abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41394630
Je kan daar best wel lekker doorrijden en eigenlijk heb ik in de bijna 3000km die ik er doorheen heb gereden alleen flitspalen gezien rondom de stad, waar je dan 70 of 60 mocht. Wordt er verder nog gecontroleerd? Op de snelweg enzo?
pi_41399282
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 15:04 schreef Jill-RMC het volgende:
Je kan daar best wel lekker doorrijden en eigenlijk heb ik in de bijna 3000km die ik er doorheen heb gereden alleen flitspalen gezien rondom de stad, waar je dan 70 of 60 mocht. Wordt er verder nog gecontroleerd? Op de snelweg enzo?
Over Noorwegen en Finland kan ik niet oordelen,maar in Zweden stikt het van de flitspalen.(Op de E20 van Gotenborg naar Stockholm.)
En ik kan je melden:hard rijden is duur in Zweden.(Bovndien,waarom zou je ook,Zweden is veel te mooi om hard doorheen te jakkeren.)
pi_41400462
Flitsen die? Of zijn dat van die "stille" palen.....in dat geval...oh oh.
pi_41404554
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 18:08 schreef Jill-RMC het volgende:
Flitsen die? Of zijn dat van die "stille" palen.....in dat geval...oh oh.
Ik heb geen idee,ik heb ze niet uitgeprobeerd.

En anders wordt het nog een dure vakantie voor je.
  maandag 4 september 2006 @ 13:50:33 #5
20370 enno
Trust = good, control = better
pi_41480590
Ik ben net teruggekomen uit Denemarken. Tijdens mijn vakantie was er een stukje op de Deense TV over snelheidsovertredingen (in dit geval door diverse ministers). Mijn Deens is verre van perfect maar ik kon er volgens mij uit op maken dat een overtreding van 10-15 km/h een boete oplevert van 1500 Dkr (=+/- 200 EUR), 15 tot 20 km/h een boete van 1500 Dkr en een aantal punten op je rijbewijs. Al met al forse boetes dus.

Overigens in 2 weken tijd maar één (laser-)controle gezien.
pi_41480777
Die punten is toch alleen als ze je aanhouden?
pi_41482318
In Denemarken zijn ze heel erg dol op automobilisten melken, dat weet ik wel!! Palen heb ik echter zelden gezien.
  maandag 4 september 2006 @ 19:59:27 #8
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_41490829
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:11 schreef $tranger het volgende:
In Denemarken zijn ze heel erg dol op automobilisten melken, dat weet ik wel!! Palen heb ik echter zelden gezien.
Klopt, van vrienden in Denemarken heb ik vernomen dat ze veelal op de hollandse sneaky methode staan te flitsen (achter bosjes, bij werkzaamheden, etc). Kom je een busje/zakelijke auto met WIT kenteken tegen dan is het een politie auto. En helaas is dat de enige manier om die undercover auto's te herkennen.

Op de snelweg van Karlstad naar Oslo staan regelmatig flitspalen, heel mooi voor een inham
Verder rond Oslo wordt het flitsgebied met grote borden aangeduidt, in Zweden ook een stuk. Op de snelweg maar een paar flitspalen gezien, vooral rondom Goteborg.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 4 september 2006 @ 20:07:00 #9
132767 lipje
pi_41491191
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 17:20 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Over Noorwegen en Finland kan ik niet oordelen,maar in Zweden stikt het van de flitspalen.(Op de E20 van Gotenborg naar Stockholm.)
En ik kan je melden:hard rijden is duur in Zweden.(Bovndien,waarom zou je ook,Zweden is veel te mooi om hard doorheen te jakkeren.)
Je pleurt in slaap met een zonnetje op je knar, een saai bomenlandschap en rechte wegen, gecombineerd met de belachelijk hoge snelheid van 90 km/u en geen ander verkeer op de weg
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 4 september 2006 @ 20:10:09 #10
132767 lipje
pi_41491320
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 15:04 schreef Jill-RMC het volgende:
Is t binnen 4 dagen gelukt? Ik heb er zelf 5 dagen over gedaan met twee rustdagen in Denemarken (bij vrienden)

En over eventuele verkeersovertredingen hoef je je niet zoveel zorgen te maken. Er is geen uitwisselingsverdrag zoals met België, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland.
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_41492752
In Zweden heb ik afgelopen zomer belachelijk veel flitspalen gezien.
Zoals eerder gemeld: E20 Goteborg - Stockholm en de 80 van Stockholm via Uppsala naar Mora ook erg veel. Vooral bij de dorpjes waar je nog maar 70 of 50 mag, op doorgaande stukken staat niets.
Ook ik had moeite om me aan de snelheid t houden met die saaie lange wegen met aan beide kanten bomen, bomen, bomen, bomen, bomen, bomen, bomen, bomen, bomen, bomen, bomen, bomen, bomen, bomen, bomen, bomen, bomen, meertje en dan weer bomen......Gaap.
pi_41493673
quote:
Op maandag 4 september 2006 20:10 schreef lipje het volgende:

[..]

Is t binnen 4 dagen gelukt? Ik heb er zelf 5 dagen over gedaan met twee rustdagen in Denemarken (bij vrienden)

En over eventuele verkeersovertredingen hoef je je niet zoveel zorgen te maken. Er is geen uitwisselingsverdrag zoals met België, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland.
We zijn op 9 augustus 's ochtend om 6 uur vertrokken en kwamen s'avond om 23.00 uur aan in Oslo. Volgende dag dood op bed gelegen (ik dan, had migraine, de rest ging sitesee'en), s'avonds naar concert, 3 uur thuis. 7 uur op, de auto weer in en op weg naar Kopenhagen. Daar kwamen ron 15.00 uur aan. In de rij aangesloten voor again een concert. Weer rond uur of 3 slapen. Volgende dag iets later op 10 uur. Naar Skanderborg gereden, daar uurtje of wat rondgedwaald op festival en toen om 7 uur besloten toch maar naar huis te rijden. En na nog mensen gedropt te hebben in Nunspeet en Amsterdam waren we om half 4 thuis in de nacht van 12 op 13 augustus.

Was ook echt ontzettend lekker rijden daar...uurtje of 6 s'avonds op een doordeweekse dag...rij je daar alleen op een 2 baans snelweg. Paar kilometer voor je niemand en achter je ook niets. Welkom in de zweedse spits. Heerlijk.
  maandag 4 september 2006 @ 23:23:38 #13
132767 lipje
pi_41498218
hmm uurtje of 15 a 16 was er een file op zondag ( ) vlakvoor Goteborg
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_41514426
quote:
Op maandag 4 september 2006 20:07 schreef lipje het volgende:

[..]

Je pleurt in slaap met een zonnetje op je knar, een saai bomenlandschap en rechte wegen, gecombineerd met de belachelijk hoge snelheid van 90 km/u en geen ander verkeer op de weg
Verder noordelijk misschien ,maar tussen Gotenborg en Mariestad (aan het Vanernmeer) is het landschap redelijk afwisselend.
  dinsdag 5 september 2006 @ 15:05:40 #15
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_41516375
Ik heb een paar duizend kilometer gereden in Noorwegen, en het viel mij op dat er eigenlijk niet eens zo heel veel flitspalen stonden. En als ze er wel stonden, werd je er netjes voor gewaarschuwd
pi_41516589
Ik heb in Zweden al maanden geen politie / flitspalen meer gezien. Maarja, ik kom dan ook nooit in of rond grote steden.

Verder rijd ik nooit harder dan de aangegeven snelheid. Behalve dat ik geen haast heb, heb ik ooit een keer een aanrijding met een ree mee mogen maken (gelukkig passagier en niet eigen auto). Voor mij was dat eens, maar nooit weer. Zeker niet met groter wild. In de uren van schemering kom ik ongeveer elke 10 km wel wild tegen.

Als je het een saai landschap vindt en de snelheden te laag, dan hoor je niet in Zweden thuis. Dan kan je beter in de randstad in de file staan, heb je meer dan genoeg te zien
pi_41516647
Als je gewoon rustig op je gemak kan touren is Zweden echt ideaal....om snel even doorheen te rijden is het duidelijk minder.
  dinsdag 5 september 2006 @ 18:36:30 #18
132767 lipje
pi_41522884
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:59 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Verder noordelijk misschien ,maar tussen Gotenborg en Mariestad (aan het Vanernmeer) is het landschap redelijk afwisselend.
Dat is wel een mooie route ja. Maar verderop voorbij Mariestad, richting Oslo is SAAI
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')