Hij loopt inderdaad iets schuin naar buiten af, het binnen booiboord en zink aan die kant zijn ook hoger dan die aan de voorkant. Ik gok dat hij ongeveer een halve centimeter afschot naar de buiten zijde heeft gehad. Maar dat is wat ik zag een jaar of 10 geleden bij de vorige schilder beurt. Op de tekening in de originale sitautie had ik dat idd niet geteknt die paar mm vallen toch zoongeveer weg en het is niet echt belangrijk. (voor de werkng natuurlijk wel)quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:44 schreef quo_ het volgende:
Een opmerking over de getekende goot. Voorzover ik me voor de geest kan halen is een goot aan de "binnenkant" altijd hoger dan aan de buitenkant zodat hij bij een evnetuele verstopping/overstroming naar de goeie kant overloopt.
Van dat zweven had ik je toen ook al geschreven. Als je nl achter je huis staat dan is het dak rechts ingezakt, waarschijnlijk door die rotte balk. Daardoor is het dak in het midden omhoog gegaan. Vandaar ook die scheur naar boven. Want die balk die gescheurd is is niet gezakt maar naar boven gescheurd. Hoe is het met je nok pannen in het midden??quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:38 schreef tnimble het volgende:
[..]
Daar komt het bijna op neer.ja hij heeft de muurplaat losgehaalt van de ankers die er voor moeten zorgen dat de balk niet horizontaal kan gaan schuiven weggehaalt en de rechter balkkop bijna helemaal weg geboort met een rij gaten.
[..]
Ja feitelijk wel, en tot een paar weken geleden (totdat de stempel er onder gingen) heeft een deel van het dak nog steeds gezwoven.
Als U de hoogte ook nog even kan doorgeven gaan wij aan de slag moest het afgemonteerd worden of alleen bij U op de werf worden afgelevertquote:Op woensdag 8 november 2006 16:38 schreef Gompy58 het volgende:
Bij deze even de bestelling doorgeven.
graag
1 * achtergoot volgens beproefde constructie met zinken binnenbak, 4 meter
1 * voorgoot volgens beproefde constructie met zinken binnenbak, 8 meter, aftap in midden
geheel graag in gegrond leveren. Volgende maand of zo is vroeg genoeg.
bij voor baat dank![]()
Yes sirquote:Op woensdag 8 november 2006 17:07 schreef Gurb het volgende:
Maar je hebt nu dus permanent stempels in huis staan?
gaarne afmonteren op locatie. Koffie staat klaar.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:44 schreef tnimble het volgende:
[..]
Als U de hoogte ook nog even kan doorgeven gaan wij aan de slag moest het afgemonteerd worden of alleen bij U op de werf worden afgelevert
Ik voel een K&W meet aankomen!quote:Op woensdag 8 november 2006 17:11 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
gaarne afmonteren op locatie. Koffie staat klaar.
Ziet er als gewoonlijk weer super uit!quote:Op woensdag 8 november 2006 16:41 schreef tnimble het volgende:
Met een 4mm bolfrees wordt er een geul in de onderkant gefreert.
Deze geul zorgt er voor dat daar water wat in druppels aan de onderkant van de goot komen niet verder kunnen lopen naar de lijmnaad en naar de muur maar naar beneden moeten vallen.
[[url=http://tnimble.nl/construction/dak/88_thn.jpg]afbeelding][/url]
Je kunt er ook de tuin slang op zettenquote:Op woensdag 8 november 2006 19:57 schreef tnimble het volgende:
De bolfrees heeft een straal van 4mm dus de drupppel moeten een overstap maken van 8mm plus de lichte afronding is zo'n 10mm totaal. Maar iid mischien iets om de volgende keer te doen. Als het flink geregent heeft ga ik eens een fototje schieten van de onderkant!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |