abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:16:26 #1
1059 PsychoG
Pumpin\\\' on your stereo
pi_41407618
Nou ik heb eigenlijk wel lang genoeg alleen rond lopen kijken bij K&W nu wordt het tijd dat ik eens wat ga plaatsen.

Na 2,5 jaar samengewoond te hebben ging er iets stuk.. en het was geen glas . Nu heb ik zelf een appartementje gekocht. Het is een 90 m2 maisonette heeft 2 balkons met 2 maal een schuifpui daar naartoe (eentje in de woonkamer en eentje in de slaapkamer). Maandag ga ik de sleutel halen en daarna begint de ellende, een kleine opsomming:
- Nieuwe vloer (laminaat)
- Alle muren egaliseren en voorzien van glasweefsel
- Nieuwe keuken
- Badkamer vernieuwen (kans is groot dat ik dat later doe)
- voorzien van nieuwe meubels

Nou ja voor een dubbel linkshandige prutsklusser zoals ik ben een flink uitdaging dus. Ik krijg gelukkig voldoende hulp.

Ik heb met behulp van Sketchup een voorstelling van de beneden verdieping trachten te maken. Alleen tijdens dit proces kwam ik er achter dat ik ook een dubbel linkshandige prutssketchupper ben .

Er moet nog wel meer in komen maar dan hebben jullie vast een indruk.

Het volgende heb ik ook al aangeschaft.. namelijk een bank! Et voila.

Mochten jullie naar aanleiding van de sketchup tekening nog briljante ideeën hebben hoor ik ze graag. Vanaf maandag zal ik wat foto's gaat posten van de vooruitgang. Ik hoop dat jullie een beetje mee kunnen delen in mijn vreugde.. want blij.. dat ben ik zekers.
pi_41407919
Waarom glasvezel behang? En wat lukt er dan niet in sketchup? De besta serie van de ikea heeft hele mooie kasten voor bijvoorbeeld de televisie of boeken, verder is dat de kleur van het laminaat die je wilt hebben? Ik zou persoonlijk voor een andere kleur kiezen Misschien is een mooie hoge plant naast de tv meubel nog wel mooi, een ficus ofzo, hebben ook niet al teveel licht nodig. Verder vind ik grijze muren (of een kleur die jij mooi vindt) beter dan wit, vooral wat rustige pastel tinten doen het altijd goed vind ik. Wit is ook maar wit.

Zelf vind ik een kleed onder de bank en salon tafel ook altijd wel mooi (zwart/grijs bijvoorbeeld bij die kleur van de bank), dat breekt de vloer een beetje en geeft wat rust. Verder zou ik de laminaat in de lengte van de kamer leggen, dit geeft het gevoel dat de kamer wat langer is, V-groef is sowieso aan te raden en structuur, anders kan je net zo goed zeil kopen zeg ik maar altijd.

Misschien rechts van de bank nog een mooie kast? Boekenkast ofzo? Of evt planken op de muur, diegene waarvan je niet de hechting aan de muur zit, ofwel de verbinding zit in de plank. Als je de skp kan posten dan zet ik wel even voor je de meubels erin hoe ik het zou doen
pi_41407990
Hee, harstikke leuk! Ik ben benieuwd wat voor foto's je verder hebt! 90 m2 is best nog groot voor iemand alleen.

Ik heb de titel van je topic iets aangepast. Zo is het voor iedereen duidelijk over wiens nieuwe appartement er hier gesproken wordt
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:28:37 #4
1059 PsychoG
pi_41408109
Het fijne van glasvezel vind ik dat het een strakke afwerking achter laat de muren zijn nu namelijk niet helemaal top. Het laten stuccen is voor mij gewoonweg te duur. Ow, ik heb op dit moment alleen een laptop met touchpad om de sketchuppen en dat werkt niet fijn. Nee is niet de exacte daar ben ik eigenlijk nog steeds niet echt over uit (lekker op tijd hé).

De reden waarom de muren nu wit zijn is eigenlijk omdat ik er iets speciaals mee wil doen... geen idee wat nog dus vandaag neutraal wit .

D'r komt inderdaad nog een kleed onder de bank en salontafel!!

De sketchup is te vinden op http://www.gijsbert.tweakdsl.nl/Beneden.skp
Thanks voor al je ideeën alvast!

PS. Tnx Marsepein zo is het inderdaad wel duidelijk. Tja ik wilde eigenlijk minimaal 75m2 hebben omdat ik nogal eens wat vrienden langs heb en die moeten wel plek hebben
pi_41408419
K, morgenochtend brouw ik even wat voor je, vandaag al de hele dag gesketchupped Maar, kan je niet gewoon structuurverf gebruiken? Ik vind dat glasvezel over het algemeen zo goedkoop ogen Ik zal wel even wat spulletjes voor je erin zetten enzo, die kan je ook naar hartenwens dan aanpassen en gebruiken.
pi_41408491
wel een beetje jammer dat het laminaat er verkeerd in ligt

Je moet dat spul in de lengterichting leggen, want zo zie je de naden veel beter door het licht wat via de ramen naar binnen valt

Maar goed, verder ziet t er wel puik uit
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:40:40 #7
1059 PsychoG
pi_41408550
Mijn gedachte achter de richting van het laminaat is dat de kamer dan breder lijkt aangezien de kamer 6 meter lang is en slechts 4,30 breed lijkt het zo tenminste nog wat . Maarja ik wil eigenlijk ook niet tegen de naden aan kijken.. daar heb je wel een punt.. ik heb ook gewoon nergens over nagedacht .
pi_41409038
Met v groef heb je geen last van de naden zeg maar. Maar ik vind de lengte over het algemeen belangrijker dan de breedte, misschien iets persoonlijks, maar je zit op de bank en kijkt TV, vanaf daar kijk je naar links en naar rechts, ofwel de lengte van de kamer in.
pi_41409110
Ik zou die bank met de open kant naar de kamer doen. Nu sluit je dat behoorlijk af. Wanneer je dat andersom hebt dan kun je daar nog een stoel zetten ofzo.
pi_41409538
Ik zat ook al te denken aan de bank helemaal verschuiven ???
Tegen de muur in de hoek, bij de deur opening, zo kijk je de ruimte van je woonkamer in

zo sluit je de helft al af....

succes, ziet er goed uit
  zaterdag 2 september 2006 @ 00:28:16 #11
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_41412111
Mooie bank zeg! Ik zou m gewoon op die plek laten staan, en rechts van de bank een grote eettafel met veel (6 / 8??) stoelen zetten.

waar staat die masionette eigenlijk??
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_41414243
De bank staat op zich wel goed alleen zou ik het 1 persoons hoekje liever aan de andere kant van de bank hebben (de raamkant dus) zodat je een opening naar de rest van je kamer houdt.
  zaterdag 2 september 2006 @ 10:08:05 #13
1059 PsychoG
pi_41417541
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 00:28 schreef B.A.Trix het volgende:
Mooie bank zeg! Ik zou m gewoon op die plek laten staan, en rechts van de bank een grote eettafel met veel (6 / 8??) stoelen zetten.

waar staat die masionette eigenlijk??
Thanks. Ja een eettafel heb ik eigenlijk al.. die neem ik mee uit m'n vorige woning.. is een grote met 6 stoelen twijfel alleen nog of ik die wel wil houden.

Staat in Doorwerth
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 01:45 schreef Stansfield het volgende:
De bank staat op zich wel goed alleen zou ik het 1 persoons hoekje liever aan de andere kant van de bank hebben (de raamkant dus) zodat je een opening naar de rest van je kamer houdt.
Ik laat hem liever toch zo staan, als iemand daar namelijk gaat zitten kan die persoon in ieder geval genieten van m'n uitzicht richting het bos.

Ik heb ook over m'n slaapkamer na zitten denken. Ik zat aan het volgende te denken. 1 wand voorzien van een fotobehangetje van en daar een wit bed tegenaan zetten. Bijvoorbeeld dit behang.

En dan dit bed.

Het mooie van dit bed (vind ik tenminste) is dat hij vrij laag is en daar hou ik van. Later als ik bejaard ben kan ik altijd nog een verhoogd bed kopen .

[ Bericht 26% gewijzigd door PsychoG op 02-09-2006 10:21:11 ]
pi_41418924
Dat is ook weer zo ja dat je dan goed naar buiten kan kijken. Ik wist niet wat voor uitzicht je had natuurlijk.
  zaterdag 2 september 2006 @ 15:53:13 #15
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_41424914
Zonde als je die eettafel weg zou doen zeg!
Denk dat de slaapkamer wel mooi wordt aan je plannen te zien.

Doorwerth is wel mooi wonen
pi_41425548
Ik zou het bed tegenover dat fotobehang zetten als dat mogelijk is natuurlijk ivm kledingkasten enz.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:47:25 #17
1059 PsychoG
pi_41427859
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 15:53 schreef B.A.Trix het volgende:
Zonde als je die eettafel weg zou doen zeg!
Denk dat de slaapkamer wel mooi wordt aan je plannen te zien.

Doorwerth is wel mooi wonen
Ja maar dat heeft meer te maken met herinneringen aan die tafel zeg maar . Dus er komt zeker een andere voor in de plaats! Ja ik ben heel benieuwd in je hoofdje kan het allemaal heeel mooi zijn maar hoe het uiteindelijk er uit gaat zien is altijd nog maar afwachten.

Wel een beetje een bejaarden dorp
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:20 schreef Cyan het volgende:
Ik zou het bed tegenover dat fotobehang zetten als dat mogelijk is natuurlijk ivm kledingkasten enz.
Ja ik twijfel inderdaad ook nog of ik het bed tegen de bos-muur aan moet zetten of niet. Ik heb het een keer gezien met het bed tegen die muur en dat zag er wel weer goed uit. Kledingkasten komen niet in deze kamer daar heb ik een andere kamer voor gereserveerd .
  zaterdag 2 september 2006 @ 18:01:30 #18
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_41428305
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:47 schreef PsychoG het volgende:

[..]

Ja maar dat heeft meer te maken met herinneringen aan die tafel zeg maar . Dus er komt zeker een andere voor in de plaats! Ja ik ben heel benieuwd in je hoofdje kan het allemaal heeel mooi zijn maar hoe het uiteindelijk er uit gaat zien is altijd nog maar afwachten.

Wel een beetje een bejaarden dorp
[..]

Ja ik twijfel inderdaad ook nog of ik het bed tegen de bos-muur aan moet zetten of niet. Ik heb het een keer gezien met het bed tegen die muur en dat zag er wel weer goed uit. Kledingkasten komen niet in deze kamer daar heb ik een andere kamer voor gereserveerd .
Dan zou ik idd een mooie nieuwe tafel kopen..weg ermee!

oke oke beetje bejaardensoos is het daar wel maar je hebt wel lekker bos en winkels dichtbij.. (always look at the bright side of life..tudududutuduuuuuuu)
  zaterdag 2 september 2006 @ 18:32:37 #19
1059 PsychoG
pi_41429145
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 18:01 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

Dan zou ik idd een mooie nieuwe tafel kopen..weg ermee!

oke oke beetje bejaardensoos is het daar wel maar je hebt wel lekker bos en winkels dichtbij.. (always look at the bright side of life..tudududutuduuuuuuu)
Ja precies!! Alleen heb ik de stoelen destijds van m'n ouders gekregen.. maar die zullen het wel begrijpen toch!?!?

Ja precies m'n mountainbike gaat overuren draaien.. en het is best nog dicht bij Arnhem (mijn stadje)!!
  zaterdag 2 september 2006 @ 20:24:57 #20
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_41432143
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 18:32 schreef PsychoG het volgende:

[..]

Ja precies!! Alleen heb ik de stoelen destijds van m'n ouders gekregen.. maar die zullen het wel begrijpen toch!?!?

Ja precies m'n mountainbike gaat overuren draaien.. en het is best nog dicht bij Arnhem (mijn stadje)!!
Als je geluk hebt wel..

Als je onderlangs gaat ben je binnen 15 minuten in Arnhem toch.. Als Arnhem jouw stadje is waarom woon je er dan niet??
pi_41432599
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:47 schreef PsychoG het volgende:

[..]

[..]

Ik zou het bed tegenover de muur met dat fotobehang zetten. Word je 's ochtends wakker en dan kijk je zo het bos in!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zondag 3 september 2006 @ 15:20:24 #22
1059 PsychoG
pi_41452044
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 20:24 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

Als je geluk hebt wel..

Als je onderlangs gaat ben je binnen 15 minuten in Arnhem toch.. Als Arnhem jouw stadje is waarom woon je er dan niet??
Hmms.. geluk dan wordt het niets .

10 minuutjes moet zelfs wel lukken. Als ik hetzelfde wat ik hier heb in Arnhem wil hebben ben ik veel meer kwijt en waarschijnlijk ook nog een mindere wijk.
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 20:39 schreef Cyan het volgende:

[..]

Ik zou het bed tegenover de muur met dat fotobehang zetten. Word je 's ochtends wakker en dan kijk je zo het bos in!
Ja maar als ik op sta en naar buiten kijk kijk ik ook het bos in hehehe .
  maandag 4 september 2006 @ 15:00:53 #23
1059 PsychoG
pi_41482077

Vandaag zou een mooie dag moeten zijn.. een dag vol vreugde en blijdschap maar helaas.

Ik zou vandaag m'n sleutel ophalen dus ik ging netjes op tijd weg en stapte in de auto om naar de notaris te gaan een klein half uurtje voordat ik aankwam ging mijn mobiele telefoon..verrek dat is de notaris. De notaris vertelde mij dat het dossier van de verkopende partij niet compleet was en dat er dus niet gepasseerd kon worden. Na navraag bij de makelaar blijkt het dus dat de verkopende partij problemen heeft met het rondkrijgen van de financiering van hun nieuwe huis (en daar komen ze nu pas achter :S).

Ik heb ze zojuist juridisch in gebreke gesteld anders komt het niet goed. Wat een gezeik hey ik word er echt gestoord van!!!

Is het verstandig om nu maar alvast al m'n aanvragen en verhuizingen te cancelen of zal ik het gewoon door laten gaan. Heeft er uberhaupt iemand ervaring met zo'n situatie en heeft die tips?! Ik hoor het graag!!
pi_41482194
Ik heb alleen wel eens gehoord dat bij het niet doorgaan je 10% van de som kan eisen van de verkopende partij. Verder weet ik er weinig van.
  maandag 4 september 2006 @ 15:11:47 #25
1059 PsychoG
pi_41482322
Ja klopt. Ze hebben nu 8 dagen om het alsnog te regelen mocht dat niet lukken heb ik 2 opties:
- Ontbinden en 10% van de koopsom krijgen
- Ze nog een kans geven en 0,3% van de koopsom per dag ontvangen zolang het nog niet rond is

Maarja dat geld is wel leuk maar ik wil gewoon de sleutel!!
Ik mag blij zijn dat ik zo'n flexibele werkgever heb anders had ik ook mooi nog eens met m'n vakantie gezeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')