abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 november 2006 @ 23:40:53 #126
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_43594618
quote:
Op woensdag 15 november 2006 23:38 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat Co dat gaat doen.

Speelde Dembele mee trouwens?
Dembele was geschorst.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_43594623
quote:
Op woensdag 15 november 2006 23:38 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat Co dat gaat doen.

Speelde Dembele mee trouwens?
Nee, geschorst.
pi_43594684
quote:
Op woensdag 15 november 2006 23:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dembele was geschorst.
Zonde. Grootste talent in de Eredivisie als je het mij vraagt.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_43598853
Finland gewonnen

Maar België, wat doe je? Verliezen in eigen huis van Polen
Hoe speelde Vermaelen?

En Portugal ook gewonnen. Had het wel verwacht, maar het blijft jammer. Kut portugezen
pi_43599018
Tsja, wat wat verwacht je anders met Léonard in de basis
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  donderdag 16 november 2006 @ 09:57:15 #131
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_43600110
België
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_43601596
quote:
Verdediger Polen mogelijk benaderd

Woensdagavond speelden de Rode Duivels een kwalificatiewedstrijd tegen Polen. Voor de partij zou verdediger Jacek Bak benaderd zijn om de match te beïnvloeden.

België verloor woensdagavond de belangrijke EK-kwalificatiematch tegen Polen met 0-1. In het hart van de defensie stond Jacek Bak, ploegmaat van Emile Mpenza. Volgens RMF, de Poolse radio, werd Bak voor de partij benaderd om de match te beïnvloeden. Hij zou daarvoor 10.000 euro incasseren. Bak gaf voorlopig geen verdere details prijs.

Vorig seizoen stond het Belgisch voetbal al in rep en roer toen bekend raakte dat de Chinees Ye verschillende matchen in de hoogste klasse beïnvloedde. Nu die storm is gaan liggen is er dus mogelijk een nieuwe zaak.
Het zou meteen het lamentabele spel van de Rode Duivels kunnen verklaren.
pi_43601790
13duizend Polen bij de wedstrijd?
pi_43601816
Ik heb vandaag uit schaamtegevoel mijn Poolse kuisvrouw maar afgebeld.
  donderdag 16 november 2006 @ 11:35:52 #135
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_43602782
België wat doen jullie?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_43605336
Ik heb het stilaan wel gezien met de Rode Duivels. Ze zijn in deze opstelling niet meer of niet minder dan een matige ploeg dat thuishoort in het rijtje Oostenrijk, Macedonie, Slovenie, Wales, Hongarije, ....
Ik zeg wel in deze opstelling want als er iemand mij ontgoochelt is het wel bondscoach Vandereycken. Spelers in vorm roept hij niet op, spelers die op de bank zitten bij hun clubs wel, hij zet spelers op misse posities en hij neemt amper risico's in matchen die moeten gewonnen worden.
Vooral hoe hij de verdediging invult is tergend : Vermaelen , duidelijk een centrale verdediger, moet op links spelen en Leonard, een linksachter moet centraal spelen. Het is zowiezo al erg genoeg dat Leonard nota bene speelt. Komt niet van de bank bij Feyenoord en als ie dat doet wordt ie weg gespeeld door De Mul.
Hoefkens, soms op de bank bij Stoke , is nooit een rechtsachter geweest, wel een centrale verdediger. Als je al 2 backs hebt die niet kunnen oprukken zit je al met problemen op de flank zeker als je weet dat we het zowiezo al moeilijk hebben om gevaar te creeeren. En dat dat gevaar vd flanken moet komen is wel duidelijk want centraal missen we (hoeveel keer is dat al niet gezegd) creativiteit. We hebben geen enkele centrale speler die de spelers op sleeptouw kan nemen en die met één pass een verdediging kan omzeilen. Met andere woorden, het is triestig.
pi_43605861
Oja, en ook onze Duitse 'vedette' gaat als een miniem in de fout ...
Spijtig want op de vele Polen na waren er ook heel wat Belgische fans afgezakt die er opnieuw in geloofden. Andermaal een desillusie ...
pi_43606699
Wat speelden die Belgen slecht zeg. Net ff de samenvatting op Europsort gezien. Wat een drama
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  donderdag 16 november 2006 @ 13:49:44 #139
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_43606816
voor diegene die van voetbalhorror houden: klik op deze link!

http://video.uefa.com/Mul(...)ions/EURO/479280.asx
Lijepa li si !
pi_43606984
Heer, heb meelij met de Belgen...
  donderdag 16 november 2006 @ 15:19:59 #141
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43609724
Wel erg tof voor Don Leo, laten we daar in deze Belgische malaise niet aan voorbij gaan!
pi_43609765
De Telegraaf sloeg weer klassiek de plank heel hard mis. In het stuk over Belgie - Polen vroegen ze of Leo het ging halen met de Polen. En dat het antwoord een voorzichtige 'da' is.

Flapdrollen, Leo is niet de coach van Rusland. . In Polen zeggen ze 'tak' wanneer ze 'ja' zeggen. 'Da' is Russisch. .
  donderdag 16 november 2006 @ 15:23:31 #143
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43609843
Dat je überhaupt de Telegraaf leest! Ik moest gisteren al zoeken naar SBS6
pi_43609872
quote:
Op donderdag 16 november 2006 15:23 schreef pfaf het volgende:
Dat je überhaupt de Telegraaf leest! Ik moest gisteren al zoeken naar SBS6
Mijn pa heeft er een abbo op, dus stiekem lees ik 'm af en toe.
  donderdag 16 november 2006 @ 15:50:09 #145
147174 soccerbrain
blauw zwart groen geel
pi_43610823
het is diep diep triest.....aanvallers moeten ze opleiden...in de jeugd alleen maar het accent op aanvallen leggen...degene met minder talent worden dan midden velder of verdediger. Het accent moet in de opleiding liggen op doelpuntenmaken.
Als de spits van het ooit zo trotse Belgie tussen de sheiks speeld zegt dat alles voor buitenstaanders....maar het probleem is dat intern niemand dit begrijpt...zo ziek is de belgische voetbalcultuur dus. Jammer dat volledig incompetente mensen onze sport verwoesten
brugge-ado
  donderdag 16 november 2006 @ 16:04:38 #146
pi_43611303
quote:
Op donderdag 16 november 2006 15:50 schreef soccerbrain het volgende:
het is diep diep triest.....aanvallers moeten ze opleiden...in de jeugd alleen maar het accent op aanvallen leggen...degene met minder talent worden dan midden velder of verdediger. Het accent moet in de opleiding liggen op doelpuntenmaken.
Als de spits van het ooit zo trotse Belgie tussen de sheiks speeld zegt dat alles voor buitenstaanders....maar het probleem is dat intern niemand dit begrijpt...zo ziek is de belgische voetbalcultuur dus. Jammer dat volledig incompetente mensen onze sport verwoesten
Neem van mij aan, het probleem in België ligt absoluut niet bij de aanvallers. Spitsen als Vandenbergh , Pieroni, Dembele, zijn op zich goed genoeg. Met de neus voor een goal van een Vandenbergh lopen er volgens mij in europa zelfs niet eens zoveel rond. En bij de beloften zie je dat jonge spelers als een Desmet, De Mul, Yulu Matondo, De Sutter, ... het verschil maakten.
Wat moet je dan zelfs nog die Mpenza gaan opstellen ... Tussen de laatste interland en nu zie je dat een Desmet bv twee wereldgoals maakte bij de beloften en een paar schitterende acties deed in de competitie , zie je dat een De Mul bij Ajax in de basisploeg speelt , ... heb dan toch verdorie het lef om die gasten op te roepen.

Maar je moet een bal tot bij die aanvallers krijgen natuurlijk. Een Vandenbergh is iemand die als hij een kans krijgt in 9 op de 10 gevallen de bal altijd tussen de palen schiet, meestal zelfs binnen. Maar gisteren raakte géén enkele goede bal tot bij hem. Toch handig dat we in België creatieve middenvelders als Soetaers en Buffel hebben lopen. Toch handig dat iemand die wekelijks in de serie A héél goede beoordelingen krijgt pas héél laat in de match mag invallen op dat middenveld (Mudingaye, de enige die gisteren een paar héél goede passes verstrooide naar voren)

Maar in de eerste plaats moet een nationale ploeg een afspiegeling zijn van de beste 11 spelers die een land heeft. Dat was gisteren absoluut niet het geval. Dat was het vriendenclubje van VDE en Demol die speelden. Of ze nu in vorm waren of niet, of ze nu reserve waren of niet bij hun club. VDE roept ze doodgewoon op ...
  donderdag 16 november 2006 @ 16:36:34 #147
147174 soccerbrain
blauw zwart groen geel
pi_43612605
het probleem is niet VDE ,vriendenclubje of dat soort zaken...het is een diep structureel probleem dat te maken heeft met visie. HET accent moet in de jeugd op aanvallen en techniek liggen.
De Mul heeft veel potentie maar is nog niet rijp genoeg...Dembele heeft problemen met functionele techniek wat hij waarschijnlijk nooit kan oplossen
brugge-ado
  donderdag 16 november 2006 @ 16:54:20 #148
pi_43613297
Het accent moet niet op aanvallen en techniek liggen. Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Kijk trouwens maar eens naar de laatste twee winnaars van een groot toernooi. Griekenland en Italië. Allebei met een soort voetbal dat absoluut niet gebaseerd is op "aanvallen en techniek" , maar veel meer op het fysieke countervoetbal gericht was. Een sterke organisatie die weinig kansen weggeeft en die in een hoog tempo kan omschakelen en vrij efficient is.
Dat is het voetbal waarmee je successen kan boeken. Het is een illusie te denken dat je als klein landje zoals België of zelfs zoals Nederland erin kan slagen landen met een véél groter potentieel en een véél grotere "markt" 'aanvallend' en 'voetballend' naar huis kunt spelen.

Trouwens, ook Beenhakker kwam gisteren in een 541 mét een libero en het basis idee van "geen kansen weggeven en dan snel uitbreken" naar Brussel hé ...
pi_43613943
Belgie mist gewoon kwaliteit. Punt.
  donderdag 16 november 2006 @ 17:28:33 #150
pi_43614451
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:13 schreef Radegast het volgende:
Belgie mist gewoon kwaliteit. Punt.
Dat is misschien ook zo, maar het minste wat je kunt doen is proberen met de beste beschikbare spelers te spelen. En dat is toch iets wat AA en VDE absoluut niet doen ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')