abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41568234
Zelf heb ik een tijdje terug aan een collega, waar ik erg goed mee op kan schieten verteld dat ik hem meer dan gewoon aardig vind.
Inderdaad in tegenstelling tot vele topic-openers hier, vertel ik meestal gewoon eerlijk aan de persoon in kwestie dat ik verliefd ben. Natuurlijk niet meteen, eerst even de kat uit de boom kijken, maar wel als er een geschikt moment komt en de verliefdheid blijkt een ietsje dieper te zitten i.p.v. een tijdelijke black out of vlaag van verstandverbijstering.
Alleen nu komt het; ik vertelde dit dus op een vrij relaxedte manier aan hem, zonder allerlei dramatisch gezeur er omheen en zijn reactie was zo vreemd? Niet echt een afwijzing, maar er werd niet verder op doorgegaan en hij vertelde dat hij een vriendin had (dat wist ik trouwens niet).
En sindsdien lijkt het wel of we nog opener met elkaar praten en ik ben nu ook een paar keer bij hem langsgeweest en andersom, maar gewoon als vrienden ,want ik zelf in ieder geval, wil geen relatie iemand die gebonden is en hij heeft het er verder niet meer over.
Op zich ben ik hier best blij mee, juist omdat we heel goed met elkaar kunnen opschieten en ik eigenlijk ook die vriendschap niet kwijt wil en ik heb ook geaccepteerd dat het dus niets kan worden tussen ons, het helpt waarschijnlijk dat ik al wat ouder ben en dan vergaat de wereld niet meer als je een blauwtje loopt .

Alleen toch vind ik het vreemd, ook als ik naar mijn eigen eerdere ervaringen met dit soort dingen kijk. Het lijkt wel of we nu nog veel meer contact hebben en hij is opeens ook heel erg open en eerlijk over allerlei dingen, maar verder gebeurt er niks?
Ikweenie, maar ik zou zo niet reageren als iemand mij de liefde verklaarde waar ik zelf niets voor voel. Ik zou me dan toch ongemakkelijk voelen. En ook al zou ik aardig reageren, omdat ik de persoon aardig vind, toch zou ik afstand gaan bewaren enz...snapt iemand dit?

Ik denk er nu zelf over om het contact te gaan minderen, omdat ik toch verliefd blijf (dat zet je helaas niet zomaar uit) en het niet vind kunnen om zoveel met hem om te gaan, terwijl hij een vriendin heeft.
pi_41568296
Veel mensen weten gewoon niet hoe ze met zo'n openbaring om moeten gaan.
Augurk.
pi_41569644
Waarschijnlijk omdat je het zo relaxed gebracht hebt, en je geen dramatische liefdesverklaring opgevoerd hebt. Het is ook best leuk om te horen dat iemand je leuk vindt. Ik heb een stille aanbidster bij de supermarkt, vind ik ook best leuk...
COFFEE.EXE Missing---Insert Cup and Press Any Key
pi_41569846
quote:
Op woensdag 6 september 2006 23:50 schreef Gobo het volgende:
Waarschijnlijk omdat je het zo relaxed gebracht hebt, en je geen dramatische liefdesverklaring opgevoerd hebt. Het is ook best leuk om te horen dat iemand je leuk vindt. Ik heb een stille aanbidster bij de supermarkt, vind ik ook best leuk...
Nou geloof me, na een tijdje ben je daar ook zat van hoor
Fingerspitzgefühl
  woensdag 6 september 2006 @ 23:58:56 #5
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_41569933
Je bent bij hem thuisgeweest en je hebt geen vriendin of foto's ervan gezien?

Wel raar hoor. Misschien weet ie even niet wat ie ermee aanmoet en vindt het toch wel interessant...
Ben benieuwd!
  woensdag 6 september 2006 @ 23:59:48 #6
152870 spliffy
cogito ergo sum
pi_41569974
Er zit vaak ook een groot deel spanning bij.

Het is altijd leuk om aardig gevonden te worden en het is leuker als dat iemand is die je zelf ook wel leuk vindt.
Op woensdag 8 november 2006 19:14 schreef Alicey het volgende:
Stelletje kutmods, zelfs een topic in het goede subforum plaatsen kunnen jullie niet. :r
pi_41570074
Ok leuk dat andere mensen dit dus ook kunnen hebben
dacht dat ik de enige was
Zij voelde helaas niks voor mij, ik wel voor haar en nog steeds
maar toch gaan we haast zeker wel elke week met elkaar op stap en feestjes
pi_41570337
quote:
Op woensdag 6 september 2006 23:58 schreef Kreupelhout het volgende:

Wel raar hoor. Misschien weet ie even niet wat ie ermee aanmoet en vindt het toch wel interessant...
Ben benieuwd!
Jawel, ook zoiets hij praat gewoon eerlijk over zijn vriendin. Ik heb haar zelf nog nooit gezien, maar wel foto's enz. Ze wonen trouwens niet samen.
Toch heb ik wel weer het idee dat hij me niet graag aan zijn vriendin voorstelt.
Tja dat is leuk voor hem dat hij het interessant vind, maar daar schiet ik verder niks mee op.
Ik denk toch dat ik hem alleen uit mijn hoofd krijg door een totale eliminatie voor zover dat mogelijk is.
In eerste instantie dacht ik ook, hij weet even niet wat hij er mee aanmoet en wilde ik hem de tijd geven, ik hou niet van gepush en getrek aan mensen.
Alleen nu voel ik me steeds meer in de parkeerstand, ik kan zo ook niet verder met mijn leven. Ik zou het echt heel erg jammer vinden als we ook de vriendschap niet voort kunnen zetten, maar zo werkt het ook niet. Aan de ene kant geeft hij allerlei signalen af (ik ben ook niet gek), maar toch onderneemt hij geen actie.
  donderdag 7 september 2006 @ 00:11:44 #9
78575 francoise
this is so real...
pi_41570403
Natuurlijk voelt hij zich gevleid omdat je verliefd op hem bent, voor sommige mensen maakt dit de omgang makkelijker... Pas er alsjeblieft voor op dat je niet gewoon een ego-boost bent!!

Probeer je verliefdheid te temperen en ga op zoek naar iemand anders, als je je wel prettig blijft voelen bij deze leukerd is dat fijn en kun je een leuke vriendschap onderhouden, maar blijf niet op hem wachten, tot hij zijn huidige relatie afbreekt... dan heb je grote kans gereduceerd te worden tot rebound-girl...
pi_41570480
Ik zit nu zelf ook in een fase dat ik een griet heb leren kennen. Een hele leuke, en ik denk dat ik meer voor haar voel. Ik vind het lastig om haar te peilen wat betreft haar gevoelens naar mij. Ik wil haar eigenlijk wel vertellen wat ik voor haar voel, maar weet niet goed hoe. En ik zoek nog een goed moment om dit te doen. Waarom is de liefde zo verwarrend?
COFFEE.EXE Missing---Insert Cup and Press Any Key
pi_41570532
quote:
Op woensdag 6 september 2006 23:58 schreef Kreupelhout het volgende:

Ben benieuwd!
Idd. MIsschien kijkt hij ook even de kat uit de boom voordat hij zijn vriendin aan de kant zet voor jou.
  donderdag 7 september 2006 @ 00:17:24 #12
78575 francoise
this is so real...
pi_41570589
quote:
Op donderdag 7 september 2006 00:13 schreef Gobo het volgende:
Ik zit nu zelf ook in een fase dat ik een griet heb leren kennen. Een hele leuke, en ik denk dat ik meer voor haar voel. Ik vind het lastig om haar te peilen wat betreft haar gevoelens naar mij. Ik wil haar eigenlijk wel vertellen wat ik voor haar voel, maar weet niet goed hoe. En ik zoek nog een goed moment om dit te doen. Waarom is de liefde zo verwarrend?
Gewoon zeggen, daar doe je vooral jezelf een lol mee!! Als zij je net zo leuk vindt zal ze dat meteen aangeven en als dat niet zo is, merk je dat daarna ook snel genoeg... maar als jij niks zegt is de gemiddelde vrouw het ook wel gelegen om het spelletje van verleiden, verwennen en vertroetelen zo lang mogelijk te laten voortduren!
pi_41570660
quote:
Op donderdag 7 september 2006 00:11 schreef francoise het volgende:
Natuurlijk voelt hij zich gevleid omdat je verliefd op hem bent, voor sommige mensen maakt dit de omgang makkelijker... Pas er alsjeblieft voor op dat je niet gewoon een ego-boost bent!!

Probeer je verliefdheid te temperen en ga op zoek naar iemand anders, als je je wel prettig blijft voelen bij deze leukerd is dat fijn en kun je een leuke vriendschap onderhouden, maar blijf niet op hem wachten, tot hij zijn huidige relatie afbreekt... dan heb je grote kans gereduceerd te worden tot rebound-girl...
Ik begrijp precies wat je bedoelt en dat is ook precies waar dit verhaal niet klopt. Ik kan het niet precies aanwijzen, maar uit zijn gedrag blijkt juist dat hij me wel meer dan leuk vind (en voor de critici, nee, dat is geen wishful thinking). Bepaalde dingen die hij zegt en doet, zeg je niet (juist niet!) tegen iemand die je gewoon aardig, ook al voel je je gevleid door een liefdesverklaring van degene.
pi_41570739
quote:
Op donderdag 7 september 2006 00:15 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Idd. MIsschien kijkt hij ook even de kat uit de boom voordat hij zijn vriendin aan de kant zet voor jou.
dat zou kunnen.
  donderdag 7 september 2006 @ 00:26:03 #15
78575 francoise
this is so real...
pi_41570851
quote:
Op donderdag 7 september 2006 00:19 schreef blacktulip het volgende:

[..]

Ik begrijp precies wat je bedoelt en dat is ook precies waar dit verhaal niet klopt. Ik kan het niet precies aanwijzen, maar uit zijn gedrag blijkt juist dat hij me wel meer dan leuk vind (en voor de critici, nee, dat is geen wishful thinking). Bepaalde dingen die hij zegt en doet, zeg je niet (juist niet!) tegen iemand die je gewoon aardig, ook al voel je je gevleid door een liefdesverklaring van degene.
Mannen kunnen ertoe neigen tot meer dan 1 vrouw seksueel aangetrokken te zijn. Heb je misschien al gemerkt. Aan jou de taak zo snel mogelijk te elimineren of jij relatiemateriaal voor hem bent of gewoon een excuus om zijn huidige vriendin te bedriegen. Dat is niet leuk, maar meestal houdt dat in dat je wat afstand moet nemen, om te kijken of hij jou zogezegd achterna komt.

Wil jij echt voor hem gaan, zorg dan dat hij ruimschoots vrijgezel is voordat jij iets met hem begint!
pi_41571313
quote:
Op donderdag 7 september 2006 00:26 schreef francoise het volgende:

[..]

Mannen kunnen ertoe neigen tot meer dan 1 vrouw seksueel aangetrokken te zijn. Heb je misschien al gemerkt. Aan jou de taak zo snel mogelijk te elimineren of jij relatiemateriaal voor hem bent of gewoon een excuus om zijn huidige vriendin te bedriegen. Dat is niet leuk, maar meestal houdt dat in dat je wat afstand moet nemen, om te kijken of hij jou zogezegd achterna komt.

Wil jij echt voor hem gaan, zorg dan dat hij ruimschoots vrijgezel is voordat jij iets met hem begint!
Dat was me al opgevallen ja, maar dat hoeft trouwens niet alleen voor mannen te gelden. Ook al zal een man dat sneller hebben.
Wat betreft zijn vriendin bedriegen, zeg nooit nooit, maar daar is hij echt, echt het type niet voor, daar is hij veel te serieus voor. Ik denk dat ik dat zelf nog eerder zou doen *biecht ze op*, maar ik ben inmiddels ook ouder en dat soort achterbakse dingen wil ik zijn vriendin niet aan doen. Ik wil ook geen man die dat soort geintjes flikt, omdat ik hem dan zelf nooit zou vertrouwen.
pi_41598014
Ik denk dat ik zoiets al snel zou voelen aankomen en zou daarmee ook weten wat ik voor diegene voel. Dat zou ik dan ook zeggen.
pi_41609100
quote:
Op woensdag 6 september 2006 23:17 schreef blacktulip het volgende:

Ik denk er nu zelf over om het contact te gaan minderen, omdat ik toch verliefd blijf (dat zet je helaas niet zomaar uit) en het niet vind kunnen om zoveel met hem om te gaan, terwijl hij een vriendin heeft.
Misschien geen slecht idee. Zo te lezen houd hij jou het liefst nog even in de fuik mocht het ooit fout gaan met zijn huidige vriendin.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_41621256
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 09:29 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Misschien geen slecht idee. Zo te lezen houd hij jou het liefst nog even in de fuik mocht het ooit fout gaan met zijn huidige vriendin.
Idd, ik sta in de parkeerstand en zo voelt het ook.
Bah dat wordt echt flink afkicken , want ik ben echt hartstikke verliefd en hij valt juist ook niet helemaal niet tegen, nu ik hem vaker zag de laatste tijd.
Maar ik pas er voor om als tweede keus achter de hand gehouden te worden.
pi_41621276
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 16:49 schreef blacktulip het volgende:

[..]

Idd, ik sta in de parkeerstand en zo voelt het ook.
Bah dat wordt echt flink afkicken , want ik ben echt hartstikke verliefd en hij valt juist ook niet helemaal niet tegen, nu ik hem vaker zag de laatste tijd.
Maar ik pas er voor om als tweede keus achter de hand gehouden te worden.
Good one!
pi_41628022
quote:
Op donderdag 7 september 2006 00:26 schreef francoise het volgende:
Mannen kunnen ertoe neigen tot meer dan 1 vrouw seksueel aangetrokken te zijn.
Understatement.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')