abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41493586
Zo'n anderhalve maand geleden hebben wij laminaat gelegd en uiteraard de vereiste ruimte overgehouden aan de uiteinden. Dat zal zo minimaal 1cm aan weerskanten zijn geweest.

Afgelopen 2 weken viel mij op dat het laminaat inmiddels op diverse plekken flink strak tegen de muur aan zit. Gelukkig zijn de plinten nog niet geplaatst (jaja... klusje dat iedereen volgens mij uitstelt )

Ben nu dus wat bang geworden dat het nog verder gaat uitlopen en er uiteindelijk een bobbeling gaat ontstaan (nog niet kunnen ontdekken tot nu toe). Gaat het nog verder uitlopen en wat kan ik er tegen doen?
Zelf dacht ik eraan om langs de muur dan maar in te gaan korten..... maar hoe? Met een slijptol op de lange stukken en de korte stukken en hoekjes met een dremel? HELP!l
pi_41494972
Je luchtvochtigheid is erg toegenomen. Heb een hygrometer (luchtvochtigheid meter) in huis. Stook je veel op b.v. een gas kachel dit maakt de lucht nl veel vochtigger. CV maakt het luist minder vochtig.
pi_41495484
En er zijn zagen te huur om langs de kant een cm weg te zagen.
pi_41496891
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:41 schreef tnimble het volgende:
Je luchtvochtigheid is erg toegenomen. Heb een hygrometer (luchtvochtigheid meter) in huis. Stook je veel op b.v. een gas kachel dit maakt de lucht nl veel vochtigger. CV maakt het luist minder vochtig.
Maarreuh.. heeft het dan te maken met de extreme regenval van afgelopen tijd?
Nog even wat aanvullende informatie:
Huis stond ca. 1 jaar leeg, betonnen bouw met (geen vochtige) kruipruimte. Na een maand klussen hebben we het laminaat gelegd. Verwarming (cv middels combiketel) hebben we vooralsnog niet aan gehad.
pi_41496926
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:08 schreef Marsepein het volgende:
En er zijn zagen te huur om langs de kant een cm weg te zagen.
Yes! die moet ik hebben ben ik bang... voordat het verder gaat uitzetten en ons vloertje op een golfbaan gaat lijken.
Marsepein: hoe heet zo'n apparaat?
pi_41497257
Vraagje: ligt het laminaat rondom tegen de muur aan? Of slechts langs 1 zijde, dan kan het door gebruik/lopen wat verschoven zijn..
Waarschijnlijk rondom, anders zul je het niet over uitzetten hebben.. maar wilde het toch even checken)
pi_41497305
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:47 schreef Rolex18038 het volgende:

Vraag dat nu niet, ik had het al express niet opgeschreven.

Maar ik denk dat je met een invalzaag een heel eind gaat komen!
pi_41497373
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:55 schreef winterapfel het volgende:
Vraagje: ligt het laminaat rondom tegen de muur aan? Of slechts langs 1 zijde, dan kan het door gebruik/lopen wat verschoven zijn..
Waarschijnlijk rondom, anders zul je het niet over uitzetten hebben.. maar wilde het toch even checken)
Dat is het vreemde: sommige kamers is het zowel aan het ene uiteinde als aan het andere uiteinde tegen de muur gaan liggen. Andere kamers slechts aan 1 kant.
Verschuiven lijkt mij overigens sterk hoor.. we hebben drempelloos gelegd.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 september 2006 @ 22:58:43 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41497390
We hebben de natste maand ooit achter de rug. Uiteraard is het nu uitgezet.
Als het koud vriezend weer is en je stookt, zal het weer krimpen.

Lekker als je nu nog een centimeter afzaagt en het vervolgens 's winters onder je plinten vandaan komt.
pi_41497409
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:47 schreef Rolex18038 het volgende:

[..]

Yes! die moet ik hebben ben ik bang... voordat het verder gaat uitzetten en ons vloertje op een golfbaan gaat lijken.
Je kunt daar bij de boels ofzo een kantenfrees voor huren maar bij Hornbach verkopen ze een lamellofrees compleet met toebehoren voor ongeveer hetzelfde bedrag als een dag huur (tientje of drie). Mijn ervaring is dat dat een geweldig apparaat is (het is een Ferm, ben benieuwd hoe lang hij meegaat). Naast houtverbindingen e.d. kun je hem ook gebruiken voor dit soort klusjes, of om deuren af te korten ofzo.

Eigenlijk is het een haakse slijper met een zaagschijf en een soort bovenfrees frame er op. Het platte deel wat op de foto uitsteekt kun je 90 graden draaien zodat het zaagblad haaks op in dit geval de vloer komt te staan en perfect een paar milimeter van de rand kan zagen. Als je hier vervolgens de gebruikelijke plakplintjes overheenlegd is het probleem onzichtbaar opgelost.
pi_41497445
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:56 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Vraag dat nu niet, ik had het al express niet opgeschreven.

Maar ik denk dat je met een invalzaag een heel eind gaat komen!
hehehe...
Invalzaag... ik zal zoëven es even gaan Googlen, anders morgen even het verhuurbedrijf bellen.

(lekker klusje overigens hoor... moet ook nog de plinten doen!
pi_41497483
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:

Lekker als je nu nog een centimeter afzaagt en het vervolgens 's winters onder je plinten vandaan komt.
Ook weer iets om rekening mee te houden... thnx Swets!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 september 2006 @ 23:02:10 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41497518
quote:
Op maandag 4 september 2006 23:01 schreef Rolex18038 het volgende:

[..]

Ook weer iets om rekening mee te houden... thnx Swets!
Zeker als je bedenkt dat je het gelegd hebt in zo'n beetje de heetste maand ooit.
pi_41497563
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:

Dat is ook weer waar, als je CV hebt, ga iig even een paar weken stoken en meet dan nog eens. Je hebt kans dat e.e.a. weer aardig teruggekomen is.
pi_41497586
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:59 schreef DCSboy het volgende:

[..]

Je kunt daar bij de boels ofzo een kantenfrees voor huren maar bij Hornbach verkopen ze een lamellofrees compleet met toebehoren voor ongeveer hetzelfde bedrag als een dag huur (tientje of drie). Mijn ervaring is dat dat een geweldig apparaat is (het is een Ferm, ben benieuwd hoe lang hij meegaat). Naast houtverbindingen e.d. kun je hem ook gebruiken voor dit soort klusjes, of om deuren af te korten ofzo.

[afbeelding]

Eigenlijk is het een haakse slijper met een zaagschijf en een soort bovenfrees frame er op. Het platte deel wat op de foto uitsteekt kun je 90 graden draaien zodat het zaagblad haaks op in dit geval de vloer komt te staan en perfect een paar milimeter van de rand kan zagen. Als je hier vervolgens de gebruikelijke plakplintjes overheenlegd is het probleem onzichtbaar opgelost.
Dank..... komen echter geen plakplintjes op. Voor het leggen hebben we de originele plinten verwijderd. Er komen nieuwe plinten op.
pi_41497686
quote:
Op maandag 4 september 2006 23:03 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Dat is ook weer waar, als je CV hebt, ga iig even een paar weken stoken en meet dan nog eens. Je hebt kans dat e.e.a. weer aardig teruggekomen is.
Lekker joh! begint net de temperatuur buiten weer op te lopen
pi_41497725
quote:
Op maandag 4 september 2006 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zeker als je bedenkt dat je het gelegd hebt in zo'n beetje de heetste maand ooit.
Klopt ja.... kameraad die help hielp was ook niet blij met me. Vooral de zolder was een feest
pi_41497938
Hoelang heb je het laminaat laten aclimatiseren voordat je het ging leggen?
Had je ook de vochtigheid van de vloer van te voren gemeten?
pi_41498437
Hebben wij ook eens gehad met onze parketvloer, het was ongeveer 15cm hoog. Toen het was gezakt hebben we ook aan de zijkanten er stukken vanaf gehaald.
Lange benen koud hoofd.
pi_41506467
quote:
Op maandag 4 september 2006 23:06 schreef Rolex18038 het volgende:

[..]

Lekker joh! begint net de temperatuur buiten weer op te lopen
Dan zaag je er toch nu al een rand af
  dinsdag 5 september 2006 @ 08:39:48 #21
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_41506710
Heb mij laminaat (Ikea) gelegd in midden Juli, toen het zo ongeveer de heetste dagen waren.
Hier is het niet of nauwelijks uitgezet. (ook nu pas met de plinten bezig )
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 5 september 2006 @ 08:58:47 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41506978
Is het laminaat wel ge-aclimatiseerd?

Ik zou het een paar weken aankijken of het verder nog uitzet danwel krimpt. Door de vele regenval is de luchtvochtigheid bizar hoog de laatste weken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 5 september 2006 @ 11:51:05 #23
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_41510895
je moet idd je laminaat minimaal 24 uur in de kamer hebben liggen voordat je gaat leggen...
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_41510973
Ligt er wel plastic onder de vloer?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_41519909
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 08:58 schreef sanger het volgende:
Is het laminaat wel ge-aclimatiseerd?
Jawel... heeft ongeveer 2 weken in huis gelegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: