en nu?quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:02 schreef NeoTribalist het volgende:
"culture, which we put on like an overcoat, is the collectivized consensus about what sort of neurotic behaviors are acceptable"
zo![]()
Ligt eraan in welk land je bent, maar in Nederland en landen zoals Turkije zal dat geen probleem zijn, wel moet men gepast gekleed zijn...quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:00 schreef Lucille het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met het bezoeken van de moskee als niet-moslim? Mijn ervaring is dat in veel moslim landen het lastig is om moskeen te betreden als niet-moslim (en dus als toerist). Ik heb er maar een paar mogen betreden, maar bij de meerderheid kwam ik niet binnen.
Juist voor het bewijzen van de laatste eer zou je graag aanwezig willen, worden voor dit soort situaties uitzonderingen gemaakt?
Nu gaan we mediteren en bomen omhelsenquote:
Als je de rituelen aanhoudt mag je gewoon naar binnen bv. schoenen uit trekken als je binnen komt.quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:00 schreef Lucille het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met het bezoeken van de moskee als niet-moslim? Mijn ervaring is dat in veel moslim landen het lastig is om moskeen te betreden als niet-moslim (en dus als toerist). Ik heb er maar een paar mogen betreden, maar bij de meerderheid kwam ik niet binnen.
Juist voor het bewijzen van de laatste eer zou je graag aanwezig willen, worden voor dit soort situaties uitzonderingen gemaakt?
Wat bedoel je daarmee?quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:02 schreef NeoTribalist het volgende:
"culture, which we put on like an overcoat, is the collectivized consensus about what sort of neurotic behaviors are acceptable"
zo![]()
Mijn vriendin komt van Java en haar familie rouwde een aantal weken geloof ik. Ook hoefde in die tijd de familie niet zelf te koken.quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:11 schreef pussydeluxe het volgende:
In mijn (Indische) familie is het zo, dat wij de overledene thuis opbaren en een wake aan zijn/haar geopende kist houden. Dit duurt ongeveer 3 dagen tot de begrafenis zelf. In die 3 dagen komen alle familieleden over de vloer, we halen herinneringen op aan de overledene en eten en drinken met elkaar. Op de een of andere manier maakt dat het afscheid minder zwaar.
Wordt het opbaren door de familie zelf gedaan of zijn daar mensen bij betrokken die dit als beroep hebben? Zijn er bepaalde regels voor die in acht worden genomen bij het opbaren? Bijvoorbeeld wie het werk mogen doen of wie er bepaalde rituelen (als die er zijn) mogen uitvoeren.quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:11 schreef pussydeluxe het volgende:
In mijn (Indische) familie is het zo, dat wij de overledene thuis opbaren en een wake aan zijn/haar geopende kist houden. Dit duurt ongeveer 3 dagen tot de begrafenis zelf. In die 3 dagen komen alle familieleden over de vloer, we halen herinneringen op aan de overledene en eten en drinken met elkaar. Op de een of andere manier maakt dat het afscheid minder zwaar.
Dat cultuur niet je vriend is, omdat het vernieuwing tegengaat. Je moet gewoon je eigen shit bedenken.quote:
Het opbaren zelf wordt wel door proffesionele mensen gedaan. De kist moet namelijk koel gehouden worden. Rituelen hebben we niet echt. Ik weet zelf niet beter, dan dat het overlijden van een dierbare of familielid, op deze manier wordt "verwerkt".quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:16 schreef Lucille het volgende:
[..]
Wordt het opbaren door de familie zelf gedaan of zijn daar mensen bij betrokken die dit als beroep hebben? Zijn er bepaalde regels voor die in acht worden genomen bij het opbaren? Bijvoorbeeld wie het werk mogen doen of wie er bepaalde rituelen (als die er zijn) mogen uitvoeren.
Hé, ik woon in Rhenen en zat in Veenendaal op school, misschien ken ik die vriend van je, vast niet, maar misschien.quote:Op dinsdag 5 september 2006 10:55 schreef Waaromnie het volgende:
Een vriend van me is marokkaan en ook een moslim en z`n zusje is eergisteren nacht overleden
(heel tragisch allemaal R.I.P)
Maar zij werd inderdaad in een wit doek gewikkeld en in een kist gelegd.
Gisteren werd ze naar de moskee in veenendaal (woonplaats) gebracht zodat iedereen haar de laatste eer kon bewijzen en kon bidden.
Ze wordt morgen naar Marokko gevlogen om begraven te worden
Daarna wordt er volgens mij een rouwperiode ingesteld van 1 maand waarin de familie inderdaad niet naar feesten mag gaan en geen muziek gedraaid mag worden. Alles moet thuis heel erg ingetogen blijven. Weet dus niet of ze een maand in Marokko blijven of dat ze terug komen om hier gaan rouwen?
Ik ving ook op dat de moeder een maand lang in witte kleren moet lopen. Natuurlijk niet dezelfde kleren maar het moet wit zijn, toch een verschil met de zwarte kledij wat in Nederland gebruikelijk is.
Mja, kan het wel een beetje gelijk geven.quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:02 schreef NeoTribalist het volgende:
zo![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |