abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 september 2006 @ 07:37:19 #1
156995 SuperTJ
~ de echte kleuren...
pi_41473371

Ik heb wat topics zitten lezen met betrekking tot 'van Basten', 't Oranje', 'selectie' en 'z'n selectiebeleid'. En volgens de meeste fokkers klopt er niks van het huidige Oranje met al z'n glorie. Zelf ben ik ook met de meeste meningen eens maar ik geloof dat we ondanks Bassies z'n tactical decision making strategie, een groter probleem hebben. Namelijk de kwaliteit dat er op dit moment rondloopt op topniveau. De aanval is wel ok geloof ik, al kan er wel gewerkt worden aan de positionering van spelers op de juiste plaats (oid.). Aan het middenveld en de verdediging schort het nog flink aan goede aanvoer. (of heb ik het mis?) Naja van der Sar maakt een hoop goed maar desondanks missen we daar enkele belangrijke hoofdpersonen (ik noem geen namen).

Nou zat ik dus te babbelen met een maat van me over hoe het toch komt dat er zo weinig goede voetballers in het huidige Oranje worden opgenomen voor een try-out. Komt dat nou doordat van Basten zo'n hardnekkig beleid voert en alleen op zoek is naar talentvolle groentjes of dat er werkelijk geen drol rond loopt die goed genoeg is volgens het profiel van san Marco? Zelf denk ik aan het tweede en dat er drastisch gezocht moet worden naar nieuw talent.

Ik zei dus voor de gein, ze moeten maar een soort oranje idols van maken en aan de hand van diverse ronden / wedstrijden / oefeningen gaan bepalen of er in Nederland nog goede onbekende talentvolle jonkies bestaan. Er zijn heel wat straatvoetballertjes die zijn best O-K hoor. Ik denk dat het voor veel jongens een droom is om profvoetballer te worden. En al helemaal uit het niets via een soort van programma als oranje idols. (niet?) En zo niet dan hebben we in ieder geval geprobeerd, toch? Niet geschoten is....is altijd een volle magazijn?

Heeeel veel jongens (en misschien wel meisjes) komen hier op af en doen mee aan zo'n programma (denk ik zo). De deelnemers mogen editie doen door wedstrijden te spelen tegen andere jongens of deelnemen aan diverse voetbal testen. Uiteraard diverse testen voor verdedigers, middenvelders en aanvallers. En uit 1000en mensen worden weer de beste 60 beste gekozen en worden de oefeningen steeds zwaarder en vallen er steeds meer af. Tot er uiteindelijk 1 of een paar als beste eindigen. Vervolgens krijgen die dan een trainingsprogramma aangeboden bij een club en mogen ze het uitproberen en aan de hand van de resultaten kan Bassie bepalen of die dan in het Oranje kom(t)(en). Weten we in ieder geval waar Nederland over beschikt.

Wat is jullie mening hierover? Het is een wilde gooi in een onbekend moerasgebied maar wel proberen waard niet?

mvg,
Supertj
(o ^_^ o)
  maandag 4 september 2006 @ 08:37:34 #2
95576 geenaam
Met één N ja!
pi_41473765
Boeiend
Not that dangerous!
Wat een eer, wat een eer.. Teveel eer voor mij:
Op donderdag 28 juni 2007 17:06 schreef Biogarde het volgende:
Ah, vroeg me al af waar onze FOK!-clown was :')
  maandag 4 september 2006 @ 08:44:48 #3
67174 Dos37
Come on Twente
pi_41473868
info@endemol.nl
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 4 september 2006 @ 08:51:16 #4
156995 SuperTJ
~ de echte kleuren...
pi_41473967
't gaat niet zo zeer om het programma maar meer om te kijken wat er uit rolt. Tis verder inderdaad niet een groot spektakel nee... tenzij...
(o ^_^ o)
  maandag 4 september 2006 @ 08:57:03 #5
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_41474072
quote:
Op maandag 4 september 2006 07:37 schreef SuperTJ het volgende:
mvg,
Supertj
Nou, nog niet eens zo'n heel slecht idee. Maar dan zit ik meer aan een contract bij het oranje van RBC te denken dan bij NL Elftal .
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_41474085
Huntelaar is echt mijn voetbal-idool, op hem wil ik lijken
  maandag 4 september 2006 @ 09:08:43 #7
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_41474282
En als panelleden Frank de Boer, Johan Cruijff, dat wijf van voetbal insite en Ruud Gullit
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  maandag 4 september 2006 @ 09:14:58 #8
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_41474393
quote:
editie doen
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_41474592
quote:
Op maandag 4 september 2006 09:08 schreef Maikalo het volgende:
En als panelleden Frank de Boer, Johan Cruijff, dat wijf van voetbal insite en Ruud Gullit
Johan Derksen, Willem van Hanegem, Hugo Borst en Wilfred Genee
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 4 september 2006 @ 09:28:40 #10
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_41474610
quote:
Op maandag 4 september 2006 09:27 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Johan Derksen, Willem van Hanegem, Hugo Borst en Wilfred Genee
Of een NOS, RTL, en TALPA versie maken
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_41474629
Johan Derksen: "Ik ben hier niet zo bijster van onder de indruk hoor, dertien-in-een-dozijn-voetballers, eenheidsworst."
  maandag 4 september 2006 @ 09:32:53 #12
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_41474682
Frank de Boer: Tja, eeh opbouwend eeh is het natuurlijk niet zo'n eeh wereld wonder. Maarreeh, tja voor de rest was het welleeh oke.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  maandag 4 september 2006 @ 09:58:44 #13
156995 SuperTJ
~ de echte kleuren...
pi_41475126
quote:
Op maandag 4 september 2006 09:14 schreef Devano het volgende:

[..]

hehe..

aueditie pfftt dit was een lekkere

[ Bericht 8% gewijzigd door SuperTJ op 04-09-2006 10:05:06 ]
(o ^_^ o)
pi_41475563
quote:
Op maandag 4 september 2006 09:29 schreef DrDentz het volgende:
Johan Derksen: "Ik ben hier niet zo bijster van onder de indruk hoor, dertien-in-een-dozijn-voetballers, eenheidsworst."
Eenheidsworst, het Johan Derksen woord.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_41476862
quote:
Nou zat ik dus te babbelen met een maat van me over hoe het toch komt dat er zo weinig goede voetballers in het huidige Oranje worden opgenomen voor een try-out.
Pardon? Hij is al bijna toe aan de eerste divisie..
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  maandag 4 september 2006 @ 11:23:42 #16
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41476977
[dat wijf van voetbal insite=barbarabarend]
Jah nou kijk euh jah nee ik ben ajaxpot enneuh jah kijk nou die pass jah die was dus wel goed enzo de rest ook.. ow ben jij ook voor ajax zo nou druip ik even van de stoel af... jij komt zeer zeker wel in oranje, ja ondanks de zeer kritische blik van meneer de almachtige marco van basten...
[/dat wijf van voetbal insite=barbarabarend]

En jah, ik vind het een graftak
  maandag 4 september 2006 @ 11:41:01 #17
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_41477433
quote:
Op maandag 4 september 2006 11:23 schreef Keltie het volgende:
[dat wijf van voetbal insite=barbarabarend]
Jah nou kijk euh jah nee ik ben ajaxpot enneuh jah kijk nou die pass jah die was dus wel goed enzo de rest ook.. ow ben jij ook voor ajax zo nou druip ik even van de stoel af... jij komt zeer zeker wel in oranje, ja ondanks de zeer kritische blik van meneer de almachtige marco van basten...
[/dat wijf van voetbal insite=barbarabarend]

En jah, ik vind het een graftak
Juist, ik was haar naam even kwijt. Het was iets met Barend doosje ofzo dacht ik
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  maandag 4 september 2006 @ 11:44:59 #18
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41477526
Nou.. Ze zit graag in een doosje
pi_41477782
quote:
[afbeelding]

Ik heb wat topics zitten lezen met betrekking tot 'van Basten', 't Oranje', 'selectie' en 'z'n selectiebeleid'. En volgens de meeste fokkers klopt er niks van het huidige Oranje met al z'n glorie. Zelf ben ik ook met de meeste meningen eens maar ik geloof dat we ondanks Bassies z'n tactical decision making strategie, een groter probleem hebben. Namelijk de kwaliteit dat er op dit moment rondloopt op topniveau. De aanval is wel ok geloof ik, al kan er wel gewerkt worden aan de positionering van spelers op de juiste plaats (oid.). Aan het middenveld en de verdediging schort het nog flink aan goede aanvoer. (of heb ik het mis?) Naja van der Sar maakt een hoop goed maar desondanks missen we daar enkele belangrijke hoofdpersonen (ik noem geen namen).

Nou zat ik dus te babbelen met een maat van me over hoe het toch komt dat er zo weinig goede voetballers in het huidige Oranje worden opgenomen voor een try-out. Komt dat nou doordat van Basten zo'n hardnekkig beleid voert en alleen op zoek is naar talentvolle groentjes of dat er werkelijk geen drol rond loopt die goed genoeg is volgens het profiel van san Marco? Zelf denk ik aan het tweede en dat er drastisch gezocht moet worden naar nieuw talent.

Ik zei dus voor de gein, ze moeten maar een soort oranje idols van maken en aan de hand van diverse ronden / wedstrijden / oefeningen gaan bepalen of er in Nederland nog goede onbekende talentvolle jonkies bestaan. Er zijn heel wat straatvoetballertjes die zijn best O-K hoor. Ik denk dat het voor veel jongens een droom is om profvoetballer te worden. En al helemaal uit het niets via een soort van programma als oranje idols. (niet?) En zo niet dan hebben we in ieder geval geprobeerd, toch? Niet geschoten is....is altijd een volle magazijn?

Heeeel veel jongens (en misschien wel meisjes) komen hier op af en doen mee aan zo'n programma (denk ik zo). De deelnemers mogen editie doen door wedstrijden te spelen tegen andere jongens of deelnemen aan diverse voetbal testen. Uiteraard diverse testen voor verdedigers, middenvelders en aanvallers. En uit 1000en mensen worden weer de beste 60 beste gekozen en worden de oefeningen steeds zwaarder en vallen er steeds meer af. Tot er uiteindelijk 1 of een paar als beste eindigen. Vervolgens krijgen die dan een trainingsprogramma aangeboden bij een club en mogen ze het uitproberen en aan de hand van de resultaten kan Bassie bepalen of die dan in het Oranje kom(t)(en). Weten we in ieder geval waar Nederland over beschikt.

Wat is jullie mening hierover? Het is een wilde gooi in een onbekend moerasgebied maar wel proberen waard niet?

mvg,
Supertj
De ontwikkeling van het jeugdvoetbal staat al op een hoog niveau en er zal echt geen voetbaltalent in Nederland onbenut worden als deze zelf wil voetballen hoor.
Bovendien is het concept van Idols op zich achterlijk, want als je écht talent hebt (óf je kunt goed zingen, óf goed voetballen) kom je er wel en heb je zo'n programma helemaal niet nodig.
Yeah baby Yeah!
  maandag 4 september 2006 @ 14:05:57 #20
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41480906
quote:
Bovendien is het concept van Idols op zich achterlijk,
Eens.
quote:
want als je écht talent hebt (óf je kunt goed zingen, óf goed voetballen) kom je er wel en heb je zo'n programma helemaal niet nodig.
Oneens.
pi_41482290
Er zijn echt geen spelers die in aanmerking komen voor het NL elftal die nog niet bij een BVO spelen hoor.
pi_41482355
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:10 schreef TerroRobbie het volgende:
Er zijn echt geen spelers die in aanmerking komen voor het NL elftal die nog niet bij een BVO spelen hoor.
Je weet 't nooit met deze bondscoach....
'I don't make predictions. I never have done and I never will do.' - Ian Wright
pi_41482446
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:10 schreef TerroRobbie het volgende:
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
  maandag 4 september 2006 @ 15:47:25 #24
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41483132
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:13 schreef egoTRON het volgende:

[..]

Misschien als je bij AFC speelt
pi_41485761
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:13 schreef egoTRON het volgende:

[..]

Wat heeft bij een BVO spelen met Bassie temaken?

Overigens denk ik dat de enige voetballers die goed genoeg zijn voor een BVO in de zaal spelen, hoewel het maar de vraag is of die ook op het veld goed uit de voeten kunnen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')