Ik weet niet of dit te offtopic gaat, maar waarom wil je zo graag een zo kort mogelijke sluitertijd hebben? Voor zover ik het begrepen heb, is de sluitertijd alleen bepalend voor als je een beweging 'bewegend' (een soort drag) wilt laten zien, of dat je hem echt wilt 'stilzetten'.quote:Op zaterdag 30 september 2006 20:29 schreef WurM het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ik ook...
Maar mn F-getal heb ik altijd zo klein mogelijk, zodat de sluitertijd zo kort mogelijk kan...Vandaar dat ik dit wel weet
Ik vind het ook handig om mijn sluitertijd zo kort mogelijk te houden. Zeker als ik zonder statief werk. Ik heb niet zo'n hele vaste hand dus wanneer ik met een langere sluitertijd werk heb ik gauw bewogen foto's.quote:Op zaterdag 30 september 2006 22:37 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit te offtopic gaat, maar waarom wil je zo graag een zo kort mogelijke sluitertijd hebben? Voor zover ik het begrepen heb, is de sluitertijd alleen bepalend voor als je een beweging 'bewegend' (een soort drag) wilt laten zien, of dat je hem echt wilt 'stilzetten'.
Vanwaar dus mijn vraag.
Omdat die druppels niet stilstaan maar onderhevig zijn aan de zwaartekracht. Neem je een tage sluitertijd 1/10 zal je nog maar weinig druppels zien. Je neemt dus een snelle sluitertijd zodat je toestand kan bevriezen en de druppels niet ziet vallen op de foto.quote:Op zaterdag 30 september 2006 22:37 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit te offtopic gaat, maar waarom wil je zo graag een zo kort mogelijke sluitertijd hebben? Voor zover ik het begrepen heb, is de sluitertijd alleen bepalend voor als je een beweging 'bewegend' (een soort drag) wilt laten zien, of dat je hem echt wilt 'stilzetten'.
Vanwaar dus mijn vraag.
Erg mooie foto's. Hier heb je een bewegende versie van jouw ballon:quote:
Ik houd me stiekem niet echt bezig met druppelfotografie, dus wat HGT oppert is op mij niet echt van toepassing. Het gaat mij vooral om bewegings-onscherpte zoveel mogelijk te minimaliseren. Wat Rampestamper zegt dusquote:Op zondag 1 oktober 2006 11:29 schreef Roeni3 het volgende:
Wb. de korte sluitertijd: ok. Ik blijf aankloten met mn S9500; oefening baart kunst.
Nee hoor, met high speed sync in mn flits kan ik tot 1/8000s flitsen, sneller wil camera niet.quote:Op zaterdag 30 september 2006 20:54 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Een flitser is sowieso te traag om te gebruiken bij sluitertijden van 1/4000s. DankjewelZo zie je maar dat ook met relatief eenvoudige apparatuur (binnen de dslr-wereld) prachtige resultaten te behalen zijn.
kleurtjes krijg je door onder je schaal een gekleurd iets te leggen, een soort achtergrond maken dusquote:Op maandag 15 januari 2007 22:33 schreef Delnooz het volgende:
He kijk een druppelfoto topic. Ik heb een beetje het idee dat dit een van de typische dingen is die beginnende enthousiastelingen proberen? Anyway, onderstaande foto maakte ik. met d70s op statief en flitser. De kleuren zijn wel heavily bewerkt, terwijl ik niet zo van bewerkingen hou. Maar het komt nu wel wat beter over het origineel. Wat ik niet helemaal snap, hoe komen jullie aan de kleuren? Omnibounce kapjes op de flitsers?
[afbeelding]
En, al geprobeerd?quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:40 schreef Puckzzz het volgende:
en met olie? hmm denk dat je dan een wat loggere beweging gaat krijgen, ik ga het eens proberen
Wat heb je bij foto nummer 2 gedaan? Wel tof.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:46 schreef Githa het volgende:
Snake, ik vind vooral die eerste mooi, perfecte timing!
Ik vind druppels leukfijn om op de oefenen, beter als op een losgeslagen peuter.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |