abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41513115
Ik zie hier verschillende topics over hoe mensen graag hun begrafenis of crematie zien. Wensen over hun kleding, de muziek, de catering, wie er moet komen en wie niet, etc ...... Maar weten je nabestaanden ook je wensen? Heb je dit ergens vastgelegd? Het zou zonde zijn om vele wensen te hebben, maar die er niet van komen, omdat niet het bestaan er van wist. Hoe heb jij dit soort dingen geregeld?

TS begint, ik heb dus werkelijks niets opgesteld. Financieel is het wel geregeld, maar wat ik voor kleding moet hebben, welke muziek er moet zijn, etc ..... Ik heb dat nergens opgeschreven en ook nooit besproken met anderen. Ik ben dus bang dat ik muziek zal krijgen die ik niet eens mooi vind.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_41513181
Ik heb wel al een paar keer gezegd dat alles wit moet, witte kist, witte auto.
Maar ja, je kunt het nooit zelf controleren, he.
En ik wil begraven worden en niet gecremeerd.
Muziek zou ik niet weten, dat is wel een lastige.
Ja, die met de ballen in de bek.
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 13:16:55 #3
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_41513247
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:14 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb wel al een paar keer gezegd dat alles wit moet, witte kist, witte auto.
Maar ja, je kunt het nooit zelf controleren, he.
En ik wil begraven worden en niet gecremeerd.
Muziek zou ik niet weten, dat is wel een lastige.
Ja, lekker lastig.

Dat soort dingen moet je sowieso laten vastleggen ..

Je zegt bijvoorbeeld nu dat je alles in het wit wilt.

Maar dat kunnen je familie of vrienden op dat moment best opeens vergeten..

Gewoon zo van Whoppa tekstje opstellen en bij de notaris brengen of zo.
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 13:19:11 #4
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_41513322
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:12 schreef Lucille het volgende:

[knip]De OP.[./knip]
Ik wil eigelijk helemaal geen begravenis/crematie.

Mijn ervaringen met die dingen is dat iedereen huilt, en daar hou ik niet echt van

En ik denk ook dat ik dan een crematie neem, ik heb op een of andere manier geen zin dat mensen bij mijn graf zouden gaan staan huilen of wat dan ook.

Geeft me een raar gevoel..

Verder is alles met de verzekeringen wel gewoon goed
pi_41513515
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:16 schreef Sebasser het volgende:

[..]

Dat soort dingen moet je sowieso laten vastleggen ..
Het staat nou toch op Fok.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_41513933
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:25 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Het staat nou toch op Fok.
Lezen je nabestaanden dit topic ook?
pi_41520592
Alles is vastgelegd.
Van hoe en wat met mijn kinderen tot de muziek en de blommen.

En wie zich daar niet aan houdt laat ik tijdens de plechtigheid door de bliksem treffen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_41520672
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:16 schreef shmoopy het volgende:

En wie zich daar niet aan houdt laat ik tijdens de plechtigheid door de bliksem treffen.
Iets zegt mij dat dit nog gaat gebeuren ook als ze zich er niet aan gaan houden.
pi_41520741
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:19 schreef Lucille het volgende:

[..]

Iets zegt mij dat dit nog gaat gebeuren ook als ze zich er niet aan gaan houden.
Think 'Carrie'.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_41520776
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:21 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Think 'Carrie'.
OMG, die laatste scene als je denkt dat het afgelopen is.
  dinsdag 5 september 2006 @ 17:26:26 #11
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_41520862
Ik heb dat op een papiertje gekalkt en in de kluis van mijn ouders gestopt ..nu maar hopen dat ze niet sterven zonder mij die code te geven
Ik wil graag verbrand en in een diamant geperst worden, dus de instructies luisteren nogal nauw.
Manlief weet ook hoe en wat en broers ook. Lijkt me voldoende.
Mochten ze het verprutsen, dan is het ook ok, ik ben dan immers toch niet in staat ze de huid vol te schelden.
pi_41520973
Mijn man weet wel wat ik wil, mijn ouders weten het ook wel, het belangerijkste, dat ik begraven wil worden en niet verbrand weten ze iig, dat ze maar een goedkope kist moeten uitzoeken die snel vergaat weten ze ook.

Ook dat ik als het mag een boom op mijn graf wil is bekend en dat ze vooral moeten gaan feesten ipv huilen weten ze ook, maar daar willen ze nog niet aan
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_41521236
Ik heb alles gewoon al op papier bij de begravenisondernemer liggen, niet dat ik verwacht snel dood te gaan maar op advies omdat mijn laatste wens nogal apart is.

Ik wil nl. verbrand worden en dan in een zandloper, die als het even kan regelmatig omgedraaid word.

Nu kan ik niet lopen, dan wel
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_41521293
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:40 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Ik heb alles gewoon al op papier bij de begravenisondernemer liggen, niet dat ik verwacht snel dood te gaan maar op advies omdat mijn laatste wens nogal apart is.

Ik wil nl. verbrand worden en dan in een zandloper, die als het even kan regelmatig omgedraaid word.

Jij bent bij de tijd.
pi_41521476
quote:

Ik wil nl. verbrand worden en dan in een zandloper, die als het even kan regelmatig omgedraaid word. Nu kan ik niet lopen, dan wel

On topic: Geen idee nog over het hoe en wat, behalve dat ik wil dat het een feestje wordt. Allemaal op mijn (laatste) kosten zuipen! Pater Moeskroen heeft er een liedje over.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 5 september 2006 @ 18:03:25 #16
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_41521866
quote:

In een zandloper.

Heb je eindelijk eeuwige rust, wil je nóg volop beweging.
pi_41523592
quote:

Ik neem maar even aan dat je nu in een rolstoel zit oid. Ik vind het een leuk idee, het bezorgt me een glimlach.
Heeft het behalve het lopen nog een betekenis? Ik kan me zo voorstellen dat er ook symboliek wat betreft tijd in zit.
pi_41531415
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:01 schreef piepster het volgende:

[..]

Ik neem maar even aan dat je nu in een rolstoel zit oid. Ik vind het een leuk idee, het bezorgt me een glimlach.
Heeft het behalve het lopen nog een betekenis? Ik kan me zo voorstellen dat er ook symboliek wat betreft tijd in zit.
Ik zit nu in een rolstoel ja.
En tijd, ach, straks zal het wel tijdloos worden ja.

Maar ik wil zeker geen eeuwige rust, rust heb ik nu genoeg
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_41540216
Je blijft in ieder geval lekker in beweging als ze je regelmatig omdraaien.
pi_41555623
Sommigen zitten te geinen, moet ook kunnen maar om maar een heel serieus bericht te plaatsen:

Als je zin / tijd hebt, dan is het echt belangrijk om je wensen kenbaar te maken aan een naaste. Voor je het weet is te laat. Klinkt als een cliché, maar uit ervaring weet ik dat het zo over kan zijn met een leven. Ach, misschien kan het je weinig boeien want je bent toch dood enzo, maar dan wel voor je nabestaanden....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')