abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 augustus 2006 @ 20:56:44 #1
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41375521
Ik heb een tijdje geleden een fietsboete gehad in leiden, en dit was voor door rood fietsen.
Nou vond ik dat het wel kon, maar dat doet er niet toe.
Die boete moet gewoon betaald worden, en dat is het probleem ook niet
Dat daar geen misverstanden over zijn.

Waar het wel om gaat, is dat de boete 50 euro was.
Nu hoor ik op tv dat een boete voor rood licht fietsen 25 euro is.
Volgens het cjib is het inderdaad 50 euro, staat op internet.
Hoe kan het dan komen dat ze op tv maar een boete van 25 euro geven?
Signature.
pi_41375698
Geloof jij tv maar....
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  donderdag 31 augustus 2006 @ 21:01:31 #3
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41375742
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 21:00 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Geloof jij tv maar....
ik geloof eerder wat er op de site van cjib staat, maar goed, ik vroeg het me gewoon af
boete is al betaald overigens, dus het doel hiervan is ook niet om geld terug te krijgen ofzo
Signature.
pi_41375809
Als je beneden de 16/18 bent gaat de boete door de helft, dit was bij mij in ieder het geval toen ik een boete kreeg voor vuurwerk.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  donderdag 31 augustus 2006 @ 21:05:48 #5
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_41375952
Niet alles geloven wat ze op tv zeggen, jeweets.
Ook niet alles geloven wat in de krant staat, jeweets.
Surprise Surprise!!! Het onverwachte is de mooiste prijs.
De verrassing brengt u zomaar van de wijs, pas op. Surprise Surprise!!!
  donderdag 31 augustus 2006 @ 22:34:55 #6
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41376503
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 21:02 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Als je beneden de 16/18 bent gaat de boete door de helft, dit was bij mij in ieder het geval toen ik een boete kreeg voor vuurwerk.
Dan zel dat het zijn idd.
Die kerel op tv was iig nog geen 18.
Hij was met z'n chick, en die had net d'r brommercertificaat.
(wegmisbruikers net )
Signature.
pi_41379073
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 22:34 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Dan zel dat het zijn idd.
Die kerel op tv was iig nog geen 18.
Hij was met z'n chick, en die had net d'r brommercertificaat.
(wegmisbruikers net )
Ik zag het ook ja!

Ik heb een paar jaar geleden ook een boete gekregen voor het ophouden op een plaats waar het niet mocht (nee, geen hangjeugd-achtige actie, maar ik stond m'n brood op te eten in een portiek waar het niet mocht, en ik schuilde nog wel voor de regen--> 40 e) en een week of wat later kregen andere jongens om diezelfde reden een boete en die was ook de helft.
Dit ook omdat ik toen wel ouder was dan 16 en die gozers niet.

Nederlandse politie
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  PR/Manusje van alles vrijdag 1 september 2006 @ 03:04:06 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_41385988
Het is anders 35 euro door rood licht met je fiets... ?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:21:09 #9
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_41389081
Ik was ook aan de beurt laatst. Ook EUR 50,=. Klopt dus.
Ik heb al een boek.
pi_41394714
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 23:38 schreef vrolijke-frits het volgende:

Ik heb een paar jaar geleden ook een boete gekregen voor het ophouden op een plaats waar het niet mocht (nee, geen hangjeugd-achtige actie, maar ik stond m'n brood op te eten in een portiek waar het niet mocht, en ik schuilde nog wel voor de regen--> 40 e)
Is het serieus verboden om je brood op te eten / te schuilen in een portiek?? Of zag je eruit als een inbreker ?

Sjonge jonge zeg Je zou toch denken dat die pliesie wel wat beters te doen heeft... Ga boeven vangen!
Eddy - Life is a mystery, we all must stand alone. I hear him call my name and it feels like home.'
Saffy - 'That's lovely, who wrote it?'
Eddy - 'Madonna, darling
pi_41398523
Het is iinderdaad 50 euro.
Boetebedragen zijn per 01/01/2006 gestegen.

Zo is door rood licht rijden met de auto goed voor 130 euro.
Niet niks..
pi_41400114
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 15:07 schreef Patsy_Stone het volgende:

[..]

Is het serieus verboden om je brood op te eten / te schuilen in een portiek?? Of zag je eruit als een inbreker ?

Sjonge jonge zeg Je zou toch denken dat die pliesie wel wat beters te doen heeft... Ga boeven vangen!
Ja het is idd verboden. Grote bek als ik heb, ging ik aan die gast vragen of hij mij het artikel kon laten zien waar dat stond. Maar dat liet 'ie me toen keurig zien

Ik zag er toen niet uit als een inbreker, ik was zelfs nog met meerderen, wellicht zag dat er bedreigend uit (weliswaar met 2 meisjes, maar dan toch!)

Pliesie heeft niks beters te doen joh, die problemen kwamen omdat er in een andere flat tegenover de school overlast was door niet-Nederlandse jongeren (drugsgebruik, vernielingen e.d.) Maar daar is nooit een bekeuring uitgedeeld, en dus wel aan mij omdat ik geen natte bam wil eten.

ben geen racist, het zijn de harde feiten, heb er 4 jaar op school gezeten
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_41406902
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 17:52 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Ja het is idd verboden. Grote bek als ik heb, ging ik aan die gast vragen of hij mij het artikel kon laten zien waar dat stond. Maar dat liet 'ie me toen keurig zien

Ik zag er toen niet uit als een inbreker, ik was zelfs nog met meerderen, wellicht zag dat er bedreigend uit (weliswaar met 2 meisjes, maar dan toch!)

Pliesie heeft niks beters te doen joh, die problemen kwamen omdat er in een andere flat tegenover de school overlast was door niet-Nederlandse jongeren (drugsgebruik, vernielingen e.d.) Maar daar is nooit een bekeuring uitgedeeld, en dus wel aan mij omdat ik geen natte bam wil eten.

ben geen racist, het zijn de harde feiten, heb er 4 jaar op school gezeten
hoe zien inbrekers er uit als ik vragen mag?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_41406954
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 15:07 schreef Patsy_Stone het volgende:

[..]

de politie is er om de normen te handhaven. Als sprake is van een norm die schuilen in het portiek verbiedt en de agent stelt normschending vast, dan doet hij slechts zijn werk als hij die boete uitschrijft.

als je het een idiote norm vindt, dan moet je je kritiek richten op de regelmakers, niet op de handhavers van die regel.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_41412458
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:55 schreef Argento het volgende:

[..]

de politie is er om de normen te handhaven. Als sprake is van een norm die schuilen in het portiek verbiedt en de agent stelt normschending vast, dan doet hij slechts zijn werk als hij die boete uitschrijft.

als je het een idiote norm vindt, dan moet je je kritiek richten op de regelmakers, niet op de handhavers van die regel.
Dit is zoooooooo 40-45.

Pas als sprake is van overlast, zou de politie moeten besluiten om een boete uit te schrijven. Een politie is niet verplicht om voor ELKE overtreding een bon uit te schrijven.

Ik zou in zo'n situatie gewoon netjes een vraag stellen of die agent een rotweekend heeft gehad.
pi_41412687
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:53 schreef Argento het volgende:

[..]

hoe zien inbrekers er uit als ik vragen mag?
Ask Patsy_Stone moraalridder!
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_41412757
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 00:39 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dit is zoooooooo 40-45.

Pas als sprake is van overlast, zou de politie moeten besluiten om een boete uit te schrijven. Een politie is niet verplicht om voor ELKE overtreding een bon uit te schrijven.

Ik zou in zo'n situatie gewoon netjes een vraag stellen of die agent een rotweekend heeft gehad.
|k dankte hen (ze waren met z'n 2-en) nog voor het zeggen van 'eetsmakelijk'. En verder deed ik wel lastig toen ze aan me gingen vragen waar ik geboren was, nadat ik m'n legitimatie liet zien. ('Dat staat toch op die kaart, of niet??')
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_41413221
Ik let er in principe altijd op dat als ik eventueel een overtreding maak, dat de kans dat er politie in de buurt is, uiterst klein is. Bijvoorbeeld, niet op de stoep fietsen langs een doorgaande verkeersweg.
pi_41420415
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 00:46 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Ask Patsy_Stone moraalridder!

(zou niet weten waarom ik een moraalridder zou zijn? Begrijp je de betekenis van deze smiley soms niet: ?
Eddy - Life is a mystery, we all must stand alone. I hear him call my name and it feels like home.'
Saffy - 'That's lovely, who wrote it?'
Eddy - 'Madonna, darling
pi_41423945
quote:

[..]

Dit is zoooooooo 40-45.

Nee..
De vergelijking maken met de 2e wereldoorlog.
Die is lekker valide..
pi_41442196
quote:

[..]

Dit is zoooooooo 40-45.
waar slaat deze opmerking precies op?
pi_41442228
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 00:49 schreef vrolijke-frits het volgende:
En verder deed ik wel lastig toen ze aan me gingen vragen waar ik geboren was, nadat ik m'n legitimatie liet zien. ('Dat staat toch op die kaart, of niet??')
Heb je lekker lastig gedaan knul? Grote vent hoor. Mama is trots op je.
pi_41442284
Dit heb ik ook gezien, en het was idd 25 euri's
pi_41443275
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 20:56 schreef eer-ik het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een fietsboete gehad in leiden, en dit was voor door rood fietsen.
Nou vond ik dat het wel kon, maar dat doet er niet toe.
Die boete moet gewoon betaald worden, en dat is het probleem ook niet
Dat daar geen misverstanden over zijn.

Waar het wel om gaat, is dat de boete 50 euro was.
Nu hoor ik op tv dat een boete voor rood licht fietsen 25 euro is.
Volgens het cjib is het inderdaad 50 euro, staat op internet.
Hoe kan het dan komen dat ze op tv maar een boete van 25 euro geven?
Het betrof waarschijnlijk een oude opnamen, en dan wil het bedrag inderdaad in de tussentijd wel eens gewijzigd zijn.
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
pi_41445863
Door rood licht rijden is wel ¤25,- nog geen 4 maanden geleden zelf zo'n boete gehad.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2006 10:37:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')