abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41554884
Penetrante geur voor kust N-Holland
AMSTERDAM Aan de kust van Noord-Holland hing woensdag een penetrante geur. Het ging om het gebied tussen Zandvoort en de IJmond. De boosdoener was mogelijk een wolk van koolwaterstof die bij het luchten van een tank op een schip voor de kust is ontsnapt. De brandweer heeft bij metingen geen concentraties gevaarlijke stoffen kunnen vaststellen.
Brandweerkorpsen, gemeenten, de provincie en milieudienst proberen te achterhalen waar de lucht precies vandaan komt.
Dinsdag klaagden bewoners ook over stank. Toen kwam de lucht ook waarschijnlijk van een schip voor de kust.

Ik zoeken in huis of er iets lekte ofzo was dit het probleem. Smerige geur wordt er ziek van .
Zometeen heeft iedereen hier longkanker .
pi_41554899
kanker is niet gezond
pi_41554921
gebruiker 2609 is een stom ventje
pi_41554956
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:34 schreef wunderbaum het volgende:
kanker is niet gezond
Je meent het
pi_41555028
fijn he
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_41555073
quote:
kanker is niet gezond
Dat is nooit bewezen. Ik heb erop lol gegoogled maar heb nergens ook maar 1 onderzoek gevonden die geprobeerd heeft om de goede eigenschappen van kanker te onderzoeken
pi_41555122
quote:
kanker is niet gezond
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_41555453
Hier ook al bah 2 keer gisteren
pi_41555525
Tuesday 05 September 2006
Dinsdagmiddag is om circa 12.15 uur een wolk van koolwaterstof ontsnapt boven de Noordzee die overlast veroorzaakt heeft in een aantal gemeentes in de Bollenstreek. In totaal kwamen er 90 klachten bij de hulpdiensten binnen uit Katwijk, Noordwijk, Oegstgeest, Teylingen, Lisse en Hillegom.

De wolk is vermoedelijk afkomstig van een schip dat bij Katwijk de tanks zou hebben ontlucht. Vervolgens dreef de wolk richting Amsterdam en Flevoland.

Mensen kunnen van de gaswolk kort-durende klachten ondervinden, zoals geïrriteerde ogen en luchtwegen en eventueel misselijkheid.
Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat stelt een onderzoek in of de wolk inderdaad afkomstig is van een schip voor de kust en of het luchten volgens de regels is gebeurd. Er zijn de afgelopen periode vaker soortgelijke meldingen binnengekomen, maar niet van deze omvang.

Dinsdagavond zijn er in Katwijk en omgeving opnieuw meldingen binnengekomen van een penetrante stank. Ook deze keer heeft de brandweer meetploegen op pad gestuurd om de bron te lokaliseren.

BRON: www.vlok.net
pi_41555792
Wat bedoelen ze precies met de tanks luchten dan mag toch niet zomaar?

Je hoort ook wel is van die verhaaltjes van kerosine ofzo
pi_41555925
Waar is Greenpeace als je ze nodig hebt?

woensdag 6 september 2006 @ 18:38:27 #12
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_41556963
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_41557495
Lang leve de veluwe, kun je teminste adem halen
Nu zonder begeleiding
  woensdag 6 september 2006 @ 21:01:02 #14
138259 nzw
incl fotoboek
pi_41561994
hier in katwijk nu ook
tjaaaaaaaa... daar moet je boven staan!
pi_41569242
gadver, dat rook ik gister dus :s heb dit een jaartje eerder ook al geroken, precies dezelfde geur.. echt http://www.kwfkankerbestrijding.nl/ smerig.. dikke gasconcentratie.. leek wo2 wel

[ Bericht 16% gewijzigd door buzzer op 07-09-2006 09:34:46 ]
pi_41630258
De stankgolven die dinsdag en woensdag over Katwijk en de rest van de Bollen-streek trokken zijn zeer waarschijnlijk verooraakt door een tanker die voor de kust voor anker lag. Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat en VROM heeft dit bekend gemaakt.

Door het warme weer ontstond er een overdruk in de tanks en werd de damp via veiligheidsventielen afgeblazen. Het schip is inmiddels gelost in de haven van Rotterdam.

De stank was ongewoon sterk omdat het schip een aardolie-soort vervoerde die waterstofsulfide bevat. Deze stof staat bekend om de stank die het veroorzaakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')