abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41445718
Bah, bah... en nog eens bah

Omdat ik net verveelde ging ik maar Devdas kijken.

Even een paar pictures en omschrijving om een beeld te geven van het filmpje...

Devdas

Devdas is the story of a love beyond all else...even life.
The saga of a man called Devdas who loved,loved and just loved...

Devdas shared a magnetic childhood with his lovely playmate Paro where supreme love was felt before it was understood. When youth beckoned, the loved intensified. But, alas, a fateful moment of weakness on the part of Devdas created a permanent wall of seperation between him and his beloved Paro. On one side of the wall was a heartbroken Paro who became the wife of another. And on the other, was a completely shattered Devdas.

Unable to bear the agony of a life without Paro, Devdas made alcohol his constant companion. But that could not make him forget the piercing pain. Even the unflinching devotion of a beautiful courtesan Chandramukhi, did not ease the heartache of losing Paro. It was only when his eyes closed to a permanent sleep, did the pain begin to fade.

But even before losing the light of life, all Devdas urged, was to see his Paro just once ...
Thus giving his love the greatest dignity ...
It was at Paro's doorstep, that the doors of heaven opened for Devdas.

He left behind a testimony of true love,that was pure, chaste, undemanding...
and thus immortal. Indeed, love was his life...
love makes him live on...

Zo, een dramatische film dus.

Uithuwelijking, bordeelbezoek, hoertjes, alcoholprobleem, kastesysteem enzovoort.

Mijn probleem is nu de steeds terugkerende thema in alle bollywoodfilms, namelijk LIEFDE.

Sinds wanneer bestaat er zoiets als ''liefde'' in Zuid -Oost Azie?

Liefde mag niet. Liefde is verboden. Liefde is vies. Liefde bestaat niet. Zo ben ik opgevoed , en samen met mij miljoenen andere Zuid -Oost Aziaten.

Liefde tussen twee mensen is een taboe .

Je bent pas echt ''hoogwaardig'' als jezelf laat uithuwelijken door je familie! Want tja, je ouders weten wat het beste is voor je leven! Zij zijn ouder, niet jij!

Maar oh wee, als je een jongen leuk vindt of er iets mee wilt doen ...

Schande! Reputatie! Eer! Alles gaat naar de klote, de hele familienaam.

Maar fucking alle Bollywoodfilms, al vanaf het begin, gaan alleen maar over liefde, liefde, liefde, liefde, liefde, liefde, liefde, liefde, liefde, liefde, liefde en nog eens liefde.

Godver, stelletje kuthypocrieten
www.pvda.nl
Steun!
pi_41445724
Liefde .
pi_41445764
Echt gaar idd die Bollywood films

hmm je heet ceylon89...ook uit Sri Lanka neem ik aan, dat is niet echt ZO Azië hoor
pi_41445769
Verboden liefde!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_41445794
quote:
Op zondag 3 september 2006 10:26 schreef 2Drix het volgende:
Echt gaar idd die Bollywood films

hmm je heet ceylon89...ook uit Sri Lanka neem ik aan, dat is niet echt ZO Azië hoor
Whatever Laat me zeiken.
www.pvda.nl
Steun!
pi_41445859
quote:
Op zondag 3 september 2006 10:28 schreef Ceylon89 het volgende:

[..]

Whatever Laat me zeiken.
Ben je wel uitgehuwelijkt?
pi_41445864
quote:
Op zondag 3 september 2006 10:32 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Aan mij .
pi_41445883
quote:
Op zondag 3 september 2006 10:32 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Dat was oorspronkelijk wel de bedoeling geweest ja .
www.pvda.nl
Steun!
pi_41445892
Misschien zijn jouw ouders hypcriet als je zo bent opgevoed?

Sharukh Khan .
Whatever I want.
pi_41445914
quote:
Op zondag 3 september 2006 10:34 schreef PeRi het volgende:
Misschien zijn jouw ouders hypcriet als je zo bent opgevoed?

Sharukh Khan .
Ik denk dat het wel voor heel India en Sri Lanka geldt .

Ja, vroeger geilde ik ook op S. Khan, maar nu vind ik hem gewoon een lelijke idioot.
www.pvda.nl
Steun!
pi_41445933
quote:
Op zondag 3 september 2006 10:34 schreef PeRi het volgende:
Sharukh Khan .
verkeerd gespeld
pi_41445935
quote:
Op zondag 3 september 2006 10:34 schreef Ceylon89 het volgende:

[..]

Dat was oorspronkelijk wel de bedoeling geweest ja .
Maar?
Toen kreeg je een verboden liefde?
pi_41445952
het is eigen aan films om alles van het dagelijkse leven te romantiseren. ik kijk nood B-films, maar in hollywood films is dat evengoed het geval. een heldendood sterven in oorlogen, mensen die hun leven geven voor de liefde van anderen etc.

ook zaken die in onze maatschappij evenmin dagelijks voorkomen.
pi_41445963
quote:
Op zondag 3 september 2006 10:36 schreef Ceylon89 het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel voor heel India en Sri Lanka geldt .
Nee hoor. Je zit echt gewoon in het verkeerde gezin.
Whatever I want.
pi_41445994
quote:
Op zondag 3 september 2006 10:39 schreef PeRi het volgende:

[..]

Nee hoor. Je zit echt gewoon in het verkeerde gezin.
Ik wou dat het zo was. Mijn ouders vallen nog wel mee in vergelijking met andere gezinnen. Maar goed, over het algemeen is het wel zo dat ze in India en Sri Lanka (in de steden dan) wel wat moderner zijn dan in Nederland. Mwa, Engeland en Canada zijn ze ook wat moderner. Maar het blijft wel zo dat uithuwelijkingen en bruidsschat normaal is binnen de cultuur.
www.pvda.nl
Steun!
pi_41446025
quote:
Op zondag 3 september 2006 10:37 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Maar?
Toen kreeg je een verboden liefde?
Mijn ouders realiseren dat ze nooit een partner voor mij kunnen vinden , en ze weten dat ik het niet accepteer . Maar het blijft minder acceptabel als de dochter zelf een partner kiest, al helemaal als het een blanke of iets dergelijks is.
www.pvda.nl
Steun!
pi_41446124
Normaal is het zeker niet.

In mijn familie (aan beide kanten en ook verre familie) zal er nooit uitgehuwelijkt worden, en is mijn vriend (een blanke) heel goed opgenomen in de familie. Nooit problemen niks. En ja, mijn grootouders komen uit India.
Whatever I want.
pi_41446261
quote:
Op zondag 3 september 2006 10:51 schreef PeRi het volgende:
Normaal is het zeker niet.

In mijn familie (aan beide kanten en ook verre familie) zal er nooit uitgehuwelijkt worden, en is mijn vriend (een blanke) heel goed opgenomen in de familie. Nooit problemen niks. En ja, mijn grootouders komen uit India.
Het is de dagelijkse praktijk.

Maar goed, vooral de eerste generatie in Europa heeft hier veel problemen mee, de tegenstellingen tussen de westerse en oosterse cultuur. Wat ik wel gezien heb is dat idd bij de tweede generatie dat niet zo grote rol speelt...
www.pvda.nl
Steun!
pi_41448401
Ik moet altijd wel gniffelen om bollywoodfilms en vooral om hoe erin geacteerd wordt, óf heel amateuristisch óf gigantisch overgeacteerd. En inderdaad alleen maar liefdesdrama's of actie/komedie (met een allesoverheersende liefdesverhaal erin). Wat ik me afvraag...worden er wel eens science fiction (Alien) / psychologische horror (The sixth sense/Saw ) en adventure's (zoals LOTR) gemaakt in Bollywood?

[ Bericht 1% gewijzigd door Trance_X op 03-09-2006 13:15:29 ]
Progressive dude
Nu met VERNIEUWDE FOBO
"Better than a thousand hollow words, is one word that brings peace" - Buddha
pi_41448714
Sri lanka.
  zondag 3 september 2006 @ 15:56:50 #21
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_41452986
Bollywood films zijn sowieso stupid, ow ja tuurlijk je kunt INEENS! met 30 man PRECIES synchroom dansen,.. ja eh, wat een baggerfilms, al helemaal kwa kwaliteit, zie echt niet in wat mensen zo geweldig vinden aan praktisch gezien eigenlijk ook maar iets wat uit India komt.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')