Gedaan, had ik even moeten vermelden: bij 30 in zijn vijf, langzaam op laten komen en met het nodige gebrom en gemor accellereerde ie erg langzaam. Op dat moment was trouwens het probleem al voorbij, dus ik had het eerder moeten proberen. Overigens: elders las ik dat ie dan moet afslaan...quote:Op zondag 3 september 2006 22:52 schreef SterkStaaltje het volgende:
Probeer eens langzaam te rijden en dan in z'n 5 te zitten en dan plankgas geven. Als ie veel toeren gaat maken is je koppeling versleten. Als ie langzaam op krachten komt en gaat versnellen is ie nog in orde.
Globaal dan.
Als ie het dus met al deze testjes wel doet, wat kan het dan zijn? Ik heb wel eens eerder gemerkt dat ie dit gedrag vertoonde, maar dat was heel kort en ik schonk er verder geen aandacht aan. Nu dus wel overduidelijk en heel vervelend. Ik heb geen zin om straks met een volgeladen auto schuin tegen een Alp te staan en geen meter meer te kunnen rijden...quote:Op zondag 3 september 2006 22:53 schreef the_contract_killer het volgende:
handrem aantrekken,in zn 4 zetten en koppeling op laten komen...slaat hij af dan zal de koppeling nog goed zijn.
en wil je hem echt goed testen dan geef je gas bij als je de koppeling op laat komen en kijk je of je hem door de handrem heen kunt trekken....dan weet je echt wel zeker dat hij goed is,maar dit moet je niet elke dag doen natuurlijk...
Neuh, 30 in z'n 5 is niet fris, maar afslaan, nee, hij trekt het wel, maar ook maar net.quote:Op zondag 3 september 2006 22:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gedaan, had ik even moeten vermelden: bij 30 in zijn vijf, langzaam op laten komen en met het nodige gebrom en gemor accellereerde ie erg langzaam. Op dat moment was trouwens het probleem al voorbij, dus ik had het eerder moeten proberen. Overigens: elders las ik dat ie dan moet afslaan...
Klopt, dat deed ie ook. En het toerental liep gelijkmatig op met de snelheid.quote:Op zondag 3 september 2006 22:56 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Neuh, 30 in z'n 5 is niet fris, maar afslaan, nee, hij trekt het wel, maar ook maar net.
Nee, niet bijzonder laat. Ik reed laatst in een andere auto, en die had dat duidelijk wel. Dus wat dat betreft...quote:Op zondag 3 september 2006 22:58 schreef veldmuis het volgende:
Helemaal geen probleem. Grijpt de koppeling trouwens erg laat aan? Dat geeft ook aan dat de platen aan vervanging toe zijn.
Ja, alstie nog niet kapot was, gaat ie het zo vanzelf wel...quote:Op zondag 3 september 2006 22:53 schreef the_contract_killer het volgende:
handrem aantrekken,in zn 4 zetten en koppeling op laten komen...slaat hij af dan zal de koppeling nog goed zijn.
en wil je hem echt goed testen dan geef je gas bij als je de koppeling op laat komen en kijk je of je hem door de handrem heen kunt trekken....dan weet je echt wel zeker dat hij goed is,maar dit moet je niet elke dag doen natuurlijk...
Zoals je in de OP kunt zien, vertoont mijn auto behalve de vier wielen weinig overeenkomsten met een tractor.quote:Op zondag 3 september 2006 23:52 schreef Devilnl het volgende:
dat van "in de 4zetten met de handrem er op. en koppeling laten komen" hebben jullie volgens mij van mij gepikke dieft..
die test gebruiken wij op trekkers met ietsie meer PK's/NM's dan een auto..
zal dus niet echt werken lijkt mij
aangezien wij:
1) trekker in de 4 (high gearing)
2) handrem er op
3) remmen in stampen
4) plankgas zetten met handgas
5) koppeling laten op komen
Tuurlijk!quote:Op zondag 3 september 2006 23:52 schreef Devilnl het volgende:
dat van "in de 4zetten met de handrem er op. en koppeling laten komen" hebben jullie volgens mij van mij gepikke dieft..
die test gebruiken wij op trekkers met ietsie meer PK's/NM's dan een auto..
zal dus niet echt werken lijkt mij
aangezien wij:
1) trekker in de 4 (high gearing)
2) handrem er op
3) remmen in stampen
4) plankgas zetten met handgas
5) koppeling laten op komen
quote:Op maandag 4 september 2006 06:27 schreef HenkieSpankie het volgende:
[..]
Tuurlijk!
Ik ben er nog steeds niet achter wie mijn idee van het wiel heeft gejat
Surequote:Op zondag 3 september 2006 23:52 schreef Devilnl het volgende:
dat van "in de 4zetten met de handrem er op. en koppeling laten komen" hebben jullie volgens mij van mij gepikke dieft..
die test gebruiken wij op trekkers met ietsie meer PK's/NM's dan een auto..
zal dus niet echt werken lijkt mij
aangezien wij:
1) trekker in de 4 (high gearing)
2) handrem er op
3) remmen in stampen
4) plankgas zetten met handgas
5) koppeling laten op komen
Kilometers vluchtstrook langs de wegen en jij vraagt je af waar je ff moet proberen?quote:Op maandag 4 september 2006 09:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ga er zo nog even een stukje in rijden, eens even zien waar ik op maandagochtend in R'dam 50 kan gaan rijden en dan plankgas kan gaan geven.
Misschien heeft R'dam Airport even een baan voor me beschikbaar.
Tegen de tijd dat ik hier bij de snelweg ben, is het probleem waarschijnlijk al weer over. Net als gisteren.quote:Op maandag 4 september 2006 09:37 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Kilometers vluchtstrook langs de wegen en jij vraagt je af waar je ff moet proberen?
Ff parkeren op de vluchtstrook, sjekkie draaien, ff wat rondkijken naar de voorbijkomende auto's en dan nog es proberen?quote:Op maandag 4 september 2006 09:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat ik hier bij de snelweg ben, is het probleem waarschijnlijk al weer over. Net als gisteren.
Ik rook nietquote:Op maandag 4 september 2006 09:40 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ff parkeren op de vluchtstrook, sjekkie draaien, ff wat rondkijken naar de voorbijkomende auto's en dan nog es proberen?
Dus dit is het begin van het einde? Fijn! Hoe duur is het vervangen van een koppeling zo ongeveer?quote:Op maandag 4 september 2006 09:37 schreef Faithz het volgende:
De koppeling van mijn vorige auto begon dezelfde kuren te vertonen als de jouwe. Eerst dacht ik dat ik me vergiste en de koppeling waarschijnlijk niet genoeg had laten opkomen. Maar ik bleek me steeds vaker te "vergissen". Ik moest echter nog even wachten met het vervangen. Langzamerhand merkte ik dat hij inderdaad van 4 naar 5 goed begon door te slippen en uiteindelijk ook van 3 naar 4. Verder heb ik het niet hoeven laten komen want daarop is hij vervangen. Ik moet wel zeggen dat hij aan het einde van de rit minder kuren had, dan de eerste 15 km.
In mijn geval helaas wel maar ik wist het al een tijdje hoor. Je hoort het aan het intrappen en het hoge opkomen blijkbaar, is me verteld bij een beurt aan de auto. Hij begon pas anderhalf jaar daarna kuren te krijgen.quote:Op maandag 4 september 2006 10:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus dit is het begin van het einde? Fijn! Hoe duur is het vervangen van een koppeling zo ongeveer?
Ik zie een fijne aderlating aankomen...quote:Op maandag 4 september 2006 10:58 schreef Faithz het volgende:
[..]
In mijn geval helaas wel maar ik wist het al een tijdje hoor. Je hoort het aan het intrappen en het hoge opkomen blijkbaar, is me verteld bij een beurt aan de auto. Hij begon pas anderhalf jaar daarna kuren te krijgen.
Ik heb er een tweedehandskoppeling in laten zetten, kon via de garage. Ik heb hiervoor gekozen omdat de auto nog een paar jaar mee zou gaan en geen 10 meer.
In mijn geval betrof het een golf 3, dat maakt ook nog verschil ivm de bereikbaarheid. Het kostte me 450 euro in totaal. Een handige oom kan je in dit geval ook veel schelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |