abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41641395
Hallo medeklussers!

Wij zijn geïnteresseerd in een nieuw te bouwen koopappartement welke 2 balkons heeft van 5.00x1.70 meter. Nu kan ik me helemaal geen voorstelling maken hoe groot zo'n balkon nou eigenlijk is en wat je er op kwijt kunt aan tafeltje, stoelen etc.

Wie heeft er een balkon met dergelijke afmetingen en wil daar een foto van voor mij plaatsen? (Uiteraard heb ik het wel uitgemeten op de grond, maar da's toch anders )

Alvast hartelijk bedankt!
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_41641961
1,70 x 5,00 is best behoorlijk voor een balkon hoor !

Dat is zowat 10m2, mijn balkon is 12m2 en daar kan ik ruim zitten met 6 man

fotos op http://huis.serial.nl
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_41642007
Wel positief gezien 10m2 , het is natuurlijk 8,5m2, en dat is toch wel weer iets kleiner dan dat van jou! Leuke foto's btw!
pi_41660682
Het maakt qua ruimte op je balkon wel uit of je een schuifpui hebt of openslaande deuren, die hebben namelijk ruimte nodig om open en dicht te gaan. En dat kan behoorlijk veel schelen in wat je neer kunt zetten.
Ik heb eens een minder diep balkon gehad, en moest de stoeltjes wegzetten om de deuren te sluiten.
Maar als het nog te bouwen is, komt er vast een schuifpui in lijkt me.

Ik heb zelf momenteel geen balkon.
Zolang er was is, is er leven.
pi_41661682
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 23:36 schreef Dinus het volgende:
Het maakt qua ruimte op je balkon wel uit of je een schuifpui hebt of openslaande deuren, die hebben namelijk ruimte nodig om open en dicht te gaan. En dat kan behoorlijk veel schelen in wat je neer kunt zetten.
Ik heb eens een minder diep balkon gehad, en moest de stoeltjes wegzetten om de deuren te sluiten.
Maar als het nog te bouwen is, komt er vast een schuifpui in lijkt me.

Ik heb zelf momenteel geen balkon.
Klopt! Er komt bij beide balkons een schuifpui!
pi_41668993
Ons balkon wordt 2.79 bij 1.79, volgens mij is jouw balkon dus flink groot!
pi_41740822
Helemaal niemand met zo'n balkon die mij even aan een plaatje kan helpen voor de visualisering?
pi_41743957
Heb ik nog naar gekeken, een huis dat wel een heel lang balkon had, maar niet meer dan 1,60 breed. Heb net als TS het toen ook uitgetekend op de grond en dat leek best wel wat. IRL was het echter helemaal niet. Je kunt hooguit naast elkaar zitten Of 2 personen aan een heel klein tafeltje tegenover elkaar. Het is het gewoon net niet. maar das mijn ervaring. Zo'n schuifpui kan een wereld van verschil zijn.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_41761384
1 meter 70 breed is niet zo veel, met z'n vieren rondom een tafel zitten is niet te doen, je zult dus allemaal naast elkaar moeten zitten op de balkons.
pi_41761416
En ter visualisatie, 1.70 is een breed tweepersoonbed, en 5 meter lang is 2,5 keer de normale lengte van een tweepersoonsbed
pi_41764327
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:14 schreef Gurb het volgende:
En ter visualisatie, 1.70 is een breed tweepersoonbed, en 5 meter lang is 2,5 keer de normale lengte van een tweepersoonsbed
Nou, daarop moet je dan al minstens met z'n vieren kunnen liggen, en wij krijgen 2 van die balkons, dus dat zijn dan 8 ligplaatsen

Dank je wel, maar toch, een foto zou nog steeds leuk zijn!
pi_41764679
Ons balkon is 1.50 x 4.80, komt een beetje in de buurt. Wij hebben alleen nog niets op het balkon staan behalve 2 tijdelijke stoeltjes, dus op de foto zie je het niet zo goed.

Je kan iig gemakkelijk zitten en voor iemand langs lopen. Ook hebben veel mensen hier in de buurt een kleine tafel op het balkon om aan te eten etc. Idd met 4 personen kan je niet om een tafel zitten, tenzij je meerdere deuren hebt of niet weer wil opstaan hehe.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_41794244
We hebben ons bedacht en gaan voor een appartement in een appartementencomplex ernaast met zo een balkon:

10 meter lang, en welvend van vorm in de diepte!
pi_41824014
quote:
Op donderdag 14 september 2006 10:04 schreef bianca en michael het volgende:
We hebben ons bedacht en gaan voor een appartement in een appartementencomplex ernaast met zo een balkon:

[afbeelding]

10 meter lang, en welvend van vorm in de diepte!
]

Krijg je die griet in haar rose topje er ook bij?
pi_41825498
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 02:03 schreef FreakerS het volgende:

[..]

]

Krijg je die griet in haar rose topje er ook bij?
Geen idee, maar als ze kan schoonmaken en koken mag ze blijven.
pi_41825828
Jullie hebben toch net die hele badkamer opgeknapt, met glas, bubbelbad, muziek en leuke lampjes?
pi_41825867

hopelijk niet gemaakt door een Maastrichtse aannemer
pi_41826132
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 08:16 schreef Marsepein het volgende:
Jullie hebben toch net die hele badkamer opgeknapt, met glas, bubbelbad, muziek en leuke lampjes?
Ja, en we zijn nog bezig... voor het begin februari de verkoop in gaat. Dat we hier geen jaren meer zouden wonen was al wel duidelijk, maar dat we zo snel al weg zouden gaan... Michael is eenmaal verliefd geworden op de Lloydpier (www.lloydpier.info) en wonen aan de Maas daar. Wanneer de koop definitief is open ik daar natuurlijk weer een topic over!
pi_41826145
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 08:20 schreef john6 het volgende:
[afbeelding]
hopelijk niet gemaakt door een Maastrichtse aannemer
Nee, inderdaad! Anders liggen we ineens 5 verdiepingen lager in de Maas!
  vrijdag 15 september 2006 @ 09:16:49 #20
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_41826590
om het te visualiseren kan je het beste het gewoon uittekenen op straat of op een grasveldje, kan je gelijk erin staan en zien hoe groot het is.
pi_41826621
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 08:42 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Ja, en we zijn nog bezig... voor het begin februari de verkoop in gaat. Dat we hier geen jaren meer zouden wonen was al wel duidelijk, maar dat we zo snel al weg zouden gaan... Michael is eenmaal verliefd geworden op de Lloydpier (www.lloydpier.info) en wonen aan de Maas daar. Wanneer de koop definitief is open ik daar natuurlijk weer een topic over!
Vinden jullie het dan niet zonde van je klustijd en -werk, als je zo snel alweer vertrekt? Of is de meerwaarde zoveel dat het rendabel geworden is
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:16 schreef broodje_poep het volgende:
om het te visualiseren kan je het beste het gewoon uittekenen op straat of op een grasveldje, kan je gelijk erin staan en zien hoe groot het is.
Dat lijkt altijd groter dan dat het in werkelijkheid is. Dat komt omdat je geen muren en plafond boven je hebt. Probeer het inpandig te visualiseren, dat werkt al een stuk beter.
pi_41826798
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:18 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Vinden jullie het dan niet zonde van je klustijd en -werk, als je zo snel alweer vertrekt? Of is de meerwaarde zoveel dat het rendabel geworden is
[..]

Dat lijkt altijd groter dan dat het in werkelijkheid is. Dat komt omdat je geen muren en plafond boven je hebt. Probeer het inpandig te visualiseren, dat werkt al een stuk beter.
Nou, we zullen net quite spelen verwacht ik. En zonde, tja... we willen ook gewoon weg uit Schiedam. En we hadden nooit aan een huis moeten beginnen waarvan werkelijk alles verbouwd moest worden. Maar ja, de mensen die dit kopen hoeven jaren niets te doen, dus iemand heeft er dan zeker lol van! Onze grote wens is toch wel vrij uitzicht hebben, en nieuwbouw! Maar die wensen zijn pas gekomen na dit ervaren te hebben, want wij riepen altijd dat we een huis wilden waarin we alles nog naar eigen wens konden invullen. Nou, dat is wel gelukt...Alles wat je maar kan verzinnen is vervangen of hersteld. Maar op dit moment zeg ik toch, dit nooit weer!
pi_41826815
Ah ok. Een ervaring rijker, een illusie armer zeg ik dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')