quote:
Die bouwvakkers hebben echt wel een klimgordeltje aan en zitten vast aan de antenne.
Hoogtevrees kun je leren controleren, en de enige manier om dat te doen is door blootstelling. je lichaam mag best signalen afgeven in de trant van "Gevaar! wegwezen hier!" , maar je moet toch leren jezelf ervan te overtuigen dat dat gevaar beheersbaar is, dat jij controle hebt over elke stap die je doet. Als je een gapende diepte (trapgat, sears tower, eiffeltoren, keukenstoel) voor je ziet, dan betekent dat toch niet meteen dat je er in gaat vallen?
ik heb een klimmaatje met hoogtevrees. Dat is niet handig, en hij heeft er het ergst last van zodra hij in situaties is waar je kan vallen door een misstapje, waar er veel lucht onder de voetzolen is. Het maffe is dat hij fluitend over bergpaadjes langs steile afgronden loopt, waar ik juist weer voorzichtig langsschuifel. Kennelijk weet ie heel goed wat z'n voeten kunnen en vertrouwt ie daarop. En dat moet jij ook gewoon doen: iedereen kan over open trappen lopen of bovenop torens staan zonder daar pardoes vanaf te lazeren. Waarom zou het jou dan wel overkomen, waarom ben je er zo van overtuigd dat het bij jou fout zal gaan?
Mijn foto's op Flickr![b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-