FOK!forum / Klaagbaak / Duurt lang! Grote bouwprojecten in NL
Riovrijdag 1 september 2006 @ 11:24
Ik noem een
- Tweede Maasvlakte
- Betuwelijn
- Hogesnelheidslijn

Er zullen er wel meer zijn. Hoe kan het zo zijn dat het soms ruim 15 jaar duurt voor zoiets een keer gebouwd is? Dat is toch abnormaal lang, of ben ik nou gek? Is dat in andere landen ook zo, of zijn die daadkrachtiger? Wanneer je een goedgekeurd plan hebt zorg je toch dat dat zsm klaar is en in gebruik kan worden genomen?

Mijn klacht: Nederland is volgens mij te traag met dat soort dingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rio op 01-09-2006 11:52:21 (typo) ]
tongytongylickylickyvrijdag 1 september 2006 @ 11:29
Iets bij Amsterdam CS
DJKostervrijdag 1 september 2006 @ 11:31
Omdat het werk stilgelegd word bij elke kever/mier/schildpad/kikker/restanten van oude nederzetting/dinobot
asmodai--nlvrijdag 1 september 2006 @ 11:36
Ik ben hard aan het werk voor a'dam cs, komt allemaal goed!
HeatWavevrijdag 1 september 2006 @ 11:37
Ja, de noord zuid lijn duurt ook nog wel ff .
Riovrijdag 1 september 2006 @ 11:38
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 11:29 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iets bij Amsterdam CS
Van die Noord-Zuidlijn heb juist ik het idee dat dat wel goed loopt, ook het bureaucratische traject dat er aan vooraf ging.
asmodai--nlvrijdag 1 september 2006 @ 11:47
heheh, ik werk dus bij de N/Z lijn... Maar inderdaad, het loopt vrij aardig. Beetje uitloop (paar jaar) daargelaten
Riovrijdag 1 september 2006 @ 11:50
Maar back on track, ik heb het idee dat dit in andere landen niet of nauwelijks aan de orde is. Vertragingen en zo; als Japan een nieuw vliegveld in zee wil hebben is het in mijn beleving een jaar of vijf later voltooid en in gebruik.
ixiovrijdag 1 september 2006 @ 11:51
Probleem met de aanleg van spoor en metro e.d. is dat je in een stedelijke omgeving bezig bent en dat dat voor een behoorlijke overlast zorgt. In het buitenland gaat het ook niet sneller, in Boston zijn ze bv. al vanaf begin jaren '90 met de Big Dig bezig..

Leg gewoon al het verkeer in de buurt een paar jaar stil, schop alle omwonenden hun huizen uit en het gaat ongetwijfeld veel sneller...
quote:
Wanneer je een goedgekeurd plan hebt zorg je toch dat dat zsm klaar is en in gebruik kan worden genomen?
De maasvlakte is nog niet goedgekeurd...
ixiovrijdag 1 september 2006 @ 11:52
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 11:50 schreef Rio het volgende:
Maar back on track, ik heb het idee dat dit in andere landen niet of nauwelijks aan de orde is. Vertragingen en zo; als Japan een nieuw vliegveld in zee wil hebben is het in mijn beleving een jaar of vijf later voltooid en in gebruik.
In the 1960s, when the Kansai region was rapidly losing trade to Tokyo, planners proposed a new airport near Kobe and Osaka.

Construction started in 1987. [....] Opened on September 4, 1994,


Dat heeft ook wel iets langer geduurd dus.
PAA-053vrijdag 1 september 2006 @ 11:53
Nederland = Bureaucratie = langzaam.
Tel daar de zeikende boeren en bewoners nog bij op en je hebt de reden
ary__vrijdag 1 september 2006 @ 12:51
Geloof dat dat wel redelijk normaal is. Er zijn uiteraard wel uitzonderingen (Dubai), waar ze 24/7 driftig in de weer zijn. Doen ze in Nederland geloof ik niet toch?

@ ixio; was die big dig al niet geopend? Dacht dat ze er steeds bezig zijn omdat dat ding zo lek als een mandje is
wonkovrijdag 1 september 2006 @ 14:34
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 11:53 schreef PAA-053 het volgende:
Nederland = Bureaucratie = langzaam.
Tel daar de zeikende boeren en bewoners nog bij op en je hebt de reden
Yegh...al die mensen met rechten die menen er iets mee te mogen doen.
tuiterdespuitervrijdag 1 september 2006 @ 14:38
Al die meerjarige bouwprojectjes zijn een prima middel om de werkeloosheid de kop in te drukken. Gewoon iedere werkloze verplicht daaraan mee laten werken en er zijn 2 vliegen in 1 klap gevangen
sjaak.trekhaakvrijdag 1 september 2006 @ 15:50
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 11:38 schreef Rio het volgende:

[..]

Van die Noord-Zuidlijn heb juist ik het idee dat dat wel goed loopt, ook het bureaucratische traject dat er aan vooraf ging.
er waren vet veel lekkages... daarom duurde het zo lang,

de A9 doortrekken bij alkmaar richting heerhugowaar duurt ook best lang, (hele oost ring ligt in puin).
4EverBlackEyedvrijdag 1 september 2006 @ 15:57
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 11:24 schreef Rio het volgende:
Mijn klacht: Nederland is volgens mij te traag met dat soort dingen.
Eens, ik erger me dood aan bijvoorbeeld wegwerkzaamheden in Den haag. Er moesten nieuwe tramperrons komen en dergelijke, daar zijn ze gewoon 1,5 jaar mee bezig geweest.

En is het ene af, gaan ze door met het volgende...
Riovrijdag 1 september 2006 @ 15:58
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 11:52 schreef ixio het volgende:

[..]

In the 1960s, when the Kansai region was rapidly losing trade to Tokyo, planners proposed a new airport near Kobe and Osaka.

Construction started in 1987. [....] Opened on September 4, 1994,


Dat heeft ook wel iets langer geduurd dus.
Oh, okay. Dus we zijn niet abnormaal traag? Beginnen we uberhaupt overal gewoon 20 jaar te laat mee? (ik noem een hogesnelheidslijn)