abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41395228
Al jaren woon ik in een huis met z'n drieen. Een leuk huis in het centrum van Nijmegen. Een van de huisgenoten is tevens huiseigenaar, maar tot voor kort was daar weinig van te merken. We deden allemaal ons best het gezellig te maken. De derde huisgenoot is wel een gewisseld, maar de laatste was heel erg plezierig in de omgang.

Maar de huisbaas wilde haar er uit hebben. Ze had er genoeg van om het huis te moeten delen met z'n drieen.. Hmm.. per 1 januarie was het idee. Toen bedacht ik me al wel dat ik ook maar eens moest gaan zoeken naar een huis. Ik heb een aardige inschrijftijd bij entree.. dus in een paar maanden moet dat wel goed komen.

Nu gaat de derde huisgenoot over twee weken al weg, ze heeft een leuke kamer gevonden..

Probleem is dat de kosten voor het huis met z'n tweeen gedeelt moeten worden. En daar heb ik het geld niet voor. Ik kan en wil geen ¤500,- per maand betalen voor dit huis. Of ik moet even heel erg veel geld extra verdienen.

Net in gesprek met de huisbaas snap ik het pas. Ze wil met haar vriendje hier gaan wonen. Ik word er dus min of meer uitgetrapt omdat ze willen samenwonen. Op zich niet eens een slechte reden, maar doe dan alstublieft niet dat je het erg vind dat ik weg moet... Ik heb een paar dagen gedacht dat we samen nog een oplossing zouden kunnen vinden, maar het plan lag er natuurlijk al wat langer klaar.

Nu kan ik het contract aanhouden en minstens nog een maand hier wonen, maar dan is de vriendschap wel helemaal weg. Ik vraag me nu al stiekum een beetje af of dat nog wel goed komt. Op dit moment wil ik wel graag verhuizen, maar de huizen in Nijmegen zijn niet zo makkelijk te vinden. Als het niet anders is moet ik zelfs (tijdelijk, heel duidelijk tijdelijk) terug naar mijn pa. En dat voelt als een stap terug.

Het opschrijven lucht iets op.. ik ga maar eens verder met mijn spullen in te pakken... Bedankt voor het lezen.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_41395743
tja wat moet je dan .. succes ermee iig
pi_41395794
Belachelijk dat jij je spullen moet pakken omdat de anderen zo nodig samen moeten wonen
pi_41395964
Kan je geen urgentie bij Entree krijgen, je wordt immers op straat gezet.
  vrijdag 1 september 2006 @ 15:40:25 #5
70187 Dorset
Nee, net even anders
pi_41395971
Klinkt akelig dichtbij. Toch niet aan de 3e Walstraat? Een goede kennis van mij (vrouwelijk) was tot voor kort op zoek naar een nieuwe kamer omdat ze er om precies dezelfde reden uit moest. Maar hoe dan ook, dit soort situaties zuigen. Ik neem aan (aan je proefiel te zien) dat je nu graag helemaal alles voor jezelf wilt hebben?

Dat met die kosten snap ik niet helemaal. Je moet gezamenlijk huur betalen en omdat je huisgenoot weggaat moeten de totale kosten nu door 2 gedeeld worden ipv. 3? Maar als je op korte termijn naar een andere plek wil, moet je ook op een dergelijk bedrag rekenen. Ik betaal (weliswaar samen met vriendin) zelfs meer dan 500 euro en dan heb ik niet eens een helemaal zelfstandig appartement.

En heb je ook al een dusdanige inschrijftijd bij entree dat je niet per definitie in dukenburg of lindenholt terechtkomt....want dat lijkt me ook een hele overgang vanuit het centrum.

Hoe dan ook, heel veel succes hiermee!
Denken, Durven, Doen! (in de juiste volgorde)
pi_41396080
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 15:36 schreef Wadloper het volgende:
Belachelijk dat jij je spullen moet pakken omdat de anderen zo nodig samen moeten wonen
Idd. schandalig dat iemand zelf wil bepalen wie er in haar huis woont.
pi_41396113
Honden uitlaatservice beginnen voor na je werk/school en s'avonds/s'nachts in een cafe gaan werken. Dan is ¤500 opeens niet zoveel meer
Steun een gratis goed doel naar keuze. Download http://rapidshare.com/files/29980773/plz_download.rar (en gooi het daarna weg ofzo :) Gratis doneren aan een goed doel!
pi_41398026
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 15:43 schreef ixio het volgende:

[..]

Idd. schandalig dat iemand zelf wil bepalen wie er in haar huis woont.
Dat is het probleem niet, maar de snelheid die er achter gezet wordt. Ik wens ze uiteindelijk ook het beste toe. Maar gun mij in ieder geval meer dan twee weken om een ander huis te zoeken.

Ik ga de huur maar schriftelijk opzeggen, dan heb ik daar uiteindelijk geen onduidelijkheden mee. Volgens ons huurcontract is er een opzegtermijn van twee maanden. Daar ga ik me dan maar aan vast houden. En huursverhogingen mogen pas in mei. En dan zeker geen 130 euro. (dat is ruim meer dan 2,7%)

Het idee van vriendschap heb ik al een beetje laten varen. Het is jammer, maar ik heb het gevoel dat ik genaaid ben.

En inderdaad de derdewalstraat in Nijmegen. Verder heb ik 7,5 jaar inschrijftijd bij de entree, dat lijkt veel. Maar dat is het niet. Het liefst zou ik met de net verhuizende huisgenoot een huis huren in de centrumring. En nu ik besloten heb dat ik nog twee maanden heb, zal dat wel te vinden zijn.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:42:39 #9
151099 Sebash
I'm rich BIAATCH!1
pi_41398162
zuur..., je zal ook helemaal geen rechten of iets hebben hè?

gewoon zo snel mogelijk weggaan (niet xpres lang blijven o.i.d), laat de eer bij jezelf, laat ze maar gaarkoken daar, wie goed doet, goed ontmoet...
The circle is through the looking glass
pi_41398255
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:42 schreef Sebash het volgende:
zuur..., je zal ook helemaal geen rechten of iets hebben hè?

gewoon zo snel mogelijk weggaan (niet xpres lang blijven o.i.d), laat de eer bij jezelf, laat ze maar gaarkoken daar, wie goed doet, goed ontmoet...
Zo snel als ik iets anders heb ja. Om nu al weg te gaan en onder een brug te gaan liggen is wellicht eervoller, maar ook wat minder prettig.

Al verwacht ik dat de sfeer hier niet beter zal worden.
  vrijdag 1 september 2006 @ 18:26:41 #11
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_41400846
Waarom woon je daar dan nog als je al 31 bent?
Surprise Surprise!!! Het onverwachte is de mooiste prijs.
De verrassing brengt u zomaar van de wijs, pas op. Surprise Surprise!!!
pi_41400934
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 15:40 schreef Ingridh007 het volgende:
Kan je geen urgentie bij Entree krijgen, je wordt immers op straat gezet.
De vraag is of TS er uit gezet wordt of zich er uit laat zetten; in het laatste geval heb je weinig recht op urgentie.

Overigens is een urgentie ook niet alles; met 6 maanden inschrijftijd heb je al een woning in bepaalde mindere wijken van Lindenholt. Wil je de woning niet, vervalt de urgentie automatisch.
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:37 schreef Miesjel het volgende:
Ik ga de huur maar schriftelijk opzeggen, dan heb ik daar uiteindelijk geen onduidelijkheden mee.
Als je de huur zelf opzegt, krijg je zeker geen urgentieverklaring meer.
quote:
Verder heb ik 7,5 jaar inschrijftijd bij de entree, dat lijkt veel. Maar dat is het niet. Het liefst zou ik met de net verhuizende huisgenoot een huis huren in de centrumring.
Met 4 jaar inschrijftijd kreeg ik een woning binnen de centrumring.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_41411205
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 18:30 schreef rekenwonder het volgende:

Met 4 jaar inschrijftijd kreeg ik een woning binnen de centrumring.
Dan heb je volgense mij veel geluk gehad, of ik zoek verkeerd.

Maar uiteindelijk zijn we tot de slotsom van 1 november gekomen, ik verwacht wel iets gevonden te hebben voor die tijd. De huur blijft hetzelfde als nu..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')