abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 december 2001 @ 17:21:11 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2664213
Voor diegenen die van plan zijn via Ethiopië naar Djibouti te reizen, raad ik aan van tevoren een Visum voor Djibouti te regelen en niet te wachten tot in Ethiopië.

Ik had de laatste week van mijn vakantie in Ethiopië met de trein naar Djibouti gewild en had begrepen dat een Visum aan de grens te regelen was, omdat ik vanaf Addis weer terug vloog naar Nederland wilde ik een vliegticket terug kopen van Djibouti naar Addis. (Visum had ik wegens tijdgebrek niet in NL geregeld.)

Bij het kantoor van Ethiopian airlines kreeg ik te horen dat alleen een entry visum te verkrijgen was op het vliegveld van Djibouti, dit had ik al gedacht, omdat dit ook in de lonely planet guide stond. Dus plan gewijzigd en vliegticket gekocht om te vliegen naar Djibouti en treug te gaan naar Addis-abbeba met de trein. Eenmaal op het vliegveld aangekomen werd ik bij het inchecken apart genomen en moest er plotseling getelexed worden naar de autoriteiten van Djibouti, wat bleek de regels waren aangescherpt en de in telex die men had gekregen uit Djibouti werd te verstaan gegeven dat ik land niet in mocht en dus werd ik het vliegtuig niet ingelaten! (met wat dollars schuiven werkt ook niet, ze werken echt strikt volgens de regels daar!)

Ik in Addis nog geprobeerd een visum te regelen, maar men vroeg om aanbevelingsbrieven van de NL ambassade en daarna zou de aanvraag 2 dagen duren, bovendien was vanwege ramadan de ambassade maar 2 uur open en lag de NL ambassade helemaal aan de andere kant van de stad....
Kortom het was onmogelijk op tijd een visum te regelen en derhalve moest ik noodgedwongen nog een week in Addis blijven. Ik moest wel zeggen dat Ethiopian airlines mij daarna met veel excuses zonder enig morren en kosten mij een volledige refund gaf voor mijn (al betaalde)vliegticket.

Die treinreis moet ik nu nog steeds maken...Vertrouw dus niet alles wat in de lonely planet staat (al had ik nu gewoon pech dat de regels blijkbaar veranderd waren) en regel je Visum voor Djibouti van tevoren in NL!

p.s. wie heeft die treinreis al WEL eens gemaakt? Want ik ga zeker nog een poging wagen!

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 31-12-2001 17:36]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 1 januari 2002 @ 20:10:47 #2
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2672932
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo