ik zou 'm persoonlijk wat strakker afcroppen, wordt 'ie helemaal mooiquote:Op zaterdag 26 mei 2007 15:56 schreef loehoes het volgende:
Kick!
Voor het eerst geprobeerd. Jeetje wat een geduld heb je nodig!haha.
[afbeelding]
Aan de boven & en rechterkant bedoel je?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 16:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik zou 'm persoonlijk wat strakker afcroppen, wordt 'ie helemaal mooi
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 17:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja, rondom die heldere cirkel zeg maar
Die laatste is gaafquote:Op maandag 28 mei 2007 20:30 schreef Ymke het volgende:
Vandaag wat gedaan
1#
[afbeelding]
2#
[afbeelding]
3#
[afbeelding]
Ik heb ze met mijn macro lens gemaakt . handmatig scherpstellen en flitsen. maar nu is mn camera kapotquote:Op maandag 28 mei 2007 21:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
mooi zeg ymke, hoe heb je zo mooi scherpgesteld?
ik heb daar nog wel veel problemen mee, de meeste fotyo's zijn op het verkeerde punt scherpgesteld
hoe kan dat nou?quote:Op maandag 28 mei 2007 21:42 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik heb ze met mijn macro lens gemaakt . handmatig scherpstellen en flitsen. maar nu is mn camera kapot![]()
Dank jequote:
Ik weet het niet , maar ik baal als een stekker. mopperquote:
wát een baggerzooi zeg, zeker balenquote:Op maandag 28 mei 2007 21:44 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik weet het niet , maar ik baal als een stekker. mopper
ERG gaaf! Met wat voor camera is dat gedaan?quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:15 schreef Jordy-B het volgende:
[afbeelding]
wauw... schitterend hoe dat lens-effect van die druppel zo prachtig gespiegeld staat met de achtergrond.
Ik laat altijd eerst inderdaad de kraan met een dun straaltje lopen en stel daarop scherp met de autofocus, dan schakel ik de autofocus uit en laat de kraan druppelen. Als je dan ook nog een statief gebruikt is een extra stel handen helemaal niet nodigquote:Op woensdag 20 juni 2007 22:17 schreef Tha_Erik het volgende:
Als je vanuit de kraan fotografeert dan kan je ook eerst de kraan in een stevige straal laten lopen en daar op autofocussen, en dan je knopje half indrukken, de kraan laten druppelen en op het juiste moment afdrukken.
Oh, extra handen zijn aan te bevelen.
Je moet zorgen dat je genoeg omgevingslicht hebt. Je moet het zo min mogelijk van je flitser hebben ben ik achter. Ik krijg mijn sluiter tijden ook niet naar beneden met de flitser aan. Als je ik er een stevige lamp opzet kan ik het zonder flitser doen en met snellere sluiter tijden.quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:56 schreef Jackal_Omega het volgende:
Was wat aan het proberen met druppelfotos maar ik denk dat het door mijn lens niet echt gaat lukken.
Met druppelfoto's bedoel ik een druppel die in het water valt en daardoor omhoog komt.
Dat lukt me echt niet. Kom niet verder dan dit.
[afbeelding]
Heb een 50mm 1.8d lens dus wellicht ligt het aan me lens.
Kan iemand vertellen wat ik ongeveer voor sluitertijden moet hanteren. Kan met flits niet sneller dan 1/500. Zonder flits tot 1/8000 maar dan zijn ze echt donker.
Hoe sterk moet ik mn flits instellen
Wanneer wordt dat aangepast in ons DNA. Zou mij echt fantastisch uit komen 1 of 2 armen extra!quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:17 schreef Tha_Erik het volgende:
Als je vanuit de kraan fotografeert dan kan je ook eerst de kraan in een stevige straal laten lopen en daar op autofocussen, en dan je knopje half indrukken, de kraan laten druppelen en op het juiste moment afdrukken.
Oh, extra handen zijn aan te bevelen.
Ik weet niet of ik zo'n oude post mag aanhalen, maar hoe komt het dat je geen waterballon ziet??quote:Op zaterdag 30 september 2006 12:12 schreef Kamermans het volgende:
1
[afbeelding]
Camera model : Canon EOS Digital Rebel 300D
Shutter Speed : 1/4000 sec
Lens Aperture : F/5.6
Focal Length : 55 mm
Iso Speed : ISO-800
Flash Mode : No Flash
2
[afbeelding]
Camera model : Canon EOS Digital Rebel 300D
Shutter Speed : 1/4000 sec
Lens Aperture : F/5.6
Focal Length : 35 mm
Iso Speed : ISO-800
Flash Mode : No Flash
En iemand om hulp vragen, misschien ook een idee?quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:24 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Wanneer wordt dat aangepast in ons DNA. Zou mij echt fantastisch uit komen 1 of 2 armen extra!
héle snelle sluitertijd nemen, en precis op het juiste moment afdrukken.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:53 schreef Bond het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik zo'n oude post mag aanhalen, maar hoe komt het dat je geen waterballon ziet??
ik er ook een hele hoop tussen zitten waar je de balon nog wel ziet, en natuurlijk een hele berg van fotos die ik net te laat of net te vroeg genomen heb. je moet erg veel geduld hebben en veel water balonnetjes hebben. en er voor zorgen dat je camera niet nat wordt.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:53 schreef Bond het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik zo'n oude post mag aanhalen, maar hoe komt het dat je geen waterballon ziet??
Idd.quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:15 schreef Jordy-B het volgende:
[afbeelding]
wauw... schitterend hoe dat lens-effect van die druppel zo prachtig gespiegeld staat met de achtergrond.
Deze is ook harstikke mooi vind ik, alleen jammer van dat donkere stukje linksboven.quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:23 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Je moet zorgen dat je genoeg omgevingslicht hebt. Je moet het zo min mogelijk van je flitser hebben ben ik achter. Ik krijg mijn sluiter tijden ook niet naar beneden met de flitser aan. Als je ik er een stevige lamp opzet kan ik het zonder flitser doen en met snellere sluiter tijden.
Dit zijn mijn creaties, zojuist even gemaakt.
[afbeelding]
Thnx!! Ik vind het ook jammer dat je de stop ziet. Maar wilde het niet croppen omdat je dan die mooie druppel niet ziet breken in het water. Moet er eens iets op verzinnen met een andere bak. Witte achtergrond is wel mooi opzich (veel licht).quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:58 schreef Chrrris het volgende:
[..]
Idd.Te gek man. Echt mooi met die kleuren.
![]()
[..]
Deze is ook harstikke mooi vind ik, alleen jammer van dat donkere stukje linksboven.
Maar erg mooi![]()
lekker witquote:Op woensdag 27 juni 2007 20:31 schreef PankPinther het volgende:
heb ooit deze eens gemaakt
met een SB600 flitser, wat papier, een pipetje en wat geduld
[afbeelding]
Wow is de background helemaal wit. Of heb je melk laten druppelen. Overigens waren de roze druppels uit mijn foto roze (droog van het plus huismerkquote:Op woensdag 27 juni 2007 20:31 schreef PankPinther het volgende:
heb ooit deze eens gemaakt
met een SB600 flitser, wat papier, een pipetje en wat geduld
[afbeelding]
gewoon melk uiteraardquote:Op woensdag 27 juni 2007 23:02 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Wow is de background helemaal wit. Of heb je melk laten druppelen. Overigens waren de roze druppels uit mijn foto roze (droog van het plus huismerk)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |