abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41512309
Onlangs heb ik een sollicitatiegesprek gehad, wat erg goed is gegaan en waarbij ook al meteen is gemeld dat er een 2e gesprek gaat komen. Nu ben ik telefonisch uitgenodigd voor dit 2e gesprek en heb hiervan ook een email ter bevestiging van ontvangen. Is het nu de bedoeling dat deze mail beantwoord wordt, met ook vanuit mijn kant een bevestiging, of kan ik er vanuit gaan dat zolang ze niets van mij horen dat ik daar mee instem. Ik heb namelijk per telefoon de afspraak ook bevestigd.

Gaarne jullie advies.
pi_41512516
Het hangt een beetje van de ontvangen e-mail af, maar ik zou reageren. Kan nooit kwaad.
pi_41512641
De mail was kort en krachtig, hierbij bevestig ik de afspraak op .. te .. met ... om vervolgens af te sluiten met vriendelijke groet.

Al met al 1 regel tekst.

Ik bedenk me nu dat ik na de bevesting voor het 1e gesprek ook geen reactie terug heb gedaan. Maar ditmaal heb ik zo mijn twijfels, geen idee waarom, waarschijnlijk omdat het al iets concreter wordt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 5 september 2006 @ 12:59:24 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_41512809
Het staat wel netjes wanneer je een bevestiging terug stuurt.
Dan heb je het van jou kant ook bevestigd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 5 september 2006 @ 13:00:08 #5
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_41512828
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:40 schreef IvoE het volgende:
Onlangs heb ik een sollicitatiegesprek gehad, wat erg goed is gegaan en waarbij ook al meteen is gemeld dat er een 2e gesprek gaat komen. Nu ben ik telefonisch uitgenodigd voor dit 2e gesprek en heb hiervan ook een email ter bevestiging van ontvangen. Is het nu de bedoeling dat deze mail beantwoord wordt, met ook vanuit mijn kant een bevestiging, of kan ik er vanuit gaan dat zolang ze niets van mij horen dat ik daar mee instem. Ik heb namelijk per telefoon de afspraak ook bevestigd.

Gaarne jullie advies.
Altijd nog even reageren. Komt wel zo geïnteresseerd en professioneel over.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_41512948
Zo te zien is het antwoord wel eenduidig, even reageren. Dat ga ik nu dus ook doen :-)

Bedankt voor de snelle reacties!
pi_41513387
succes met je sollicitatie!
Trotse papa van Eden
pi_41513499
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:52 schreef IvoE het volgende:
De mail was kort en krachtig, hierbij bevestig ik de afspraak op .. te .. met ... om vervolgens af te sluiten met vriendelijke groet.

Al met al 1 regel tekst.

Ik bedenk me nu dat ik na de bevesting voor het 1e gesprek ook geen reactie terug heb gedaan. Maar ditmaal heb ik zo mijn twijfels, geen idee waarom, waarschijnlijk omdat het al iets concreter wordt.
Hierbij bevestig ik uw bevestiging van onze afspraak op ... te ... met ...
pi_41513875
Dit is een test

niet reageren is naar je baan fluiten

Om eerlijk te zijn zou ik normaal gesproken reageren, als het een redelijk verhaal is om even te laten weten dat het gelezen is en akkoord etc.

Als ik deze email zo lees is dit echt een regel bevestiging, ik zou het persoonlijk vervelend vinden als mensen hier nog op reageren via email. Ook kijken naar je eerste gesprek en je non-reactie daarop. Ik zou het zo laten.
M'n signature, wat doe je :{
pi_41514055
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:38 schreef Viper_74 het volgende:
Dit is een test

niet reageren is naar je baan fluiten

Om eerlijk te zijn zou ik normaal gesproken reageren, als het een redelijk verhaal is om even te laten weten dat het gelezen is en akkoord etc.

Als ik deze email zo lees is dit echt een regel bevestiging, ik zou het persoonlijk vervelend vinden als mensen hier nog op reageren via email. Ook kijken naar je eerste gesprek en je non-reactie daarop. Ik zou het zo laten.
Eens, alleen zit je dan niet in de race voor een baan. In zo'n geval beter een mailtje teveel dan te weinig...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_41514618
Het kan geen kwaad om te reageren maar het hoeft niet perse. Wel het resultaat posten van de tweede ronde!!
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:17:49 #12
145307 B-Keizer
cocktail & Dreamz
pi_41524007
Hiermee bevestig ik alsmede de afspraak op .... om .....

Met vriendelijke groet,
In de Hemel is geen bier, daarom drinken we het hier
pi_41530961
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:25 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

Hierbij bevestig ik uw bevestiging van onze afspraak op ... te ... met ...
Krijg je weer een mailtje terug: "Hiermee bevestig ik uw bevestiging van mijn bevestiging van onze afspraak."
pi_41563904
Ja joh, lijkt me dat er geen enkel nadeel zit aan reageren.

Gewoon iets in de trend van 'Fantastisch nieuws' of zo. Hoewel, je wist natuurlijk al van het tweede gesprek.
pi_41571023
Ik zou een vraag in het mailtje stellen. Gewoon iets als of er naast de in het mailtje genoemde persoon nog andere mensen bij het gesprek aanwezig zijn.
  donderdag 7 september 2006 @ 01:17:54 #16
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_41572026
Nachtdier zou een mailtje terugsturen met als strekking dat ie weet waar ie moet zijn en op de afgesproken tijd zeker aanwezig zal zijn.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_41573987
Mwa, als je baan daar van af hangt..
I think I'm a banana tree
pi_41575856
Ik zou wel even een bevestging sturen. Hoeft niet een superblij mailtje te zijn, maar gewoon een 'bevestiging' dat je dan kan.

Ik heb met een stage ook wel eens iets gelijkwaardigs gehad waarbij ik ook niet reageerde op de bevestiging. Na een paar dagen belden ze me wel op of ik het mailtje wel gelezen had en of ik er nog wel wilde werken enzo. Bevestiging van mijn kant was dan wle zo duidelijk geweest.

[edit] ik lees net dat je ook al telefonisch bent benaderd voor dat 2e gesprek. Had ik niet goed gezien. Dan lijkt me een reactie op dat mailtje denk ik niet nodig, omdat ze je al gesproken hebben en weten dat je dan kan. Maar je kunt voor de zekerheid even bevestigen.
pi_41576867
^^

Sorry hoor maar een bevestiging bevestigt altijd een afspraak, dat betekent dat in principe alle informatie bekend is en beide partijen hebben aangegeven akkoord te gaan.
Als ze je na een paar dagen vragen of je het wel gelezen hebt en of je er nog wilt werken
M'n signature, wat doe je :{
pi_41576905
Het is echt compleet overbodig om op dat mailtje te replyen, je hebt immers telefonisch die afspraak gemaakt/bevestigd. Het is gewoon 'standaard' dat er dan nog even een mailtje achteraan gaat. Als alles klopt wat in die mail staat, hoef je hier absoluut niet op te reageren.
  donderdag 7 september 2006 @ 11:28:04 #21
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_41578161
Niet reageren inderdaad.
Dit is toch al de bevstiging; ze weten al dat je komt, aangezien ze dat telefonisch met je hebben afgesproken...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_42334592
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:06 schreef Den_Haag het volgende:
Het kan geen kwaad om te reageren maar het hoeft niet perse. Wel het resultaat posten van de tweede ronde!!
Om even reactie te geven op het resultaat van het 2e gesprek, dat is zeer goed verlopen. Contract is ondertussen ook al getekend en per 01-11 begin ik bij de nieuwe werkgever.

En of die reactie op de bevestiging nu wel of niet nodig was, het kan in ieder geval geen kwaad volgens mij.
pi_42339747
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 14:33 schreef IvoE het volgende:

[..]

Om even reactie te geven op het resultaat van het 2e gesprek, dat is zeer goed verlopen. Contract is ondertussen ook al getekend en per 01-11 begin ik bij de nieuwe werkgever.

En of die reactie op de bevestiging nu wel of niet nodig was, het kan in ieder geval geen kwaad volgens mij.
Gefeliciteerd man!!! Wat ga je precies doen ??

Nog een vraagje trouwens, wat voor dingen worden er op een tweede gesprek gevraagd?? Ik neem aan dat ze in het eerste gesprek al inhoudelijk vragen hebben gesteld etc..dus wat wordt er nog besproken op een tweede gesprek??
pi_74992100
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 19:43 schreef Burbujas het volgende:

[..]

Nog een vraagje trouwens, wat voor dingen worden er op een tweede gesprek gevraagd?? Ik neem aan dat ze in het eerste gesprek al inhoudelijk vragen hebben gesteld etc..dus wat wordt er nog besproken op een tweede gesprek??
Bovenstaande vraag ik mij ook af
-weg, zie banmeldtopic-
pi_74992399
Beloning/arbeidsvoorwaarden?
Wat gedetaileerder op een en ander ingaan?
Alles wat niet in het eerste gesprek is besproken?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')