abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:02:35 #1
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_41407179
Vandaag zag ik op het nieuws weer dingen waarvan ik denk man man man dat is weer typisch Nederland. Ten eerste gaan ze 50 Antiliaanse jongeren aan werk helpen en scholing geven,op zich niks mis mee maar het zijn weer jongeren die ontspoort zijn.
Dit hebben ze aan zich zelf te danken hun kiezen voor die levensstijl en nu worden ze nog geholpen aan scholing en werk. Ze worden opgeleid tot Luchtvaartmedewerker.

Verder willen ze wat gaan doen aan de daklozen er word hier voor miljoenen uitgetrokken.
Ze krijgen een dak boven hun hoofd plus werk. Ik weet nog goed dat ik 3 jaar geleden zonder werk kwam te zitten en dat vond ik al erg genoeg 7 sollicitaties per week gingen er de deur uit en na 8 maanden nog niks.Maar dan is er ook niemand die even zegt van wij helpen u wel even.
Nu heb ik sinds 7 maanden een goede baan en het bevalt me prima maar je moet niet vragen hoeveel moeite ik er voor heb moeten doen.

Nu discrimineer ik niet maar mensen die voor een bepaalde levenstijl hebben gekozen worden wel vaker en eerder geholpen dan de mensen die er alles aan doen om aan het werk te komen.

Wat is jullie mening en hebben jullie zelf ook ervaringen op dit gebied??
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:45:51 #2
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_41410730
Denk je nu echt dat alle daklozen voor een dakloos bestaan hebben gekozen? ZO ja:
Echt; je wilt niet weten in wat voor shit sommige daklozen terecht zijn gekomen; en degenen die er echt voor hebben gekozen zitten vaak niet op (veel) hulp te wachten.
Net dat eerste voorbeeld wat je aanhaalt. In hoeverre is zo een figuur zelf verantwoordelijk voor hoe hij of zij opgroeit; hoe hij of zij denkt over bepaalde zaken; over aan het werk gaan ofzo; en in hoeverre is hij een product van zijn (of haar) gebrek aan opvoeding?
Dus in hoeverre hebben ze 'er zelf voor gekozen'?

Zo. Best een betoogje.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_41410896
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:02 schreef edje34 het volgende:
Vandaag zag ik op het nieuws weer dingen waarvan ik denk man man man dat is weer typisch Nederland. Ten eerste gaan ze 50 Antiliaanse jongeren aan werk helpen en scholing geven,op zich niks mis mee maar het zijn weer jongeren die ontspoort zijn.

Dit hebben ze aan zich zelf te danken hun kiezen voor die levensstijl en nu worden ze nog geholpen aan scholing en werk. Ze worden opgeleid tot Luchtvaartmedewerker.

Verder willen ze wat gaan doen aan de daklozen er word hier voor miljoenen uitgetrokken.
Ze krijgen een dak boven hun hoofd plus werk. Ik weet nog goed dat ik 3 jaar geleden zonder werk kwam te zitten en dat vond ik al erg genoeg 7 sollicitaties per week gingen er de deur uit en na 8 maanden nog niks.Maar dan is er ook niemand die even zegt van wij helpen u wel even.
Nu heb ik sinds 7 maanden een goede baan en het bevalt me prima maar je moet niet vragen hoeveel moeite ik er voor heb moeten doen.

Nu discrimineer ik niet maar mensen die voor een bepaalde levenstijl hebben gekozen worden wel vaker en eerder geholpen dan de mensen die er alles aan doen om aan het werk te komen.

Je bent toch niet jaloers op jonge mensen, die geen familie hier hebben?
Jij hebt alles om je heen, wees eens blij en niet zo verongelijkt in je leven en kijk niet zo neer op anderen!
Misschien verdienen zij wel een kans! Gun ze dit ook...aub
En geloof me, ik heb geholpen bij vluchtelingen werk, nu de regering doet weinig voor deze mensen hoor..liet ze maar spartelen in het diepe..
Ze kregen een bepaald bedrag voor het inrichten van een huis, dat ze hiervan mega troepzooi aan meubels kochten bij een kringloop, maar toch dat ene bromfietsje wilden, want dat was toch wat zeg!
Jezus,......... eindelijk een bromfiets , wie neemt ze dit nu kwalijk , jij?
Je weet dat Nederland van de UN veel geld krijgt ,voor elke opgevangen vluchteling?
Nee oke, en dat elke vluchteling het geld wat ze zg krijgen van een soos, whatever, zelf moeten terugbetalen per maand?
Nee, oke en nu jij weer! Wie ben jij, zonder je familie, om je heen?
Een nul komma, nul, en bouw van hier uit je leven maar eens op zonder enige hulp in een vreemd land
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 2 september 2006 @ 10:16:30 #4
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_41417658
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 23:50 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Je bent toch niet jaloers op jonge mensen, die geen familie hier hebben?
Jij hebt alles om je heen, wees eens blij en niet zo verongelijkt in je leven en kijk niet zo neer op anderen!
Misschien verdienen zij wel een kans! Gun ze dit ook...aub
En geloof me, ik heb geholpen bij vluchtelingen werk, nu de regering doet weinig voor deze mensen hoor..liet ze maar spartelen in het diepe..
Ze kregen een bepaald bedrag voor het inrichten van een huis, dat ze hiervan mega troepzooi aan meubels kochten bij een kringloop, maar toch dat ene bromfietsje wilden, want dat was toch wat zeg!
Jezus,......... eindelijk een bromfiets , wie neemt ze dit nu kwalijk , jij?
Je weet dat Nederland van de UN veel geld krijgt ,voor elke opgevangen vluchteling?
Nee oke, en dat elke vluchteling het geld wat ze zg krijgen van een soos, whatever, zelf moeten terugbetalen per maand?
Nee, oke en nu jij weer! Wie ben jij, zonder je familie, om je heen?
Een nul komma, nul, en bouw van hier uit je leven maar eens op zonder enige hulp in een vreemd land
Je hebt helemaal gelijk ik heb alles wat mijn hartje begeert,maar het gaat mijn om het principe.
Alles ik geen fam of vrienden had zou ik ook niet weten wat er van mij terrecht gekomen was.
Ik veroordeel ook niemand hoor.maar er worden wel rare besluiten genomen af en toe hier in Nederland.
(Hans teeuwen)
pi_41417669
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/907256/1/50#41407179]vrijdag 1 september 2006 22:02en scholing geven,op zich niks mis mee maar het zijn weer jongeren die ontspoort zijn.
Als je het nieuwsbericht goed hebt gevolgd, was enige weken geleden ook al op TV bij TV Rijnmond, dan heb je OOK vernomen dat die gasten alleen een opleiding krijgen. Omdat de directeur van Airport Rotterdam sociale betrokkenheid wil tonen. Hij geeft GEEN baangarantie, omdat hij die banen niet heeft.

Wat dat betreft is het lovenswaardig dat een commercieel bedrijf zo'n stap zet, in principe is er geen gemeenschapsgeld bij betrokken en m.i. NIETS mis mee.
Take on the situation, but not the torment ...
  zaterdag 2 september 2006 @ 18:54:46 #6
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_41429737
dat ze scholing krijgen is niks mee,anders blijft het uitschot van de samenleving.

wat ze wel moeten doen is werken voor hun scholing,er is werk zat,laat ze maar lekker straat vegen of graffiti van de muur spuiten,zo kunnen ze vast wennen aan het bestaan zoals het hoort:

werken voor je geld en niet zinloos blijven en een uitkering trekken

hier zullen ze later profijt van hebben.
een beetje vreemd ,maar wel lekker !!
  zaterdag 2 september 2006 @ 20:39:22 #7
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_41432602
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 18:54 schreef rollator_GSI het volgende:
dat ze scholing krijgen is niks mee,anders blijft het uitschot van de samenleving.

wat ze wel moeten doen is werken voor hun scholing,er is werk zat,laat ze maar lekker straat vegen of graffiti van de muur spuiten,zo kunnen ze vast wennen aan het bestaan zoals het hoort:

werken voor je geld en niet zinloos blijven en een uitkering trekken

hier zullen ze later profijt van hebben.
Eindelijk iemand die verstandig praat.
(Hans teeuwen)
  zaterdag 2 september 2006 @ 20:48:28 #8
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_41432898
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:02 schreef edje34 het volgende:
...
Ze worden opgeleid tot Luchtvaartmedewerker.
...
Wasda
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_41432971
Ieder mens verdient een eerlijke kans.
pi_41433875
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 23:45 schreef descendent1 het volgende:
Denk je nu echt dat alle daklozen voor een dakloos bestaan hebben gekozen? ZO ja:
Echt; je wilt niet weten in wat voor shit sommige daklozen terecht zijn gekomen; en degenen die er echt voor hebben gekozen zitten vaak niet op (veel) hulp te wachten.
Net dat eerste voorbeeld wat je aanhaalt. In hoeverre is zo een figuur zelf verantwoordelijk voor hoe hij of zij opgroeit; hoe hij of zij denkt over bepaalde zaken; over aan het werk gaan ofzo; en in hoeverre is hij een product van zijn (of haar) gebrek aan opvoeding?
Dus in hoeverre hebben ze 'er zelf voor gekozen'?

Zo. Best een betoogje.
Er zijn daklozen die bewust ervoor gekozen hebben. Ze voelen zich meer vrij en willen los staan van de staat. Er is hier een dakloze in Zwolle, wat oudere kerel met een baardje. Speelt op een blokfluit en heeft twee honden bij zich. Hij heeft er bewust voor gekozen. Die kerel is ooit is bij Villa Felderhof geweest om het uit te leggen.

Je HOEFT niet dakloos te zijn. De meeste daklozen zijn psychisch niet in orde en willen niet leven zoals de meeste mensen het doen.

pi_41434312
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 21:16 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Er zijn daklozen die bewust ervoor gekozen hebben. Ze voelen zich meer vrij en willen los staan van de staat. Er is hier een dakloze in Zwolle, wat oudere kerel met een baardje. Speelt op een blokfluit en heeft twee honden bij zich. Hij heeft er bewust voor gekozen. Die kerel is ooit is bij Villa Felderhof geweest om het uit te leggen.

Je HOEFT niet dakloos te zijn. De meeste daklozen zijn psychisch niet in orde en willen niet leven zoals de meeste mensen het doen.

Probeer niet bijdehand te doen. je weet wat hij bedoeld.
Ja... echt!
pi_41434360
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 21:28 schreef KopieerMachine het volgende:

[..]

Probeer niet bijdehand te doen. je weet wat hij bedoeld.
De eerste alinea is waarheid. De tweede is mijn mening. Of jij het bijdehand vind, up 2 u
  zaterdag 2 september 2006 @ 21:31:06 #13
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_41434404
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 21:29 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

De eerste alinea is waarheid. De tweede is mijn mening. Of jij het bijdehand vind, up 2 u
Nee niks bijdehand aan hoor.
(Hans teeuwen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')