Een Dean moet een vaste brug hebbenquote:Op dinsdag 5 september 2006 11:34 schreef Cynic het volgende:
Toch niet met een vaste brug hoop ik?
Ja, daarom speelde Dimebag ook altijd op een Dean met een vaste brugquote:Op dinsdag 5 september 2006 11:58 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Een Dean moet een vaste brug hebben![]()
Nee man een A is te flubberigquote:Op dinsdag 5 september 2006 12:03 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja, daarom speelde Dimebag ook altijd op een Dean met een vaste brug
En een 7 snaar moet in A staan!
Ja dan moet je er ook echte snaren op spannen en niet zon 09 setje...quote:Op dinsdag 5 september 2006 12:18 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Nee man een A is te flubberig![]()
En DimeBag had ook Dean gitaren met vaste brug (ook met Locking Trem's ja) maar de sustain is beter met vaste brug je weet wel aanslaan koffie drinken krantje lezen eten en dan nog de snaren horen trillen![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 12:31 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja dan moet je er ook echte snaren op spannen en niet zon 09 setje...
En goed afstellen, daar schijnen veel mensen ook last mee te hebben.
Dat moet men dan maar snel aan Fear Factory vertellen, dan houden die er misschien ook een keertje mee opquote:Op dinsdag 5 september 2006 12:41 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Een snelle ritmische speelstyle is imho niet mgelijk met A stemming![]()
Oneens...dat ligt helemaal aan de maat snaren en de afstelling van de hals, maar dat zul je wel langzaam in de gaten hebben na de bovenstaande gequote post....quote:Op dinsdag 5 september 2006 12:41 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
lolz mensen komen naar me toe om hun gitaren te laten afstellen
![]()
Ik speel meestal met .011 sets
Een snelle ritmische speelstyle is imho niet mgelijk met A stemming![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 12:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat moet men dan maar snel aan Fear Factory vertellen, dan houden die er misschien ook een keertje mee op
quote:Op dinsdag 5 september 2006 12:56 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Oneens...dat ligt helemaal aan de maat snaren en de afstelling van de hals, maar dat zul je wel langzaam in de gaten hebben na de bovenstaande gequote post....![]()
Overigens ben ik het met je tweede post niet geheel oneens. Maar laten we ook even vermelden dat er live-bands zijn die in een E stemming op de 6 snaar nog niet toonzuiver zijn. Overigens viel dat bij Dino Cazzares minder op als bij Christian Olde Wolbers, die tegenwoordig de gitaarpartijen doet voor FF. (vroeger bass) Maar dat ligt aan het merk gitaar van Christian.quote:
Niet om de discussie weer op te rakelen, maar hoe werkt de wet - in lagere stemming spelen = niet toonzuiver spelen? -quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:01 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Overigens ben ik het met je tweede post niet geheel oneens. Maar laten we ook even vermelden dat er live-bands zijn die in een E stemming op de 6 snaar nog niet toonzuiver zijn. Overigens viel dat bij Dino Cazzares minder op als bij Christian Olde Wolbers, die tegenwoordig de gitaarpartijen doet voor FF. (vroeger bass) Maar dat ligt aan het merk gitaar van Christian.![]()
![]()
Er zijn zat bands die in A spelen en live toch toonzuiver zijn.
~ maargoed, eindeloze discussie denk ik ~
Dat komt omdat de snaren dan eigenlijk te kort zijn, je hebt een langere mensuur nodig om goed geïntoneerd te blijven spelen. Daarom kan je de zadeltjes op de brug ook verstellen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:36 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Niet om de discussie weer op te rakelen, maar hoe werkt de wet - in lagere stemming spelen = niet toonzuiver spelen? -![]()
Komt dat doordat de snaren relatief slapper hangen en dus qua toonhoogte meer zwabberen?
heey puikquote:Op dinsdag 5 september 2006 15:10 schreef muhammad_ali het volgende:
Hey Jacob
Ik ga volgende week langs bij Ap. Gelijk even wat informatie en prijsjes vragen van een paar gitaarjes. Kan ik daarna beginnen
Dat is dan ook dezelfde reden dat een bas een veel langere hals / mensuur heeft, I guess?quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:06 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat komt omdat de snaren dan eigenlijk te kort zijn, je hebt een langere mensuur nodig om goed geïntoneerd te blijven spelen. Daarom kan je de zadeltjes op de brug ook verstellen.
Jep, en dat is ook de reden dat Bariton-gitaren zijn ontwikkeldquote:Op dinsdag 5 september 2006 15:26 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat is dan ook dezelfde reden dat een bas een veel langere hals / mensuur heeft, I guess?
Dat zeg ik ( Gamma ! )quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:06 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat komt omdat de snaren dan eigenlijk te kort zijn, je hebt een langere mensuur nodig om goed geïntoneerd te blijven spelen. Daarom kan je de zadeltjes op de brug ook verstellen.
Goed zo lekker fijn schuurpapier moet je hebbenquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:07 schreef Desensitized het volgende:
1000 tot 2000 en gewoon Motip.
Vooral die slagplaat is verschrikkelijk, komt totaal niet overeen met de body. Alsof ie van een ander model is gejat of zo.quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:01 schreef Desensitized het volgende:
Haha, is ook lelijkMaar daardoor wel weer cool. Maar het is een echte Gibson Marauder uit 1975
Het is een in de USA handgebouwde BR-Richquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:13 schreef Desensitized het volgende:
Ja, zeker aan gedacht, beetje groene of bruine tint eroverheen ofzo, maar denk met deze gewoon blank.
En schuren moet wel. Die donkere plekken op de achterkant er een beetje uit, en hier en daar zitten nog gele restjes, van de eerste kleur nog denk ik...
Jackson Warrior? Maar ieg geen blauwpast niet echt bij de gitaar [mijn Gibson dan]. Op die foto staat het echt wel vet.
![]()
Lijkt het wel opquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:14 schreef search64 het volgende:
[..]
Vooral die slagplaat is verschrikkelijk, komt totaal niet overeen met de body. Alsof ie van een ander model is gejat of zo.
Zal wel tegenvallen, ik duim voor je!quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:54 schreef Desensitized het volgende:
Plannen:
-Originele slagplaat
-Originele hals, en als dat niet lukt een blanco zwart trussrod afdekplaatje.
quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:01 schreef guitarist.nl het volgende:
Kom ik even niet langs, gelijk een pagina vol met lelijke gitaren!!
Het gitaristentopic Nr. 78: Getcha Pull!!quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:01 schreef guitarist.nl het volgende:
Kom ik even niet langs, gelijk een pagina vol met lelijke gitaren!!
je kunt zoals sommige mensen die ik niet ken en niks mee te maken heb opname software downloaden en je gitaar gewoon in je pc prikken? zolang je niet 'live' effecten toe wil voegen via de pc heb je van latency geen last.quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:43 schreef Maaark het volgende:
Vraagje, ik wil wat meer gaan opnemen enzo, ook met mics...
Mijn budget is erg klein, dus zat ik te denken aan deze http://www.tascam.com/Products/US-122.html
Tascam Us-122...
Mijn vraag is... zal dat de latency ook verlagen? Of moet ik dan nog steeds een andere audiokaart erin steken? Ik heb nu een ouwe Soundblaster Live runnen met ASIO4ALL... Maar nog steeds redelijk wat latency.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |