Over Noorwegen en Finland kan ik niet oordelen,maar in Zweden stikt het van de flitspalen.(Op de E20 van Gotenborg naar Stockholm.)quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:04 schreef Jill-RMC het volgende:
Je kan daar best wel lekker doorrijden en eigenlijk heb ik in de bijna 3000km die ik er doorheen heb gereden alleen flitspalen gezien rondom de stad, waar je dan 70 of 60 mocht. Wordt er verder nog gecontroleerd? Op de snelweg enzo?
Ik heb geen idee,ik heb ze niet uitgeprobeerd.quote:Op vrijdag 1 september 2006 18:08 schreef Jill-RMC het volgende:
Flitsen die? Of zijn dat van die "stille" palen.....in dat geval...oh oh.
Klopt, van vrienden in Denemarken heb ik vernomen dat ze veelal op de hollandse sneaky methode staan te flitsen (achter bosjes, bij werkzaamheden, etc). Kom je een busje/zakelijke auto met WIT kenteken tegen dan is het een politie auto. En helaas is dat de enige manier om die undercover auto's te herkennen.quote:Op maandag 4 september 2006 15:11 schreef $tranger het volgende:
In Denemarken zijn ze heel erg dol op automobilisten melken, dat weet ik wel!! Palen heb ik echter zelden gezien.
Je pleurt in slaap met een zonnetje op je knar, een saai bomenlandschap en rechte wegen, gecombineerd met de belachelijk hoge snelheid van 90 km/u en geen ander verkeer op de wegquote:Op vrijdag 1 september 2006 17:20 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Over Noorwegen en Finland kan ik niet oordelen,maar in Zweden stikt het van de flitspalen.(Op de E20 van Gotenborg naar Stockholm.)
En ik kan je melden:hard rijden is duur in Zweden.(Bovndien,waarom zou je ook,Zweden is veel te mooi om hard doorheen te jakkeren.)
Is t binnen 4 dagen gelukt? Ik heb er zelf 5 dagen over gedaan met twee rustdagen in Denemarken (bij vrienden)quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:04 schreef Jill-RMC het volgende:
Je kan daar best wel lekker doorrijden en eigenlijk heb ik in de bijna 3000km die ik er doorheen heb gereden alleen flitspalen gezien rondom de stad, waar je dan 70 of 60 mocht. Wordt er verder nog gecontroleerd? Op de snelweg enzo?
We zijn op 9 augustus 's ochtend om 6 uur vertrokken en kwamen s'avond om 23.00 uur aan in Oslo. Volgende dag dood op bed gelegen (ik dan, had migraine, de rest ging sitesee'en), s'avonds naar concert, 3 uur thuis. 7 uur op, de auto weer in en op weg naar Kopenhagen. Daar kwamen ron 15.00 uur aan. In de rij aangesloten voor again een concert. Weer rond uur of 3 slapen. Volgende dag iets later op 10 uur. Naar Skanderborg gereden, daar uurtje of wat rondgedwaald op festival en toen om 7 uur besloten toch maar naar huis te rijden. En na nog mensen gedropt te hebben in Nunspeet en Amsterdam waren we om half 4 thuis in de nacht van 12 op 13 augustus.quote:Op maandag 4 september 2006 20:10 schreef lipje het volgende:
[..]
Is t binnen 4 dagen gelukt? Ik heb er zelf 5 dagen over gedaan met twee rustdagen in Denemarken (bij vrienden)
En over eventuele verkeersovertredingen hoef je je niet zoveel zorgen te maken. Er is geen uitwisselingsverdrag zoals met België, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland.
Verder noordelijk misschien ,maar tussen Gotenborg en Mariestad (aan het Vanernmeer) is het landschap redelijk afwisselend.quote:Op maandag 4 september 2006 20:07 schreef lipje het volgende:
[..]
Je pleurt in slaap met een zonnetje op je knar, een saai bomenlandschap en rechte wegen, gecombineerd met de belachelijk hoge snelheid van 90 km/u en geen ander verkeer op de weg
Dat is wel een mooie route ja. Maar verderop voorbij Mariestad, richting Oslo is SAAIquote:Op dinsdag 5 september 2006 13:59 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Verder noordelijk misschien ,maar tussen Gotenborg en Mariestad (aan het Vanernmeer) is het landschap redelijk afwisselend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |