Dat zal het denk ik zijn geweest ja. Was een pagina-grote advertentie met een verhaal dat je nooit een leraar metaalbewerking tegen kwam bij de grootste Nederlanders aller tijden, en dat de juffrouw van groep 3 je liet realiseren dat blablabla... Vond het wel een mooi stuk, en het eindigde met: "de leraar die écht wat voor je betekent heeft, díe vergeet je nooit".quote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:40 schreef Roellio het volgende:
Ik vond het stukje achterop de Volkskrant van vandaag wel ok.
Bedoelde je dat, Baba?
Mijn begeleider had het vanmorgen ook over die advertentie ja, ik vind het wel jammer dat ik hem niet gezien hebquote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:24 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Dat zal het denk ik zijn geweest ja. Was een pagina-grote advertentie met een verhaal dat je nooit een leraar metaalbewerking tegen kwam bij de grootste Nederlanders aller tijden, en dat de juffrouw van groep 3 je liet realiseren dat blablabla... Vond het wel een mooi stuk, en het eindigde met: "de leraar die écht wat voor je betekent heeft, díe vergeet je nooit".
Wij hadden vandaag een 40-minutenrooster en daarna 3 uur vergaderingen. Nee, daar word je vrolijk van, wil je zeggen..
Wat dat betreft vind ik het aan de ene kant wel jammer dat ik nooit stage gelopen heb op een MBO. Leek me ook wel es leuk om daar te gaan kijken, zodat ik ook een beetje weet waar de leerlingen na hun slagen terecht komen. Maar ja, de leerlingen waar ik nog contact mee heb, vertellen me ook al een hoop, dus een klein beetje blijf ik nog wel op de hoogte.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:15 schreef bloempjuh het volgende:Ik houd van mijn klasjes.. MBO rocks echt!
Of het staat op de directiekamer...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:50 schreef imago het volgende:
Pfff, wij kregen helemaal niks. Vorig jaar taart, dit jaar waren ze het vergeten blijkbaar.
Nou, het lijkt wel erg op VMBO, maar dan met het verschil dat studenten echt op hun geweten en verantwoordelijkheid aangesproken kunnen worden. En het kost weinig voorbereiding. Omdat je geen 50 minuten hoeft vol te lullen kun je veel vrijer met je uren omspringen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:39 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Wat dat betreft vind ik het aan de ene kant wel jammer dat ik nooit stage gelopen heb op een MBO. Leek me ook wel es leuk om daar te gaan kijken, zodat ik ook een beetje weet waar de leerlingen na hun slagen terecht komen. Maar ja, de leerlingen waar ik nog contact mee heb, vertellen me ook al een hoop, dus een klein beetje blijf ik nog wel op de hoogte.
Ach, als ik echt in een pissige bui was, had ik gezegd: "Zullen we nu dan maar vast afscheid nemen?" en dan het lokaal uitgeflikkerd.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 20:28 schreef teigan het volgende:
Vandaag kwam een van mijn leerlingen de klas binnen met de mededeling dat ze vanaf maandag op een andere school begint..Nou zit ze niet zo lekker in haar vel, en heeft ze dus de rest van de les geprobeerd mij persoonlijk te raken met rotopmerkingen..
Hahaha, ik meest even hardop grinniken.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 21:21 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Ach, als ik echt in een pissige bui was, had ik gezegd: "Zullen we nu dan maar vast afscheid nemen?" en dan het lokaal uitgeflikkerd.
Ik doe ook een educatieve master, en ik merk het verschil eigenlijk niet zo. De mensen waarmee ik in de groep zit zijn deels al ervaren, deels net zoals ik gelijk vanuit de studie doorgestroomt, en je hebt nog wat zij instromers. Iedereen loopt die eerste weken toch tegen het ordeprobleem aan, als je nieuw bent op een school, dan testen ze je sowieso uit. Het plannen van lessen en dergelijke zal misschien iets makkelijker gaan, maar het feit dat je al stages hebt gedaan betekend niet dat je een goede docent bent in mijn ogen.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 21:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Hey, een lerarentopic, leuk! Ik ben in september begonnen aan de educatieve master Engels in Utrecht, wat dus in principe 1 jaar "gewoon Engels" (college, scriptie, etc) is en 1 jaar stages en lesgeven. Het eerste jaar, waar ik nu dus in zit, focust met vakken over tweedetaalverwerving en onderwijstheorie wel op het onderwijs, maar er zijn dus ook literatuur en vertaalvakken te kiezen.
Het doodenge hieraan vind ik dat ik dus bij hbo-ers in een groep zit die al 4 jaar lang stages hebben gedaan, en voor wie de stages volgend jaar dus in principe een eitje moeten zijn.. en ik kom daar als theoretisch-universiteits-studente aanzetten straks in het tweede jaar zonder enige ervaring en moet in 1 jaar het 'lesgeven' erin zien te krijgen. Hebben meer van jullie deze situatie meegemaakt? Het zou fijn zijn wat praktijkervaringen hierover te horen.
Op het moment ben ik wel bezig om bij een huiswerkinstituut hier in Hilversum scholieren te gaan begeleiden, ik krijg over 2 weken te horen of ze nog iemand voor Engels (maar desnoods ook Nederlands) nodig hebben.. dan bouw ik tenminste enige ervaring op.
En dit topic ga ik zeker in de gaten houden !
Dat is natuurlijk ook een optie. "Dan kan ik nog voor de laatste keer van je aanwezigheid genieten".quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:07 schreef teigan het volgende:
Baba-O-Riley, ik heb er wel over nagedacht, maar ik had het idee dat het dat juist was waar ze op uit was, dus ik heb haar lekker laten zitten....t.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |