abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47383882
Nou, nee. Want eigenlijk ben ik nu klaar. Morgen zal het 'Innenspachtel', dat ik erop heb gesmeerd, droog zijn. Dan nog even de randjes afschuren en morgenavond (hopelijk) een mooi wit plafond.

Een plafond met gipsplaten zou wel mooier zijn geweest, maar als ik daar nu nog eens mee begin, kost dat een hoop meer tijd en geld, en bovendien vind ik het huidige plafond met 2,50 meter wel laag genoeg. Anders past mijn klok niet meer boven de deur en stoot ik m'n hoofd tegen de halogeenspotjes.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2007 23:00:52 ]
pi_47396761
De eerste laag verf zit erop!

Het is nog niet helemaal dekkend, ik hoop maar dat ik nog genoeg verf over heb voor nog een laagje...
pi_47403422
Ik heb de indruk dat je alsmaar allenig bezig bent en ons verslag doet.

Ik vind je een doorzetter !
pi_47406623
Dank je wel!

Jammer genoeg krijgt iedereen die ik ken bij het woord 'huren' meteen zoiets van 'zo kan het ook wel'. Op die manier wordt het natuurlijk nooit wat, dus doe ik alles maar zelf.
pi_47453163
Vliesbehang, dat leek mij wel wat na al die ellende bij het weghalen van het oude behang. Want vliesbehang heeft zoveel voordelen! Het is ademend, je kunt het zo droog van de muur trekken, kan scheuren overbruggen, en de naden worden prachtig omdat het niet uitrekt en krimpt.

Of wacht eens. Dat laatste is natuurlijk een nogal essentieel nadeel als de muren niet 100% vlak zijn.
Dus pas op! Is de muur op de ene plaats toevallig een millimeter dikker dan ergens anders, dan krijg je het vliesbehang niet zonder kreukels op de muur.

Dat wordt dus 8 rollen terug naar de bouwmarkt, en omruilen voor een behangtafel en rauhfaserbehang.
pi_47549571
Het opplakken van behang is natuurlijk niet erg interessant, dus daar zal ik geen uitgebreid verslag van doen. Wel even een fotootje van het resultaat:

De moeilijkste baan was die naast de deur, omdat daar zo vreselijk veel uitgeknipt moest worden. Lichtschakelaar, stopcontact, thermostaat, lasdoos en de deuropening zelf. Maar het is gelukt!

Omdat het plafond krom is, laat ik het behang iets eerder ophouden. Precies totaan deze (kaarsrechte) bovenrand van het behang ga ik de muren een felle kleur geven, daarboven wordt alles wit (net als het plafond). Dat moet de indruk wekken dat alles enigszins recht is.
pi_47702483
Ter afsluiting van dit topic dan nu een samenvatting met natuurlijk een paar foto's van het resultaat.

Tijdens de bezichtiging:

Na mijn prutswerk van gewoon een likje latex over veegvast-verf:

Lekker gezellig.

Nu:

Mijn idee om het rood met een rechte lijn iets onder het plafond te laten ophouden, heeft overigens precies het beoogde effect gehad, namelijk dat het minder opvalt hoe scheef het plafond is.

De kleur is trouwens in het echt RAL 2002 'Vermiljoen' en neigt wat meer naar oranje/bruin. Ik moet toch nog eens oefenen met het instellen van de kleurbalans

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2007 10:01:13 ]
pi_47704641
He man, echt tof gedaan, je hebt in ieder geval smaak voor kleuren en je hebt er zeker iets moois van gemaakt! In ieder geval veel plezier met je nieuwe hutje, ik ben net zelf bezig met ons huisje, hebben we nu net een week en ben druk aan het klussen zelf.
pi_47728062
goed geslaagd Igen ! met de lijst langs het plafond.

Heb je dit trouwens naast je werk volbracht?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 23:53:09 #60
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_47734021
Tis mooi opgeknapt hè!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_47739599
Ik ben zelf ook helemaal blij dat alles in één keer is gelukt! En dat het ook precies zo geworden is als ik me had voorgesteld.

AnneX: Ik ben student in Duitsland, en studenten hebben daar in september zomervakantie (heel laat ja ) en in maart een soort wintervakantie. Die laatste heb ik dus gebruikt om mijn woonkamer aan te pakken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2007 09:59:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')