Lak. Want het ging over auto's.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:43 schreef Etcetera het volgende:
dat hangt er geloof ik vanaf wel kleurenspectrum je gebruikt
Volgens mij wordt wit nergens gedefiniëerd als een kleur. Het wordt wel zo benoemd, maar is het volgens mij niet.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:43 schreef Etcetera het volgende:
dat hangt er geloof ik vanaf wel kleurenspectrum je gebruikt
quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:46 schreef Tinuva het volgende:
[..]
Volgens mij wordt wit nergens gedefiniëerd als een kleur. Het wordt wel zo benoemd, maar is het volgens mij niet.
quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:46 schreef Orealo het volgende:
Wit is de verzameling van alle kleuren.
Dus wit is kleuren..
Wit is het ontbreken van kleur, niet alle kleuren bij elkaar.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:46 schreef slindenau het volgende:
Ga dat vragen in Wetenschap, Filosofie & Levensbeschouwing ofzo.
Wit is een samenraapsel van alle kleuren...dus dan is het de vraag of je zoiets een kleur wilt noemen.
Mwa, ontbreken is toch zwart bij mij.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:48 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wit is het ontbreken van kleur, niet alle kleuren bij elkaar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Witquote:Wit is geen kleur zoals de kleuren uit het spectrum: het is geen bonte kleur. Licht wordt als wit ervaren als de drie typen kegeltjes in het oog in dezelfde mate worden aangesproken. Dat is bijvoorbeeld het geval als licht binnen het deel van het spectrum waarvoor het menselijk oog gevoelig is, voor alle frequenties even intens is. Een witte lamp zou alle kleuren even sterk uitstralen. Daarom wordt wit ook wel een optelkleur genoemd, omdat wit uit alle kleuren van het spectrum bestaat.
klopt, my badquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:46 schreef Tinuva het volgende:
[..]
Volgens mij wordt wit nergens gedefiniëerd als een kleur. Het wordt wel zo benoemd, maar is het volgens mij niet.
quote:Wit is geen kleur zoals de kleuren uit het spectrum: het is geen bonte kleur. Licht wordt als wit ervaren als de drie typen kegeltjes in het oog in dezelfde mate worden aangesproken. Dat is bijvoorbeeld het geval als licht binnen het deel van het spectrum waarvoor het menselijk oog gevoelig is, voor alle frequenties even intens is. Een witte lamp zou alle kleuren even sterk uitstralen. Daarom wordt wit ook wel een optelkleur genoemd, omdat wit uit alle kleuren van het spectrum bestaat.
Bij wit komen alle kleuren (het gehele spectrum) terug in je oog.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:48 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wit is het ontbreken van kleur, niet alle kleuren bij elkaar.
Wit en Zwart staan nergens in de kleur codes. En mogen daarom geen kleuren genoemd worden.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:46 schreef Tinuva het volgende:
[..]
quote:
Volgens mij werkt dat alleen bij licht zo...quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:46 schreef Orealo het volgende:
Wit is de verzameling van alle kleuren.
Dus wit is kleuren..
Wat hij zegt...quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:50 schreef Orealo het volgende:
[..]
Bij wit komen alle kleuren (het gehele spectrum) terug in je oog.
Als dat gebeurd is het voor jou wit, dus als je wit ziet, zie je eigenlijk alle kleuren bij elkaar.
Is het zwart, dan komt er geen een kleur in je oog, en zie je dus zwart.
Dus ligt eraan hoe je het bekijkt, zwart houdt alle kleuren vast 'en je ziet dus 'niks', wit stoot af en je ziet 'alle kleuren'..
Dan zijn er maar 3 kleuren, de primaire kleuren? En alle andere (meng)kleuren een verzameling van de primaire kleuren dus ook geen kleuren?quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:49 schreef Geeranne het volgende:
Wit is geen kleur inderdaad, het is een verzameling van alle kleuren en weerkaatst alle kleuren. Geen natuurkunde gehad?![]()
je doet me denken aan mn tekendocentquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:50 schreef Orealo het volgende:
[..]
Bij wit komen alle kleuren (het gehele spectrum) terug in je oog.
Als dat gebeurd is het voor jou wit, dus als je wit ziet, zie je eigenlijk alle kleuren bij elkaar.
Is het zwart, dan komt er geen een kleur in je oog, en zie je dus zwart.
Dus ligt eraan hoe je het bekijkt, zwart houdt alle kleuren vast 'en je ziet dus 'niks', wit stoot af en je ziet 'alle kleuren'..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |