Wat hij zegt!quote:
quote:
yupsquote:
quote:Op woensdag 6 september 2006 19:54 schreef pea4fun het volgende:
Ook even aan het druppen geweest...viel nog niet mee, de kraan in dit nieuwe huis wil niet eens druppelen
drup
[afbeelding]
drup drup drup
[afbeelding]
Ik zal nog wel eens wat proberenquote:Op woensdag 6 september 2006 19:57 schreef Puckzzz het volgende:
[..]dat probleem had ik ook, mén het duurde minstens 5 minuten voordat ik de kraan aan het druppelen had stomme moderne kranen
![]()
ik vind de tweede het mooist omdat die wat scherper is
kan jij ook hoor, genoeg licht, geduld en weten hoequote:Op woensdag 6 september 2006 20:37 schreef crossover het volgende:
Vet![]()
Dat jullie dat kunnen met een camera (en kraan), snap er niks van
wow die is echt superquote:
Welke sluitertijd is nu beter?quote:Op woensdag 6 september 2006 19:40 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
yups
het basis principe is heel erg simpel, je hebt alleen erg veel geduld nodig ( wat ik normaal gesproken niet heb) en een grote geheugenkaart
want zo'n foto knip je niet in 1 shot.
het beste is om de foto met flits te nemen, daardoor kan je ook je sluitertijd een heel eind inkorten en zo dus het moment bevriezen.
nog eentje uit dezelfde serie:
[afbeelding]
de kleuren zijn overigens gewoon een oranje bak en een gele spaarpot in die bak
quote:Op donderdag 7 september 2006 10:08 schreef Puckzzz het volgende:
er is niet per definitie 1 sluitertijd. het hangt af van je diafragma, hoe donker je omgeving is, de sterkte van je flits etc.
Pea met een Nikon D70 (s??)quote:Op donderdag 7 september 2006 10:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
Met welke camera's maken jullie deze druppel-foto's?
in de voet van een wijnglas?quote:Op donderdag 7 september 2006 11:24 schreef Orealo het volgende:
Ik ben ook eventjes bezig geweest (met m'n D50.)
Kwalitatief gezien niet op dezelfde lijn als eerder geposte foto's, maar toch wil ik ze even posten!.
[afbeelding]
Door de resizing gaat een beetje van et effect verloren, het voelt veel grootser op fullsize.
Ik wou ook een ander standpunt proberen, maar dat is helaas een beetje mislukt.
[afbeelding]
niet aangepast overgens, op een beetje saturation en resizen na..
Een doorzichtig schaaltje (voor ijs e.d.) daar beetje blauw afwasmiddel spul ingedaan.quote:Op donderdag 7 september 2006 11:26 schreef withxhonor het volgende:
[..]
in de voet van een wijnglas?
Ik wou 't schuim als 'natuurlijke border' gebruiken, maar is niet helemaal gelukt.quote:Op donderdag 7 september 2006 11:35 schreef Puckzzz het volgende:
als je een doorzichtig schaaltje gebruikt kun je net zo goed een stuk gekleurd papier of iets eronder leggen, dat schuim vind ik een beetje raar lijken.
En mijn foto's zijn gecropt hoor
Het is meer de lens en flitser dan de camera hoor. En het was een 300D bij mij met de ingebouwde flits en 2 lampen aan de zijkant.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
Met welke camera's maken jullie deze druppel-foto's?
kruisjesquote:Op donderdag 7 september 2006 14:59 schreef fraubitch het volgende:
niet helmaal zoals in de Op bedoeld, maar toch druppelfoto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wel offtopic maar ik krijg kramp in mijn been als ik jouw avatar ziequote:Op donderdag 7 september 2006 15:07 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Terug vind plas
Ik denk alleen maar "lekker kontje"quote:Op donderdag 7 september 2006 15:14 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Wel offtopic maar ik krijg kramp in mijn been als ik jouw avatar zie![]()
quote:Op donderdag 7 september 2006 10:38 schreef Puckzzz het volgende:
Ik had allemaal van dat soort omhoogstaande druppels die me aan een heel ander lichaamsdeel deden denken
waar zit jij met je gedachtenquote:Op donderdag 7 september 2006 15:37 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik denk alleen maar "lekker kontje"
quote:Op donderdag 7 september 2006 15:59 schreef ForrestX het volgende:
[..]
[..]
waar zit jij met je gedachten![]()
zal van het weekend ook eens wat met druppels proberen...ook hier staat het al heel lang op de planning, maar is er nog nooit van gekomen...
Ik ook, al is hij al even wat ouder.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |