abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41440286
Ik heb een appartement uit 1964 nu moet ik in een muur 2 gaten boren op gelijke hoogte, helaas zijn mijn muren gemaakt van korrel/kiezel beton (oud puin na de oorlog met cement). Als ik ga boren in een muur dan verloopt mijn boor altijd omdat ik gelijk op een kiezel stuit 2 gelijke gaten boren is op deze manier heel lastig en een klein schilderijtje ophangen is een ramp omdat ik daar heel mijn muur mee verziek. Nu is mijn vraag weet iemand hoe ik fatsoenlijk gaten in mijn muur kan boren zonder heel mijn muur te slopen?
pi_41440513
Zo'n appartement hadden wij tot 5 jr geleden ook.
Ik boorde eerst ook gaten van 10cm voor een lullig schroefje
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.

Wat ik toen maar deed was de boor heel zachtjes laten draaien, en weinig druk uitoefenen. Dat doe je tot je bij een kiezelsteen komt, dan laat je de boor harder draaien, maar je drukt niet harder.
Na een tijdje merk je of je het kan maken om wat meer druk uit te oefenen (afhankelijk van hoe diep je dan al bent), of dat je gewoon geduld moet hebben (veel geduld soms).

Op zich werkte dit prima, het enige nadeel was wel dat ik altijd superdiepe gaten maakte en lange schroeven nodig had, en dan pluggen i.c.m. tandenstokers gebruikte om de schroef goed vast te zetten.

-edit: Nieuwe boortjes werken beter dan oude
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

[ Bericht 8% gewijzigd door Arjan op 03-09-2006 00:24:45 (Tipje erbij) ]
pi_41445309
Tja, wij hadden dat ook in ons huis en hebben er voor gekozen al deze muren af te breken en opnieuw op te bouwen.

Dat kwam eigenlijk omdat ik een inbouwdoos wilde uithakken en toen met een gat van 30x30 zat. Toen hebben we besloten dat tufsteen zoals wij het noemden helemaal te verwijderen en alles opnieuw op te bouwen.
pi_41445498
Als ik alles verwijder stort mijn flat in
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
. Elke muur is namelijk van dat materiaal gemaakt. Toen ik aan het verbouwen was heb ik ook imbouwdozen gemaakt en dat was inderdaad een hoop hak werk.
pi_41445534
Ik heb ook dit soort muren. Sinds ik een boorhamer gebruik in plaats van een klopboor heb ik normale gaten. Dat getril van een klopboor zorgt er alleen maar voor dat je continue verschuifd. Een boorhamer ramt zich gewoon door die kiezels.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_41446317
quote:
Op zondag 3 september 2006 09:52 schreef Ultralaser het volgende:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
. Elke muur is namelijk van dat materiaal gemaakt. Toen ik aan het verbouwen was heb ik ook imbouwdozen gemaakt en dat was inderdaad een hoop hak werk.
Geloof me, dit zijn geen draagmuren, dus instorten als je alles weghaalt zal niet gebeuren.
  zondag 3 september 2006 @ 11:04:15 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41446328
quote:
Op zondag 3 september 2006 09:57 schreef dahei het volgende:
Ik heb ook dit soort muren. Sinds ik een boorhamer gebruik in plaats van een klopboor heb ik normale gaten. Dat getril van een klopboor zorgt er alleen maar voor dat je continue verschuifd. Een boorhamer ramt zich gewoon door die kiezels.
al zou ik dan toch ook heel rustig boren met die boorhamer om verlopen te voorkomen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41448035
Heerlijke muurtjes... Heber 2 op de bovenverdieping en in beidde moesten inbouwdozen komen. Die muurtjes zijn ook niet dikker dan 7-8 cm.

Wat ik gedaan heb is gewoon met een dozen boor er dwars doorheen gegaan. De dozen geplaatst en aan de achterkant alles weer glad gestreken met gips.

Waar ik overigens me wel voro achter het oor krab, Hoe ga ik daar op een fatsoenelijk manier een een TV steun aan vastmaken...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_41448809
quote:
Op zondag 3 september 2006 11:03 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Geloof me, dit zijn geen draagmuren, dus instorten als je alles weghaalt zal niet gebeuren.
Geloof me, dit zijn WEL draagmuren. Elke muur zowel binnen als buiten bestaat uit dat spul. Aangezien ik nu iets op moet gaan hangen aan de buitenmuur en deze ook gewoon uit korrelbeton bestaat. Ik heb namelijk de complete verbouwing zelf gedaan dus weet precies waarvan elke muur gemaakt is.
pi_41449868
quote:
Op zondag 3 september 2006 13:02 schreef Ultralaser het volgende:

[..]

Geloof me, dit zijn WEL draagmuren. Elke muur zowel binnen als buiten bestaat uit dat spul. Aangezien ik nu iets op moet gaan hangen aan de buitenmuur en deze ook gewoon uit korrelbeton bestaat. Ik heb namelijk de complete verbouwing zelf gedaan dus weet precies waarvan elke muur gemaakt is.
Tja, ik geloof je best dat je zegt dat alle muren ervan gemaakt zijn, maar als draagmuur is het gewoon niet geschikt. Mits we het over hetzelfde materiaal hebben:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Het gaat om de stenen die op de grond liggen.

Dat spul is zo slap. Als je een steen uit handen laat vallen spat het als grind uit elkaar. Dat kan gewoon geen steunmuur zijn.
pi_41450727
Moet toch te doen zijn met een normale betonboor?
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_41450839
Het is niet dat spul ik kan geen fotos uploaden maar heb wel een foto waarvan de muur gemaakt is. Dus als iemand het kan uploaden kan ik het wel even mailen.
  zondag 3 september 2006 @ 14:49:14 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41451277
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:30 schreef Ultralaser het volgende:
Het is niet dat spul ik kan geen fotos uploaden maar heb wel een foto waarvan de muur gemaakt is. Dus als iemand het kan uploaden kan ik het wel even mailen.
Maak een accountje aan op photobucket (http://photobucket.com) en het uploaden is kinderspel. Deze site geeft je zelfs kant en klare tags die je zo op fok kunt posten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 3 september 2006 @ 15:12:22 #14
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41451848
als je nou met een hele kleine boor begint ? En dan steeds een grotere pakt ? Zou dat werken?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 3 september 2006 @ 16:11:18 #15
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_41453323
Heb hier ook betonnen wanden met plaatselijk (in keuken vreselijk veel, in woonkamer bijna geen) veel kiezel. In de keuken is er soms zelfs met een hamerboor (niet te verwarren met boorhamer) bijna niet door te komen. En het wegketsen op kiezels is me helaas ook welbekend. Tot nu toe heb ik er geen goede oplossing voor kunnen vinden. Het best werkt nog een begin maken op de gewone (dus zonder hamerfunctie) boorstand en pas daarna te gaan boorhameren.

Ook hier gaat het om alle (steun)wanden. Bouwjaar 1975 btw.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_41454901
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Wat rood gemarkeerd is dat is het beton in kwestie. Op het moment dat je door de toplaag van de muur heen gaat kom je bv. een kiezel tegen daar kets je op af netzolang dat je tussen 2 kiezels in zit. Opboren met een kleine boor naar steeds groter heb ik geprobeerd maar verkomt het probleem niet.
pi_41472975
ga eens met en diamandboor aan de slag...

Overigens ben ik het met marsepein eens. Ik heb mijn bedenkingen bij het gegeven draagmuur van deze materie.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_41473628
Je kan je bedenkingen erover hebben maar bij ons in de stad zijn gehele wijken opgebouwd uit die zooi. Moest snel na de oorlog en dit is een van de snelste manieren. Elke muur is van dat materiaal er is nergens gips gebruikt of wat dan ook. Zelfs niet voor de tussenmuren.
  maandag 4 september 2006 @ 08:36:03 #19
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_41473739
Oeps.. da's wel ernstig troep
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 4 september 2006 @ 08:37:37 #20
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_41473767
quote:
Op zondag 3 september 2006 09:52 schreef Ultralaser het volgende:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Haal bij een bouwwinkel een centreer standaard.
Hier kan je je boormachine in vastzetten zodat hij niet direct weg loopt. Wat de eerste poster onder jouw OP zei is wat je daarna moet doen.
pi_41474670
Heb ook eens wat is zo;n muur moeten ophangen op school. Met een gewone klopboor kim je er eigenlijk geeen eens in, met een boorhamen nog steeds lang boren en een veel te ruim gat. Daarna een zware pneumatische boorhamer (echt een ding van bijna een halfe meter lang en een soort hanfgreep achtop) die vloog er in, de stralen boorsel spoten er letterlijk langs de boor uit. En het waren nette gaten. Maar niet iedereen heeft zo'n zwaar apparaat. Voor zichtigboren en langzaam door de kiezels proberen heen te komen. OF als je veel moet boren naar zo'n zwaar ding opzoek om het te huren.
pi_41475272
Het is nietzozeer dat ik erniet doorheen kom maar dat mijn boor heel erg verloopt in de muur door alle kiezels die erinzitten. Langzaamboren is dan inderdaad misschien een oplossing en zo heel weinig druk zetten.

Ik heb gekeken voor een centreer standaard maar nergens kunnen vinden.
pi_41475364
Als je veel dingen wil ophangen is het ook een optie om een schilderijophangsysteem (jaja) te gebruiken, hoef je maar 2 keer te boren.
Misschien kan je zo'n zwaar apparaat als tnimble noemt ook wel huren bij Boels oid.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_42058535
Als je op een kiezel komt wil een centerpunt en hamer ook wel is helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop