdag 27 september 2006 @ 03:02:33 #232
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42159991
Ik heb het onderste stukje gelezen, en wat kan die man mekkeren zeg. Ongelofelijk. Ik had 'm hoger zitten dan dit.

Het stukje over Edman is gewoon begrijpelijk. Hij wil weg als er interesse is van een club als Benfica, heeft getekend voor het afstaan van de 20%. Dan kan het nu eenmaal gebeuren dat de grootste bloedzuigers van het voetbal, de zaakwaarnemers, dat geld alsnog proberen te claimen. Zo zitten die achterbakse lui nu eenmaal in elkaar. Wat 'ie hier dus zegt over Edman zelf slaat kant nog wal, als 'ie in het openbaar brengt dat de zaakwaarnemer hem daarna gebeld heeft.

Daarnaast het stukje over Gerard de Nooijer. Dat speelde een paar jaar geleden, en de gemiddelde website destijds was echt niet zo fantastisch ontwikkeld. Waarschijnlijk onderhouden door een neefje of een of ander vaag klein internetbedrijfje. Dat dat niet 1-2-3 wordt veranderd, ligt dat dan direct aan De Nooijer? Misschien, maar ik vind het een stompzinnige aanname om iemand daarom er zo uit te lichten als slecht mens. Dan ben je gewoon een huilebalk.

Verder slim gedaan rond die transfer van KJH, een goede zakenman in het dus wel. Geen 10 miljoen? Doe dan maar 9 en krijgen we dat miljoen later. Zou me niet verbazen als dat percentage ook nog eens 10% zou zijn. Strijken jullie straks alsnog 3 miljoen op, 12 totaal.
pi_42161036
Ik vind het ook onzinnig van Riemer om deze twee personen als 'echt slechte mensen' te omschrijven. Dat is een hele heftige uitspraak, het zal maar over je gezegd hebben, en de voorbeelden die hij geeft, onderbouwen die harde bewering niet. Al speelde er natuurlijk wel meer. Zeker met De Nooijer. En als je iets op de dag van de begrafenis al snel op de website kan zetten, kan je het er ook snel weer afhalen, dat argument van twi is niet zo plausibel.

Maar om mensen daarom als 'echt slecht' te betitelen gaat veel te ver. Riemer heeft altijd slecht met de wat eigenzinniger mensen om kunnen gaan, net als Foppe, al gaat dat nu wel iets beter. Al zou ik De Nooijer niet als eigenzinnig willen omschrijven, die paste gewoon niet bij de club en heeft het er zelf naar gemaakt.

Riemer is verder natuurlijk van onschatbare waarde geweest. In alles een man van het poldermodel. Ben het vaak niet met hem eens geweest, hij is ook absoluut mijn type mens niet maar voor de club is hij onnoemelijk belangrijk geweest. Hij heeft er misschien iets te lang gezeten maar hij heeft toch redelijk de rust weten te bewaren en een stabiele koers uitgezet.
pi_42161488
quote:
Op woensdag 27 september 2006 03:02 schreef twi het volgende:
Verder slim gedaan rond die transfer van KJH, een goede zakenman in het dus wel. Geen 10 miljoen? Doe dan maar 9 en krijgen we dat miljoen later. Zou me niet verbazen als dat percentage ook nog eens 10% zou zijn. Strijken jullie straks alsnog 3 miljoen op, 12 totaal.
Dat percentage is 25% van het bedrag boven de 10 miljoen. Dus wordt KJH voor 20 miljoen verkocht krijgen wij 25% van 10 miljoen.
pi_42163155
quote:
Op woensdag 27 september 2006 03:02 schreef twi het volgende:Wat 'ie hier dus zegt over Edman zelf slaat kant nog wal, als 'ie in het openbaar brengt dat de zaakwaarnemer hem daarna gebeld heeft.
Als ik me niet vergis heeft Edman hier zelf opdracht voor gegeven. Hij heeft z'n zaakwaarnemer het voor hem laten uitspelen. Want dat geld zou naar Edman gaan, niet naar z'n zaakwaarnemer. (maar ik kan me vergissen)
quote:
Daarnaast het stukje over Gerard de Nooijer. Dat speelde een paar jaar geleden, en de gemiddelde website destijds was echt niet zo fantastisch ontwikkeld. Waarschijnlijk onderhouden door een neefje of een of ander vaag klein internetbedrijfje. Dat dat niet 1-2-3 wordt veranderd, ligt dat dan direct aan De Nooijer?
De gebroeders onderhielden de website zelf, en wat is nou 10 minuten om een stukje tekst aan te passen? Dat websites destijds niet geweldig ontwikkeld waren heeft er helemaal niks mee te maken...
pi_42169181
quote:
Op woensdag 27 september 2006 03:02 schreef twi het volgende:
Daarnaast het stukje over Gerard de Nooijer. Dat speelde een paar jaar geleden, en de gemiddelde website destijds was echt niet zo fantastisch ontwikkeld. Waarschijnlijk onderhouden door een neefje of een of ander vaag klein internetbedrijfje. Dat dat niet 1-2-3 wordt veranderd, ligt dat dan direct aan De Nooijer? Misschien, maar ik vind het een stompzinnige aanname om iemand daarom er zo uit te lichten als slecht mens. Dan ben je gewoon een huilebalk.
Dat lag direct aan De Nooijer, zij deden namelijk samen zelf de website. Ik vind het nogal kortzichtig om meteen maar te zeggen dat ze de website vast niet zelf onderhielden.
Verder mocht Gerard wel eens beter informeren voordat je zoiets op je website zet, én vervolgens nog een week wacht met het eraf halen ervan.

Ah, ik zie dat Stinger dat ook al heeft gezegd.
pi_42191921
Meer Riemer.
Hij begint los te komen nu die bijna voorzitter-af is
quote:
Van der Velde slaat wild om zich heen
door onze Telesportredactie
HEERENVEEN - Vlak voor zijn vertrek als voorzitter van SC Heerenveen (zondag) is Riemer van der Velde op een vreselijke manier uit zijn slof geschoten als gastspreker op een sponsoravond van amateurclub Excelsior'31 uit Rijssen. Hij veegde de vloer aan met meerdere bekenden uit de voetballerij. "Die Timmer van PSV was bij ons nooit in de raad van commissarissen gekomen. Wat een eikel is dat, zeg! Hoe hij met het belang van zijn club omgaat, een schande is het!"

Zijn collega Jorien van den Herik kan bij Van der Velde geen goed doen. " Ik weet niet wat hij aan het doen is, maar het is niet in het belang van Feyenoord. Dat kan ik je verzekeren." En: "Bij Ajax haalt men zelfs een ijscoboer (Maarten Fontein, red.) in huis die amper weet dat een bal rond is. Dat zo iemand vervolgens ook nog eens onze belangen moet vertegenwoordigen in de UEFA... Tja, dan zijn we in Nederland het spoor goed bijster."

Over de nieuwe generatie trainers: "De twee Koemannen en Van Basten moeten eerst maar weer eens de schoolbanken in, vind ik. Je mag denken wat je wilt over Van Gaal, Adriaanse en vooral Hiddink, maar die hebben pas écht verstand van voetbal."

Abe Lenstra werd in zijn ogen ondergewaardeerd: "Ik durf te beweren dat als Abe op de dag en plaats van Johan Cruyff was geboren en niet in Heerenveen, maar in Amsterdam had gevoetbald, de ArenA het Abe Lenstra Stadion had geheten. Abe heeft vooral landelijk nooit de credits gekregen voor zijn exceptionele voetbaltalent." Over ADO-supporters: "Bij Heerenveen schop ik iedereen die niet fatsoenlijk is persoonlijk de deur uit. Deden ze dat ook maar bij ADO. Die supporters zijn het grootste tuig van de richel dat bestaat."

En tot slot benadert hij Gertjan Verbeek kritisch: "Hij is een heel goede trainer voor SC Heerenveen. Maar een toptrainer? Da's toch wat anders."

Vind dit wel mooi, Riemer kan bashen
pi_42192045
Vanavond volgende ronde UEFA-Cup veilig stellen (snel scoren dus), zondag Riemer uitzwaaien ( ) en PSV met 3-0 naar huis sturen

Ik heb er zin in
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  donderdag 28 september 2006 @ 09:40:37 #239
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_42192060
Succes vanavond!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_42192839
quote:
Op donderdag 28 september 2006 09:39 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Vanavond volgende ronde UEFA-Cup veilig stellen (snel scoren dus), zondag Riemer uitzwaaien ( ) en PSV met 3-0 naar huis sturen

Ik heb er zin in
Ik teken ervoor
Trots van het Noorden!
pi_42193069
Ineens krijgt Reimer een grote bek.

Hij wil supporters de deur uitschoppen? Da's pas netjes inderdaad
pi_42193292
Als ze zich zo gedragen als bepaalde ADO-supporters mag ie van mij. Ik vind het wel enigzins jammer dat ie nu bepaalde lieden uit de voetbalwereld gaat aanvallen, nergens voor nodig maarja...
How rude!
pi_42194934
quote:
Op donderdag 28 september 2006 09:33 schreef Stinger__ het volgende:
Meer Riemer.
Hij begint los te komen nu die bijna voorzitter-af is
[..]


Vind dit wel mooi, Riemer kan bashen
volgens mij had hij net voor dat interview coke gebasht ja damn!

Weet iemand of, en waar de wedstrijd vanavond uitgezonden wordt??

[ Bericht 7% gewijzigd door anoukforza op 28-09-2006 11:49:01 ]
pi_42195144
1e helft NOS, tweede helft samenvatting in de rust van Feyenoord, NOS.
pi_42195163
volgens mij ergens op 1,2 of 3 (waar precies volg ik niet meer sinds die wijzigingen).
How rude!
pi_42195335
ned3
pi_42196839
quote:
Op donderdag 28 september 2006 09:33 schreef Stinger__ het volgende:
Meer Riemer.
Hij begint los te komen nu die bijna voorzitter-af is
[..]


Vind dit wel mooi, Riemer kan bashen
maar hij heeft op bepaalde vlakken wel gelijk , ik denk dat hij dit onder het genot van een borrel heeft gezegt
pi_42198093
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:56 schreef MasterMido het volgende:
ned3
Ik zag vandaag in de Spits dat die uitzending daar om 20u begint, terwijl de wedstrijd al om 18.45 begint?

Ah, tvgids.nl zegt gelukkig wat anders..
helaas heb ik tennisles om half 7 maarja..
pi_42198607
prioriteiten stellen anouk... tennissen kan daarna ook nog wel.
pi_42198716
Bovendien hoor je het ook niet voor de TV te kijken als ze thuis spelen
Trots van het Noorden!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')