FOK!forum / Klaagbaak / Alternate
babbamaandag 4 september 2006 @ 16:00
Anderhalve week heb ik een aantal computeronderdelen besteld bij Alternate. Nouja, gelijk betaald enzovoort en vorige week maandag kreeg ik een bevestiging dat ze de betaling hadden ontvangen. Toevallig keek ik afgelopen woensdag op de site en zie dat de grafische kaart die ik had besteld pas eind september weer leverbaar is terwijl er eerst stond dat het maximaal 5 dagen zou duren

Klacht 1: Informeer mij daar dan even over, en laat me niet tot eind september wachten

Maar goed, ik ga dus een e-mail sturen over hoe of wat. Krijg ik een e-mail terug met het antwoord dat ik een andere videokaart kan kiezen. Dus ik reply weer met het antwoord op welke grafische kaart ik dan wil hebben. Afgelopen vrijdag nog geen reactie terug gehad dus besloot ik maar eens te gaan bellen. Hebben ze die e-mail nog helemaal niet gelezen

Klacht 2: Als je een klantenservice hebt, zorg dan dat mensen er wat aan hebben

Alles wat ik besteld heb is nu op voorraad, dus maandag (vandaag) zou alles worden opgestuurd. Gelukkig sturen ze per e-mail een bevestiging als het spul de deur uit is, die ik vandaag dus niet heb gehad Ik heb geen idee tot hoe laat ze die dingen versturen, maar het lijkt er niet op dat ze dat vandaag nog doen.

Klacht 3: Maak je beloftes waar

Algemene klacht: Alternate
Piovanmaandag 4 september 2006 @ 16:04
Hoi.
babbamaandag 4 september 2006 @ 16:05
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:04 schreef Piovan het volgende:
Hoi.
Shalom
hamkaastostimaandag 4 september 2006 @ 16:05
ik wacht al dagen op m'n waterkoelblok en die heb ik ook nog heul niet terwijl m'n oude lekt dus je moet niet klagen ouwe geile knalpijp dat je d'r bent
SjonPopescomaandag 4 september 2006 @ 16:07
MOET JE ER GODDOMME EENS NAARTOE GAAN!

Sta je goddomme anderhalf uur te wachten, nadat je al eens drie kwartier in de rij hebt gestaan. Roepen ze je op; "ja je artikel is er niet meer"

Mogen die kankerlijers ook wel wat eerder zeggen, maargoed dan wil je een alternatief, sta je nog een half uur te wachten...
Aoristusmaandag 4 september 2006 @ 16:10
zeur niet zo man, kindertjes in Afrika hebben niets te eten
babbamaandag 4 september 2006 @ 16:12
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:10 schreef Aoristus het volgende:
zeur niet zo man, kindertjes in Afrika hebben niets te eten
Kindertjes in Afrika krijgen er tenminste iets voor terug als ze 1367 euro betalen
Boltermaandag 4 september 2006 @ 16:14
Alternate is over het algemeen best goed. Kijk, fouten kunnen altijd gemaakt worden, jammer voor je dat jij het deze keer bent.
Gunnermaandag 4 september 2006 @ 16:15
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:12 schreef babba het volgende:

[..]

Kindertjes in Afrika krijgen er tenminste iets voor terug als ze 1367 euro betalen
Kindertjes in Afrika hebben niet eens 1367 euro

Maar goed Urkers zijn over het algemeen wat wereldvreemd en jij past perfect in dat plaatje !
DarkShinemaandag 4 september 2006 @ 16:16
Pak je een goei pint!
tonksmaandag 4 september 2006 @ 16:17
Een postbode komt niet in incest urk
babbamaandag 4 september 2006 @ 16:18
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:15 schreef Gunner het volgende:
Kindertjes in Afrika hebben niet eens 1367 euro
JOH !?
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:15 schreef Gunner het volgende:
Maar goed Urkers zijn over het algemeen wat wereldvreemd en jij past perfect in dat plaatje !
Stoere bink voel je jezelf nu hé
valekmaandag 4 september 2006 @ 16:21
Vorige week een paar onderdelen besteld bij Alternate besteld en een paar dagen later was het binnen. Harstikke mooi en goed bedrijf dat Alternate.
BobbyBmaandag 4 september 2006 @ 16:24
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:14 schreef Bolter het volgende:
Alternate is over het algemeen best goed. Kijk, fouten kunnen altijd gemaakt worden, jammer voor je dat jij het deze keer bent.
En als het nu zo vaak voorkwam, maar nee hoor. Ik bestel al jaren bij Alternate zonder problemen. Okee soms is het niet op voorraad terwijl ze zeggen dat het wel zo was, maar dan wacht je een dag langer.
Lucillemaandag 4 september 2006 @ 16:24
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:07 schreef SjonPopesco het volgende:
MOET JE ER GODDOMME EENS NAARTOE GAAN!

Sta je goddomme anderhalf uur te wachten, nadat je al eens drie kwartier in de rij hebt gestaan. Roepen ze je op; "ja je artikel is er niet meer"

Mogen die kankerlijers ook wel wat eerder zeggen, maargoed dan wil je een alternatief, sta je nog een half uur te wachten...
Wat een onzin, ik kom al jaren bij Alternate en ken zowel de situatie in hun nieuwe als oude vestiging en no way dat je 1,5 uur nodig hebt om je spullen te krijgen. Het langste wat ik ooit heb moeten wachten was ongeveer 40 minuten toen ik ruim 50 !!!! man voor me had. Normaal gesproken ben je zelfs op een zaterdag maximaal 15 a 20 minuten aan het wachten voordat je kan bestellen.

En het is ook onzin dat je bij een alternatief weer een half uur moet wachten. Bij de bestelbalie weten ze precies hoeveel onderdelen ze op voorraad hebben, dus de kans dat ze bij de afleverbalie zeggen dat ze iets niet hebben terwijl je het wel besteld klopt gewoon niet. Ze bieden je bij de bestelbalie meteen een alternatief, dus de extra wachttijd is nul komma nul.
hamkaastostimaandag 4 september 2006 @ 16:26
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:10 schreef Aoristus het volgende:
zeur niet zo man, kindertjes in Afrika hebben niets te eten
en geen internet
SlaadjeBlamaandag 4 september 2006 @ 16:27
1x wat besteld. Perfect op tijd en compleet ontvangen. Ik ben zelfs netjes op de hoogte gehouden.

Trouwens: je hebt toch een track en trace nummer waarmee je het pakketje kunt traceren?
Lucillemaandag 4 september 2006 @ 16:28
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:26 schreef hamkaastosti het volgende:

[..]

en geen internet
Nooit van Nigeriaanse spammers gehoord?
hamkaastostimaandag 4 september 2006 @ 16:28
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:28 schreef Lucille het volgende:

[..]

Nooit van Nigeriaanse spammers gehoord?
krijg jij spam van nigeriaanse kindertjes met honger dan?
Lucillemaandag 4 september 2006 @ 16:32
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:28 schreef hamkaastosti het volgende:

[..]

krijg jij spam van nigeriaanse kindertjes met honger dan?
Die Nigeriaanse kids hebben geen honger, want die krijgen inkomsten uit de spam.
AlohaXamaandag 4 september 2006 @ 16:35
mijn nigeriaanse kids hadden volgens de email aids
hamkaastostimaandag 4 september 2006 @ 16:35
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:35 schreef AlohaXa het volgende:
mijn nigeriaanse kids hadden volgens de email aids
dus in feite zou het zonde zijn om daar nog voedsel aan te geven omdat ze toch dood gaan binnen afzienbare tijd?
tralalalamaandag 4 september 2006 @ 16:36
Salland automatisering
Emumaandag 4 september 2006 @ 16:36
Vroeger Snogard.de nu Alternate.de bij Snogard ging alles goed TOT je problemen had, dan spraken ze ineens geen Engels meer

Nu al enkele bestellingen gedaan bij Alternate, goed geprijsd en goed spul, doei
Kazumaandag 4 september 2006 @ 16:37
Als er iets is waar je NIET je hoop op moet vestigen, dan is 't wel een computershop die jouw onderdelen gaat leveren die 'tijdelijk niet beschikbaar' zijn.
Ik weet waar je over praat

En btw, Alternate is veel te duur
SlaadjeBlamaandag 4 september 2006 @ 16:37
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:36 schreef tralalala het volgende:
Salland automatisering
duur

Maar wel goede service
Weaklingmaandag 4 september 2006 @ 16:50
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:32 schreef Lucille het volgende:
Die Nigeriaanse kids hebben geen honger, want die krijgen inkomsten uit de spam.
Nou ja, ze krijgen een grijpstuiver van de spampimp die ze aan het werk heeft gezet ...

Anyweg: Alternate, paar keer wat besteld, altijd keurig op tijd geleverd. Zelfs iets te overdreven ingepakt soms. Had een accu voor mijn digitale fotocam besteld, zat ie bij aankomst ingepakt in een doos van een grafische kaart, helemaal in het bubbeltjes plastic. Ik vind het best ...
babbamaandag 4 september 2006 @ 16:57
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:27 schreef SlaadjeBla het volgende:
Trouwens: je hebt toch een track en trace nummer waarmee je het pakketje kunt traceren?
Dan moet het wel eerst worden opgestuurd
Ordinairmaandag 4 september 2006 @ 17:01
Alternate is zowieso kut..
Vangelismaandag 4 september 2006 @ 17:04
Hihi
Beachmaandag 4 september 2006 @ 17:09
Vul dit in bij de shopsurvey op tweakers.net
SlaadjeBlamaandag 4 september 2006 @ 17:10
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:57 schreef babba het volgende:

[..]

Dan moet het wel eerst worden opgestuurd
true

Sommige bedrijven sturen deze e-mails pas de avond nadat het verzonden is, omdat dan ook pas het track & trace nummer te controleren is. Ik kreeg hem van Alternate ook 19:49, dus (nog) niet getreurd, misschien is het nu eindelijk verzonden en komt het dus morgen.

Vandaag zal wel niet meer.
Bezemsteelmaandag 4 september 2006 @ 17:11
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:36 schreef tralalala het volgende:
Salland automatisering
Bestel ik ook altijd mijn spul weg
babbamaandag 4 september 2006 @ 17:12
Fuck, de grafische kaart die ik als 2e gekozen heb staat nu helemaal niet meer op de site
SlaadjeBlamaandag 4 september 2006 @ 17:14
Je had vast de laatste


Zeitgeistmaandag 4 september 2006 @ 17:16
bestellen heb ik niet zoveel klachten over. Nazorg wel. PC hier werd geleverd maar bleek continue te rebooten. Ik als ITer zijnde wat tests uitgevoerd om te concluderen dat het niet aan de RAM lag etc. Helpdesk gemaild met dit verhaal. Hun advies: test RAM etc. (had ik al gedaan maar goed om hun een plezier te doen alles nog maar eens)
Niets hielp moest het ding opsturen. 3 weken later was ie 'gerepareerd'. Videokaart zou defect zijn.
Anyway hun opsturen en om de een of andere reden wordt de zending door TPG geweigerd. Week verder: nog een keer gestuurd. Komt dit keer wel aan.
Enfin. Ik PC weer installeren en RARA weer spontane reboots ondanks de vervangen videokaart. Exact zelfde foutmelding in het logboek.
*zucht*
kareltje_de_grotemaandag 4 september 2006 @ 17:21
Ik bestel ook regelmatig wat dingetjes bij alternate en eigenlijk nooit problemen mee. uiteraard kijk ik wel eerst even of het op voorraad is, want dingen die niet op voorraad zijn kun je beter niet bestellen de levertijden van sommige artikelen zijn echt dramatisch.
RemcoDelftmaandag 4 september 2006 @ 17:22
Ook een klacht: Alternate is een gruwelijke winkel om een product op te halen! "Even" binnenstappen voor een DVDspelertje is er niet meer bij, je moet eerst lang wachten met een nummertje (!) in je hand tot je het ding mag bestellen. En dan loopt dat joch niet even naar achter om een doos uit het rek te trekken, welnee, je mag nog een keer in de rij in een klein hokje waar een ander joch achter een lopende band staat te wachten tot er een product te voorschijn komt....
Mij zien ze daar niet meer!
babbamaandag 4 september 2006 @ 17:24
Ik hoop dat het morgen komt, anders woensdag, ik weet wel dat ik nooit meer iets bestel bij Alternate. Misschien die Salland automatisering maar eens proberen, ik betaal graag iets extra voor een betere service.
UncleScroogemaandag 4 september 2006 @ 17:31
Inderdaad.. Alternate
Gunnermaandag 4 september 2006 @ 17:35
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:37 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

duur

Maar wel goede service
Ik hoor er anders heel veel klachten over recentelijk.

Lees voor de gein dit maar eens; http://tweakers.net/shopsurvey/1370
SlaadjeBlamaandag 4 september 2006 @ 17:48
quote:
Op maandag 4 september 2006 17:35 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik hoor er anders heel veel klachten over recentelijk.

Lees voor de gein dit maar eens; http://tweakers.net/shopsurvey/1370
Lucky me
Sjibblemaandag 4 september 2006 @ 18:20
Ik bestelde een keer 3 onderdelen bij hun op Rembours, binnen 48 uur hier
l2order&buy

Alternate is de shit
Snel en goedkoop
Heel snel binnen
Goed veilig verpakt


Je klaagt om je eigen fouten, want luister. Ze gaan het pas verzenden als het betaald is. Jij moest het geld verzenden en toen ze et pas kregen, dagen later, hebben ze pas het pakket samengesteld, het is een wachtlijst daar
En omdat het zo lang duurde over de betaling kwamen er mensen met rembours en dus gelijk als BETAALD zagen en werden die pakketten eerder samengesteld.
Tussen de bestelling en de betaling was dus je product wat je wou uitverkocht.

JE EIGEN SCHULD
NEEM REMBOURS, iets meer geld, veel meer zekerheid dat je wat voor je geld krijgt.

TS, denk eens na

EDIT: Iedereen die hier klaagt is zelf kut, leer te betalen en te bestellen Krijg je et snel en zeker
babbamaandag 4 september 2006 @ 18:25
quote:
Op maandag 4 september 2006 18:20 schreef Sjibble het volgende:
Ik bestelde een keer 3 onderdelen bij hun op Rembours, binnen 48 uur hier
l2order&buy

Alternate is de shit
Snel en goedkoop
Heel snel binnen
Goed veilig verpakt


Je klaagt om je eigen fouten, want luister. Ze gaan het pas verzenden als het betaald is. Jij moest het geld verzenden en toen ze et pas kregen, dagen later, hebben ze pas het pakket samengesteld, het is een wachtlijst daar
En omdat het zo lang duurde over de betaling kwamen er mensen met rembours en dus gelijk als BETAALD zagen en werden die pakketten eerder samengesteld.
Tussen de bestelling en de betaling was dus je product wat je wou uitverkocht.

JE EIGEN SCHULD
NEEM REMBOURS, iets meer geld, veel meer zekerheid dat je wat voor je geld krijgt.

TS, denk eens na

EDIT: Iedereen die hier klaagt is zelf kut, leer te betalen en te bestellen Krijg je et snel en zeker
OP gelezen?
Sjibblemaandag 4 september 2006 @ 18:33
Ja
Je betaalde het gelijk, het kwam later aan, en pas als het aankomt verzenden ze het, maar toch zit je in de wachtlijst van de betaalde. Dus totdat jij aan de beurt kwam was je product pleite
Er word niet geinformeerd, er zijn zoveel mensen die daar bestellen, niet normaal
Ze dachten dus dat jij ongeduldig was en kreeg de MOGELIJKHEID een andere kaart te kiezen, omdat je die waarschijnlijk hard nodig had. En ze krijgen ook veel mails binnen en kunnen ook niet alles lezen. Dat heb je dan wel gedaan, zoals ik al zei, ze krijgen enorm veel mails
En de levering is niet altijd gelijk dezelfde dag, het kan wel ff 2 nachtjes duren, volg jij het proces maar es + dat jouw pakje niet het enige pakje was.

En ze maken best hun beloftes waar, de levering staat er, wanneer ZIJ het krijgen en dan word verzonden, de verzending is exclusief omdat die kan varieeren.
Ze leveren goede service, zoals ik al zei boden ze de mogelijkheid wat anders te kiezen. In dat geval moet je gewoon bellen. Mail je het dan ben je dom omdat het voordat ze het kunnen lezen alweer pleite is . Als je belt kunnen ze het GELIJK wijzigen in de pc (ja dat doen ze).

Nog wat te zeggen?
Beachmaandag 4 september 2006 @ 18:47
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1157994
Brentmeistermaandag 4 september 2006 @ 18:48
Ik wacht nu al een week op mijn videokaart van Alternate Zou 3 dagen duren Nu maar een mailtje erachteraan gestuurd, nog geen reactie op gehad Op de site is de levertijd iig niet veranderd.
SlaadjeBlamaandag 4 september 2006 @ 19:07
iDeal
Giemmaandag 4 september 2006 @ 19:11
Herkenbaar, die levertijden slaan echt nergens op. Videokaart, binnen 48 uur leverbaar. Heb er 2 weken op gewacht... Zet er dan niks bij. Dan heb je er net zo veel aan. Want ik had hem daar juist gekocht (en hij was duurder) omdat hij binnen 48 uur leverbaar was.
MonoSynthmaandag 4 september 2006 @ 19:52
Alternate

September 1999: Ik bestel een Abit BP6 met twéé Celeron 333's, krijg (en betaal) ik er één. Ik geef pvd toch aan dat ik er twee wil????/

Begin 2004: Broertje bestelt barebone, processor, hd, dvdspeler, ram, krijgt hij alles behalve de barebone (maar betaalt wel en tekent er ook voor op het postkantoor, wist hij veel dat zo'n barebone niet in die doos past) Blijkt het ding daar nog gewoon in het magazijn in een hoekje te staan

Brentmeistermaandag 4 september 2006 @ 20:27
quote:
Op maandag 4 september 2006 18:20 schreef Sjibble het volgende:
*knip*

EDIT: Iedereen die hier klaagt is zelf kut, leer te betalen en te bestellen Krijg je et snel en zeker
Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik heb direct betaald via iDeal en gelijk daarna een bevestiging van betaling gehad, dus dat gaat even niet op.
#ANONIEMmaandag 4 september 2006 @ 23:45
Ik heb het ook mogen ervaren als een klote winkel, de eerste keer kreeg ik mijn videokaart vééls te laat De tweede keer had ik een muis + headset besteld en ik kreeg een toetsenboord en een andere muis. Duurde weer 2 weken voordat ik het juiste heb ontvangen, bagger winkel dus!
babbadinsdag 5 september 2006 @ 09:54
Ik heb gister dus geen verzendbevestiging gehad, straks maar weer eens gaan bellen
Ghostbusterdinsdag 5 september 2006 @ 09:54
Als je denkt dat opsturen stroef gaat
Bezoek dan de winkel is
Palomardinsdag 5 september 2006 @ 10:18
Ik heb laatst ook eens wat besteld bij Alternate. Voorraadindicator stond op groen (vollop voorradig ). Ook orderbevestiging gekregen e.d., du sik dacht dat gaat helemaal goed komen. Maar na een paar dagen nog niks binnen gehad en ook niks gehoord via de mail ofzo. Bel ik maar eens naar die winkel, zegt die gast doodleuk dat mijn bestelde videokaart 'end of life' is en helemaal nooit meer geleverd wordt

Paar jaar eerder ook es zoiets gehad bij Alternate met een geluidskaart die wel op voorraad zou zijn. Toen belden ze me wel op dat ie er niet meer was, maar dat een veel duurdere nog wel op voorraad was
babbadinsdag 5 september 2006 @ 10:29
OMFG, bel ik net op, is die grafische kaart die ik als 2e had gekozen er ook niet meer, terwijl hij afgelopen vrijdag nog gewoon op voorraad was en gisteren verstuurd zou worden

Heengaan is ook geen optie, omdat het toch een uurtje of 2 rijden is.
Emudinsdag 5 september 2006 @ 10:41
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:37 schreef Kazu het volgende:
Als er iets is waar je NIET je hoop op moet vestigen, dan is 't wel een computershop die jouw onderdelen gaat leveren die 'tijdelijk niet beschikbaar' zijn.
Ik weet waar je over praat

En btw, Alternate is veel te duur
Noem mij dan AUB een winkel die net zo'n goede site en groot assortiment heeft dan Alternate voor goedkopere prijs....
Palomardinsdag 5 september 2006 @ 10:43
Azerty
4Launch
Komplett
etc.
Emudinsdag 5 september 2006 @ 10:48
Oh ik vergeet nog iets heel belangrijks, versturen ze ook naar België voor een niet absurd hoge prijs (en daarmee bedoel ik dan 25 euro of meer voor bv een dom latje geheugen) want dat blijkt wel een probleem te zijn bij de meeste Nederlandse webshops!
Palomardinsdag 5 september 2006 @ 10:54
Hebben ze in Belgenland geen computerwinkels?
LoggedIndinsdag 5 september 2006 @ 10:55
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 10:48 schreef Emu het volgende:
Oh ik vergeet nog iets heel belangrijks, versturen ze ook naar België voor een niet absurd hoge prijs (en daarmee bedoel ik dan 25 euro of meer voor bv een dom latje geheugen) want dat blijkt wel een probleem te zijn bij de meeste Nederlandse webshops!
binnen NL is het nooit zo duur? Moet je gewoon in Belgie bestellen..

Ik kocht vroeger ook altijd bij alternate, maar de laatste tijd ga ik veel naar informatique.. Veel betere service, en net zo makkelijk
Emudinsdag 5 september 2006 @ 10:56
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 10:43 schreef Palomar het volgende:
Azerty
4Launch
Komplett
etc.
Effe gechecked, Azerty en Komplett zijn duurder, 4Launch een tikeltje goedkoper. Je moet trouwens bestellen op alternate.de, scheelt in prijs of die producten nu uit Duitsland of Nederland komen, scheelt mij geen 1ne moer
Emudinsdag 5 september 2006 @ 10:58
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 10:55 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

binnen NL is het nooit zo duur? Moet je gewoon in Belgie bestellen..

Ik kocht vroeger ook altijd bij alternate, maar de laatste tijd ga ik veel naar informatique.. Veel betere service, en net zo makkelijk
Belgische webshops hebben EN slechte service EN een prijsniveau dat minstens 20% hoger ligt dan Nederland en Duitsland.

Sommige shops (perfect-systems, empc... etc) hebben het wel door en kunnen bestellingen leveren aan 10-15 euro, bij anderen is het om 1 of andere vage reden altijd enorm hoog zoals 25 of 30 euro.
switchboydinsdag 5 september 2006 @ 11:56
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 10:29 schreef babba het volgende:
OMFG, bel ik net op, is die grafische kaart die ik als 2e had gekozen er ook niet meer, terwijl hij afgelopen vrijdag nog gewoon op voorraad was en gisteren verstuurd zou worden

Heengaan is ook geen optie, omdat het toch een uurtje of 2 rijden is.
Ach ja dan ben je 2 uur onderweg als je pech hebt sta je anderhalf(!) uur te wachten op je bestelling. Geholpen worden is geen probleem, maar dat wachten op je bestelling is een drama het is ook in een afgesloten ruimte die veel te klein is. Als ze het gewoon hadden gehouden als vroeger kon je na je bestelling tenminste nog een beetje rondkijken. Maar nu staat er bijna niks in de showroom. Het is dat die toko hier om de hoek zit dat ik er kom. De wachtijden zijn op de nieuwe locatie langer dan eerst

O zolang je spullen er zijn doen ze niet moeilijk over garantie. Maar zodra je terugkomt met iets dat ze niet meer hebben proberen ze vanalles om eronderuit te komen.
Brentmeisterdinsdag 5 september 2006 @ 14:07
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 10:41 schreef Emu het volgende:

[..]

Noem mij dan AUB een winkel die net zo'n goede site en groot assortiment heeft dan Alternate voor goedkopere prijs....
Daar heb je wat aan als de artikelen die je bestelt niet meer geleverd worden en/of zelfs niet meer leverbaar zijn.

Ik heb overigens ook net gebeld, moest lang wachten, maar die kerel wist mij te vertellen dat mijn kaart pas donderdag bij Alternate aankomt! Dan moet de kaart nog naar mij doorgestuurd worden. Al met al 2 weken ipv 3 dagen. Nou ja, ik hoop dat het klopt want dan komt ie iig wel.
babbadinsdag 5 september 2006 @ 18:25
Nou vanmorgen zou die gozer van de klantenservice "er achter aan gaan". Met andere woorden, en word gewoon nix gedaan

Ik ben toch niet m'n geld kwijt?
SlaadjeBladinsdag 5 september 2006 @ 22:25
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:25 schreef babba het volgende:
Nou vanmorgen zou die gozer van de klantenservice "er achter aan gaan". Met andere woorden, en word gewoon nix gedaan

Ik ben toch niet m'n geld kwijt?
Op dat soort momenten pak ik altijd de telefoon om eens een pittig gesprek te beginnen. Mailen is lang niet zo dwingend als een boze klant die je zwetend en hakkelend te woord moet staan.
babbadinsdag 5 september 2006 @ 22:56
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:25 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Op dat soort momenten pak ik altijd de telefoon om eens een pittig gesprek te beginnen. Mailen is lang niet zo dwingend als een boze klant die je zwetend en hakkelend te woord moet staan.
Jah ik ga morgenochtend nog een keer bellen, maar dan op een iets minder vriendelijke manier
babbawoensdag 6 september 2006 @ 17:10
Vanmorgen weer gebeld, ze waren de grafische kaart "kwijt geraakt" Ze hebben hem weer gevonden en nu is het geheugen ineens niet meer op voorraad
LoggedInwoensdag 6 september 2006 @ 17:25
dude

ik heb vandaag weer iets gekocht bij informatique topwinkel
switchboywoensdag 6 september 2006 @ 17:52
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:10 schreef babba het volgende:
Vanmorgen weer gebeld, ze waren de grafische kaart "kwijt geraakt" Ze hebben hem weer gevonden en nu is het geheugen ineens niet meer op voorraad
Annuleer je bestelling gewoon en haal het ergens anders.
babbawoensdag 6 september 2006 @ 17:55
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:52 schreef switchboy het volgende:

[..]

Annuleer je bestelling gewoon en haal het ergens anders.
Het is dat ik al betaald heb anders had ik dat allang gedaan
SlaadjeBlawoensdag 6 september 2006 @ 19:16
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:55 schreef babba het volgende:

[..]

Het is dat ik al betaald heb anders had ik dat allang gedaan
Terug laten storten
Heb ik bij Salland ook gedaan toen iets een week uit zou lopen. Binnen een week had ik het terug op mijn rekening. Bij Alternate zal dat ook geen probleem zijn. Je kunt immers altijd dreigen het pakketje retour te sturen volgens de wet kopen op afstand en dan zijn de administratie en verwerkkosten groter.
babbawoensdag 6 september 2006 @ 19:49
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:16 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Terug laten storten
Heb ik bij Salland ook gedaan toen iets een week uit zou lopen. Binnen een week had ik het terug op mijn rekening. Bij Alternate zal dat ook geen probleem zijn. Je kunt immers altijd dreigen het pakketje retour te sturen volgens de wet kopen op afstand en dan zijn de administratie en verwerkkosten groter.
Als ze al niet opschieten met de bestelling denk je dan dat ze wel opschieten met het geld terug storten?

btw, vanmorgen werd me belooft dat ik morgen alles in huis zou hebben, nou ik heb mooi geen verzendbevestiging gehad

Edit: Jaaaaaaaa:
quote:
Geachte Heer/Mevrouw,

Uw bestelling met het ordernummer ********* is vandaag bij ons verwerkt, u zult deze binnen korte tijd ontvangen.
Het totaalbedrag van de verzending is EUR 1337.50


[ Bericht 19% gewijzigd door babba op 06-09-2006 19:55:46 ]
Wokkelwoensdag 6 september 2006 @ 20:00
Pas wat via internet besteld, betaald met Ideal. Omdat ik hierna nog wat erbij wilde hebben belde ik op om te vragen of ik het niet gelijk kon ophalen samen met mijn internetbestelling. Geen probleem meneer!

Kom ik dus een uurtja later aan, sta je eerst een half uur te wachten tot je aan de beurt bent bij de servicebalie. Verhaal uitgelegd (ik kom mijn internetbestelling halen en wil dit ding er nog bij), en toen gingen alle alarmbellen rinkelen geloof ik. Het was absoluut onmogelijk om mijn internetbestelling op te halen, ook al zei die kerel van de klantenservice van wel. Ik moest van de baliemedewerker maar 'thuis op je pakket wachten'. Uit wraak heb ik voor hun neus de klantenservice gebeld (zelfs dat konden ze niet) en de online bestelling geannuleerd. Vervolgens mocht de baliemedewerker de hele bestelling opnieuw invoeren.

Verder stond ik natuurlijk nog erg lang bij die lopende band te wachten, maar ik had die spullen echt nodig. Voor mij geen Alternate meer, wat een ambtenaren.
babbawoensdag 6 september 2006 @ 20:03
quote:
Op woensdag 6 september 2006 20:00 schreef Wokkel het volgende:
... Uit wraak heb ik voor hun neus de klantenservice gebeld (zelfs dat konden ze niet) en de online bestelling geannuleerd. ...
Ik had in een deuk gelegen als ik daar bij was
Captain_Le_Chuckwoensdag 6 september 2006 @ 20:50
Je wilt mijn verhaal niet horen over Alternate (of ik ben gewoon te lui om een lap tekst neer te zetten).

Tis in ieder geval alles behalve positief, bestel er nooit meer.
Wokkelwoensdag 6 september 2006 @ 21:10
quote:
Op woensdag 6 september 2006 20:50 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
Je wilt mijn verhaal niet horen over Alternate (of ik ben gewoon te lui om een lap tekst neer te zetten).

Tis in ieder geval alles behalve positief, bestel er nooit meer.
Ik ga er alvast lekker voor zitten...
Captain_Le_Chuckwoensdag 6 september 2006 @ 21:17
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:10 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik ga er alvast lekker voor zitten...
Ik hou het kort..

Bestelde bijna een jaar geleden een moederbordje + processortje bij hun.
Dit kwam pas na 1 maand aan.

2 maanden later ging dit moederbordje dood toen ik mijn minidisk speler via USB aansloot.
Heb het bordje toen opgestuurd, waarna ik 2 maanden kon wachten op een nieuwe.

Enin, 2e bordje is een paar maanden daarna overleden toen ik mijn USB diskette station aan had gesloten. Heb ik weer 2 maanden op een vervangend bordje kunnen wachten...
babbawoensdag 6 september 2006 @ 22:03
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:17 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:

[..]

Ik hou het kort..

Bestelde bijna een jaar geleden een moederbordje + processortje bij hun.
Dit kwam pas na 1 maand aan.

2 maanden later ging dit moederbordje dood toen ik mijn minidisk speler via USB aansloot.
Heb het bordje toen opgestuurd, waarna ik 2 maanden kon wachten op een nieuwe.

Enin, 2e bordje is een paar maanden daarna overleden toen ik mijn USB diskette station aan had gesloten. Heb ik weer 2 maanden op een vervangend bordje kunnen wachten...
Misschien had je maar om een ander soort moederbord moeten vragen
Captain_Le_Chuckwoensdag 6 september 2006 @ 22:08
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:03 schreef babba het volgende:

[..]

Misschien had je maar om een ander soort moederbord moeten vragen
Ik heb ze na het 2e bordje ook verzocht om een ander type op te sturen.
Draaid tot nu toe nog goed, alleen belachelijk dat het weer zolang moest duren.