abonnement Unibet Coolblue
pi_43313022
Ik krijg nu net een mailtje van een ouder. Die had blijkbaar drie weken geleden bij een collega die mentor is van een van mijn klassen aangegeven uitleg van mij te willen over de gang van zaken bij ons vak en mailt nu naar haar, met een cc naar mij en de rector, omdat hij nog niets van me heeft gehoord. Betreffende collega loopt er ontzettend de kantjes vanaf en daar hebben we al meerdere botsingen over gehad. Vanmiddag nog. Nu ik dit lees (uiteraard heeft zij mij niet doorgegeven dat deze ouders deze vraag hadden) jeuken m'n handen echt om een 'reply to all' te sturen die begint met de vriendelijke mededeling dat ik tot op heden geen idee had dat zij deze vraag hadden, omdat dat aan mij niet was gemeld.

Maar ik zal het maar niet doen. Naar buiten toe altijd een goed geoliede machine lijken he
en haar er in godsnaam morgen maar weer eens op aanspreken, hoe zinloos dat ook is.
pi_43319081
Blegh, ik heb net twee leerlingen op fraude betrapt..

Ze waren al veels te laat met een verslag, en zouden eigenlijk al een onvoldoende krijgen.. Gisteravond had ik ineens toch een verslag bij de mail...
Op aanraden van mijn coach gekeken door wie het was aangemaakt, en die naam vanmorgen even nagevraagd.. Toen begon het balletje te rollen, en ze hebben het verslag dus gewoon letterlijk gekopieerd...
Wat een ellende zo..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:39:41 #228
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_43328145
quote:
Op maandag 6 november 2006 23:01 schreef imago het volgende:
Onze adresgegevens zijn juist uit de schoolgids gehaald en vervangen door een e-mail-adres. Zodat ze niet voor de deur staan om extra uitleg te vragen
Dat heb ik nog niet mee gemaakt dat leerlingen voor mijn deur om uitleg komen vragen.
*dingdong*. "Ja, meneer, kunt u nog eens even uitleggen hoe dat zat met de Simple Past?"
Ligt er aan wie er aan de deur staat, maar het idee alleen al.. Haha, denk niet dat mijn leerlingen die moeite zouden doen. Zelfs niet de leerlingen die in mijn dorp wonen.
quote:
Op maandag 6 november 2006 23:06 schreef thaleia het volgende:
Bij ons staan e-mailadressen EN huisadres MET telefoon in de schoolgids en dat vinden velen belachelijk, maar de schoolleiding wil dit niet veranderen. Ik heb tegenwoordig het beleid dat (leve de nummermelder!) bij een kengetal uit de plaats van m'n school standaard het antwoordapparaat erop gaat, en als het iets dringends blijkt te zijn bel ik terug, maar als het geen spoed heeft (zoals in 99% van de gevallen) bel ik de dag erna, vanaf school, onder werktijd.
Ik heb mijn telefoonnummer ook uit de schoolgids laten halen. Had er eigenlijk niet meer zo'n behoefte aan om 's avonds gebeld te worden. Mail-adres maakt me niks uit. Telefoontjes doen ze maar onder schooltijd - en bij voorkeur níet als ik les aan het geven ben.
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 00:09 schreef thaleia het volgende:
Ik krijg nu net een mailtje van een ouder. Die had blijkbaar drie weken geleden bij een collega die mentor is van een van mijn klassen aangegeven uitleg van mij te willen over de gang van zaken bij ons vak en mailt nu naar haar, met een cc naar mij en de rector, omdat hij nog niets van me heeft gehoord.
Zozo, meteen naar de rector ook nog. Hebben jullie geen afdelingsleiders?
quote:
Betreffende collega loopt er ontzettend de kantjes vanaf en daar hebben we al meerdere botsingen over gehad. Vanmiddag nog. Nu ik dit lees (uiteraard heeft zij mij niet doorgegeven dat deze ouders deze vraag hadden) jeuken m'n handen echt om een 'reply to all' te sturen die begint met de vriendelijke mededeling dat ik tot op heden geen idee had dat zij deze vraag hadden, omdat dat aan mij niet was gemeld. Maar ik zal het maar niet doen. Naar buiten toe altijd een goed geoliede machine lijken he
en haar er in godsnaam morgen maar weer eens op aanspreken, hoe zinloos dat ook is.
Als die betreffende collega er de kantjes er af loopt, kan het niet kwaad om af en toe es de knuppel in het konijnenhok te smijten. En zeker omdat die persoon geacht werd om JOU op de hoogte te stellen. Dat is dus een goed voorbeeld. Als de rector om opheldering vraagt, zeker aanstippen. "Dit is het moment", zoals onze grote volksfilosoof R. Froger zou zeggen.
.
pi_43333169
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:39 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ik heb mijn telefoonnummer ook uit de schoolgids laten halen. Had er eigenlijk niet meer zo'n behoefte aan om 's avonds gebeld te worden. Mail-adres maakt me niks uit. Telefoontjes doen ze maar onder schooltijd - en bij voorkeur níet als ik les aan het geven ben.
Daar zijn ze bij ons heel simpel in: als een ouder belt terwijl je les staat te geven meldt de concierge dat het nu niet kan, omdat de leraar nu les heeft. Nadeel is wel dat de telefoon in de personeelskamer in de pauzes onafgebroken rinkelt

Ja, die collega die de kantjes er vanaf loopt wordt al flink in de gaten gehouden en door deze en gene op dingen aangesproken. Omdat ik dat de laatste tijd al veel gedaan heb, en zij alles ontkent en/of verantwoordelijkheid afschuift, ontaardde dat steeds in een welles-nietes waarbij ik dan op een gegeven moment niet meer zo heel genuanceerd blijf.

Ik hou me nu effe gedeisd. Als ze slecht functioneert, heb ik liever dat ze niet als excuus daarvoor kan aanvoeren -het is immers iemand die al het mogelijke als excuus aanvoert- dat haar het werken onmogelijk werd gemaakt door mijn onvriendelijke houding. Ik bemoei me effe nergens meer mee
  donderdag 9 november 2006 @ 18:08:30 #230
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_43402421
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 19:07 schreef thaleia het volgende:
Ja, die collega die de kantjes er vanaf loopt wordt al flink in de gaten gehouden en door deze en gene op dingen aangesproken. Omdat ik dat de laatste tijd al veel gedaan heb, en zij alles ontkent en/of verantwoordelijkheid afschuift, ontaardde dat steeds in een welles-nietes waarbij ik dan op een gegeven moment niet meer zo heel genuanceerd blijf.
Wel irritant, zo'n figuur. Kun je maar beter kwijt dan rijk zijn.
.
pi_43417202
Men heeft mij al gepolst of ik eventueel wat uren over zou willen nemen. Dat wil ik liever niet: heb het al druk zat. Maar er moet wel iets gebeuren....Mij benieuwen hoe eea verder loopt.
pi_43417285
Docente Nederlands in spé meld zich!
1e jaars nog maar hoor! Net eerste toetsweek gehad!

In vierde periode stage! (ik las dat het interessant was om hier stageverslagen te posten, maar dat zal nog even duren dus! )
  vrijdag 10 november 2006 @ 20:16:18 #233
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_43436865
Bij ons komen ook vanaf maandag weer een stuk of 15 stagiaires. Hele docentenkamer meteen bomvol - en het is er nu al zo druk
.
pi_43437526
15, veel zeg...

En die komen dan een snuffelstage doen?

Ik heb net mijn rooster gezien voor de tweede periode, ik krijg er 4 uren bij, en die zijn op het eerste uur, en op het laatste uur gezet... Nu heb ik dus 1 klas die mij woensdag het laatste uur heeft, donderdag het eerste uur, en donderdag het tweede uur hebben ze werkles.... Het lijkt mij eigenlijk niet zo praktisch, maar even overleggen met mijn coach..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 10 november 2006 @ 20:49:11 #235
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_43438114
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 20:34 schreef teigan het volgende:
15, veel zeg...
En die komen dan een snuffelstage doen?
Er zijn een stuk of 10 tweede- en derdejaars, dus die moeten geloof ik 4 dagdelen op school zijn, of zoiets. En dan zijn er ook nog een aantal 1e-jaars stagiaires, die dan een dag in de week komen snuffelen. Maar ja, echt inzetten kun je die toch niet.
.
pi_43438632
Wij hadden ook een stagiaire die een snuffelstage kwam doen. En die komt dan kijken hoe ik mijn lessen geef, terwijl ik zelf ook niet bevoegd ben
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  zaterdag 11 november 2006 @ 13:17:43 #237
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_43450962
Ik had vorig jaar als onbevoegd docente zelfs een eigen stagiair...
pi_43454121
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 13:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik had vorig jaar als onbevoegd docente zelfs een eigen stagiair...
Mooi voor nakijkwerk!
  zondag 12 november 2006 @ 13:21:51 #239
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_43474086
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:08 schreef teigan het volgende:
Blegh, ik heb net twee leerlingen op fraude betrapt..

Ze waren al veels te laat met een verslag, en zouden eigenlijk al een onvoldoende krijgen.. Gisteravond had ik ineens toch een verslag bij de mail...
Op aanraden van mijn coach gekeken door wie het was aangemaakt, en die naam vanmorgen even nagevraagd.. Toen begon het balletje te rollen, en ze hebben het verslag dus gewoon letterlijk gekopieerd...
Wat een ellende zo..
En wat ga je er mee doen?
  zondag 12 november 2006 @ 13:34:15 #240
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_43474482
Opstel laten schrijven over kopieerapparaten?
.
  zondag 12 november 2006 @ 14:00:16 #241
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_43475270
Ik geef bij fraude gewoon een 1, en zeg erbij dat ze van geluk mogen spreken dat ik geen aangifte doe.
pi_43475723
Ja bij fraude is het hier ook een 1. Is alleen wel lastig bij groepsopdrachten waarbij ieder een hoofdstuk voor zijn rekening heeft genomen o.i.d., dan krijg je van de andere twee keurig eigen werk en van nr 3 een Googleprintje. Toen ik de hele groep een 1 gaf onder het mom van "je bent samen verantwoordelijk voor de inhoud" werd ik teruggefloten door de afdelingsleider. Maar het alternatief, die ene gast een 1 geven en de andere twee gewoon de 7 die ze op basis van hun eigen werk verdiend hadden, brengt ook gedoe met zich mee, want dan krijg je dus figuren uit andere groepen die zelf ook veel meer werk in hun deel hadden gestoken dan een groepsgenoot die het afraffelde, en wilden dan dat zij een 8 zouden krijgen en hun groepsgenoot een 4, ofzo.

Groepsopdrachten leiden altijd tot gezeik. Ik had er zelf als leerling ook de schurft aan
  zondag 12 november 2006 @ 14:17:00 #243
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_43475820
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:34 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Opstel laten schrijven over kopieerapparaten?
Ik laat leerlingen die 'kanker' te pas en te onpas als bijvoegelijk naamwoord gebruiken altijd een opstel over kanker schrijven. Ik kan je verzekeren; het werkt.
pi_43478468
Aangifte?
  zondag 12 november 2006 @ 15:51:21 #245
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_43478643
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:45 schreef Roellio het volgende:
Aangifte?
Uh-uh. Begin ik altijd een heel verhaal over copyright, plagiaat (plagi-wattes? ), enz. Nou, dan slikken ze wel even.
pi_43479483
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:21 schreef nickybol het volgende:

[..]

En wat ga je er mee doen?
mijn collega, van wiens leerling ze het verslag hadden gekopieerd heeft ze bij zich geroepen en gezegd: "Zo, vertel het maar". Ze biechten het gelijk op, en hebben ook een 1 gekregen.... En hopelijk hebben ze er genoeg van geleerd om het niet weer te doen.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_43480818
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:13 schreef thaleia het volgende:
Ja bij fraude is het hier ook een 1. Is alleen wel lastig bij groepsopdrachten waarbij ieder een hoofdstuk voor zijn rekening heeft genomen o.i.d., dan krijg je van de andere twee keurig eigen werk en van nr 3 een Googleprintje. Toen ik de hele groep een 1 gaf onder het mom van "je bent samen verantwoordelijk voor de inhoud" werd ik teruggefloten door de afdelingsleider. Maar het alternatief, die ene gast een 1 geven en de andere twee gewoon de 7 die ze op basis van hun eigen werk verdiend hadden, brengt ook gedoe met zich mee, want dan krijg je dus figuren uit andere groepen die zelf ook veel meer werk in hun deel hadden gestoken dan een groepsgenoot die het afraffelde, en wilden dan dat zij een 8 zouden krijgen en hun groepsgenoot een 4, ofzo.

Groepsopdrachten leiden altijd tot gezeik. Ik had er zelf als leerling ook de schurft aan
Kun je dan niet in groepscijfers werken? Je geeft de hele groep een cijfer dat ze zelf door drie moeten delen. Dus als je dit betreffende groepje een 11 geeft, kunnen ze zelf beslissen of ze die ene persoon een 1 geven en de andere twee een 5, of allemaal een 3,7...
Zelfwerkzaamheid!
Mon 'en!
pi_43485770
Dat heb ik vaker gehoord ja, is wel een optie idd
pi_43568029
Need - coffee - to - function - this - early!

1e uur een repetitie, lekker rustig wakker worden!
  woensdag 15 november 2006 @ 16:30:03 #250
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_43580382
Bij ons zijn de vierdejaars leerlingen op stage. Is wel even lekker rustig Maar een kopje koffie in de morgen móet gewoon.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')