bronquote:Citroën presenteert op de autosalon van Parijs de opmerkelijke C-Métisse concept car die is voorzien van hybride techniek.
Ook Citroën laat – net als concerngenoot Peugeot met de 908 RC – op de autosalon van Parijs een vierdeurs coupé zien. De felrode C-Métisse is 4,74 meter lang, twee meter breed en 1,24 meter hoog. De portieren openen zich op een heel aparte manier. Vooraan zijn vleugeldeuren geplaatst en de achterportieren openen zich in een boogvorm. Ze bieden toegang tot een ruimte die met name voor de maximaal drie achterpassagiers erg groot is. Ieder heeft een aparte stoel en zijn eigen climate control. Wit leder speelt binnenin de studie-Citroën een hoofdrol.
Het stuurwiel van de C-Métisse is een verzamelplaats voor de bediening van de auto. Niet alleen de knoppen voor de audio-apparatuur en de cruise control is er op onder gebracht maar ook zaken als de ruitenwissers en richtingaanwijzers worden vanuit de kern van het stuur bediend.
Wat betreft de motorisering doet Citroën het wat rustiger aan dan Peugeot, dat uitpakt met een V12 diesel racemotor. De C-Métisse is voorzien van een V6 HDI met 208 pk, zoals die ook in de C6 wordt gebruikt. In het studiemodel is die gekoppeld aan twee elektomotoren die per stuk twintig pk en 400 Nm trekkracht opwekken. Citroën denkt aan een gemiddeld verbruik van 6,5 liter op 100 km. De sprint van 0 naar 100 duurt 6,2 seconden en Citroën spreekt over een topsnelheid van 250 km/u. Inclusief de accu’s weegt de C-Métisse 1.400 kilo. Citroën heeft onlangs voor het eerst hybride-techniek toegepast op een studiemodel van de C4.
even op het woordje bron klikken teveel werk ?quote:Op woensdag 6 september 2006 10:36 schreef eer-ik het volgende:
heel citroen weer, maar ik vind het wel een gaaf apparaat
Jammer dat er geen interieurfoto's bijstaan...
quote:Op woensdag 6 september 2006 10:38 schreef Klonk het volgende:
[..]
even op het woordje bron klikken teveel werk ?![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Rij het al een tijdje, en altijd als er mensen naar me zwaaien enzo, wordt ik er toch wel vrolijk vanquote:Op woensdag 6 september 2006 10:59 schreef DeStedebouwer het volgende:
Citroën. Daar wordt toch niemand vrolijk van.
in optocht richting wormerveer toevallig?quote:Op woensdag 6 september 2006 11:03 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Rij het al een tijdje, en altijd als er mensen naar me zwaaien enzo, wordt ik er toch wel vrolijk van
Ik rij 2cv overigens.
nee, toevallig nietquote:Op woensdag 6 september 2006 11:24 schreef BoukeF het volgende:
[..]
in optocht richting wormerveer toevallig?
Hmm, dat heb ik nou met mijn grijze BX nooit...quote:Op woensdag 6 september 2006 11:03 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Rij het al een tijdje, en altijd als er mensen naar me zwaaien enzo, wordt ik er toch wel vrolijk van
Ik rij 2cv overigens.
quote:Op woensdag 6 september 2006 11:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hmm, dat heb ik nou met mijn grijze BX nooit...![]()
maar wat een gaaf ding zeg, die métisse!![]()
Eenden zijn natuurlijk ook gewoon grappig! BX'en worden geassocieerd met saaie mannen met baarden, ruitjespullovers en in sandalen gestoken geitenwollen sokken. En om eerlijk te zijn: in bijna elke BX die ik zie zit bovengenoemd type bestuurder....quote:
Moh, ik zie er meer studentenvolk e.d. in rondrijden die met hun kleine budget comfortabel van A naar B willen komen en niks geven om wat anderen eventueel van hen zullen denken. De bestuurder die jij beschrijft zie je meer in 3ehands Toyota's, of Koreaanse budgetbakken.quote:Op woensdag 6 september 2006 11:56 schreef Gripper het volgende:
[..]
Eenden zijn natuurlijk ook gewoon grappig! BX'en worden geassocieerd met saaie mannen met baarden, ruitjespullovers en in sandalen gestoken geitenwollen sokken. En om eerlijk te zijn: in bijna elke BX die ik zie zit bovengenoemd type bestuurder....![]()
Dat was ook mijn insteek toen ik m kocht (toen ik nog studeerde)quote:Op woensdag 6 september 2006 12:13 schreef Sjaeck het volgende:
[..]
Moh, ik zie er meer studentenvolk e.d. in rondrijden die met hun kleine budget comfortabel van A naar B willen komen en niks geven om wat anderen eventueel van hen zullen denken. De bestuurder die jij beschrijft zie je meer in 3ehands Toyota's, of Koreaanse budgetbakken.
Ontopic: Mooie lijnen, hoewel ik die gapende luchtgaten minder vind. Zit er misschien een opvolger van de SM aan te komen?
quote:Op woensdag 6 september 2006 10:28 schreef haaahaha het volgende:
Prachtig!
Ik wel.quote:Op woensdag 6 september 2006 10:59 schreef DeStedebouwer het volgende:
Citroën. Daar wordt toch niemand vrolijk van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |