1 2 3 4 5 6 | { $text =& $GLOBALS['text']; $text .= $bla; // of: $GLOBALS['text'] .= $bla; } |
1 2 3 | $txtwenskaart = "SELECT Bericht FROM kaart WHERE Naam = $bnaam"; echo ($txtwenskaart); |
1 2 3 | $txtwenskaart = mysql_query ("SELECT Bericht FROM kaart WHERE Naam = $bnaam"); echo ($txtwenskaart); |
quote:Op maandag 11 september 2006 16:04 schreef the_disheaver het volgende:
mysql_query(). Kijk op dezelfde pagina hoe je de resultaten kunt echo'en.
1 2 3 4 5 6 7 8 | $bnaam = "Piet"; $query = "SELECT Bericht FROM kaart WHERE naam = ". $bnaam; $result= mysql_query($query); while($row = mysql_fetch_assoc($result)){ echo $row['bericht']; } ?> |
quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 | $bnaam = "Piet"; $query = "SELECT Bericht FROM kaart WHERE naam = '". $bnaam."' LIMIT 0,1"; $result= mysql_query($query); $row = mysql_fetch_assoc($result); echo $row['bericht']; ?> |
Totdat hij meer dan 1 record heeft en weer komt vragen hoe dat dan moet.quote:Op maandag 11 september 2006 17:19 schreef Desdinova het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
naar mijn idee logischerwijs gezien minder intensief
1 |
1 2 | $object->verwijder(); |
in php5 heb je destructors, waarbij je gewoon unset($object) kunt doen, hierbij wordt de standaard destructor member, bijv CClass->__destruct() aangeroepen.quote:Op maandag 11 september 2006 17:48 schreef nonzz het volgende:
Wat is netter/beter?:
[ code verwijderd ]
of
[ code verwijderd ]
Inderdaad! Het gaat over het verwijderen van één attribuut van een objectquote:Op maandag 11 september 2006 20:28 schreef SuperRembo het volgende:
Volgens mij gaat dit over het verwijderen van een regel it een database en niet over het verwijderen van het object zelf.
ow, ok. in dat geval zou ik voor numero 1 gaanquote:Op maandag 11 september 2006 20:38 schreef nonzz het volgende:
[..]
Inderdaad! Het gaat over het verwijderen van één attribuut van een object
Maar dan wel $object->remove($id) of object->delete($id).quote:Op maandag 11 september 2006 21:00 schreef ralfie het volgende:
[..]
ow, ok. in dat geval zou ik voor numero 1 gaan![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | $output = ""; $output .= "<div id="private_menu_top">n"; $output .= "<table width="100%">n<tr>n<td width="200">n"; $output .= "<a href="../logout.php">Logout</a>n"; $output .= "</td>n<td>n"; $output .= "<P ALIGN="CENTER">Backoffice Webpagina</P>n"; $output .= "</td>n<td width="200" align="right">n"; $output .= "Ingelogd als: " . $login_name . "n"; $output .= "</td>n</tr>n</table>n"; $output .= "</div>n"; print $output; ?> |
Dit zal je probleem niet zijn, maar moeten die n-en geen n-en zijn?quote:Op maandag 11 september 2006 22:58 schreef beerten het volgende:
De code is als volgt
[ code verwijderd ]
Ah, de nieuwe forumsoftware ondersteund geen slash. Quote dit bericht maar eens, en je ziet dat hij er wel staatquote:Op maandag 11 september 2006 23:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dit zal je probleem niet zijn, maar moeten die n-en geen n-en zijn?
dubbel slash dan maarquote:Op maandag 11 september 2006 23:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah, de nieuwe forumsoftware ondersteund geen slash.
Klopt. De backslash wordt niet correct weergegeven. als ik \n invoer, dus een dubbele backsalsh dan werkt het weer wel. Wijzig ik het bericht dan is de dubbele backslash weer verdwenen in het tekst-edit-venstertje... Heb bug al gepost. Zo te zien dus niet onbekend.quote:Op maandag 11 september 2006 23:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah, de nieuwe forumsoftware ondersteund geen slash. Quote dit bericht maar eens, en je ziet dat hij er wel staat
Dat kende ik al, van die nummertjesquote:Op maandag 11 september 2006 23:09 schreef beerten het volgende:
[..]
Klopt. De backslash wordt niet correct weergegeven. als ik \n invoer, dus een dubbele backsalsh dan werkt het weer wel. Wijzig ik het bericht dan is de dubbele backslash weer verdwenen in het tekst-edit-venstertje... Heb bug al gepost. Zo te zien dus niet onbekend.
Overigens, de nummertjes: dat zijn de regelnummertjes welke automatisch gegenereerd worden door de forumsoftware. is niet van invloed op de code zelf. Is erg handig om een regel aan te duiden!
Damn het werkt stiekem niet...quote:Op maandag 11 september 2006 23:15 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat kende ik al, van die nummertjesOverigens, jouw probleem heeft in feite weinig met PHP of MySQL te maken. Het gaat om de HTML, die toevallig door PHP wordt geschreven, maar dat doet er niet toe. Als ik jou was zou ik dus in het HTML topic (als dat bestaat
) deze vraag stellen. Voor de zekerheid kun je nog even testen wat er gebeurd als je de PHP weg haalt, en dus gewoon een HTML pagina aanbied.
bedankt deze werktquote:Op maandag 11 september 2006 17:19 schreef Desdinova het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
naar mijn idee logischerwijs gezien minder intensief
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |