abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41430746
14 jaar geleden kregen we 2 lieve poesjes van 6 weken oud. Een zwart/wit/rode en een wit/rode. Ze waren gevonden in het weiland in Nootdorp zonder moeder. De zwart/wit/rode was voor mijn zusje, de rode voor mij.
TOen ik het huis uit ging bleef de kat bij mijn ouders want ik zag het niet zitten om haar mee te nemen naar een bovenwoning. De kat was altijd al een lekkere hang/schootkat die lekker dik was.
1,5 week geleden gingen mijn ouders op vakantie (en zijn dat nu nog). Mijn zusje zou voor de katten zorgen aangezien zij in Delft woont en ik niet. Op een gegeven moment viel het haar op dat die wit/rode mager was, heel erg mager. Haar oogjes waren dof en vies. Mijn zusje had een afspraak gemaakt bij de dierenarts om haar na te laten kijken. Woensdag zijn we even samen gegaan en de kat bleek een beetje uitgedroogd te zijn. Ze kreeg een infuus met vocht, een vitamine prik en nog een prik. Er werd bloed afgenomen en de waardes waren goed. Alleen de schildklier was nog niet bekend want dat zou even duren. Aangezien de kat bijna niet at en dronk moesten we haar maar gaan voeden met een spuitje. Gister probeerde mijn zusje dat, de kat verzette zich best wel. Mij zusje liet haar los en toen de kat weg wilde lopen viel ze om en bleef als voor dood liggen. Tongetje hing naar buiten, ze liet urine lopen en het was een hoopje ellende. Dierenarts weer gebeld en we mochten gelijk langskomen. De dierenarts heeft haar nagekeken, gewogen (ze weegt nog maar 2,7 kg) en ze kreeg weer een vochtinfuus en weer vitamine. Hij heeft haar nagekeken en voelde iets hards in haar lever/galblaas maar dat wist hij niet zeker.
Mijn ouders zijn nog 2 weken op vakantie en de dierenarts verwacht niet dat ze het gaat redden.
Michel en ik zijn nu dit weekend maar bij mijn ouders ingetrokken om op de kat te letten. Morgen moeten we weer terug naar de dierenarts...

Ik zie het somber in. Ik wil het beestje niet onnodig laten lijden... En elke keer als ik haar zie schieten de tranen in mijn ogen... Daarstraks lag ze bij me op schoot, te knorren..

Mijn zusje en ik hebben wel besloten dat als het echt niet meer gaat, we haar laten inslapen..

Blech... ik voel me machteloos en leeg
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_41430838
- doe maar niet -

[ Bericht 82% gewijzigd door Anne op 02-09-2006 22:31:50 ]
Smakelijk.
pi_41430860
reageer dan niet....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_41430922
quote:
-knip-
Voor idiote reacties moet je in onzin zijn, slimmerik!

[ Bericht 13% gewijzigd door Anne op 02-09-2006 22:32:07 ]
and again.... Tsja
pi_41431113
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:43 schreef Grieskameel het volgende:
-knip-
Jij bent ongevoelige hork

[ Bericht 7% gewijzigd door Anne op 02-09-2006 22:32:18 ]
'History will be kind to me, as I intend to write it'
Winston Churchill
pi_41432149
Die van ons hebben beiden vergelijkbaar gedrag vertoond en vergelijkbare problemen.
Bleek een ontsteking aan de lever te zijn.

Ze zijn nu weer min of meer fit na een stevige anitibioticakuur en speciaal aangepast voer (ze mogen nooit meer iets anders). Wellicht is het dus een idee om aan de DA te vragen of eiwitarm voer goed zou zijn voor ze....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_41432282
ga het morgen even vragen aan de DA

ze hadden dus wel iets hards in haar lever of gal gevoeld...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 2 september 2006 @ 21:46:34 #8
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_41434910
Wat naar zeg, zeker nu je ouders op vakantie zijn. Sterkte met de situatie.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  † In Memoriam † zaterdag 2 september 2006 @ 21:50:51 #9
37843 lady-wrb
kortaf
pi_41435044
heerlijk toch dat sommige users zo meeleven

ik had het al gezegd, maar nogmaals veel sterkte vicky!
pi_41435323
Wat een ellende heel veel sterkte!!
I had a signature once. It was awful.
pi_41437022
Ik heb een vraagje . Het kan toch niet zijn dat de kat ineens mager is? Is het je ouders nooit opgevallen?

Sterkte .
pi_41438706
dat dat dan ook moet gebeuren als je ouder op vakantie zijn zeg.....

Heel veel sterkte!!
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_41445327
ijsmeis, het enige dat ze echt opgevallen was, was dat de poes af en toe ineens van de bank af viel, maar het niet is ze niet opgevallen dat ze zo mager was...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † zondag 3 september 2006 @ 14:01:02 #14
37843 lady-wrb
kortaf
pi_41450129
en hoe gaat het vandaag met de poes?
ben je al naar de da geweest?
ik hoop toch zo dat er nog wat aan te doen is
pi_41450394
Sterkte Vicky
  zondag 3 september 2006 @ 17:55:45 #16
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_41456127
Bah...altijd k*t als er iets is met de beestjes

Sterkte iig!
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_41456316
Wat verdrietig, ook net nu je ouders op vakantie zijn, dat maakt het helemaal rot. Sterkte!
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_41457441
Veel sterkte, Vicky!
Google is your friend, abuse your friends
pi_41461142
Sneu Sterkte!
  † In Memoriam † zondag 3 september 2006 @ 22:04:46 #20
37843 lady-wrb
kortaf
pi_41474724
Sterkte d'r mee.
En zoals lady-wrb ookal vraagt, weet al wat meer?
pi_41483350
ook hier erg benieuwd naar hoe het met je poezebeest gaat...
*hoopt het beste*
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_41487677
Giser naar de dierenarts geweest, ze heeft weer vocht gekregen en een valiumspuit dat de eetlust zou moeten opwekken. Ze heeft wel wat gegeten maar het vannacht weer uitgespuugd.

Mijn zusje heeft de dierenarts gebeld en, in overleg met onze ouders, is poes opgenomen zodat ze kunnen kijken wat ze eet en drinkt en om haar evt. te dwangvoeden.

Mocht de DA denken dat er iets mis is gaan ze haar verder onderzoeken en envtueel opereren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 september 2006 @ 18:55:52 #24
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41488541
Dan is ze in elk geval in goede handen, Vicky. Sterkte ermee!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 4 september 2006 @ 18:59:33 #25
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_41488661
quote:
Op maandag 4 september 2006 18:29 schreef Vicky het volgende:
Giser naar de dierenarts geweest, ze heeft weer vocht gekregen en een valiumspuit dat de eetlust zou moeten opwekken. Ze heeft wel wat gegeten maar het vannacht weer uitgespuugd.

Mijn zusje heeft de dierenarts gebeld en, in overleg met onze ouders, is poes opgenomen zodat ze kunnen kijken wat ze eet en drinkt en om haar evt. te dwangvoeden.

Mocht de DA denken dat er iets mis is gaan ze haar verder onderzoeken en envtueel opereren.
Vervelend allemaal zeg! Veel sterkte met poes
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')