abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 september 2006 @ 21:05:15 #1
100933 Zjenitha
Vertel eens iets leuks
pi_41628987
Hallo allemaal,

Ik word nu denk ik al 2 weken regelmatig begluurd door een of ander vies mannetje. Ik heb een kamer aan de straatkant wat ik heb beplakt met plakplastic waardoor je er (bijna) niet doorheen kunt kijken. (Ik heb 3 vellen van 90 cm. hoog en tussen deze 3 vellen zitten 2 ruimtes van 1 cm. breed.)
Deze man heeft het truukje om te doen alsof hij zijn hond aan het uitlaten is zodat het vanaf de straatkant niet opvalt dat hij er staat. Ook is mijn raam erg groot en gaat hij op een punt staan waar vandaan hij niet te zien is vanaf de bank als je tv zit te kijken. Meestal heb ik hem door, doordat zijn 'dekmantel' te ver naar voren gaat staan zodat ik de hond zie staan. (klein randje (onderkant) van het raam is niet afgeplakt.) Dan rent de man hard weg.

Anyway, het is treurig maar ik zal nu de kleinste gaatjes ook dicht moeten maken zodat die vent niets meer kan zien.

Ik wil hem echter graag bang maken... simpel een briefje ophangen met: 'gluurders maken wij dood' of 'In bepaalde landen worden dieven hun handen eraf gehakt, wat zou er kapot worden gemaakt bij gluurders?'

Is dit toegestaan mensen? En heeft iemand het idee dat dit echt zal werken? Ik vind het gedrag van dit figuurtje niet normaal maar ja.... wat doe je eraan. Naar mijn idee heeft het geen zin om hiervoor naar de politie te gaan want ik weet niet eens wie die man is, hoe hij eruit ziet of iets, alleen maar wat voor hond hij heeft... en zelfs als ze hem pakken, dan gaat hij gewoon beweren dat zijn hond daar moest plassen.

Heeft iemand een idee hoe ik deze man flink bang kan maken zonder dat ik zelf strafbaar word?

Nou ik ga maar eens even mijn complete raam afplakken.....
Well, Dude, we just don't know.
  vrijdag 8 september 2006 @ 21:30:27 #2
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_41629825
Waarom met een briefje? Gewoon twee personen regelen die erg dreigend naar hem overkomen en dus flink intimideren

Lijkt me beter.
  vrijdag 8 september 2006 @ 21:48:00 #3
100933 Zjenitha
Vertel eens iets leuks
pi_41630412
Ja klopt,... het probleem is alleen dat ie steeds erg snel wegrent en voordat ik bij de voordeur ben dan is hij al een heel eind weg.

Vind het nogal lullig om 2 vrienden de hele tijd bij de voordeur te laten staan totdat hij weer gaat gluren en ik 'ja' kan roepen zodat ze hem pakken .

Echt klote dat ik alleen weet hoe zijn hond eruitziet...
  vrijdag 8 september 2006 @ 21:52:06 #4
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_41630534
Van zo'n briefje zal hij bepaald niet bang worden. Zoals hier boven al gezegd wordt, gewoon twee intimiderende mannen inschakelen, dan snapt die man ook wel dat die niet meer terug moet komen.
pi_41630611
wat moet die gozer in godsnaam zien door die 2 centimer?
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:04:57 #6
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41630984
Keer op em wachten met een zaklamp bij de hand, onder je raam gaan zitten ofzo en dan ineens die zaklamp in z'n bek schijnen
To infinity…and beyond!
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:08:17 #7
100933 Zjenitha
Vertel eens iets leuks
pi_41631085
Hehe ja... ik heb om eerlijk te zijn ook geen idee wat die vent zo spannend vind aan een student tv zien kijken... maar het is echt super irritant.
Hij lijkt er ook helemaal niet bang voor te zijn dat ik hem al weleens ontdekt heb, 1x trok mijn vriend ook een keer het gordijn toen heel 'woest' open.. toch blijft hij terug komen. Echt een mafketel...

Mzja, wellicht is het, het beste om hem eens 'flink' onder handen te laten nemen.
pi_41631151
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 21:48 schreef Zjenitha het volgende:
Ja klopt,... het probleem is alleen dat ie steeds erg snel wegrent en voordat ik bij de voordeur ben dan is hij al een heel eind weg.

Vind het nogal lullig om 2 vrienden de hele tijd bij de voordeur te laten staan totdat hij weer gaat gluren en ik 'ja' kan roepen zodat ze hem pakken .

Echt klote dat ik alleen weet hoe zijn hond eruitziet...
Laat je vrienden in een auto wachten (een blokje om) en bel ze op hun mobiel als de gluurder weer komt...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:11:35 #9
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_41631186
Beeld je je dit niet in?
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:12:48 #10
100933 Zjenitha
Vertel eens iets leuks
pi_41631220
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 22:10 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Laat je vrienden in een auto wachten (een blokje om) en bel ze op hun mobiel als de gluurder weer komt...
Geweldig idee Hehe.... die gaan we eens flink bangmaken.
pi_41631359
kun je niet iets van een webcammetje onopvallend voor je raam zetten, gericht naar de plek waar hij meestal staat?

Als hij dan weer langs komt weet je niet alleen hoe hij er uit ziet, maar je kunt ook een afdrukje maken en die ophangen rond de plek waar hij meestal staat. Gewoon zonder tekst ofzo, zodat hij zichzelf herkent en niemand verder weet wat er speelt. Als hij dan nog niet schrikt...
Don't hurry, be crappy!
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:17:44 #12
100933 Zjenitha
Vertel eens iets leuks
pi_41631395
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 22:11 schreef Zwansen het volgende:
Beeld je je dit niet in?
Nee, helaas niet

Zoals ik al zei, het is al meerdere malen gebeurt en mijn vriend heeft het ook al meerdere keren gezien en hem een keer laten schrikken.

Ik ben bang dat ik echt met een gluurder te maken heb. Hij staat ook altijd in dezelfde houding... zo een beetje voorover gebogen door dat spleetje te turen met die hond van hem er een beetje naast staand. Het gebeurt over het algemeen ook na 19:00.

Ik dacht eerst dat het ook niets was, dat die vent misschien net zijn schoenveters stond te strikken achter mijn rug of dat zijn hond staat te plassen tegen de muur.
Maar het is altijd diezelfde hond weer (niet plassend of snuffelend, gewoon wachtend), de gluurder staat altijd op dezelfde plaats en als je dan ook maar een beetje zijn richting opkijkt sprint hij weg. Beetje toevallig allemaal..
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:19:58 #13
100933 Zjenitha
Vertel eens iets leuks
pi_41631466
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 22:16 schreef RiDo78 het volgende:
kun je niet iets van een webcammetje onopvallend voor je raam zetten, gericht naar de plek waar hij meestal staat?

Als hij dan weer langs komt weet je niet alleen hoe hij er uit ziet, maar je kunt ook een afdrukje maken en die ophangen rond de plek waar hij meestal staat. Gewoon zonder tekst ofzo, zodat hij zichzelf herkent en niemand verder weet wat er speelt. Als hij dan nog niet schrikt...
Mzja, dat is eigenlijk wel het beste ja. Ik heb een webcam dus misschien kan ik die ergens tussen de vensterbank planten verstoppen... zoiets zou hem wellicht nog banger maken dan 2 mannen achter hem aansturen.
  Donald Duck held vrijdag 8 september 2006 @ 22:21:13 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_41631509
Daar kun je zelf nog problemen mee krijgen. Je mag geen verborgen camera's op straat richten.
en 2 sterke mannetjes erop afsturen is veel effectiever.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:21:26 #15
100933 Zjenitha
Vertel eens iets leuks
pi_41631517
[quote]Op vrijdag 8 september 2006 22:19 schreef Zjenitha het volgende:

Mzja, dat is eigenlijk wel het beste ja. Ik heb een webcam dus misschien kan ik die ergens tussen de vensterbank planten verstoppen... zoiets zou hem wellicht nog banger maken dan 2 mannen achter hem aansturen.

Ik heb er ook weleens aan gedacht om hem te achtervolgen op de fiets tot zijn huis en dan gewoon checken of hij een vrouw heeft. Die zal dat vast wel spannend vinden om te horen.
pi_41631853
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 22:21 schreef __Saviour__ het volgende:
Daar kun je zelf nog problemen mee krijgen. Je mag geen verborgen camera's op straat richten.
en 2 sterke mannetjes erop afsturen is veel effectiever.
Nee gluren mag wel zeker?

En op de sterke bruine arm hoef je niet te rekenen, want staan allemaal met CAMERA langs de snelweg om zo een bruine arm bij hun baas te kunnen halen.......
Don't hurry, be crappy!
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:41:47 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_41632199
"... maken wij dood" is te zien als een doodsbedreiging, dat is strafbaar en daar kan aangifte van worden gedaan. Die aangifte zal waarschijnlijk een beetje lachwekkend zijn, en die persoon zal 't vast niet doen, maar de enige manier om echt zeker te zijn is je aan de wet te houden! Dus probeer een iets andere, meer suggestieve bewoording.

Al met al weet ik niet of zo'n briefje echt zal helpen, maar dat is meer voor psychologen. Waarschijnlijk is hij redelijk laf, maar ja, je wil het ook weer niet laten escaleren. Het lijkt me geen slecht idee om hem eens door een vriend een eindje achterna te laten rennen. Dat zal 'm waarschijnlijk wel bang maken. Uberhaupt zou ik hier nu melding van maken bij de politie. Mocht je dan over een tijdje wat ondernemen, dan sta je wat sterker.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_41632357
tvp
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:47:25 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_41632401
Die man heeft misschien wel een geconstipeerd hondje. En misschien is hij ook nog wel een beetje nieuwsgierig naar wie zich achter dat plakplastic bevinden. Maar om 'm nou direct een vies mannetje te noemen...
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:59:16 #20
100933 Zjenitha
Vertel eens iets leuks
pi_41632771
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 22:47 schreef Lienekien het volgende:
Die man heeft misschien wel een geconstipeerd hondje. En misschien is hij ook nog wel een beetje nieuwsgierig naar wie zich achter dat plakplastic bevinden. Maar om 'm nou direct een vies mannetje te noemen...
Aaah kom op waarom staat ie dan altijd op dezelfde plaats (denk dat het nu al 5 of 6x is voorgekomen) en loopt ie eerst altijd een paar keer langs mijn huis 'ter controle denk ik' en gaat daarna pas op zijn 'post' staan?

Waarom zou hij keihard wegrennen? En waarom staat hij zo vreemd voorovergebogen met z'n hoofd tegen het raam net waar die spleet van 1 cm zat?

Ik heb van buiten ook eens gecheckt en als je door die spleet kijkt zie je ook gewoon de bank en de persoon die daarop zit en tv kijkt. (de 2 spleten heb ik nu ook afgedekt met plakplastic)

Ik denk dat we toch wel de conclusie kunnen trekken dat het hier echt om een gluurdertje gaat het gaat er toch meer om wat er aan gedaan kan worden zonder dat hij straks een aanklacht tegen mij kan gaan indienen...
  vrijdag 8 september 2006 @ 23:01:26 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_41632833
Wat valt er voor deze gluurder dan te zien, dat je hem een vies mannetje vindt?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 8 september 2006 @ 23:04:03 #22
100933 Zjenitha
Vertel eens iets leuks
pi_41632907
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 23:01 schreef Lienekien het volgende:
Wat valt er voor deze gluurder dan te zien, dat je hem een vies mannetje vindt?
haha, ja eigenlijk niets... gewoon een meisje dat tv zit te kijken en met haar rug naar hem toe zit. Denk dat ie er soms toch zeker 10/15 minuten staat voordat ik hem ontdek dus ik heb ook geen idee wat hij er zo spannend aan vind.

Het is echter erg vervelend om zo iemand te hebben die om de zoveel nachten door je raam gaat staan turen en dan hard wegrent. Het geeft je absoluut geen veilig gevoel en als er nu iemand langsloopt let je daar ook veel meer op.
pi_41633484
Ik heb net even in je fotoboek gegluurd, mag dat wel?

Serieus, als dit 5 a 6 keer is voorgekomen en hij rent steeds weg, waar maak je je in godsnaam druk over. Kom over een paar maanden eens terug als hij er dan nog is.
  vrijdag 8 september 2006 @ 23:52:39 #24
100933 Zjenitha
Vertel eens iets leuks
pi_41634676
Mzja... ik denk dat ik er toch maar een melding van maak voor het geval dat en daarna maar gewoon ff kijken of hij nu terugkomt terwijl het raam helemaal is afgeplakt.

Bedankt voor alle adviezen mensen!
pi_41635728
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 23:21 schreef V.en.A het volgende:
Ik heb net even in je fotoboek gegluurd, mag dat wel?

Serieus, als dit 5 a 6 keer is voorgekomen en hij rent steeds weg, waar maak je je in godsnaam druk over. Kom over een paar maanden eens terug als hij er dan nog is.
Dit soort opmerkingen komt duidelijk van mensen die nog nooit iets soortgelijks hebben meegemaakt. Weet je wel hoe bedreigend en denigrerend het voelt als iemand je begluurt of stalkt? Je zit dan toch niet meer rustig TV te kijken, of wel soms? En bij die voorovergebogen houding ga je toch ook rare dingen denken die je helemaal niet WILT denken?

Ik vond die tip van de webcam wel een goeie, hoeft niet eens aan te staan toch? Gewoon pontificaal in het raam plaatsen.

Overigens is dit wel een van de redenen waarom ik pertinent niet in een benedenwoning wil wonen.
Ik ken ook iemand bij wie het nog erger is (misschien helpt het je relativeren): die heeft telkens groepjes jongens die op haar ramen bonzen en dingen roepen. Ze hoort dat ook in haar slaapgedeelte nog. Echt irritant.
En ze heeft ook een keer een inbreker gehad terwijl ze er zelf gewoon was. Huuuu.....

Nou al met al snap ik heel goed dat je het irritant en vervelend vindt en je er iets aan wilt doen. Misschien met je bovenburen afspreken dat die een emmer water (of cola ofzo hihi) over hem heen gooien? Dat jij ze belt als hij er weer staat?

Maar ik moet toegeven dat ik zelf ook altijd wel even naar binnen gluur bij huizen zonder gordijnen, gewoon in het voorbijgaan. Maar ik zou nooit door spleetjes gaan staan gluren ofzo.

Succes,
Cécile
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')