abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41511232
Wat is nu de planning ? Bedoel, ik kan me zo voorstellen dat er nu ergens een prio wijziging heeft plaatsgevonden. Is dit iets waar je wat mee kan bij je verzekering ?

Stel, let wel stel!, dat de boel in elkaar donderd, kun je dan een beroep doen op je verzekering? Er is toch iets als herbouwwaarde enzo ??

Dit is topch best wel iets angstig zeg. Je MOET er iets aan doen denk je dan als je naar je bankrekening kijkt.... en je bankrekening schud van niet...

Hoe ga je zoiets dan oplossen ?
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_41513230
Nog niet,is nog even wachten tot het hout allemaal droog is. Ik ga binnenkort even kiken naar het zinken dak waar het vocht vandaan komt. Ik weet niet of de verzekering hierwek wat mee doet. Als het droog is en er geen echte rotteplekken zijn moet dat goed zijn. Het zinkendak valt waarschijnlijk gewoon onder onderhoud. Als er verder niet is en de gescheurde balk zit weer dicht en is versterkt is het in orde. Momenteel blijven de kosten onder de 100 euro. Maar eerst even anakijken. En ja over een paar jaar gaat het er toch af en eerst de nieuwe gevel en dak plaatsen en dan de vloer er uit halen die tegen de gevels is aan gestort en achter onder de gevel doorloopt?
pi_41513440
TS
Op de plek waar je de stempels plaatst. Staan ze daar op een balk oid?
Als je ze namelijk op een willekeurige plek neerzet zal de stempel geen hulp zijn.
Persoonlijk zou ik een horizontale balk op de vloer leggen en daarop de stempels plaatsen om het gewicht te verdelen.
Profiel opgeheven.
pi_41513522
Aangezien er op die plaats ook een spant staat, ga ik er vanuit dat er of een moerbalk, of een dragende muur onder zit
pi_41513581
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:26 schreef Gurb het volgende:
Aangezien er op die plaats ook een spant staat, ga ik er vanuit dat er of een moerbalk, of een dragende muur onder zit
Wellicht. Maar zou je dat risico willen nemen als het te voorkomen is?
Profiel opgeheven.
pi_41514821
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:28 schreef Bierie het volgende:

[..]

Wellicht. Maar zou je dat risico willen nemen als het te voorkomen is?
Mij viel het idd ook op. Meestal zie je een plaat onder een stempel staan, of balk, om de krachten te verspreiden.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_41515238
Heb even de balklaag er onder getekent.

De reden dat er geen verdeel balk onder zit omdat het en vlak naast een draag muur die in de lengre van het huis benedenen loopt en de vloer niet alleen uit een planken laag bestaat.
pi_41515365
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:26 schreef Gurb het volgende:
Er zit op ongeveer 1 meter afstand een draag muur een verdieping lager. De draag balken van de vloer zijn ongeveer 90x240. Wat is precies een moerbalk?
pi_41519086
Een moerbalk is een hoofdbalk die je onder de normale vloerbalken neerlegt.

Dus om het even in stappen te zeggen:

- je hebt een moerbalk, die draagt van dragende muur naar dragende muur
- op de moerbalk liggen de vloerbalken, die van moerbalk naar moerbalk (of van moerbalk naar dragende muur) lopen
- op de vloerbalken liggen je vloerdelen

Ik denk dat je het wel begrijpt, en de moerbalk kent onder een andere naam
pi_41519566
OK begrijp wat je bedoelt zo balk zat midden onder de vloerbalken van de beganegornd. Van dit soort dingen heb ik zelf wienig kennis. Wel van berekeningen aan balken maar geen bouwkundige constrcuties.
pi_41663398
Ok heeft even geduurt maar dan hier de fotos van afgelopen week.

Dit is de stempel op de zolder. Hij staat er vrij los tussen. Net zo vast gedraait dat ie blijft liggen. De onderkant steun op een stuk hout wat met een paar schroeven vast zit.

Hier de wat duidelijkere foto's van de grote scheur.

Ter vergelijking (ik heb behoorlijke kolenschoppen) hoe groot de scheur is.

De pen gat verbinding is ook helemaal opengescheurd

De scheur in de nok balk is groter geworden en loopt nu helemaal door. Eerst was het maar aan 1 kant te zien.

Ook een andere balk heeft nu scheuren. Deze ligt hotizontaal van zijmuur tot zijmuur aan deachterkant van de woning waar het dakbeschot op rust.

Naar advies van het bedrijf dat is wezen kijken constructie lijm er in gedaan en met klemmen weer dicht gedrukt. Heeft behoorlijk wat kracht gekost. was een kwestie van lijmklem er op heel goed aan draien, volgende er op en dan kan de eerste weer pas verder worden aangedraait. Het gelige is de constructielijm die er uit komt.

Ik heb maar een overhemd over mijn houtvoorraadje gelegt. Ik wil geen constructielijm druppel op het rest hout van de binnenluiken en de horretjes.

Volgende week wordt het dak nogmaals bekeken en wordt er wat aan het zinbkendak van de dakkapel gedaan zodat er geen vocht meer op het dakbeschot en de (in de tekening blauw gekleurde) balk aan de voorkant kan komen.
pi_41668424
Jeetje, tnimble...
Gelukkig heb je het op tijd geconstateerd.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_41670982
Misschien kan je een metalen U-Profiel maken die je dan om de houten balk schuift.
Dan goed vast zetten met dikke bouten.

zondag 10 september 2006 @ 13:31:19 #39
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41672877
Heeft dat niet iets te maken met 't gedoe met die aannemer die je eerst had, die je vloer had gestort?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_41674455
Vandaag de klemmen er afgehaalt (spannend) en de lijm resten weggestoken. Ziet er nu weer deftig uit die ene balk.

@gronk: Die heeft gelukkig niets aan het dak gedaan. Hij heeft wel een kozijn van de openslaande tuindeuren vervangen omdat die te breedt en te hoog was heeft ie ook de stenen naast het kozijn en boven het kozijn vervangen door anderen. Dit zit op de tekening rechts direct onder de dakconstructie. Alleen rust deze dus niet op de gevel maar op de zijmuren en op 2 balken die ook in deze zijmuren zitten. Mischien dat tijdens zijn werkzaamheden zo'n balk los gekomen is ofzo. Maar dat is zonder te sloten niet zichtbaar. Het plafond beneden wat ook an diezelfde balken zit heeft geen scheuren zo te zien.
  zondag 10 september 2006 @ 14:53:06 #41
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41675089
Ah, OK. 't feit dat je eerst bij een balk, en later ook bij de tegenoverliggende balk problemen krijgt doet mij heel erg vermoeden dat er iets aan 't verzakken is. Of stevig aan het werken is. Maar goed, daar zou je dus echt een aannemer/constructeur voor moeten laten komen, denk ik.

BTW, wordt er bij jou in de buurt nog iets gebouwd/geheid/leeggepompt ofzo? Zeg maar, iets als dit http://www.refdag.nl/oud/vp/010618vp03.html ?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_41675287
De aamnemer komt volgende week nog een keer kiken en in de directe buurt wordt niets gebouwd/geheid/leeggepompt. Alleen een groot bouwproject dat al heel lang loopt maar dat is toch redelijk ver weg (straat of 5). Het heien en pompen is daar al weer zo'n jaar geleden klaar.

[ Bericht 6% gewijzigd door tnimble op 10-09-2006 20:40:32 ]
pi_41781570
Ok the storie continues.

Vandaag heeft het andere bedrijf het zinkendak van de dakkapel gerepareerd. We hadden het er alleen nog over gehad en nog geen datum geprikt. Tot mijn verbazing lag er in de brievenbus een rekening en was het dakweer netjes. Kosten totaal 27,50 incl. natuurlijk niet voor een compleet nieuw zinkendak maar voor het repareren van de slechte stukken.

Het vermoeden gaat nu ook verder uit naar achterkant waar die ##@%#@%#@ een stuj van de achtergevel heeft afgebroken omdatzijn verkeerde kozijn niet paste..

Ben vandaag ook op het dakgeweest om zelf ook te kiken n foto's te maken. Als boeiboord heeft de $%$#%$# 1 te korte en onbehandelde plank gebruikt en het laatste stuk opgevult met een 2de plank die voor de ander lansgeschoven zit en geen eens is afgezaagt maar gebroken!

Dit 'verleng stuk' zat met 1 schroef links en wat teer rechts vast. De nieuwe stenen die hij daar heeft neer gesmeten lopen niet door tot onder de goot. Deze hangt dan ook helemaal door naar beneden en naar voren. De originele gevel liep tot vlakonder de goot. de goot zelf stond op kleine blokjes hout en een stukje lood. Dit lood zorgt er voor dat vocht van uit de stenen niet in het hout kan trekken.

Zo heeft die gast de aansluiting met de buren gemaakt. de stnene lopen niet netjes in 1 lijn. De naad tussen de gevels is niet met kalkmortel zoals dit eerst zat gevult of met dilatatievoegkit zoals dit tegenwoordig gedaan wordt maar met een kledder teer. Hoe ga ik dit ooit nog netjes maken zonder een stuk muur van de buren te (laten) herstellen met nieuwe stenen en voegwerk.

De achterkant en een stuk onderkant van de ziken goot uitloop is met purschuim afgedicht. Op deze plek zit ook een vochtplek in het stucwerk en schimmel in de kamer. Ook zit het nieuwe stukwerk hier helemaal los en is raar bros en papperig.

Hier zie je 1 van de 2 balken lopen waar het dak op rust. De nieuwe gevel is halfsteens ipv steens zoals dit was. Er zit nog 1 oude steen rechts maar deze ligt gewoon los en je hand kan tussen deze steen en de balk. Deze balk kan nu vrij over de zijmuren schuiven.

Ook zit het lood met de aansluiting naar de buren helemaal los. Heeft hij er vast uitgetrokken om te kijken hoe hij het lood bij de aansluiting van het plattedak naar de achtergevel moest maken ofzo.

Ook vandaag zou de %@#@%$@ moeten komen. Hij kwam niet opdagen. Toen de advocaat hem belde nam iemand anders zijn telefoon aan om te zeggen dat die %#%$#%$# wegens wegens prive problemen in dernte was. Jaja
  woensdag 13 september 2006 @ 20:43:30 #45
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41781724
quote:
Ook vandaag zou de %@#@%$@ moeten komen. Hij kwam niet opdagen. Toen de advocaat hem belde nam iemand anders zijn telefoon aan om te zeggen dat die %#%$#%$# wegens wegens prive problemen in dernte was. Jaja
De %@#@%$@ ruikt nattigheid?
pi_41783564
Dat van die half steens muur begrijp ik niet helemaal. Is ook moeilijk te zien op de foto.
Normaal gesproken bij deze dak constructies heb je een halfsteense buitenmuur/ halfsteense binnen muur met muurankers. Hier bovenop dient een muurplaat te zitten welke bevestigd is met muurplaatankers aan de binnenmuur.
Daarbovenop rust de dakconstructie. Maar ik heb het idee dat jouw dak zweeeeeeft. Of rust dat alleen maar op die ene steen. Ligt er niks achter die buitenmuur???????

Verder wil ik je nog de volgende tip geven.....

Gooi die aanemer er uit. Als ik al die topics van jou lees dan ben jij de aannemer. Er is geen aannemer die het beter kan dan jij kunt. Kost je veel te veel tijd en geld. En wat te denken van die advokaat kosten. Doe het lekker zelf
Trouwens heb je mijn mail ontvangen????

[ Bericht 30% gewijzigd door Solingjan op 13-09-2006 21:39:49 ]
pi_41784510
Tja... er wordt wat afgeprutst door "vaklieden" als ik jouw foto's zo zie.
Ik probeer een idee te krijgen hoe de woning er uit ziet, maar dat is nog best lastig aan de hand van deze detailfoto's.
Een vraag die ik heb: komt de uitloop van die goot op een stuk plat dak uit?
-
pi_41788264
Als het niet om heel erg veel geld ging had ik die gast allang links laten liggen en solo verder gegaan.

De goot uitloop komt inderdaad op een plat dak uit zo'n 40cm er onder.

Ik heb een schets gemaakt van de originele situatie links en zijn creatie rechts.

Het is een oud huis en dus geen spouwmuren. Het formaat van de stenen is ook anders geen 210 x 100 x 50 maar ongeveer 220 x 130 x 55. De originele muur bestaan uit een eensteensverband is is dus +/- 28 cm dik. Over de hele lengte heeft hij zo'n 40cm van de bovenkant van de gevel gesloopt een een strook langs het kozijn helemaal weg. Hiervoor in de plaats heeft hij langs het kozijn een eensteens verband stuk opgemetsel. Echter het stuk waar hij aan de bovenkant die 40cm heeft afgesloopt heeft hij halfssteens opgemetselt en is dus nu 10cm dik ipv 28cm dik.

De muurplaat die in de zijmuren vastzit stak 5cm vanaf de achter gevel dit en zat met klosjes ook daar aan vast. Er zit nu ca 20cm tussen deze balk en de nieuwe halfsteens stuk gevel. De steen rechts op die foto is een oude steen in de zijmuur vertande steen die is blijven zitten maar zit los. De balk ligt daarmee dus ook los op de zijmuren.

[ Bericht 5% gewijzigd door tnimble op 14-09-2006 00:12:16 ]
pi_42071705
Heb je al een lat op de vloer gelegd onder de gescheurde balk, van muur tot muur? Kijk is of er niets met de vloer is gebeurd.
pi_42290078
The story conrinues

Van het weekeinde druk bezig geweest om de goot te reconstueren. Deze bouwval staat voor een deel van de goot en daar wirf ik niet op te staan dus eerst slopen en dat is altijd leuk behalve nu.

Wij hadden gevraagt voor een beloopbaar keukendak, de ramen in de achter slaap kamer worden 2 hoog dan kun je 1tje makkelik gebruiken om op het keukendak te komen altijd handig voor de was enzo. Maar die gast heeft er grind op gegooit. Als er iets is wat ik er niet op wil hebben is dat grind. Al heel lang geleden hebben we het grind van de vorige bewoners van het oude keukendak gehaalt en vervangen voor leislag.

Waarom geen grind? Katten zijn lieve beesten maar r zijn katten die dat grind als kattebak gebruiken en dat is verschrikkelijk! Binnenkort gaat dit grind er af en dat mag hij terug hebben inclusief de poep en urine.

De achterste plaat moet er dus af. Normaliter geen probleem. De platen zitten op speciale metalen T profielen. In dit T profiel zit een kunsof afdichting geschoven die de plaat vast houd. Nou deze profielen zijn 2de hads ofzo en helemaal op en kapot. Dus alle profielen los schroeven van onderen en allees inclusief profielen verwijderen terwijl je bijna van je stokkie gaat van de pope en plas lucht.

Maar eerst wat foto's van het bouwsel.

Achtelijke kozijn constructie. Zomaak je geen sponning! De bovenkant gaat altijd de verf scheuren als je hout op zo'n manier op elkaar maakt. De onderkant van de sponning is tevens het afdakt dit zuigt water op.

Hier zit nogeen stikkertje op het hout, dit is dus gewoon geschaaft vuren met afgeronde hoeken. Dat gebruik je niet voor een kozijn. Te slechte kwaliteit hout wat zo weg rot ook al schilder je het wat hij geen eens gedaan heeft. Vuren moet voor kozijenen gevingelast zijn ivm krom trekken en zijn verduurzaamd. Er steken ook zo van deze balken onbehandeld in de grond die zijn al weggerot. (zie bovenste foto van deze post)

De verrotte onderkant van die sponning

Een schimmel in de bovenkant

Ook is niets netjes afgezaagt op de juiste maat en dit is geen manier waarop je dit maakt.

Kapotte profielen

De platen kieren en zijn scheef gemonteerd ook zijn hier schimmelvorming en houtrot te zien.

Die profielen zijn helemaal smerig en zitten vol met beschadigingen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')