abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41894388
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 19:26 schreef __________ het volgende:

[..]

Ja, dat werkt ook zo goed bij een muur die al meerdere verflagen heeft.
Klopt, alleen moet je het dan misschien twee keer insmeren
pi_46623930
*kick*

De woonkamer is aan de beurt. Alle muren zijn met raufaser behangen, en dan met veegvast geverfd. En dat moet er dus maar eens af. Ik heb al gaatjes geprikt met de stekelrol en dan de hele boel met behangafweek ondergekliederd, maar dat veegvast zuigt al het behangafweek op en het behang wil dus niet van de muur.
Nu kan ik wel eerst de verf eraf gaan steken en dán met behangafweek de rest van de muur halen, maar dat duurt heel lang. Heeft er iemand een beter idee?
  zaterdag 24 februari 2007 @ 16:47:44 #28
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46627289
Stoomapparaat?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46676475
Yo! Dat is 'm! Resistance is futile!

Het was leuk geprobeerd van Conflict, met z'n behangafweek, maar ik ga niet vier keer insmeren en in totaal een uur wachten voordat het behang eens loslaat. Gewoon 10 seconden het stoomapparaat erop, en het behang vliegt eraf!
pi_46678011
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:47 schreef Igen het volgende:
Yo! Dat is 'm! Resistance is futile!

Het was leuk geprobeerd van Conflict, met z'n behangafweek, maar ik ga niet vier keer insmeren en in totaal een uur wachten voordat het behang eens loslaat. Gewoon 10 seconden het stoomapparaat erop, en het behang vliegt eraf!
Hou er rekening mee dat het je nog zwaar kan tegenvallen.
Ik ben pas ook bezig geweest met behangf afhalen (een zuigende muur met daarop een laag bouwbehang + een laag behang voorzien van kalklaagje + 2 lagen behang)
Die twee buitenste lagen gingen inderdaad binnen 10 sec. Maar dan zat ik nog met die verfkaag, dat bouwbehang en die zuigende ondergrond.
Daar werkte (droog) afsteken van de kalklaag gevolgd door de afweek juist stukken beter dan stomen
pi_46678980
Gelukkig zit in mijn geval maar één laag behang op de muur. Het probleem was dat de dikke kalkverflaag al het behangafweek absorbeerde, zelfs na gaatjes te hebben geprikt. De stoom gaat er blijkbaar wel dwars doorheen.

Een uitdaging gaat nog de schuine wand worden. Die bestaat namelijk (waarschijnlijk) uit van die platen van geperst riet, waar een stuclaag op zit, die niet zo heel stevig is.

Overigens moet de stucadoor vroeger ook behoorlijk lui zijn geweest. Nadat de verwarmingsbuizen in de muur zijn gefreesd, heeft die de stuclaag aansluitend op het behang gemaakt. Op de plek waar de buizen zitten is de muur dus een millimeter (of twee) dikker dan overal anders.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2007 23:47:38 ]
pi_46712874
Het behang op de derde muur golfde al avontuurlijk, dus ik wou wel eens weten wat daarachter zou zitten.

Juist. Wat leren we hieruit over de ideeën van de vorige klussers?
1. Over een centraaldoos kun je gewoon heen behangen.
2. Maak je een sleuf in de muur, dan kun je de plamuur gewoon op het behang aan laten sluiten en dan alles wit verven.
3. En als je dan opnieuw gaat behangen, dan herstel je die fouten natuurlijk vooral niet. 't Is immers maar een huurwoning.

Valt hier met de schuurmachine (en een beetje gips) nog iets te redden, of kan ik beter de woningbouw om een nieuwe stuclaag vragen?
pi_46716975
Ik zou zeker de woningbouw vragen (eisen) de muur (muren) in nette (behangklare) staat te brengen.
  maandag 26 februari 2007 @ 23:38:55 #34
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_46717886
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:19 schreef BeejEm het volgende:
Ik zou zeker de woningbouw vragen (eisen) de muur (muren) in nette (behangklare) staat te brengen.
Dat dus.. die muur ziet er niet uit!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_46746867
Vandaag was de meneer van de woningbouw er. Helaas moest er eerst een conflict met de buurvrouw van helemaal beneden geslecht worden.

Zij: "Die jeugd van tegenwoordig ook, die wil alles anders hebben en beklaagt zich overal over, bijvoorbeeld dat mijn waslijn weg moet."
Ik: "Ik heb alleen gevraagd of mijn wasmachine daar wel kan staan, onder uw waslijn. U kunt dan immers minder was ophangen."
Zij: "Nee, ik weet wel dat je liegt, geef nou maar toe dat je die waslijn weg wilt!"
Hij: "Zullen we even zakelijk blijven en een oplossing proberen te vinden?"
Zij: "Okee, haal mijn waslijnen maar weg! Ik ben toch alleen, ik zet wel een wasrek neer."
Hij: "Uw waslijn hoeft helemaal niet weg, want niemand heeft zich beklaagd."
Zij: "O jawel hoor, want van die jeugd van tegenwoordig moet alles ineens allemaal anders!"

ad infinitum. Bijna dan, uiteindelijk was er kortstondig een compromis gesloten (maar daar bleek een derde huurder het weer niet mee eens te zijn) en kreeg ik mijn stopcontact en had de meneer van de woningbouw nog even tijd om naar mijn muur te kijken.

Ik: "Die muur is niet meer zo mooi hè?"
Hij: "Daar moet de stucadoor maar langskomen."
Ik: "Die maakt het dan helemaal mooi recht en vlak, en dan nadien zijn er geen bulten meer?"
Hij: "Niet helemaal. Maar het wordt goed genoeg dat je er met raufaser kunt behangen."

woensdag 28 februari 2007 @ 00:22:27 #36
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_46757547
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:45 schreef Igen het volgende:

Ik: "Die muur is niet meer zo mooi hè?"
Hij: "Daar moet de stucadoor maar langskomen."
Ik: "Die maakt het dan helemaal mooi recht en vlak, en dan nadien zijn er geen bulten meer?"
Hij: "Niet helemaal. Maar het wordt goed genoeg dat je er met raufaser kunt behangen."

nouja... het scheelt altijd natuurlijk.
Maar ik zou als die stucadoor komt, die man gewoon een paar tientjes in de hand geven en vragen of ie jouw muurtje netjes wilt maken..
pi_46769380
Dat is misschien wel een idee. Ik hoop maar dat hij het ook kan. Die ene muur is namelijk echt waardeloos. Het ergste kwam gisteravond tevoorschijn: een vierkante meter die al eens met gipspleisterwerk is 'hersteld'. Deels is over oud behang gepleisterd, deels zweeft de laag een millimeter van de muur vandaan, en het oppervlak is een prachtig heuvellandschap.

Vandaag heb ik overigens het behang van het plafond weggehaald. Net als die slechte muur zag ook het plafond nog met het behang erop aardig hobbelig eruit. Het plafond is dan ook zeker niet recht...

Toch wachtte hier een aangename verrassing. Het behang vloog in grote banen eraf en ook onder het behang ziet het plafond er in grote lijnen prima uit. Geen grote gaten en andere gekkigheid, en krom zal het dus altijd al zijn geweest.

Met een klein beetje gips en een beetje schuren moet dat toch in een staat te krijgen zijn, dat je daar gewoon met verf overheen kunt en behang niet eens nodig is

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2007 13:26:25 ]
pi_46799473
Doet me denken aan mijn eerste huisje, die ik net verkocht heb, 3,5 maand aan het klussen geweest, was wel de moeite overigens
pi_46809000
Dat hoop ik hier ook maar!

Dat donkere spul, waaruit de onderste helft van de muur bestaat, is een ramp. Het is heel erg massief, het behang zit er muurvast op, en tegen de tijd dat de stoom door het behang heen dringt begint het al een beetje klei-achtig te worden.
  donderdag 1 maart 2007 @ 16:03:15 #40
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_46810595
Wat een kl*temuren overal zeg!
pi_46817240
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 16:03 schreef B.A.Trix het volgende:
Inderdaad!
Ik zag de conversatie met de buurvrouw trouwens helemaal voor me in het Duits
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_46817814
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 16:03 schreef B.A.Trix het volgende:
Ja.

Maar als ik nog eens de voor- en nafoto's van mijn slaapk... o wacht, daarvan heb ik nog helemaal geen na-foto geplaatst.

Voor:

Na:

Goed. Als ik die dus vergelijk, dan weet ik waar ik het voor doe! En als nu ook nog eens een stucadoor langskomt, dan kan het resultaat eigenlijk alleen maar nog beter worden

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2007 16:47:36 ]
pi_46893297
Eindelijk maar toch heb ik vandaag het laatste stukje behang kunnen weghalen.

Nu volgt een week pauze, waarin ik eens kan nadenken welke kleuren er moeten komen. Tot nu toe was alles wit, en dat was heel saai en kil. Dus de kamer moet een sfeervolle kleur krijgen, bijvoorbeeld met donkerrood. De muren lopen alleen zo, dat het verven van hele wanden eigenlijk altijd lelijk wordt. Mijn idee is nu om de muren precies daar te verven, waar het plafond gewoon vlak loopt. Dat zou er ongeveer zo uitzien:

zondag 4 maart 2007 @ 00:31:49 #44
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_46894382
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 23:58 schreef Igen het volgende:
Eindelijk maar toch heb ik vandaag het laatste stukje behang kunnen weghalen.

[afbeelding]

Nu volgt een week pauze, waarin ik eens kan nadenken welke kleuren er moeten komen. Tot nu toe was alles wit, en dat was heel saai en kil. Dus de kamer moet een sfeervolle kleur krijgen, bijvoorbeeld met donkerrood. De muren lopen alleen zo, dat het verven van hele wanden eigenlijk altijd lelijk wordt. Mijn idee is nu om de muren precies daar te verven, waar het plafond gewoon vlak loopt. Dat zou er ongeveer zo uitzien:

[afbeelding]
Leuk zo hoor!
Ik zelf zou de deurposten enzo dan gebroken wit / creme/ beige ( één van de drie dus ) doen.
pi_47123132
Zo, ik ben weer terug, en heb nog eens het plafond bekeken. Daarbij viel mijn oog op dit:

Dat de overgang tussen plafond en muur zo rond loopt, moet dat een (erg simpele) sierlijst voorstellen ofzo?

Oja, en de plinten en deurkozijnen moeten inderdaad maar eens een andere kleur krijgen. Geel ofzo, want dat is lekker gezellig in een kamer op het oosten. En het rood van de muur mag ook wel wat meer naar oranje toe.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2007 14:15:47 ]
pi_47275961
Morgen komt er iemand langs om iets aan mijn lelijke muren te doen.

En ondertussen heb ik alvast eens een paar leuke lampjes gekocht. Een dag voor de komst van de metselaar kan ik die natuurlijk niet vast monteren, maar natuurlijk moeten ze wel even uitgeprobeerd worden

Wat zijn mijn ingrediënten?
- De lampjes en de fittingen komen uit twee setjes SANSA van Ikea. Daarvan ga ik ook de wandbevestiging gebruiken. Die twee setjes kosten bij elkaar ¤ 20,48. Als je iets vergelijkbaars bij Conrad koopt ben je voor de plugjes ¤ 10,- voor de fittingen ¤ 25,- en voor de lampjes ook nog eens ¤ 6,- kwijt. Kortom: IKEA
- De transformator is van Conrad, want die heeft wat meer vermogen en is zo schattig klein.
- De draad zelf is van de bouwmarkt. ¤ 1,- per meter dubbele draad. Da's een stuk beter dan ¤ 3,50 per meter voor een enkele draad - zoveel wouden ze bij Conrad hebben. En de SANSA-draadjes zijn voor vijf lampjes wel erg dun...

Oja, heeft iemand een idee of ik nog iets leuks met twee 12V-transformatoren (60 VA) kan doen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2007 19:59:18 ]
pi_47317750
Vanochtend om 9 uur kwam de metselaar om wat roodband op de muur te smeren. Een beetje een vreemde figuur was het, volgens mij was hij aangeschoten en had hij een fles drank in z'n gereedschap-emmer zitten.

Zo, dat is weer enigszins recht. Een of andere kluns had daar dus een vierkante meter puur gips op de muur gekwakt - een en al gaten en bulten. Maar dat is dus gerepareerd

Het plafond, daar was de beste man niet zo over te spreken, want hij vond het veel te krom. Nu is dat plafond waarschijnlijk al sinds de bouw in 1953 zo krom, dus dat mag mooi zo blijven

Zelf heb ik nog de koof in orde gemaakt en heel veel gaatjes dichtgeplamuurd. Nu moet ik braaf gaan wachten totdat alles droog is. Uiterlijk zaterdag moet het zover zijn, dan kan ik eens gaan kijken of ik het plafond met de schuurmachine in een acceptabele staat krijg.
  donderdag 15 maart 2007 @ 23:47:46 #48
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_47321371
Ik ben benieuwd hoe het wordt!
pi_47372265
Zo, het is zaterdag, tijd voor een update! Ik heb dus de vlakschuurmachine uit de kelder gehaald. Dat was niet zo'n denderend succes, omdat (de naam zegt het al) de ondergrond bij dit apparaat enigszins vlak moet zijn. Maar gelukkig ging het met de hand ook prima

Wat alleen niet zo prima is, is het donkere stuk plafond dat links-boven (nee, niet helemaal in de hoek, maar dat grote donkergrijze stuk ernaast) op de foto hierboven te zien is. Dat is namelijk een of ander ontzettend korrelig spul, als je het verft lijkt het wel alsof je structuurverf hebt gebruikt. En schuren helpt bij dit waardeloze spul ook niet. Daar moet dus nog een laagje fix&finisch ofzo overheen.

Nee, ik ga niet over grote stukken verf heen plamuren hoor! Ik had een paar hele kleine stukjes geverfd, als probeersel.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2007 17:17:43 ]
pi_47372735
Kun je niet beter een rachelwerk maken en daar gipsplaten tegenaan.
Dan krijg je het recht, strak en je bent nog sneller klaar dan wat je nu aan het doen bent.

Ook die 'koof' een gipsplaat strook tegen en het is mooi recht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')