Maarreuh.. heeft het dan te maken met de extreme regenval van afgelopen tijd?quote:Op maandag 4 september 2006 21:41 schreef tnimble het volgende:
Je luchtvochtigheid is erg toegenomen. Heb een hygrometer (luchtvochtigheid meter) in huis. Stook je veel op b.v. een gas kachel dit maakt de lucht nl veel vochtigger. CV maakt het luist minder vochtig.
Yes! die moet ik hebben ben ik bang... voordat het verder gaat uitzetten en ons vloertje op een golfbaan gaat lijken.quote:Op maandag 4 september 2006 22:08 schreef Marsepein het volgende:
En er zijn zagen te huur om langs de kant een cm weg te zagen.
quote:Op maandag 4 september 2006 22:47 schreef Rolex18038 het volgende:
Marsepein: hoe heet zo'n apparaat?
Dat is het vreemde: sommige kamers is het zowel aan het ene uiteinde als aan het andere uiteinde tegen de muur gaan liggen. Andere kamers slechts aan 1 kant.quote:Op maandag 4 september 2006 22:55 schreef winterapfel het volgende:
Vraagje: ligt het laminaat rondom tegen de muur aan? Of slechts langs 1 zijde, dan kan het door gebruik/lopen wat verschoven zijn..
Waarschijnlijk rondom, anders zul je het niet over uitzetten hebben.. maar wilde het toch even checken)
Je kunt daar bij de boels ofzo een kantenfrees voor huren maar bij Hornbach verkopen ze een lamellofrees compleet met toebehoren voor ongeveer hetzelfde bedrag als een dag huur (tientje of drie). Mijn ervaring is dat dat een geweldig apparaat is (het is een Ferm, ben benieuwd hoe lang hij meegaat). Naast houtverbindingen e.d. kun je hem ook gebruiken voor dit soort klusjes, of om deuren af te korten ofzo.quote:Op maandag 4 september 2006 22:47 schreef Rolex18038 het volgende:
[..]
Yes! die moet ik hebben ben ik bang... voordat het verder gaat uitzetten en ons vloertje op een golfbaan gaat lijken.
Marsepein: hoe heet zo'n apparaat?
hehehe...quote:Op maandag 4 september 2006 22:56 schreef Marsepein het volgende:
[..]
![]()
Vraag dat nu niet, ik had het al express niet opgeschreven.![]()
Maar ik denk dat je met een invalzaag een heel eind gaat komen!
Ook weer iets om rekening mee te houden... thnx Swets!quote:Op maandag 4 september 2006 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:
We hebben de natste maand ooit achter de rug. Uiteraard is het nu uitgezet.
Als het koud vriezend weer is en je stookt, zal het weer krimpen.
Lekker als je nu nog een centimeter afzaagt en het vervolgens 's winters onder je plinten vandaan komt.
Zeker als je bedenkt dat je het gelegd hebt in zo'n beetje de heetste maand ooit.quote:Op maandag 4 september 2006 23:01 schreef Rolex18038 het volgende:
[..]
Ook weer iets om rekening mee te houden... thnx Swets!
Dat is ook weer waar, als je CV hebt, ga iig even een paar weken stoken en meet dan nog eens. Je hebt kans dat e.e.a. weer aardig teruggekomen is.quote:Op maandag 4 september 2006 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:
We hebben de natste maand ooit achter de rug. Uiteraard is het nu uitgezet.
Als het koud vriezend weer is en je stookt, zal het weer krimpen.
Lekker als je nu nog een centimeter afzaagt en het vervolgens 's winters onder je plinten vandaan komt.
Dank..... komen echter geen plakplintjes op. Voor het leggen hebben we de originele plinten verwijderd. Er komen nieuwe plinten op.quote:Op maandag 4 september 2006 22:59 schreef DCSboy het volgende:
[..]
Je kunt daar bij de boels ofzo een kantenfrees voor huren maar bij Hornbach verkopen ze een lamellofrees compleet met toebehoren voor ongeveer hetzelfde bedrag als een dag huur (tientje of drie). Mijn ervaring is dat dat een geweldig apparaat is (het is een Ferm, ben benieuwd hoe lang hij meegaat). Naast houtverbindingen e.d. kun je hem ook gebruiken voor dit soort klusjes, of om deuren af te korten ofzo.
[afbeelding]
Eigenlijk is het een haakse slijper met een zaagschijf en een soort bovenfrees frame er op. Het platte deel wat op de foto uitsteekt kun je 90 graden draaien zodat het zaagblad haaks op in dit geval de vloer komt te staan en perfect een paar milimeter van de rand kan zagen. Als je hier vervolgens de gebruikelijke plakplintjes overheenlegd is het probleem onzichtbaar opgelost.
Lekker joh! begint net de temperatuur buiten weer op te lopenquote:Op maandag 4 september 2006 23:03 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar, als je CV hebt, ga iig even een paar weken stoken en meet dan nog eens. Je hebt kans dat e.e.a. weer aardig teruggekomen is.
Klopt ja.... kameraad die help hielp was ook niet blij met me. Vooral de zolder was een feestquote:Op maandag 4 september 2006 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zeker als je bedenkt dat je het gelegd hebt in zo'n beetje de heetste maand ooit.
Dan zaag je er toch nu al een rand afquote:Op maandag 4 september 2006 23:06 schreef Rolex18038 het volgende:
[..]
Lekker joh! begint net de temperatuur buiten weer op te lopen![]()
Jawel... heeft ongeveer 2 weken in huis gelegenquote:Op dinsdag 5 september 2006 08:58 schreef sanger het volgende:
Is het laminaat wel ge-aclimatiseerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |