Omfgquote:Op maandag 4 september 2006 20:06 schreef Mustard_Man het volgende:
komt er net zo een dude met zn dochter (die eruit zag of ze kanker had)
Daarom is het toch niet verplicht om geld te geven? De klacht was dan ook dat die gozer boos ging kijken wat natuurlijk nergens op slaat.quote:Op maandag 4 september 2006 20:09 schreef faberic het volgende:
ach die mensen doen het ook maar voor anderen en vaak een beetje voor zichzelf. Om nou die mensen zelf erop aan te kijken, vind ik altijd zo lullig
Hier ook, dan geef je wel wat! Das de truck!quote:Op maandag 4 september 2006 20:13 schreef dutchtubby het volgende:
ik had en hele lekkere collectante hier, die mag vaker langskomen hoor
ach, van een beetje kanker is nog nooit iemand doodgegaan.quote:Op maandag 4 september 2006 20:23 schreef Flurry het volgende:
Van whoppers krijg je kanker.
Ik geef wekelijks zo'n ¤30 aan die collecte groep van het kankerfonds.quote:Op maandag 4 september 2006 20:10 schreef Laura 2000 het volgende:
Ik heb net nog een euro gegeven aan de mevrouw van de kankerstichtingGoed dat er mensen zijn die zich daar voor inzetten.
Ze hebben t trouwens al moeilijk gfenoeg, iedereen denk nu natuurlijk 'weer zo'n fraudeur aan de deur'
![]()
Collectes![]()
Volgens mij ging het niet over de kankerhoeren op straatquote:Op maandag 4 september 2006 20:28 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik geef wekelijks zo'n ¤30 aan die collecte groep van het kankerfonds.
Er is op korte termijn geen zicht op een feilloze geneeswijze - het is dus voorlopig een bodemloze put en ik ben blij dat de overheid goed nadenkt en niet al mijn belastinggeld hierin stort. Ik geef liever zelf wat geld - uit eigen wil, omdat onderzoek de overlevingskans van kankerpatienten misschien een klein beetje kan vergroten.quote:Op maandag 4 september 2006 20:28 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Collecteren is gelegaliseerd bedelen.
Daarnaast het eigenlijk van de zotte dat er stichtingen als de kankerbestrijding nodig zijn om fundamenteel medisch onderzoek te financieren. Het is niets anders dan het verhullen dat een overheid van een welvarend land als Nederland niet in staat blijkt te zijn om dit soort essentieel onderzoek voldoende te financieren.
Als je het over bodemloze putten hebt, dan heb ik persoonlijk liever dat er belastinggeld die kant op vloeit dan bijvoorbeeld naar prestigieuze HSL verbindingen.quote:Op maandag 4 september 2006 20:41 schreef Flurry het volgende:
[..]
Er is op korte termijn geen zicht op een feilloze geneeswijze - het is dus voorlopig een bodemloze put en ik ben blij dat de overheid goed nadenkt en niet al mijn belastinggeld hierin stort. Ik geef liever zelf wat geld - uit eigen wil, omdat onderzoek de overlevingskans van kankerpatienten misschien een klein beetje kan vergroten.
Reageer je ook zo, als je een bekende kent die kanker heeft? Zo ontzettend matig!! En dan niet eens durven vertellen waarom je niks geeft. Het is ook zo moeilijk hé, anderen een beetje helpen.quote:ik had nog wel wat kleingeld in mn portemonnee maar misschien wil ik morgen wel een whopper op centraal kopen.
Daarbij zijn degelijke en objectieve onderzoeken uitgevoerd naar de economische haalbaarheid en dat betekent dat die lijn er uiteindelijk voor zorgt dat er meer geld te besteden is aan kanker-onderzoekquote:Op maandag 4 september 2006 20:44 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Als je het over bodemloze putten hebt, dan heb ik persoonlijk liever dat er belastinggeld die kant op vloeit dan bijvoorbeeld naar prestigieuze HSL verbindingen.
Die collecteurs schroeven uiteraard thuis die collectebus open, om hun aow'tje wat aan te vullen.quote:Op maandag 4 september 2006 20:50 schreef T3rr0r het volgende:
Ik geef liever niet aan collectes, ik heb liever van die mensen aan de deur waar je je kan inschrijven als donateur. Volgens mij hebben goede doelen veel meer aan donateurs dan aan mensen die via de collecte geven. En collectes vind ik ook veel te fraude gevoelig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |