FOK!forum / Klaagbaak / Redelijk tot zeer brutale actie
Echo99maandag 4 september 2006 @ 19:43
Ik werd van de week gebeld door een callcentre. Of ik even tijd voor ze had. Omdat ik ook de beroerdste niet ben (ik ben best aardig zelfs ) en ik zelf vroeger ook telemarketeer (telefoonslet ) ben geweest zei ik: nou het kan wel even...

Het gesprekje ging ongeveer zo:
quote:
BCS: Gefeliciteerd, u heeft een kadobon gewonnen!
echo99: Tof! Dankje! Stuur maar op.
BCS: Ja maar dat gaat zomaar niet. U kunt deze bon alleen besteden als u lid ben van de club
echo99: Nou, heb wel wat vrienden die lid zijn van die club, dus kan hen er ook wel blij meemaken.
BCS: Oh, nou dat mag ook hoor. (telefoon flikkerde bijna uit mijn hand van verbazing )
echo99: Nou dit en dit en dit zijn mijn gegevens ik zie de bon graag tegemoet.
BCS: Nou dank voor uw tijd en veel plezier met uw abbonnement *tuut*tuut*tuut*
echo99: WTF??????
Ik pissig en weer teruggebeld. de BCS (boekenclubsnol) in kwestie was er niet maar na wat aandringen kreeg ik haar toch aan de lijn...
quote:
BCS: Ja blij dat u nog even terugbelt. Ik heb uw rekening nummer niet.
echo99: Nou dat gaat u ook niet krijgen want ik wil geen abbonnement.
BCS: Jewel hoor, u zei stuur maar op. Het staat allemaal op de band, u heeft zelf gezegd: stuur maar op.
echo99: Ja, jij belde dat dat ik GVD een bon had gewonnen.
BCS: Ja maar meneer u heeft nu toch een abbonnement.
echo99: Ik heb geen abbonnement en dat wil ik ook niet.
BCS: Oh... nu... Als het zo moet dan maar niet... Goedemiddag... *tuut*tuut*tuut*
Ik wederom: WTF

Mijn klacht is: duidelijk denk ik...
kolliemaandag 4 september 2006 @ 19:44
je bent erin gestonken
Mokzmaandag 4 september 2006 @ 19:46
Oh, als ze opnemen zonder jouw toestemming is het zowiezo niet geldig.
Jaroldmaandag 4 september 2006 @ 19:46
Wanneer krijg je nou die bon?
viagraapmaandag 4 september 2006 @ 19:51
Ik lach best wel dubbel na de eerste dialoog
Maar na de tweede vond ik het eigenlijk wel heel brutaal
Vampiermaandag 4 september 2006 @ 19:51
DE ultime reden om meteen contact te verbreken. Ik geef altijd iedereen de kans om zich te identificeren. Doen ze dat niet of onvolledig dan is het meteen einde contact, kunnen ze zich identificeren dan luister ik meestal wat ze willen... is het een telemarketeer dan is het meteen einde, is het een persoon wat iemand wil spreken dan vraag ik altijd de reden van het gesprek, kunnen ze dat niet vertellen dan is het einde contact. Anders hang ik alsnog op
Psychonikeomaandag 4 september 2006 @ 19:52
nu krijg je een deurwaarder
Echo99maandag 4 september 2006 @ 19:54
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:53 schreef nicomart het volgende:

[..]

zijn hoofdletters niet uitsluitend bestemd voor namen en het begin van een zin?
Gebruik ze dan ook aan het begin van je zin
Catch_memaandag 4 september 2006 @ 20:02
Je had gewoon moeten zeggen dat ze je of die bon zou geven, óf dat jij haar effe zou volblaffen. Simpele keuze niet waar?!
nightfallmaandag 4 september 2006 @ 20:25
voor de volgende keer dus onthouden:
"heeft u even tijd?"
jij: "NEE!"

klaar
Ticootjemaandag 4 september 2006 @ 21:27
ik zeg meestal gewoon dat mn ouders er niet zijn..... of dat de familie **** hier niet woont... telefoonspam!
Stippelmaandag 4 september 2006 @ 21:41
het enige punt is dat jij de bon bij ontvangst nu direct moet terugsturen (je hebt meestal een retourneringstijd van X dagen, kijk eventueel in de Wet Koop op Afstand, die geeft je naar ik meen iets van 31 dagen) en meldden dat je het abbonement niet wil hebben ... behoud je de bon geef je daarmee expliciet aan dat je ook het abbonement wil hebben (dat is je medegedeeld) en moet je vervolgens de rekeningen ook gaan betalen ....

bij teveel geretourneerde bestellingen is de kans groot dat de telefoniste ontslagen wordt (ik neem aan dat dit callcenter de 'prestaties van de telefonistes monitort en retourzendingen van hun resultaat aftrekt; hiervoor soms nog en extra 'boete' geeft)...

ben je echter dom en eigenwijs en behoud je de bon na ontvangst, moet je gaan betalen ook (zelfs al heb je aan de telefoon niet exliciet ingestemd met het abbonement, maar door behud van de bon dan weer wel; dat is de truc waar veel van zulke telefonische verkoop) ... tot an deurwaarders toe (die dat ook winnen, als je de bon niet of te laat geretourneerd hebt)
Bielsmaandag 4 september 2006 @ 22:19
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:51 schreef Vampier het volgende:
DE ultime reden om meteen contact te verbreken. Ik geef altijd iedereen de kans om zich te identificeren. Doen ze dat niet of onvolledig dan is het meteen einde contact, kunnen ze zich identificeren dan luister ik meestal wat ze willen... is het een telemarketeer dan is het meteen einde, is het een persoon wat iemand wil spreken dan vraag ik altijd de reden van het gesprek, kunnen ze dat niet vertellen dan is het einde contact. Anders hang ik alsnog op
En is het nou gezellig, in die spookstad die is jouw sociale leven?
HPoimaandag 4 september 2006 @ 22:23
idd, Deurwaarder.
Xebbermaandag 4 september 2006 @ 22:46
Niet zeiken jong! Jij smeert allerlei mensen ook een pauperhypotheek aan

EsDedinsdag 5 september 2006 @ 00:03
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:51 schreef Vampier het volgende:
DE ultime reden om meteen contact te verbreken. Ik geef altijd iedereen de kans om zich te identificeren. Doen ze dat niet of onvolledig dan is het meteen einde contact, kunnen ze zich identificeren dan luister ik meestal wat ze willen... is het een telemarketeer dan is het meteen einde, is het een persoon wat iemand wil spreken dan vraag ik altijd de reden van het gesprek, kunnen ze dat niet vertellen dan is het einde contact. Anders hang ik alsnog op
Doe dat bij mij als telemarketeer en ik blijf je net zolang terugbellen tot je m'n verhaal gehoord hebt. Luisteren zul je!
appelsapdinsdag 5 september 2006 @ 06:50
Wat een dom wijf. Het staat allemaal op band.
Net of je met dat gesprek een overeenkomst hebt afgesloten.
GreatWhiteSilencedinsdag 5 september 2006 @ 07:21
Ik neem de vaste telefoon niet eens meer op, het zijn toch alleen maar van die callcenters. Mensen die ik ken bellen alleen mijn mobiele nummer.
StefanPdinsdag 5 september 2006 @ 07:24
Ik word nooit gebeld door telemarketeers
buzzerdinsdag 5 september 2006 @ 07:25
TVP's verwijderd (Topic Verneukende Posts)
Vampierdinsdag 5 september 2006 @ 07:27
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 00:03 schreef EsDe het volgende:

[..]

Doe dat bij mij als telemarketeer en ik blijf je net zolang terugbellen tot je m'n verhaal gehoord hebt. Luisteren zul je!
https://www.donotcall.gov/default.aspx

lawsuit baby yeah!
Vampierdinsdag 5 september 2006 @ 07:28
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:19 schreef Biels het volgende:

[..]

En is het nou gezellig, in die spookstad die is jouw sociale leven?
sorry dat jij alleen een sociaal leven hebt met telemarketeers die je bellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vampier op 05-09-2006 07:34:47 ]
buzzerdinsdag 5 september 2006 @ 07:30
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 07:24 schreef StefanP het volgende:
Ik word nooit gebeld door telemarketeers
sinds ik mijn gegevens heb ingevuld bij infofilter.nl een stuk minder. Maar de gesprekken die nog wel doorkomen duren nooit langer dan 15 seconden.
Vampierdinsdag 5 september 2006 @ 07:35
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 07:30 schreef buzzer het volgende:

[..]

sinds ik mijn gegevens heb ingevuld bij infofilter.nl een stuk minder. Maar de gesprekken die nog wel doorkomen duren nooit langer dan 15 seconden.
Jah net alsof hij wat heeft aan een Nederlandse do not call list
Saekerhettdinsdag 5 september 2006 @ 07:53
- Goeiedag met ...., heeft u even tij...
*tuut tuut tuut*

Zo moet dat
McGillesdinsdag 5 september 2006 @ 09:42
Volgens mij hadden ze jou in de eerste plaats meteen moeten hebben verteld dat het gesprek opgenomen word.

Ten tweede is een mondelinge overeenkomst (in dit niet echt een overeenkomst maar dat terzijde) niet zoveel waard.

Oftewel, gewoon niks accepteren van die kutlui aan de deur en gelijk retourzenden!
soppigwoensdag 6 september 2006 @ 12:30
dit is dus eeeecht niet rechts geldig he ..
dawgwoensdag 6 september 2006 @ 12:39
Ja, erg is dat.
Ik kreeg gister een upc-snol aan de lijn, op mijn gsm nog wel (wtf?).
Ze moest iemand anders hebben, maar nu ze mij toch aan de lijn had......... Toen heb ik maar opgehangen, nadat ik vriendelijk gemeld had geen interesse te hebben.
flugeltjewoensdag 6 september 2006 @ 13:00
en opgeschoond
Echo99woensdag 6 september 2006 @ 13:08
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:00 schreef flugeltje het volgende:
en opgeschoond
Sjengservicewoensdag 6 september 2006 @ 13:11
Wat een gemuteerdecellenputhoer! Ik had naar haar gegevens gevraagd en haar daarna aan een onderdanig spel onderheven!
Dalamarwoensdag 6 september 2006 @ 13:48
Altijd leuk als ze op je vaste toestel bellen: "Ow sorry, ik rijd net een tunnel in". *tuut tuut tuut*
Ulreazjwoensdag 6 september 2006 @ 13:52
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:48 schreef Dalamar het volgende:
Altijd leuk als ze op je vaste toestel bellen: "Ow sorry, ik rijd net een tunnel in". *tuut tuut tuut*
whehe

OT: Ik heb me ook hele tijd geleden aangemeld op infofilter. Scheelt inderdaad een stuk.
gebruikersnaamwoensdag 6 september 2006 @ 13:56
leuk verhaal, hoe wist je het telefoonnummer van die calltrut
CartWOmanwoensdag 6 september 2006 @ 13:56
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:52 schreef Ulreazj het volgende:

[..]

whehe

OT: Ik heb me ook hele tijd geleden aangemeld op infofilter. Scheelt inderdaad een stuk.
Ik ook, we worden sinsdien vrijwel niet meer gebeld.
Echo99woensdag 6 september 2006 @ 13:57
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:56 schreef gebruikersnaam het volgende:
leuk verhaal, hoe wist je het telefoonnummer van die calltrut
Nummerherkenning
Limburger_noordwoensdag 6 september 2006 @ 13:57
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 07:24 schreef StefanP het volgende:
Ik word nooit gebeld door telemarketeers
Geef je nummer even , dan regelen we dat
gebruikersnaamwoensdag 6 september 2006 @ 13:58
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:57 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Nummerherkenning
goed idee, een callcenter met nummermeezenden aan


-edit: kap nou eens met dat plaatje-

[ Bericht 11% gewijzigd door flugeltje op 06-09-2006 14:07:56 ]
flugeltjewoensdag 6 september 2006 @ 14:08
en wederom opgeschoond.
Swollywoensdag 6 september 2006 @ 14:14
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:57 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Nummerherkenning
Das dan ook voor het eerst dat ze met nummerherkenning aan bellen.
Normaal staat dat altijd uit bij die callcenters.

Nu ben ik toch al geneigd om niet op te pakken als er iemand belt zonder nummerherkenning aangezien al mijn familie en vrienden met nummerherkenning bellen en het dan dus meestal een callcenter is
Echo99woensdag 6 september 2006 @ 14:16
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:14 schreef Swolly het volgende:

[..]

Das dan ook voor het eerst dat ze met nummerherkenning aan bellen.
Normaal staat dat altijd uit bij die callcenters.

Nu ben ik toch al geneigd om niet op te pakken als er iemand belt zonder nummerherkenning aangezien al mijn familie en vrienden met nummerherkenning bellen en het dan dus meestal een callcenter is
Gebeurt wel vaker hoor... Wordt je ineens gebeld door een nummer uit Limburg ofzo. Had laatst zelfs een belgisch callcentre netjes met 0032-etc
Henny_Huismanwoensdag 6 september 2006 @ 14:19
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:57 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Nummerherkenning
Nonsens. Die bellen altijd anoniem. En als je ze vraagt of je ze terug kan bellen, kan dat nooit. (logisch)
Of het moet wel een hele domme callcenter zijn.
Echo99woensdag 6 september 2006 @ 14:21
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:19 schreef Henny_Huisman het volgende:

[..]

Nonsens. Die bellen altijd anoniem. En als je ze vraagt of je ze terug kan bellen, kan dat nooit. (logisch)
Of het moet wel een hele domme callcenter zijn.
Goed. Ik lieg. Sluit het topic dan maar
NiGeLaToRwoensdag 6 september 2006 @ 14:24
'het staat op de band'
Mwanatabuwoensdag 6 september 2006 @ 14:26
Oxxio handelt ook zo: doe bellen op of je interesse hebt in een offerte of kennismakingspakket. Jouw instemming wordt op de band gebruikt als mondelinge overeenkomst tot een contract. En dan moet je dus je grote bek opzetten en je rechten goed kennen om bij ze weg te kunnen. Degenen die dat niet doen of durven, zitten dan dus aan ze vast, en dat zijn er altijd weer heel wat.
Hiermee overvallen ze in het bijzonder bejaarden.
Heel brutaal, heel effectief.

Lekturama had/heeft er ook een handje van: je iets laten bestellen, en met die bestelling mee een pakket van 250 euro opsturen. Als je het niet wilt, dan moet je het zelf maar terugsturen. Genoeg mensen die denken dat ze het wellicht onbedoeld besteld hebben met die andere bestelling mee en het niet durven retourneren.
Weet niet of ze dit nog doen trous.
Gripperwoensdag 6 september 2006 @ 14:27
"het tegenscript"
http://www.xs4all.nl/~egbg/wbscrptnw.gif
Robocockwoensdag 6 september 2006 @ 14:28
lol

Ik zou echt woest worden
brood_korstwoensdag 6 september 2006 @ 14:28
Hoi, heb je tijd
Nee
Echt niet het duurt maar even
OPK******N Ik heb geen tijd !!

Dan hangen ze ook vaak wel op
Tramhaltespecialistwoensdag 6 september 2006 @ 14:31
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:28 schreef brood_korst het volgende:
Hoi, heb je tijd
Nee
Echt niet het duurt maar even
OPK******N Ik heb geen tijd !!

Dan hangen ze ook vaak wel op
Ik zeg altijd tegen mijn vrouw, vrouw, zoals brood_korst is hè, zo zouden er meer moeten zijn!
Echo99woensdag 6 september 2006 @ 14:32
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:28 schreef brood_korst het volgende:

OPK******N Ik heb geen tijd !!
Op een forum kan dat ja.
brood_korstwoensdag 6 september 2006 @ 14:34
K kan der best wel om lachen
Tramhaltespecialistwoensdag 6 september 2006 @ 14:35
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:34 schreef brood_korst het volgende:
K kan der best wel om lachen
Ik zeg altijd maar, lach, und dann bleibt mann immer jung!
brood_korstwoensdag 6 september 2006 @ 14:38
haha ik vin jou wel lache
Tramhaltespecialistwoensdag 6 september 2006 @ 14:40
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:38 schreef brood_korst het volgende:
haha ik vin jou wel lache
Dus als jij mij ziet posten denk jij hardop van: "Gheghe! Da's lachen Jos!"
kareltje_de_grotewoensdag 6 september 2006 @ 14:42
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:51 schreef Vampier het volgende:
DE ultime reden om meteen contact te verbreken. Ik geef altijd iedereen de kans om zich te identificeren. Doen ze dat niet of onvolledig dan is het meteen einde contact, kunnen ze zich identificeren dan luister ik meestal wat ze willen... is het een telemarketeer dan is het meteen einde, is het een persoon wat iemand wil spreken dan vraag ik altijd de reden van het gesprek, kunnen ze dat niet vertellen dan is het einde contact. Anders hang ik alsnog op
niet zoveel programmeren, het leven bestaat niet uit if-then-else
Ruudwoensdag 6 september 2006 @ 14:51
TS, had die band opgevraagd
Limburger_noordwoensdag 6 september 2006 @ 14:53
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:42 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

niet zoveel programmeren, het leven bestaat niet uit if-then-else
Niet ?...volgens bepaalde mensen werkt het vaak wel hoor

Voorbeeldje ? :If 'persoon 'er uitziet als Moslim then persoon = terrorist else wordt hij het wel

Hopelijk begrijpt iedereen dat dit sarcastisch bedoeld is
N.ickawoensdag 6 september 2006 @ 14:54
Ik vraag altijd of ze een informatie pakket kunnen opsturen zodat ik het thuis allemaal eens rustig kan nalezen

Dat kan nooit
Emuwoensdag 6 september 2006 @ 14:55
Ik had er onlangs ook nog 1 aan de lijn, die mij een pensioenplan wilde aansmeren, nu zit ik zelf ook deels in dat wereldje en had ik hem gezegd dat ik een goed pensioenplan had, maar bleef maar aandringen.... toen zij ik hem, dat mijn vader op de bank werkt en met niets anders bezig is...

Toen bleef hij nog maar aandringen dat hij graag een afspraak maakte ik probeer het nog steeds te snappen toen had ik gezegd dat hij maar eens moest opzouten, maar hij wilde niet, dus heb ik eff netjes de hoorn ingelegd, en ben ik verder gaan doen waar ik mee bezig was.

Dat voordeel heb je wel aan de telefoon, maar veel mensen weten het blijkbaar niet. Je hebt totale controle over het gesprek en je kunt het zonder reden op elk moment abrupt afbreken door simpelweg die hoorn neer te leggen
Limburger_noordwoensdag 6 september 2006 @ 15:00
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:55 schreef Emu het volgende:
Ik had er onlangs ook nog 1 aan de lijn, die mij een pensioenplan wilde aansmeren, nu zit ik zelf ook deels in dat wereldje en had ik hem gezegd dat ik een goed pensioenplan had, maar bleef maar aandringen.... toen zij ik hem, dat mijn vader op de bank werkt en met niets anders bezig is...

Toen bleef hij nog maar aandringen dat hij graag een afspraak maakte ik probeer het nog steeds te snappen toen had ik gezegd dat hij maar eens moest opzouten, maar hij wilde niet, dus heb ik eff netjes de hoorn ingelegd, en ben ik verder gaan doen waar ik mee bezig was.

Dat voordeel heb je wel aan de telefoon, maar veel mensen weten het blijkbaar niet. Je hebt totale controle over het gesprek en je kunt het zonder reden op elk moment abrupt afbreken door simpelweg die hoorn neer te leggen
Een vals adres en banknummer opgeven ,zou dat niet helpen ?
Emuwoensdag 6 september 2006 @ 15:15
Opleggen was nog simpeler
Limburger_noordwoensdag 6 september 2006 @ 15:21
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:15 schreef Emu het volgende:
Opleggen was nog simpeler
Als ze tenminste niet terugbellen ...
Mwanatabuwoensdag 6 september 2006 @ 16:12
Krom Nederlands helpt ook wonderwel, dan gaat er blijkbaar ergens een dikke streep door je naam.
"Halo? Wat? Oewat? Nee, gien Niederlans, nie begraip? Wat jai zeg? Pensjoen? Nee, hier autkierieng"
*tuuttuuttuuttuut*
drokswoensdag 6 september 2006 @ 16:23
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:00 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Een vals adres en banknummer opgeven ,zou dat niet helpen ?
Nee, dan denken ze dat je wel mee wilt doen en dan geven ze je gegevens aan allemaal partners van ze en dan word je alleen maar vaker gebeld (Hoorde ik ergens).
Limburger_noordwoensdag 6 september 2006 @ 17:14
quote:
Op woensdag 6 september 2006 16:12 schreef Mwanatabu het volgende:
Krom Nederlands helpt ook wonderwel, dan gaat er blijkbaar ergens een dikke streep door je naam.
"Halo? Wat? Oewat? Nee, gien Niederlans, nie begraip? Wat jai zeg? Pensjoen? Nee, hier autkierieng"
*tuuttuuttuuttuut*
Kan ik net zo goed Limburgs lullen ..komt (bijna ) op hetzelfde neer
EsDewoensdag 6 september 2006 @ 17:35
quote:
Op woensdag 6 september 2006 16:23 schreef droks het volgende:

[..]

Nee, dan denken ze dat je wel mee wilt doen en dan geven ze je gegevens aan allemaal partners van ze en dan word je alleen maar vaker gebeld (Hoorde ik ergens).
bovendien ziet de agent die belt het adres al staan. overigens worden mensen die abrupt ophangen of de agent zich niet laten voorstellen en ophangen gewoon teruggebelt. direct, na een uurtje, of de week erop. Vrij dom dus om te doen.
Limburger_noordwoensdag 6 september 2006 @ 17:37
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:35 schreef EsDe het volgende:

[..]

bovendien ziet de agent die belt het adres al staan. overigens worden mensen die abrupt ophangen of de agent zich niet laten voorstellen en ophangen gewoon teruggebelt. direct, na een uurtje, of de week erop. Vrij dom dus om te doen.
en wat stel je dan voor ?

Het maar gewoon te acepteren ?
EsDewoensdag 6 september 2006 @ 17:51
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:37 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

en wat stel je dan voor ?

Het maar gewoon te acepteren ?
Gewoon de agent z'n aanbieding laten doen, dan op een normale manier te zeggen geen belangstelling te hebben en waarom niet. Als een agent dan toch doorgaat geef ik je groot gelijk, maar laat hem/haar op z'n minst even duidelijk maken waar het om draait. Zomaar afbreken/ophangen = not done.
switchboywoensdag 6 september 2006 @ 18:02
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 00:03 schreef EsDe het volgende:

[..]

Doe dat bij mij als telemarketeer en ik blijf je net zolang terugbellen tot je m'n verhaal gehoord hebt. Luisteren zul je!
Dan mag je een geweldige harde pieptoon horen. Als je vol blijft houden zul je tegen de lucht praten kostje baas lekker een hoop. Opbokken zul je
angelfistwoensdag 6 september 2006 @ 18:08
Vragen of het geld kost werkt ook goed, zeggen ze ja, geen ineteresse...
Erg simpel.
Soms willen ze een enquete doen, vind ik niet altijd vervelend, soms zeg ik dat ze maar terug moeten bellen(vier keer ofzo) is ook leuk, dan houden ze vanzelf wel op.
Limburger_noordwoensdag 6 september 2006 @ 18:09
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:51 schreef EsDe het volgende:

[..]

Gewoon de agent z'n aanbieding laten doen, dan op een normale manier te zeggen geen belangstelling te hebben en waarom niet. Als een agent dan toch doorgaat geef ik je groot gelijk, maar laat hem/haar op z'n minst even duidelijk maken waar het om draait. Zomaar afbreken/ophangen = not done.
Tja het is misschien wel netter maar ik heb toch zoiets van 'ik vraag er toch niet om ?'
Als hun zo onbeleefd zijn mijn 'nee ' niet te accepteren waarom moet ik dan wel netjes zijn ?
angelfistwoensdag 6 september 2006 @ 18:09
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:51 schreef EsDe het volgende:

[..]

Gewoon de agent z'n aanbieding laten doen, dan op een normale manier te zeggen geen belangstelling te hebben en waarom niet. Als een agent dan toch doorgaat geef ik je groot gelijk, maar laat hem/haar op z'n minst even duidelijk maken waar het om draait. Zomaar afbreken/ophangen = not done.
Als je elke dag drie keer gebeld wordt...kan die ene persoon natuurlijk niets aan doen, maar dan hang je wel op hoor..
Limburger_noordwoensdag 6 september 2006 @ 18:10
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:09 schreef angelfist het volgende:

[..]

Als je elke dag drie keer gebeld wordt...kan die ene persoon natuurlijk niets aan doen, maar dan hang je wel op hoor..
Afkloppen...ik heb redelijk weinig last van die gasten maar als ik 3x daags gebeld zou worden zou mijn geduld snel op zijn
angelfistwoensdag 6 september 2006 @ 18:15
Ik heb er zelf gelukkig ook weinig last van, maar mijn vriend heel erg.
Limburger_noordwoensdag 6 september 2006 @ 18:22
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:15 schreef angelfist het volgende:
Ik heb er zelf gelukkig ook weinig last van, maar mijn vriend heel erg.
Een ander nummer nemen is geen optie?
angelfistwoensdag 6 september 2006 @ 18:23
Nee, heeft een eigen bedrijfje en dit is zijn zakelijke nummer.
Limburger_noordwoensdag 6 september 2006 @ 18:30
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:23 schreef angelfist het volgende:
Nee, heeft een eigen bedrijfje en dit is zijn zakelijke nummer.
Tja, met een zakelijk nummer ben je sowieso 'de lul'
Als ik kijk hoevaak ik op de 'zaak' wordt gebeld ...
Gelukkig heeft de receptie bij ons duidelijke instrukties maar af en toe komt er toch 1 doorheen
Maeghandonderdag 7 september 2006 @ 01:25
Ik zie neit in waarom je niet kan ophangen. De mensen die dat werk doen weten toch zeker ook wel dat ze bloedirritant zijn? Bovendien, aan mensen die toch niet geinteresseerd zijn verspillen ze alleen tijd, die ze kunnen besteden aan mensen die er wel intuinen zodat ze hun bonus kunnen opstrijken. Kortom, eigenlijk doe je ze juist een plezier als je gelijk ophangt.
Limburger_noorddonderdag 7 september 2006 @ 01:37
quote:
Op donderdag 7 september 2006 01:25 schreef Maeghan het volgende:
Ik zie neit in waarom je niet kan ophangen. De mensen die dat werk doen weten toch zeker ook wel dat ze bloedirritant zijn? Bovendien, aan mensen die toch niet geinteresseerd zijn verspillen ze alleen tijd, die ze kunnen besteden aan mensen die er wel intuinen zodat ze hun bonus kunnen opstrijken. Kortom, eigenlijk doe je ze juist een plezier als je gelijk ophangt.
Ze werken blijkbaar met het principe 'de aanhouder wint '
maartenadonderdag 7 september 2006 @ 01:38
Ik krijg nooit meer telefoontjes.... dankzij de registratiepagina die Vampier al meldde.

Maar ik had laatst wel weer iemand die belde in vertelde dat ik een reisje naar Las Vegas had gewonnen. Bedrijven waar je in de laatste 3 jaar zaken mee hebt gedaan mogen je nog wel bellen namelijk, en dit bleek hetzelfde bedrijf te zijn waar ik een computermagazine van afneem.

Hetzelfde verhaal verder, ik kreeg het reisje alleen als ik een abonnement nam (van 3 jaar dus) op een bepaald maandblad over reizen. Daar had ik dus mooi geen zin in....
maartenadonderdag 7 september 2006 @ 01:46
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:51 schreef EsDe het volgende:
Zomaar afbreken/ophangen = not done.
Zodra telemarketeers ook daadwerkelijk mijn beleefde poging om mijn telefoonnummer te laten opnemen in een lijst met telefoonnummers die ze voortaan NIET meer bellen uitvoeren, blijf ik beleefd.

Als ik 3 keer in 1 maand met dezelfde smoes dat ik een reisje heb gewonnen wordt gebeld, en ik voor de 3e keer heel beleefd vraag of julie mij voortaan NIET meer willen bellen..... en julie bellen dan nog eens een 4e keer, dan hang ik toch echt gewoon de telefoon op.

En sorry, ik ben niet gediend van dat soort telefoontjes. Het is MIJN tijd, en MIJN telefoon.... ik heb zelf het recht om de verbinding te verbreken, en als het mij niet aanstaat doe ik dat dus ook gewoon. Ik heb ook al eens de telefoon voor me op de tafel gelegd en niet opgehangen.

Bovendien moet het gewoon echt een KEIHARDE, DUIDELIJKE hint zijn dat als personen meteen ophangen, dat je die personen voortaan niet meer belt. Ergens in de organisatie zitten er mensen die verantwoordelijk zijn voor de telefoonnummers die de telemarketeers op hun scherm krijgen, en zolang die niet willen meerwerken, blijven de headsetslaven degenen die de dupe ervan worden.

Ga staken ofzo!
maartenadonderdag 7 september 2006 @ 01:50
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:35 schreef EsDe het volgende:
bovendien ziet de agent die belt het adres al staan. overigens worden mensen die abrupt ophangen of de agent zich niet laten voorstellen en ophangen gewoon teruggebelt. direct, na een uurtje, of de week erop. Vrij dom dus om te doen.
Als ik beleefd vraag om voortaan niet meer terug gebeld te worden krijg ik van de telemarketeer te horen dat "zij daar niet over gaan", en dat ze "willekeurig een nummer krijgen uit de computer" en dat "het niet mogelijk is" om mijn telefoonnummer uit de database te halen. En zelfs al blijf ik beleefd, binnen 2 dagen is er wel weer iets nieuws wat aangesmeerd moet worden.

Dan bespaar ik liever zowel mijn tijd als jouw tijd, en hang ik op. Kan ik weer verder met mijn avondeten of TV programma (want in die tijd bellen ze altijd) en kan de telemarketeer weer verder met het volgende slachtoffer.
Repeatdonderdag 7 september 2006 @ 01:53
geheim nummer.
wondererdonderdag 7 september 2006 @ 01:56
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 07:27 schreef Vampier het volgende:

[..]

https://www.donotcall.gov/default.aspx

lawsuit baby yeah!
Bedankt voor de tip. Die telemarketeers hier zijn zelfs te lui om zelf te bellen. "Bent u geinteresseerd in ons aanbod, toets 1"...
LuCarDdonderdag 7 september 2006 @ 13:14
Gewoon aan die meid vragen wat voor een kleur onderbroek ze aan heeft. Dan eindigt het gesprek meestal wel snel.
Limburger_noorddonderdag 7 september 2006 @ 13:21
quote:
Op donderdag 7 september 2006 13:14 schreef LuCarD het volgende:
Gewoon aan die meid vragen wat voor een kleur onderbroek ze aan heeft. Dan eindigt het gesprek meestal wel snel.
Maar als ze er wel op ingaat kun je beter snel ophangen
Devlinsectdonderdag 7 september 2006 @ 13:22
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:32 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Op een forum kan dat ja.
Tegen callcentersletjes ook. Je komt ze toch niet tegen.
YuckFoudonderdag 7 september 2006 @ 13:24
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:27 schreef Gripper het volgende:
"het tegenscript"
http://www.xs4all.nl/~egbg/wbscrptnw.gif
Ik zat er al aan te denken, ik heb thuis en in mn zaak kopien ervan liggen, nu nog wachten tot er een telemarketinglul belt...
Repeatdonderdag 7 september 2006 @ 13:26
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:27 schreef Gripper het volgende:
"het tegenscript"
http://www.xs4all.nl/~egbg/wbscrptnw.gif
deze moet ik even quoten Geniaal
Stippeldonderdag 7 september 2006 @ 17:26
quote:
Op woensdag 6 september 2006 16:12 schreef Mwanatabu het volgende:
Krom Nederlands helpt ook wonderwel, dan gaat er blijkbaar ergens een dikke streep door je naam.
"Halo? Wat? Oewat? Nee, gien Niederlans, nie begraip? Wat jai zeg? Pensjoen? Nee, hier autkierieng"
*tuuttuuttuuttuut*
dat klopt overigens, ik ben bekend met een stuk software vor callcenters dat inofficieel een 'buitenlander-knop' kent die officieel niet zo heet maar wel degelijk door enkele callcenters precies op die manier wordt toegepast..

de adressen waarbij deze wordt gedrukt worden teruggezet naar C-klasse waardoor dan er lang niet zo regelmatig en veelal door slecht geschold en slechter personeel opgezet is (als je dan gebeld wordt heb je wel een groter risico om een hork aan de lijn te krijgen, die zelf ook niet zo duidelijk kan uitleggen).

Punt is echter ook dat veel mensen doweg zichzelf aanmelden voor zulke telefonie, doordat ze graag bonnetjes invullen of aan allerhande prijsvragen meedoen, waar je dan gegevens moet gaan invullen ...mensen die dat zomaar en voor vanalles doen moeten ook niet jammeren als ze bijna iedere avond door het ene of andere callcenter worden gebeld.